Beantwoord

Error Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen

  • 20 October 2019
  • 33 reacties
  • 2560 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Sinds 9 oktober 2019 ben ik ook klant bij T-mobile Thuis. De internet verbinding werkt perfect, maar het TV signaal geeft sinds dag één problemen. Ik kan enkele seconden TV kijken waarna de melding “Error Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen. Probeer het alstublieft later nog een keer” verschijnt. Bij het wisselen van zender is er weer enkele seconde signaal waarna de melding wederom verschijnt.

Het resetten van de modem biedt voor enkele uren een oplossing, echter komt de foutmelding daarna weer terug. Daarnaast heb ik natuurlijk helemaal geen zin om het modem dagelijks te resetten.

Helaas kom ik op het forum diverse meldingen van dit probleem tegen, maar nergens een definitieve oplossing en veelal lapmiddelen om e.e.a. tijdelijk werkend te krijgen. Ik heb alle stappen in deze topics doorlopen (powerflip, reset, opstarten zonder UTP, etc) maar zonder resultaat.

Hoe kunnen we dit definitief oplossen?

icon

Beste antwoord door Brian 29 October 2019, 13:46

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7

Hi @Kremx, goed dat je contact opneemt! We hebben inderdaad een aantal meldingen ontvangen met dit specifieke issue. Het lijkt in de combinatie Zyxel modem + TV Box te zitten en we zijn op dit moment de mogelijke oorzaak aan het onderzoeken. Ik heb jou zojuist ook aangemeld en ik houd je op de hoogte over de oplossing. Je hoort in ieder geval begin volgende week weer van mij!

Reputatie 7

Hi @Kremx, zoals beloofd een tussentijdse update maar jammer genoeg heb ik niet meer dan dat. De collega's zijn nog steeds met een onderzoek bezig. Zodra ik meer weet laat ik dit uiteraard weten!

Bij deze dan ook maar een update van mijn kant: Aanstaande woensdag komt er een monteur om hopelijk het probleem op te lossen.

Wordt vervolgd!

Ben erg benieuwd,. Bij mij al sind juni dit probleem en er komt maar geen oplossing, zie mijn eigen topic erover. Ik blijf deze even volgen om te kijken wat de monteur bij jou kan doen. Ik vermoed helaas dat dat niks wordt...

Reputatie 4
Badge

Hoi @Kremx,

 

We zijn uiteraard erg benieuwd, hoe is het vorige week gegaan? Heeft de monteur alles voor je kunnen oplossen? Als wij nog iets voor je kunnen doen dan horen we dat natuurlijk graag! 

De monteur is geweest, maar helaas heeft dit niet het gewenste resultaat gehad.

De monteur was sterk van mening dat het probleem te wijten was aan de lange kabel tussen het modem en het ISRA-punt (circa 5 meter). Aan de opmerking dat een KPN-setup jarenlang perfect heeft gewerkt met deze zelfde kabel en dat het internet gewoon stabiel is en voldoende snel (heeft de monteur zelf bevestigd) had hij helaas geen boodschap.

Het advies was dus om het modem te verplaatsen en hier zouden we het mee moeten doen. Op het nadrukkelijke verzoek van mijn vriendin of de monteur dit dan niet meteen even kon proberen, kwam de boodschap dat we dit zelf moesten doen.

De monteur heeft nog wel het modem gereset (dit hadden we zelf ook al gedaan), waarna de tv weer functioneerde maar deed gelijktijdig ook de mededeling dat dit waarschijnlijk maar van korte duur zou zijn. 

Al met al krijg ik hiermee dus wel het gevoel dat we van het kastje naar de muur worden gestuurd, maar ga ik dit weekend het verplaatsen van het modem toch maar even proberen. Ik verwacht persoonlijk dat dit geen verschil zal maken. Hierna ga ik dan maar weer contact zoeken met de helpdesk, maar inmiddels zitten we dus al meer dan 5 weken zonder werkend TV signaal.

Ik heb sinds 2 maanden ook tmobile tv en ik heb sinds een paar weken hetzelfde probleem. Super vervelend! Ik heb het nog niet bij tmobile gemeld omdat ik dit forum online tegenkwam toen ik online ging zoeken naar de error. Is er al een oplossing? Ik betaal nu voor tv maar heb geen tv.. Lekker is dat

Reputatie 7
Badge +16

@Kremx Gebruik je toevallig een platte RJ11 kabel? Platte kabels worden namelijk over het algemeen afgeraden in verband met potentieel signaalverlies en interferentie. 

