Error 514999 TV opname mislukt

  • 22 December 2020
  • 58 reacties
  • 1511 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 13 reacties

Vandaag eens lekker gaan zitten voor 5 opgenomen afleveringen van Shetland van NPO2. Maar bij aflevering 2 blijft mijn tv beeld zwart. Daarna reageert de box nergens meer op, alleen wanneer ik de stekker eruit haal, start hij weer op met zelfde probleem als gevolg. Tot 3x keer toe geprobeerd. (Andere opnames wel te bekijken.) Geprobeerd om afl. 2 op mobiel via de app af te spelen, werkt ook niet. Scherm blijft zwart, en geeft aan error 514999. Toch niet de bedoeling dat je niet op opnames vertrouwen kunt. Hoe lossen we dit op zodat ik de aflevering alsnog kan terug kijken? (Via terugkijken niet meer mogelijk)

Laatst ook aantal problemen gehad met Blindspot. Dat wordt normaal altijd opgenomen, nu stond er een roze wolkje met kruis, opnamefout. En via terugkijken krijg ik de melding: terugkijken wordt niet ondersteund voor dit programma. Gaat om aflev. van 19 dec. op Veronica. De aflev. van 18 dec net voor middernacht was wel goed opgenomen en is ook terug te kijken. Waarom zit hier verschil in?

Dank alvast.


58 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @77LK Goeie vraag! Opnemen zou op deze zenders gewoon mogelijk moeten zijn. Hier vind je op welke zenders dit mogelijk is. Ik heb het signaal van het modem bekeken om te zien of de verbinding wellicht tijdens het programma is weggevallen, maar ik zie dit alleen dat er een kleine verstoring was op 23-12. Wel kan het zo zijn dat wellicht een update van de TV Box de opname verstoord heeft. De update vond plaats in week 51, maar een update gebeurt altijd 's nachts. Je geeft ook code 514999 aan, deze error code komt mij niet bekend voor. Kan het zo zijn dat deze error van jouw TV komt ipv de TV Box? 

Reputatie 1

Dank voor je antwoord, maar daar kan ik eigenlijk niks mee….

De aflevering 2 van Shetland is opgenomen op 28 nov. En de error 514999 krijg ik vanuit jullie app op mijn mobiel te zien, niet op de tv. Tv beeld blijft gewoon zwart, en daarna reageert de box op geen enkele knop, zelfs uitzetten kan niet. Moet echt de stroom eraf halen zodat de box opnieuw opstart zodat ie weer reageert. 

Als er geen oplossing is vanuit Tmobile ga ik me abonneren op NPO plus, om alsnog de hele serie te kunnen zien, maar dit was toch niet mijn bedoeling toen ik voor Tmobile opnemen koos…. :-(

 

 

 

Reputatie 7

Hi @77LK

 

Ik denk graag mee! 

 

  1. Begrijp ik het goed dat na een reset de TV Box wel weer werkt, maar zodra je opname terugkijkt de TV Box vastloopt? Wat is precies de oorzaak van het vastlopen? met andere woorden, na welke actie loopt de TV Box vast? Kijk je via TV Anywhere, krijg je de melding en zie je daarna dat ook de TV Box vaststaat? of kijk je juist op de TV Box en zie je later de melding op TV Anywhere? In ieder geval wil ik graag een fabrieksreset van de TV Box uitvoeren. Hierdoor kun je ten tijde van de reset vijf minuten geen TV-kijken. Mag ik deze reset uitvoeren? 
  2. Kun je een foto hier plaatsen van de foutmelding? Aangezien deze mij ook onbekend is, zie ik graag een voorbeeld hiervan!

Ik hoor graag van je, zodat we dit goed kunnen achterhalen en oplossen! 

Reputatie 1

Beste Sander,

Als ik aflevering 2 van Shetland selecteer, dus op de OK afstandsbedieningknop druk om te gaan kijken op tv, dan zie ik heel kort het rondje draaien en blijft het beeld daarna zwart. Box reageert dan nergens meer op. (Dit geldt dus niet voor andere opnames, die kan ik wel bekijken). Shetland afl. 2 heb ik er inmiddels afgegooid, maar zag dat er bij een ander programma, opgenomen op dezelfde dag, nl. 28 nov, hetzelfde gebeurt. Misschien was er de 28e nov iets met de box?

 

Wat het resetten betreft; ik heb intussen heel veel opnames staan, en ook geplande opnames, ben ik die dan kwijt? Zo ja, dan AUB NIET doen. Anders is het prima.

