Beantwoord

Error: er heeft zich een fout voorgedaan

  • 6 August 2019
  • 28 reacties
  • 6404 Bekeken

Ik krijg continu de melding "Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen. Probeer het aub later nog een keer". Ik heb het Animo kastje ge-reset, reset van het modem maar bericht blijft komen.
De enige manier om nog TV te kijken is gebruik maken van het blauwe pijltje (gemist).
Zodra ik weer terug ga naar Live begint de ellende opnieuw.
icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 9 August 2019, 16:47

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Dag @MartNum, ik wil je graag helpen! Deze melding betekent dat er iets mis is met de stream van de TV Box. Daarom heb ik deze stappen voor je uitgetikt:

1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom.
3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘’Geen internetverbinding gevonden’’ sluit je de internetkabel weer aan.

Werkt dit niet? Check dan of jouw TV Box goed staat aangesloten. Het is belangrijk dat de box rechtstreeks met een kabel is aangesloten op het modem. Controleer ook de kabels, en vervang de UTP als dat mogelijk is. Succes! 🍀
Dag Cheyenne, voordat ik de melding maakte had ik de reset van Amino en Modem al uitgevoerd (zoals op de website wordt aangegeven). Goede bericht is dat het probleem de volgende dag spontaan weg was.
Reputatie 7
Hey @MartNum,

Top om te horen dat alles wederom vlekkeloos werkt! Mocht je TV Box alsnog kuren vertonen dan weet je ons te vinden. 😉

Ik heb exact hetzelfde issue bij 2 vd 3 kastjes. Ik krijg de  melding: er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen probeer het aub later nog een keer.

Ik kan wel een programma terug zien via blauwe knop maar als ik terugschakel naar life tv, komt deze melding. 

Boven genoemde oplossing werkt niet en een paar dagen wachten ook niet helaas. Ik heb het probleem al bijna een week.

Reputatie 7

Hey @boven18,

Ik denk graag met je mee! Zijn de twee TV Boxen die het nu niet doen, verbonden met een switch? Zo ja, dan wil ik je vragen om de switch ook even van het stopcontact af te halen en het stappenplan van Cheyenne hierboven te herhalen. Mocht dat niet werken dan adviseer ik je om de TV Boxen middels een netwerkkabel direct met je modem te verbinden zodat ze alle benodigde updates binnenhalen. Na de update kun je ze gerust weer aan de switch verbinden. Dit zou het euvel moeten verhelpen! :relaxed:

Hi Piotr,

Hartelijk dank voor je bericht 

Alle kastjes werken weer

Mvg, Menno. 

Reputatie 7
Badge +16

@boven18 Wat fijn dat alles weer naar behoren werkt! Mochten we je in de toekomst weer kunnen helpen, laat het vooral weten. Voor nu: geniet van de TV Boxen, veel kijkplezier en houd je veilig! 😉👍

Hallo,

ik heb net het zelfde probleem en ik heb alle stappen doornomen die cheyenne heeft geplaatst.

het zegt tijdens het zappen: Error, er heeft zich een fout voor gedaan tijdens het afspelen, probeer het alstublieft later nog een keer.

Tmobile heeft een monteur gestuurd en die zag inderdaad dat er error op de tv scherm kwam. Die zei toen dat er een fout in de software van de tv-box zit. Nu heb ik een nieuwe tv box ontvangen en is het probleem er nog steeds. Ik heb al diverse malen contact opgenomen met klantenservice maar die denken echt dat het een probleem is met de software van de tv-box. 
ik denk eerder dat het komt van het modem.

aangezien ik ook wifi verbindingsproblemen ervaar als 2,4G en 5G in de instellingen van 192.168.1.1 allebei AAN staan(de standaardconfiguratie). Toen ik 5G uitzette, had ik geen problemen meer met het wegvallen van mn wifi verbinding op mn apparaten. Normaal moet het modem met beide instellingen AAN gewoon werken.

Ik hoop dat ze me alsnog een nieuwe modem opsturen.

ik heb een ZYXEL T-50 modem.

Reputatie 7

Hi @Tvbox2000,

 

Ik zie dat er een onderzoek loopt naar het issue. hierin zal het modem meegenomen worden. het is belangrijk dat we hier goed naar kijken.Het heeft geen zin om het modem te vervangen en dat dan blijkt dat het probleem nog steeds speelt. Net zoals is gebeurd met het vervangen van de TV Box. Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen? 

Hi, @Sander,

Ik heb een monteuruitnodiging gekregen van t-mobile.(Met als probleem Verminderde Wifidekking) Ik heb die afspraakuitnodiging geannuleerd omdat ik zeker weet dat ze het probleem niet direct zullen vinden aangezien het probleem zich nooit “direct” voordoet of met andere woorden als de router net opnieuw is opgestart, is het alsof er niks aan de hand is. Het gekke is dat, als ik de router reboot, ik weer een hele dag probleemloos kan internetten. De ochtend erop moet ik echter weer rebooten om op internet te kunnen. Ik dacht dat het probleem weg was omdat ik gisteren heel de dag geen problemen ondervond. Maar vanmorgen toen ik wilde surfen naar www.google.com toen kreeg ik geen connectie.(zowel op laptop niet als op mijn telefoon niet)

Bij het beginnen van de internet-sessie gaf hij aan dat “Deze site is niet bereikbaar, Controleer de verbinding” .