Is het gelukt met het verplaatsen van jouw modem trouwens?

Hoi Jason, het betreft inderdaad een platte RJ11 kabel. Ik begrijp dat deze worden afgeraden, maar daarentegen heeft deze kabel de afgelopen 3 jaar prima zijn werk gedaan op het netwerk van de concollega's (KPN) en ook daarvoor bij Vodafone Thuis. Ik vind het dus vreemd dat dit nu de reden zou zijn van mijn probleem. Overigens is ook het internetsignaal met de huidige kabel stabiel op de maximale 100mbit.

Daarnaast staat de modem natuurlijk met een reden op de plek waar hij staat, daar komen namelijk alle verbindingen samen. Ik heb het verplaatsen dan ook nog niet kunnen testen aangezien ik om dit te kunnen doen zeker 3 nieuwe ethernetkabels moet trekken om alle devices van internet te kunnen blijven voorzien. Dit kan ik niet even tijdelijk oplossen, aangezien het probleem zich pas na enkele uren/dagen voordoet nadat het modem opnieuw opgestart is.

Zou dit ook te testen zijn door een ronde RJ11 kabel toe te passen van de benodigde lengte? Of moet het persee een kortere kabel zijn?

Reputatie 3

Hoi @Kremx!

Klopt inderdaad dat we deze afraden, net als langere kabels. Het nadeel zit erin dat deze kabels meer signaal verlies hebben naar mate de kabel langer wordt, wat op zijn beurt weer zorgt voor een langzamere en een mogelijk instabiele verbinding. 

Het testen van een ronde kabel met RJ11 aansluiting kan zeker verschil maken, maar ik kan niet garanderen dat dit voldoende gaat zijn. Hoe dikker de kabel, hoe meer shielding eromheen zit om interferentie (storing door externe signalen) tegen te gaan. Ik vind het zonde als je dan geld uitgeeft aan een kabel die je uiteindelijk niet blijft gebruiken. Het kan dus wel, maar ik kan niet garanderen dat het genoeg winst geeft om de moeite waard te zijn.

Een kleine update, afgelopen weekend stond ik op het punt om het modem te gaan verplaatsen. Tot mijn verbazing functioneerde de TV ineens, zonder enige wijziging aan de installatie binnenshuis. Tot op heden blijft hij het ook doen.

Is er misschien een update geweest voor de modem of TV-ontvanger wat dit probleem opgelost zou kunnen hebben?

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde probleem! moet ik een update uitvoeren of iets?

Reputatie 7
Badge +16

@Kremx Wat fijn dat het verholpen is! Er zijn updates geweest voor het modem, maar voor de TV Box is volgens mij pas gepland voor over een aantal weken. Ik zal hier gelijk achteraan gaan. Thanks dat je het meldt. :smile:

 

@mugen4u Ik zie dat je al geschakeld hebt met onze telefonische collega’s: heb je hierdoor een oplossing gevonden? Anders help ik je met alle liefde verder natuurlijk!

Een kleine update voor iedereen die mee leest: De TV werkt nog steeds naar behoren (op de lange platte RJ11 kabel). Ik durf dus wel te zeggen dat het in mijn geval zeker is opgelost met een software update van het modem!

Reputatie 1

Die van mij werd simpel opgelost door tv kastje en modem van het stroom te halen en netwerkkabels eruit. daarna modem aan, even wachten. netwerkkabel aansluiten. tv kastje aanzetten en wachten tot de netwerk foutmelding komt, dan ook die netwerkkaben aansluiten en klaar. Probleem is hiermee opgelost.

Reputatie 1

Beste,

Ik heb hetzelfde probleem maar dan met zowel de tv boven als beneden. Beiden geven regelmatig de storing en dan wanneer je van kanaal wisselt is het weer even weg maar kom vanzelf weer terug. Er zit ook geen patroon in dus simuleren is niet te doen. 

Weet iemand wat hier aan te doen is? Ik heb het nog niet gemeld want dacht het gaat wel over na een paar keer resetten maar helaas.