 

Op de tv dus geen foutmelding, wel op de app bij dezelfde opnames, stuur je 2 foto's mee:

Reputatie 7

Dank voor de foto's @77LK! Ik schakel de hulp in van een TV expert. Ik hoop dat we hier snel meer duidelijkheid over kunnen krijgen. 

@Sander, (of iemand anders) is voor dit probleem al een oplossing bekend? Ik heb regelmatig precies dezelfde foutmelding in de app en het niet afspelen van via de TV box (rondje blijft eindeloos draaien bij mij, box reageert dan nog wel op de terug knop). Bij mij gaat het eigenlijk altijd om opnames van BBC First en het valt me op dat dit is nadat ze ook niet meer via de gids terug te kjken zijn. Erg irritant om zo afleveringen van series te missen.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @dnm, er is nog geen definitieve oplossing voor. Dat komt vooral omdat er 3000 verschillende foutmeldingscodes zijn. Onze specialisten zijn bezig om deze volledige lijst inzichtelijk te maken en voor elke foutcode een stappenplan te ontwikkelen. Het gros van die codes is natuurlijk al bekend en hebben we ook een probleemoplosser voor, maar een deel nog niet.

Jij ervaart ook 514999 als ik het goed begrijp, klopt dat? BBC First heeft weleens issues gehad met opnames, maar dit zou voor het grootste deel verholpen moeten zijn. Gaat het dan ook om specifieke programma’s net als de originele topicmaker? 

Ja ik hebprecies dezelfde melding in de mobiele app (Samsung Android toestel). En via de TV box start simpelweg het afspelen niet, dan blijft het laad rondje draaien en gebeurd er verder niets.

Het gebeurd bij mij bij meerdere series opgenomen van BBC First, en het patroon wat ik zie is dat zodra de aflevering ook niet meer via de TV gids terug gekeken kan worden dan doet ook de opname het niet meer. En aflevering opgenomen van dezelfde serie die nog wel via de gids terug te kijken is werkt wel. Dus het lijkt wel of de opname verwijst naar de gids en de terugkijk functie i.p.v. dat het een echte opname is.

Dit probleem heb ik sinds december vorige jaar omdat ik bij verhuizing een nieuwe TV box met Cloud opname functie heb gekregen. Daarvoor had ik een oude box met harde schijf, daar deed dit probleem zich nooit voor.

Reputatie 7
Badge +4

Helder @dnm en bedankt voor de uitgebreide informatie! Ik zal een uitgebreid verslag doorzetten naar onze technische dienst en hopelijk lukt het ons hiermee om de oorzaak snel te vinden. Daarentegen komen wij dit probleem verre van vaak tegen, waardoor het wellicht iets langer kan duren voordat wij de verlossende oplossing hebben.

Daarnaast heb ik nog een vraag: ik krijg de indruk dat je niet veel opnames van andere zenders dan BCC First kijkt, klopt dat of heb je enkel last bij de BBC Firstopnames? Het zou wellicht nog een interessante test zijn om te zien wat er gebeurd zodra een opname van een andere zender niet meer via de TV gids terug te kijken is.

Natuurlijk vermoed ik niet dat dit aan jouw TV Box ligt, maar zou je de volgende stappen voor mij uit kunnen proberen zodat wij beter de actuele informatie van de TV Box in kunnen duiken:

  1. Koppel de Internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.
  2. Haal de stroomkabel van het modem even 20 seconden uit het stopcontact.
  3. Verwissel de TV Box van LAN poort op het modem.
  4. Als het modem is opgestart kun je de stroomkabel van de TV Box weer aansluiten.
  5. De TV geeft vanzelf een melding wanneer hij opmerkt dat de Internetkabel niet is aangesloten. Dan kun je ook de Internetkabel weer aansluiten op de TV Box.

Alvast bedankt en wij gaan er zeker bovenop duiken!

Hoi @Cal, het is zeker niet zo dat ik enkel opnames maak op BBC First. Op NPO1, Net5, Veronica, BBC1 en BBC2 maak ik ook de nodige serie opnames. Echter heb ik bij die kanalen nog nooit die specifieke probleem gehad, ook niet als ik een opname pas na 3 weken wou bekijken.

Wel heb ik bij opnames van BBC1 en BBC2 vaak het probleem dat bij het afspelen op de TV box dat de het beeld willekeurig vooruit springt (enkele minuten vooruit zelfs) terwijl het geluid dan wel normaal doorloopt. Enkele seconden later springt het beeld dan terug naar de positie waar ook het geluid is in de opname, om het verspringen dan even later te herhalen. Dit probleem lijkt zich enkel voor te doen als er een willekeurige andere opname bezig is met opnemen in de cloud. Dit is ook vrij vervelend maar kan ik omzeilen door die opnames te kijken op een moment dat er geen nieuwe opname gemaakt wordt. Maar uiteraard zou het ook fijn zijn als dit ook opgelost wordt. Overigens lijkt dit probleem via de Android app minder voor te komen, al heb ik het daarin ook wel eens gehad. Voor dit probleem had ik al eens gebeld en toen heb ik de stekkers los methode ook geprobeerd die je beschrijft. Dit hielp toen op het moment zelf maar een dag later was het probleem terug.