De router ondervond dus weer problemen en de “2,4G” en “5G” stonden inderdaad beiden aan.

Zoals gezegd is het gekke (voor mij, maar ik ben vrij beperkt in mijn kennis hierin) dat ik probleemloos kan internetten na een reboot, een hele dag lang. Dan lijkt mij dat er geen problemen kunnen zitten in de bekabeling of aansluiting o.i.d. Het lijkt erop dat de verbinding tussen mijn modem en het internet wegvalt nadat er een tijdje geen gebruik van wordt gemaakt (al staat mijn smartphone 's nachts gewoon aan met Wifi-verbinding). 
Het hele gekke aan het verhaal is dat als alleen “2,4G” aan staat, ik gewoon de router dagenlang kan laten aanstaan zonder dat er internet-uitval gebeurd of reboot nodig is.

Wat moet ik doen? Moet ik toch een monteur laten komen?
De “TVbox error melding” probleem kan natuurlijk te maken hebben met het andere probleem(namelijk de WIFI Router problemen)

@Sander

3 december 2020 zou shany(klantenservice) mij terugbellen want ik heb een terugbelverzoek ingediend. Aangezien shany mij niet kon verder helpen 19/11/20 heeft ze het doorgezet naar de backoffice. (met vermelding beschadigde Router)

Ik ben deze week 2 keer anoniem gebeld geweest maar ik neem nooit op voor anonieme nummers dus het kan hoogstwaarschijnlijk de tmobile klantenservice geweest zijn. Ik kreeg net na de oproep een uitnodiging per sms van Guidion om een monteur te laten komen. Daarop heb ik die via een knop geannuleerd aangezien ik niet weet waarvoor de monteur moet komen omdat hij vorige keer ook maar 2 minuten is gebleven en gelijk gezegd heeft dat de “error melding” bij de software van tv box apparaatje lag en dat ik een nieuwe tv box in de plaats zou krijgen.

Er spelen dus 2 problemen af waarvan 1 niet zo dringend.
1. De wifi problemen met de router hebben geen haast omdat ik met 2,4G aan alleen al kan internetten.(niet dringend) De router lijkt beschadigd volgens shany omdat met 5G “aan” problemen geeft.(zie bovenstaande post)

  1. Het andere probleem met de tv box(error melding) heeft de klantenservice/backoffice vorige keer afgehandeld als OPGELOST, terwijl het probleem nog steeds zich voordoet. Er schijnen een paar metingen gedaan te zijn waarvan 1 meting slecht was. Maar uit de metingen was uitgekomen dat er niks aan de hand was en hebben ze het maar afgehandeld als OPGELOST in het dossier.

DIt is de enige (voorlopige) informatie die ik heb meegekregen van shany.

Ik heb de dns veranderd naar 1.1.1.1 en ik hoop dat het probleem dan is verholpen met de 5g wifi. Ik bericht later wel indien ik opnieuw problemen ervaar. FF testen of deze instellingen misschien werken.

Voor de error melding op mn tmobile televisie zal ik hier verder over kortsluiten met shany op 3 december.(Als ze het terugbelverzoek niet is vergeten.) Anders moet ik het via de community moderator ff kortsluiten.

Net telefoontje gehad van tmobile, dat er niks gedaan kan worden aan de error melding (Error, er heeft zich een fout voor gedaan tijdens het afspelen, probeer het alstublieft later nog een keer.) 
Dus ik zal er maar mee moeten leven.
Misschien kan het zijn dat mijn hdmi poorten van mijn tv niet goed het signaal doorgeven vanuit de tv box.

 

Reputatie 7

Hi @Tvbox2000

 

Zoals ik het nu begrijp heb je de DNS aangepast om de Wifi-problemen te verhelpen en je hier liever geen monteur voor hebt. Dat is goed, mocht je nog problemen ervaren of vragen hebben, laat het mij weten!

Wat betreft de TV, ik lees terug dat je het eventueel met een andere TV wilt testen, omdat je vermoedde dat het daaraan lag. Ook hier, mocht je nog vragen hebben, trek aan de bel!

Reputatie 2

Ik krijg continu de melding "Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen. Probeer het aub later nog een keer". Ik heb het Animo kastje ge-reset, reset van het modem maar bericht blijft komen.
De enige manier om nog TV te kijken is gebruik maken van het blauwe pijltje (gemist).
Zodra ik weer terug ga naar Live begint de ellende opnieuw.

ik heb het nu al maanden , en probeerde alles uit het bekende lijstje ?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @fietszwerver, goed dat je dit aankaart!

