Beantwoord

Entone (Vodafone) haperend en blokjes beeld en traag.

  • 15 January 2021
  • 6 reacties
  • 296 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goeden avond, 

Inmiddels vanaf 2016 in bezit van Etone (Vodafone) box.

Sinds twee weken heb ik ineens haperend beeld met blokjes. 

Tevens loop de etone regelmatig vast en is zeer traag bij overschakelen van zender.

Het duurt tussen de 5 en 10 seconden om beelden geluid te krijgen. 

Inmiddels heb ik de utp kabel vervangen voor een afgeschermde kabel, dit heeft geen verbetering gebracht.

Inmiddels moet deze om de haverklap van het stroom en restarten. 

Alles meerdere keren met paperclip gereset, zowel etone als router.

Helaas geen verbetering. 

Helaas kan ik hier geen geduld voor opbrengen om dit als normaal te beschouwen. 

Is hier een oplossing voor? 

Ik zie graag uw reactie.

Met vriendelijke groet, 

Eddy

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 19 January 2021, 10:36

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Eddyb1, altijd leuk om een nieuwe Communitygebruiker te mogen groeten, wees welkom!

Graag onderzoek ik alles zo grondig mogelijk zodat we de juiste oplossing kunnen vinden. Slim dat je al een aantal stappen doorlopen hebt, wat gebeurt er wanneer je de TV Box op een andere LAN-poort aansluit achterop het modem? Bij Draytek en Huawei modems kun je hier poorten drie en vier voor gebruiken - één en twee zijn enkel bestemd voor Internet. 

Zou je een foto kunnen maken van het blokkerige beeld en die dan in dit topic kunnen plaatsen? Dan kan ik dit doorgeven aan de technici. Zo hebben we het complete plaatje en kunnen we het zo snel mogelijk in goede banen geleiden. 

Mag ik voor de volledigheid alsjeblieft nog in een privébericht (de link is klikbaar) je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN ontvangen? Dan kan ik je klantprofiel inzien, een lijnmeting verrichten en indien nodig het doorzetten naar de experts!

P.s. omdat je het over de “Entone” box hebt, vermoed ik dat je de Entone Kamai 510 bedoelt, klopt dat? Zo ja, deze is inmiddels verouderd en kan ik meteen vervangen voor haar nieuwere, snellere zusje. Dat gaat 100 procent voor verbetering zorgen! 😉

De Kamai 510:

 

wat een geneuzel ik heb op een etone met opnemen van t-mb en heb ook last van blokjes beeld.

zelf aansluit punt is nieuw geinstaleerd en heb een cad 6c dikke kabel er tussen gezet.

niets helpt.

ik vermoed dat het bij mij de snelheid is want haal nooit de 100 mb laat staan de helft.

heb ik spijt ooit naar t-mb te zijn overgestapt this al 2 jaar droevenis helaas.

@Jason 

zoals gevraagd hier een foto van het blokjes beeld .

en maar vast een foto van de etone kast .

De foto met blokjes heeft enkel een vinger in beeld omdat ik dit even snel gemaakt heb.

ik hoor het graag een reactie.

ik zal mijn gegevens aanleveren per PM.

groet Eddy

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Eddyb1, bedankt voor je bericht: ik heb de lijn doorgemeten, de algehele verbinding gecheckt, maar zie nergens een obstructie die de blokken zou kunnen veroorzaken. Daarom heb ik besloten om de box om te ruilen voor de Aria 610x. 

Zodra de box bezorgd is, wil ik je vragen om de Entone Kamai 510 aan ons te retourneren. Hoe je dit precies doet, kun je lezen in de e-mail die ik je zo toestuur. 

Mochten er nog onduidelijkheden zijn, of vragen, stel ze gerust. Ik zit altijd voor je klaar!

Hallo Jason,

Hartelijke dank voor de snelle service .

ik kijk er naar uit om zonder blokjes te kunnen kijken .

Zodra de nieuwe decoder binnen is zal ik de oude retour sturen.

nogmaals bedankt.

groet Eddy

 

Reputatie 7
Badge +16

@Eddyb1 Heel graag gedaan, alvast bedankt voor het retourneren van de oude box! 😊

Stay safe!

Reageer