Mbt het niet afspelen van een BBC First opname, momenteel heb ik geen opname meer dit het niet doet, dus kan ik de stekkers los methode nu ook niet uitproberen. De volgende keer dat dit probleem zich voordoet zal ik het testen. Ik zal een opname maken van iets dat ik toch niet wil kijken en deze laten staan totdat deze niet meer via de gids te bekijken is om te kunnen testen.

Maar uiteraard zou het erg fijn zijn als het al eerder opgelost kan worden.

 

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor de uitgebreide informatie @dnm, daar kunnen we zeker wat mee! Intrigerend hoe dit zich enkel op BBC zenders afspeelt, of juist niet afspeelt natuurlijk. :sweat_smile:

Inmiddels heb ik al wat heen en weer geschakeld met onze technische dienst, alleen lukt het ons niet om het probleem te herproduceren. Zou je specifieke programma's van BBC First door kunnen geven met de tijden en data waarmee je problemen ervaart? Daarnaast raad ik je graag aan om het stappenplan in mijn vorige reactie alsnog uit te voeren. Zodra wij meer weten over de situatie rond BBC First denk ik dat we ook snel achter de oorzaak van de, laten we voor nu zeggen, 'glitches’ van de andere BBC zenders kunnen achterhalen.

Met deze nieuwe informatie kunnen wij adequaat vervolgstappen zetten!

Reputatie 1

Hai,

Vandaag heb ik helaas het oude probleem weer van mijn originele topic: error 514999 op mijn samsung via de T-Mobile app, en eindeloze rondjes op de tv. Dit o.a. bij alle programma's van Net 5 zowel de afgelopen week als ouder. Heb ontdekt gelukkig via de app op mijn IPad geen probleem met dezelfde programma's. Ligt hier misschien een verschil? Anders dan bij de vorige melder zijn programma's ook niet via Gids terug te kijken, blijft rondjes draaien op tv, en error op telefoon app, 514999.

Error bij o.a. Station 19, Grey's en Chicago fire, 25 mei op Net5, en Dr. Bull 22 mei Net5.

Stappenplan gevolgd zoals boven beschreven met de stekkers, helaas geen resultaat.

Heeft het zin om reset tv box te doen in t menu? Of ben ik dan gedane en/of geplande opnames kwijt?

Gr Linda 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @77LK,

Goed dat je dit zo hebt uitgeplozen! Je kan met een gerust hart de TV Box resetten, aangezien de opnames online opgeslagen zijn en niet op de TV Box zelf. Welk type Samsung TV heb je? Zou je ook voorbeelden door kunnen geven van programma's die niet werken? Wij proberen hier snel iets voor te bedenken!

Reputatie 1

Hai, dat is mooi.

Het een Samsung type nr UE32K5600

Voorbeelden van programma's al genoemd: Error bij o.a. Station 19, Grey's en Chicago fire, 25 mei op Net5, en Dr. Bull 22 mei Net5. Ook Transplant op Fox lukte niet.

Eerder (5 maanden geleden) ging het om Shetland op NPO 2, en Sterren op het doek op NPO 2, lijkt dus niet met zender te maken te hebben.

Reputatie 7
Badge +8

@77LK Top dat je dit doorgeeft! We proberen zoveel mogelijk informatie in te winnen, zodat we gerichter naar het probleem kunnen kijken. Zo te zien, speelt het probleem zich nu af op NET 5. Lukt het wel op andere zenders? Bijvoorbeeld op Veronica of SBS 6? Ik ben trouwens ook nog benieuwd of het gelukt is met de reset en of dit het probleem wellicht heeft opgelost. Laat je het ons weten?

Ook ik zit met het probleem zoals omschreven door @77Lk.

Hier alles geprobeerd maar niets heeft geholpen om opgeslagen opnamen (van SBS6) te bekijken.

In deze topic kan ik geen oplossing terug vinden. Is deze er wel? Na contact met T-Mobile service zou een fabrieksreset “misschien” helpen, maar dan zijn alle opnamen, ook  die wel bekeken kunnen worden, verdwenen. Nogmaals: wat is de oplossing voor deze fout.