Ik help je hier graag mee, ik heb meteen ook een lijnmeting gedaan en zie inderdaad dat de TV Box geen goede stream gaf gisteren. Heb je de TV Box al voorzien van een harde reset? Dit doe je zo:  

Entone Kamai (zonder harddiskrecorder)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de linkerzijkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Het gaatje van de reset zit naast het gleufje voor de SD kaart. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.

Werkt het nu nog steeds niet? Dan lijkt mij de enige oplossing om de TV Box te vervangen. Ik hoor het graag van je!

Reputatie 2

ha die Tommie
of het knopje is ingedrukt heb ik niet gemerkt 
had ook al weer eens vanochtend alle stekkers er uit gehaald en de entone opnieuw laten instaleren zeg maar , het is nu afwachten of het heeft geholpen 
dank U

Reputatie 2

ha die Tommie
of het knopje is ingedrukt heb ik niet gemerkt 
had ook al weer eens vanochtend alle stekkers er uit gehaald en de entone opnieuw laten instaleren zeg maar , het is nu afwachten of het heeft geholpen 
dank U

ha die Tommie
of het knopje is ingedrukt heb ik niet gemerkt 
had ook al weer eens vanochtend alle stekkers er uit gehaald en de entone opnieuw laten instaleren zeg maar , het is nu afwachten of het heeft geholpen 
dank U

ha die Tommie 
was dagen lang goed , sinds gisteren is het weer mis 
misschien toch eens denken aan een nieuwe TV Box , deze draait hier al vanaf ik bij vodofone terecht kwam , vele jaren terug
ik kijk het nog ff aan , en zal dan weer eens opnieuw opstarten
 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @fietszwerver, ik had op ander nieuws gehoopt!

Ik ruil je TV Box daarom ook graag voor je om, ook zie ik dat je nog in bezit bent van een DrayTek modem. Ook deze wil ik graag voor je vervangen naar een Zyxel T-50, er dient dan wel een monteur langs te komen om de Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gebeurt! Kan ik dit allemaal voor je in orde maken? Zie graag je reactie terug! 

Reputatie 2

Hey @fietszwerver, ik had op ander nieuws gehoopt!

Ik ruil je TV Box daarom ook graag voor je om, ook zie ik dat je nog in bezit bent van een DrayTek modem. Ook deze wil ik graag voor je vervangen naar een Zyxel T-50, er dient dan wel een monteur langs te komen om de Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gebeurt! Kan ik dit allemaal voor je in orde maken? Zie graag je reactie terug! 

dat zou mooi zijn Tommie
inderdaad ook dat modem zal wel een oudje zijn , dus de monteur is welkom

 

Reputatie 5
Badge +4

Super om te horen, @fietszwerver

Ik heb gelijk zowel het modem als de TV Box voor je omgewisseld. Zodra deze verstuurd zijn, krijg je een track en trace code per e-mail zodat je precies weet wanneer het pakket bij jou op de stoep staat. Als het modem binnen is, kan je een afspraak maken met een Guidion monteur zodat deze het modem voor je kan installeren. Je krijgt zowel een e-mail als een SMS van Guidion om een afspraak met ze in te plannen. De oude apparatuur hoef je vervolgens niet terug te sturen en kan je langsbrengen bij bijvoorbeeld een milieustraat. 

 

 Ik heb er het volste vertrouwen in dat met deze nieuwe apparatuur alles weer optimaal gaat werken! 💪

Reputatie 2

Super om te horen, @fietszwerver

Ik heb gelijk zowel het modem als de TV Box voor je omgewisseld. Zodra deze verstuurd zijn, krijg je een track en trace code per e-mail zodat je precies weet wanneer het pakket bij jou op de stoep staat. Als het modem binnen is, kan je een afspraak maken met een Guidion monteur zodat deze het modem voor je kan installeren. Je krijgt zowel een e-mail als een SMS van Guidion om een afspraak met ze in te plannen. De oude apparatuur hoef je vervolgens niet terug te sturen en kan je langsbrengen bij bijvoorbeeld een milieustraat. 

 

 Ik heb er het volste vertrouwen in dat met deze nieuwe apparatuur alles weer optimaal gaat werken! 💪

dank je wel Nora 
ik wacht het af

 

Reputatie 2

beste Nora en Tommie
ik ontving zojuist een pakketje , met er in de tv box , maar geen modem 
brengt de monteur die morgen zelf mee ?

 

Reputatie 7
Badge +9

@fietszwerver het modem komt ook via de post. Wat ik gek vind is dat ze niet tegelijkertijd zijn verzonden. Het modem is vandaag verstuurd door ons, ik ga ervan uit dat deze morgen aankomt. Dan hoop ik nog dat hij komt voor dat de monteur er is. Ik heb je de Track & Trace link in een privébericht gestuurd. Op dit moment is de zending nog niet te bekijken omdat hij vandaag verzonden is vanaf ons. 

Reputatie 2

ik zal de afspraak met de monteur wijzigen

Reageer