Beantwoord

Error Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen.

  • 3 September 2019
  • 9 reacties
  • 3330 Bekeken

Vanaf gister om 17.30 u krijg ik geen beeld meer.
Ik krijg :" Error Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen. Probeer het astublieft later nog een keer", te zien.
Ik heb het TV kasje al uitgetrokken maar het werkte helaas niet. Nu 20 minuten later nog steeds niks. En er is geen storing bekend.
icon

Beste antwoord door Brian 17 December 2019, 14:43

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Hi @Tuhtakaya, ik kijk graag met je mee! Op dit moment zie ik geen TV Box aangesloten, klopt dat? Als dit wel het geval is dan maakt hij geen verbinding meer met de modem. Zie je nog wel lampjes branden op de TV Box? Zou je onderstaande stappen eens in de exacte volgorde uit willen voeren? Ik hoor graag wat het resultaat is!

1. Koppel de netwerkkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Voer vervolgens een powerflip uit van het modem (20 seconden van de stroom).
3. Als het modem is opgestart sluit je de TV Box weer aan op de stroom.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘Geen internetverbinding gevonden’ kan je ook de netwerkkabel weer aansluiten.

Hallo, 

 

Ook hier bijna elke week een foutmelding, "Error Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen. Probeer het astublieft later nog een keer"

Na modem uit stekker te halen, 10sec te wachten en weer in te steken, 10 min te wachten, dan werkt deze weer een paar dagen. Echter ben ik niet van plan dit elke week te doen. Alles lijkt naar behoren te werken, speedtest prima, ander kanaal gekozen, geen knik of deuk in kabel. Tv box al eens gereset, maar komt na enkele dagen weer terug.

Wat ik lees is dat een Zyxel met een animo tv box niet de beste combi is. Advies is dan een huawei modem te gebruiken?

 

Kunnen jullie me verder helpen.. 

Alvast bedankt..

Bastiaan

Kan tevens iemand mijn gebruikersnaam wijzigen, niet handig, weet ik.. Dank je.. 

Reputatie 7

Hey @bastiaanmandy1,

Ik heb gelijk je gebruikersnaam aangepast. :relaxed:

Onlangs hebben we de nodige updates uitgevoerd op ons TV netwerk. Ook de TV Box die jij in je bezit hebt, is van een upgrade voorzien. Heb je na de update nog problemen ervaren met je TV Box? Zo ja, dan wil ik op afstand een fabrieksreset uitvoeren op je TV Box. Daarmee kunnen we je TV Box van een frisse herstart voorzien. Let wel op dat eventueel opgenomen programma's na de reset komen te verdwijnen. 

Hallo, 

Het probleem doet zich nog steeds voor. 

Minder vaak, maar komt wel nog voor. 

Ik vraag me af of een fabrieksreset dan wel werkt omdat ik lees dat dit vaker voorkomt en er dan toch voor gekozen wordt voor een ander modem of kastje.

Ik had graag een goede oplossing zonder dat ik steeds opnieuw moet gaan vragen om iets, omdat iets niet functioneert. 

 

Bedankt.. 

Reputatie 7

Hi @bastiaanmandy1 ik heb even met je meegekeken en ik zie dat jouw TV Box al eerder omgewisseld is. De combinatie TV Box en Zyxel is in dit geval dus geen probleem! De vraag is dan natuurlijk wat wél de oorzaak is. Maak je toevallig gebruik van een powerline adapter of switch? Dit is de meest voorkomende oorzaak van dergelijke storingen. Je TV verbinding ziet er goed uit maar ik zie op 10 en 14 december wel wat verstoring. Werkt je internetverbinding nog wel op het moment dat je de foutmelding met TV ziet? Ik hoor het graag!

Hoi, 

Het enige wat is geruild is de tv box voor een tv box met harddisk recorder.. Dit is gebeurd voordat de problemen begonnen..

Ik maak geen gebruik van powerline adapters..

Internet werkt dan wel nog..

Gr. Bastiaan

Reputatie 7

Hi @bastiaanmandy1, dank voor de toelichting. Ik was wat onduidelijk, excuses, wat ik bedoelde te zeggen is dat de TV Box die je nu hebt geen problemen heeft met het Zyxel modem. De TV Box die je daarvoor had, heeft dat in sommige gevallen wel. Vanuit hier ziet je TV verbinding er de afgelopen dagen nog steeds stabiel uit gelukkig, is dat aan jouw kant ook het geval?

Ik heb beide aardlekschakelaars omgezet (alle stroom uitgeschakeld) en na een minuut weer ingeschakeld. Daarna was het bovengenoemde probleem met live-TV opgelost. Ik weet nog niet of hiermee het probleem definitief opgelost is.

Daag, Ben

Reageer