Beantwoord

Entone op HDMI Receiver, audio issue

  • 16 February 2017
  • 4 reacties
  • 2219 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Ik wil graag mijn tv onvanger aansluiten via mijn HDMI Receiver, zoals alle andere devices in mijn thuis opstelling.

Voor alles werkt dit prima zonder problemen, zodra ik de entone aansluit zonder dat mijn tv aan is krijg ik netjes geluid via de boxen zoals je ook verwacht. Het onverwachte is zodra je de tv aanzet (in mijn geval een LG) dan stop de receiver met geluid afspelen.

Ik heb zowel de HDD recorder als de interactieve tv ontvanger getest en beide hebben hetzelfde probleem.

Het omzetten van stereo naar dolby stream haalt ook niets uit, de tuner heb ik op max volume gezet en getest of hij niet op mute stond.

Wie heeft hier een oplossing voor (en nee de entone direct op de tv aansluiten vind ik geen correcte oplossing, dit is hooguit een nood work around).
icon

Beste antwoord door Jeroen 21 February 2017, 14:31

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Hoi Restor,

Excuus voor de late reactie!

Je receiver maakt waarschijnlijk gebruik van de zogenaamde ARC HDMI technologie. Er wordt dan vanuit de receiver een signaal doorgezet naar je TV, waarna de receiver wacht op een audio signaal wat weer terug moet komen. Hier vind je een heel interessant artikel hierover.

Het lijkt er dus op dat dit retoursignaal in jouw geval dus niet goed gaat. De receiver krijgt geen signaal terug van de tv, waardoor het geluid dus wegvalt zodra je de tv aanzet. Heeft je receiver de mogelijkheid om de ARC functie uit te zetten? Ik vermoed namelijk dat dit het probleem zal oplossen.

Ik hoor graag van je!
Reputatie 5
Badge
Wij hebben 'm ook via HDMI aangesloten op de receiver, op onze TV moet je dat aangeven bij de instellingen dat het geluid niet via TV komt, maar via receiver/versterker.
Reputatie 7
Badge +1
Hier werkt het weer anders, heb een Sony homecinema staan ondanks dat het geluid veel mooier klinkt gebruik ik deze zo goed als nooit, maar dat is meer gemakzucht.
De Sony zet ik op de optie TV en dan gaat het geluid via de homecinema, het geluid van de tv zet ik op nul, niet uit want dan werkt het niet.
Reputatie 5
Bedankt voor jullie tips @HerelsTom en @BeMu! 🙂 Hopelijk helpt een van deze tips voor Restor!

Reageer