Reputatie 7

Hoi @Hagenees15,

Goed dat je het bij ons nagaat! Ik zie dat je gebruikt maakt van Cloud Opnemen. In dat geval kan een fabrieksreset helemaal geen kwaad; de opnames blijven namelijk gewoon beschikbaar in de cloud en worden niet verwijderd. Mocht je deze nog niet hebben gedaan, dan is dit zeker aan te raden. Hoe je deze precies doet, vind je op onze Wiki: 

 

Beste Boris,

 

Bedankt voor je reactie.

Na telefonisch contact waar werd medegedeeld dat alle opnemen verloren gaan, wilde ik toch meer zekerheid hebben. Waarschijnlijk ging uw collega niet uit van cloud opnamen.

Hoi,

Is er na 10 maanden al een oplossing gevonden voor dit probleem? Ik heb sinds 2 maanden t-mobile thuis. Ik zat van de week een opgenomen aflevering te kijken, ging allemaal prima. Diezelfde middag nog wilde ik de volgende opgenomen aflevering van dezelfde serie kijken: foutmelding met code 514999. Andere opgenomen programma's kan ik wel kijken, alleen deze niet. 

Kan iemand mij hiermee verder helpen? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @mjabongers, dit zou grotendeels verholpen moeten zijn, maar we merken dat het in individuele gevallen toch nog voorkomt, daarom heb ik een viertal vragen voor je voordat we verder gaan:

-Wat voor tv gebruik je?

-Op welke zender treedt het probleem op?

-Welk programma of welke programma's geven deze foutmelding?

-Indien het om slechts één programma gaat: is dit toevallig een programma van NET 5?

Hoi @Jason, bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb een LG modelnr. 32LV5500-ZC en het probleem treedt inderdaad op bij een programma opgenomen op NET 5, de serie La Brea. Het zijn 2 afleveringen van 18 oktober.

Komt dit dan vaker voor bij NET 5? 

Reputatie 7

Hi @mjabongers, heel erg bedankt voor deze informatie! Als je enkel nog op mijn laatste vraag in het onderstaande topic terug kunt komen, dan ga ik een verzoek voor je indienen bij onze technische dienst:

Ik wil dit namelijk heel snel bestrijden! 😊

Hier ook hetzelfde probleem met la brea terugkijken.  Afleveringen 7 t/m 10 niet beschikbaar (18 & 25 oktober). Kunnen deze afleveringen nog vrij gegeven worden?

Reputatie 7

Hi @C.timmermans4, dankjewel voor het aangeven! Hier wil ik direct voor jou achteraan gaan. Wil je eens checken voor de zekerheid of je nog voldoende opname capaciteit hebt? Dit check je als volgt:

  1. Menu > Account
  2. Mijn opname > Cloud opnemen
  3. Onderin de pagina in het balkje zie je:
    • Hoeveel verbruikt (Magenta)
    • Geplande opnames (Blauw)
    • Beschikbaar (Wit)

Als dit helemaal in orde is, dan wil ik ook graag voor jou een onderzoek laten starten. Als je op de volgende vragen kort terug kunt komen, dan kan ik voor je aan de slag:

  • Ervaar je dit issue ook met het afspelen op andere apparaten? 
  • Op welk tijdstip had je de drie afleveringen van 18 en 25 oktober opgenomen? 
  • Op welk tijdstip en op welke datum bekeek je de opnames? Was dit ook op 18 en 25 oktober of op een later moment? Zo ja, kun je de tijd hiervan inschatten en doorgeven? 
  • Wat heb je zelf al geprobeerd om dit op te lossen? 
  • Krijg je ook de foutmelding 514999 in beeld of speelt er iets anders? Mocht je deze foutmelding ook krijgen: op welk moment komt de foutmelding precies in beeld? 
  • Kijk je de opnames terug op het moment dat deze nog live bezig zijn of dat niet? 

Heel erg bedankt alvast voor de moeite! 😊

Gebruikt  22

Gepland 7,2

Beschikbaar 170,8

Gebeurt op alle apparaten, mediabox en app.

Opnames zijn gemaakt  tussen 20:30 & 22:30 op 18 &25 oktober op Net5 (la brea)

Teruggekeken op 4-11 om 20:30 uur

Alles al gereset, geen verbetering

Op de mediabox blijft een cirkel  eindeloos lopen,en gebeurt er niets, op de app krijg je na ongeveer 10 seconden de foutcode 514999

De opnames, zijn  Teruggekeken meer dan 1 week na opname

 

Hopelijk kun je deze opnames/afleveringen  weer beschikbaar maken voor ons. We volgen de serie, maar   missen nu het einde

Reageer