Wat ik kan doen is kijken of het huawei modem een update heeft gehad laatste maanden maar verder niet. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @marcoenmarenka,

 

Welkom op de Communty, nieuwe topper! :smile: Hier volgt een aantal tips waarmee je al snel een oplossing vindt:

 

Bij iedere verstoring is het altijd handig om eerst de TV Box voor tien seconden van de stroom te halen. Controleer ook of je internetverbinding nog werkt. Werkt deze niet, dan is er iets anders aan de hand. Haal dan eerst het modem voor tien seconden van de stroom. Blijft het probleem op Internet èn TV, volg dan deze stappen

2. Het signaal van buitenaf
Je hebt de TV Box even van de stroom gehaald, maar het probleem speelt nog steeds. Dan krijgen we het grote uitsluitspelletje: wat veroorzaakt de storing? We beginnen bij de bron. Het kan zijn dat er een snelheidsprobleem is. Er is dan niet genoeg bandbreedte om het TV signaal door te geven met blokjes tot gevolg. Test met een laptop of PC met een bekabelde verbinding direct op het modem in LAN1 of LAN2 welke snelheid je haalt. Is dit meer dan 12 Mb/s? Dan ligt het niet aan de verbinding van buitenaf. Is de snelheid lager? Laat het ons weten!

3. Het modem
Misschien is het modem ergens van in de war geraakt. Je hebt deze al even van de stroom gehaald. We pakken het nu grootser aan! Haal de Internetkabel voor de TV Box bij LAN3 of LAN4 uit het modem. Nu voeren we een 
fabrieksreset van het modem uit. Als het modem volledig is opgestart (de lampjes branden weer constant) en de TV meldt "ethernet is not detected", dan sluiten we de Internetkabel weer aan bij LAN3 of LAN4. Geen verschil? Dan gaan we door.

4. De kabel
Veruit de meeste problemen komen door de spreekwoordelijke kink in de kabel. Zorg voor een directe verbinding tussen het modem en de TV Box met een Internetkabel. Maak je gebruik van 
homeplugs, devolo's, verlengstukjes of andere adapters, koppel deze dan los en gebruik de meegeleverde kabel. Nog niet opgelost? Volgende stap.

5. De TV Box
Er kan natuurlijk ook iets mis zijn met de TV Box zelf. Heb je een TV Box zonder opnamefunctie? Voer dan 
een fabrieksreset uit. Heb je een TV Box met opnamefunctie, controleer dan of de schijfruimte niet (bijna) vol zit en verwijder enkele opnames. Dit vind je in het Menu // On Demand // Opnames // Geplande opnames. Heb je toevallig nog een tweede TV Box, wissel deze dan om. Blijft de storing dan bij de TV Box of bij de TV? Als het aan de TV Box ligt, neem dan contact met ons op.

6. De televisie
Als je bij bovenstaande kruistest (het omwisselen) zeker bent dat het niet aan de internetkabel ligt (die je hebt vervangen), dan kan het aan de TV zelf of aan de HDMI kabel liggen. Vervang de HDMI kabel daarom, dat is makkelijker dan de TV. Heb je een Philips TV? Zorg dan voor 
de laatste update van je toestel. Geeft ook het menu een verstoord beeld weer, dan is er iets mis met het toestel. Vraag het dan na bij de leverancier. 

Reputatie 1

Hoi hoi,

Dank je voor deze informatie maar dat heeft allemaal niet gewerkt. 

Vandaag werd hethet ineens heel erg extreem. Om de 1 tot 5 minuten liep het beeld vast. Wanneer je even van kanaal wisselt gaat hij gewoon weer verder 

Dit is op beide boxen het geval. Ik heb zowel 1 box met opnemen als 1 box zonder en beide hebben ze hetzelfde probleem. 

Alles werkt qua internet prima maar dit begint nu vrij vervelend te worden.

 

Reputatie 7

Hi @marcoenmarenka, dat gaan we oplossen! Hoe heb je de TV Boxen aangesloten? Maak je toevallig gebruik van een powerline adapter? Zo ja zou je het de TV Boxen dan eens rechtstreeks op de modem aan willen sluiten met een netwerkkabel? Ik hoor graag wat hier het resultaat van is! 

Reputatie 1

Hoi Brian,

 

Nee ik maakt geen gebruik van een powerline adapter.

De kabels zitten vanuit het modem rechtstreeks in de boxen. 

Ik heb 1 tv losgekoppeld om te kijken of het probleem dan over is als er maar 1 maar aangesloten is maar of ik nu alleen de tv beneden of alleen de tv boven aansluit dat maakt geen verschil. 

