Beantwoord

Entone tv box kan geen verbinding maken met server

  • 20 May 2020
  • 8 reacties
  • 680 Bekeken

Ineens deed de Entone tv box het niet meer. Ik heb een Dlink hub tussen de utb kabel en de tv en het heeft het altijd goed gedaan. Nu heeft mijn zoon laatst een utp kabel bijgeprikt zodat hij boven kan gamen en sindsdien kan ik geen tv meer kijken.

ik heb de tv box meerdere malen gereset en ook gereset naar fabrieksinstellingen. Hij loopt steeds vast na ‘systeemklok’ gelijkzetten. Hij probeert vervolgens ‘verbinding maken met server’ en dan loopt ie vast en krijg ik zwart scherm te zien en reageert ie ook niet meer op de afstandsbediening.

ik heb ook al de utp kabel direct in de tv box geplugd en toen proberen de tv box te resetten en dan loopt ie steeds op hetzelfde punt vast ‘verbinding maken met server’

icon

Beste antwoord door Waqqas 20 May 2020, 19:01

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jorisvangaal 

De Tv box aansluiten direct op de modem heeft altijd het beste resultaat.

Gebruik je bij een Draytek of Huawei poort 3 of 4? Poort 1 en 2 zijn voor internet.

Hi Waggas, 

Dank voor je snelle reactie! 
 

Geen idee eigenlijk: dat heeft de installateur destijds gedaan. Ik ga ff kijken.

Cheers, Joris

Reputatie 7
Badge +15

@jorisvangaal 

De Dlink moet dan zeker op poort 1 of 2 van de modem aangesloten zijn. Nu kan de Dlink niet gebruikt worden voor tv anders moet je kabel in poort 3 of 4 van de modem steken maar dan gaat internet het weer niet doen.

Dit heeft alles te maken met welke signaal de Dlink ontvangt, internet of tv. Beste is dus gewoon de tv op poort 3 of 4 van de modem en de Dlink voor internet laten.

 

Jeemig, ik voel me soms zo’n sukkel 🤦🏾‍♂️🤦🏾‍♂️
 

Nu snap ik ook waarom de wifi-versterker naar boven niet werkte want die had ik op de usb hub aangesloten.

Volgens mij heeft mijn zoon de poorten verwisseld net zo lang totdat het internet het deed. En nu snap ik waarom de tv het niet meer deed.

En ik snap nu ook waarom ik de situatie niet herkende in de andere topics. 

Nogmaals dank voor je reactie, @Waqqas

 

 

Reputatie 7
Badge +15

.

Wow! Helemaal super. Ga ik zeker ff naar kijken want twee lange kabels door het huis heen is ook zo wat

Reputatie 7
Badge +15

@jorisvangaal

Had het even verwijderd omdat ik niet zeker weet of het gaat werken. 😉 maar dit was hem.

https://www.kabelshop.nl/ProCable-Internet-verdubbelaar-UTOP-Cat5e-U-UTP-RJ45-Ziggo-geschikt-695002300-UTOP-i8095-t26196.html

Zonder de Dlink gaat dit werken dus 2 korte kabels gaan in 1 kabel en dan splitsen ze weer. Of de internetkabel kan weer in de Dlink zodra de 2 kabels weer splitsen.

Reputatie 6

@jorisvangaal super dat je er met hulp van @Waqqas uit bent gekomen! Geef een seintje als je nog verdere vragen hebt. Ik wens je een heel fijn weekend toe!

Reageer