Nou heeft het er waarschijnlijk niets mee te maken maar ik merk regelmatig dat wanneer je de kamer van de betreffende tv inloopt het beeld ineens sneller vast staat. Dus zijn de boxen gevoelig voor telefoon signalen misschien?

Reputatie 7

Hey @marcoenmarenka,

Top dat je al zelf een aantal zaken hebt uitgesloten! Hierdoor kunnen we gelijk de vervolgstappen nemen. Zojuist heb ik een monteur aangestuurd om dit probleem voor je op te lossen. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt inplannen. Onze monteur gaat bij jou thuis onderzoeken waardoor het probleem wordt veroorzaakt. Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen? :relaxed:

Reputatie 1

Hoi Poort,

 

Dank je voor deze actie we gaan zien wat hij kan vinden. 

Ik laat het zeker even iets weten want misschien hebben meer mensen er iets aan.

 

Reputatie 1

Hallo Allemaal,

 

Inmiddels is er een monteur langs geweest om te kijken naar bovenstaand probleem.

Het probleem lag volgens hem in mijn glasvezel stekkeraansluiting. De aansluiting in de glasvezelnetwerk box welke vanaf de box naar de media converter ging was blauw van kleur en er moest een groene in zitten.

Volgens hem was dit in Nederlandse taal het verschil tussen bloemen schuin afsnijden of recht afsnijden. Nu was het recht en moest schuin worden omdat er dan betere pulsen door de kabel konden.

Maar goed hij heeft dit vervangen en nu moet ik zeggen dat het goed geholpen heeft. Het is nu nagenoeg weg en komt nog maar sporadisch voor dus mochten mensen dit probleem ook hebben kijk even naar de stekkeraansluiting op de glasvezel box.

Reputatie 7

Hi @marcoenmarenka, goed om te horen dat de monteur het op heeft kunnen lossen! Mooie uitleg ook haha. :relaxed:  

Beste T-mobile,

aan de hoeveelheid fora onderwerpen omtrent dit probleem sta ik er versteld van dat er nog steeds geen permanente oplossing hiervoor is.

Aantal jaren heel erg tevreden om jullie dienst (behalve de wifi van jullie routers maar dat terzijde) en snel internet. Echter heb ik dus op mijn nieuw adres tot nu toe alleen maar problemen met de televisie. 

 

Sinds 9 April (datum dat monteur is langs geweest wat ook niet vlekkeloos is gegaan) lopen we tegen dit probleem aan, nadat de tv het letterlijk 1 uurtje heeft gedaan. We hebben inmiddels tot 3 keer aan toe een nieuw kastje ontvangen wat naar mijn inziens belachelijk is dat er vanuit de backoffice ook dit als oplossing wordt aangedragen. Want aan de telefoon werd verteld dat de backoffice dit op zou lossen voor ons. Na het lezen van jullie fora, slechte communicatie omtrent voortgang tickets, en een un-skilled helpdesk vraag ik me af of ik wel bij jullie moet blijven. Maar ik wil het nog een kans geven omdat ik wel tevreden ben met jullie internet snelheden.

 

Het volgende heb ik zelf en ook (steeds weer) met de helpdesk ontsloten:

  • resetten modem
  • resetten box en dat allemaal volgens jullie eigen aangegeven volgorde
  • jullie meegeleverde kabel(s) aangesloten (oftewel mijn eigen CAT5 kabel losgehaald welke perfect werkte op mijn oud adres. En ja ook getest met mijn kabel tester of de kabel goed is)
  • 3 boxen geprobeerd met allemaal dezelfde uitkomst : Error Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen. Probeer het alstublieft later nog een keer
  • kabels aansluiten op poort 3 / 4 van het modem. (zowel eigen als jullie meegeleverde kabel.
  • en ga zo maar door. Maar niks bied een oplossing en wij kunnen zelf achter jullie aan bellen om überhaupt een update te krijgen.

Mijn opstelling vanuit de meterkast :

vanuit modem gaat er een CAT5 kabel richting de tv kast en is aangesloten op een switch TP-Link TL-SG108. En zoals aangegeven ook zonder de switch ertussen treed hetzelfde probleem op.

 

Ik hoop dat dit wel voor betere communicatie gaat zorgen. Afwachtend verblijf ik tot ik wat van jullie hoor.

Mvg,

 

Crfvdh.

Reageer