Beantwoord

Failed to retrieve ip address from DHCP server


Ik kom net terug van vakantie en internet en tv werkt niet meer. Voor ik wegging wel. Ik krijg de melding fail to retriev ip address from DHCP server. Ik heb alle tips van jullie forum al geprobeerd maar niets helpt. Is er een storing of waar kan het aan liggen.
icon

Beste antwoord door Sander 19 June 2017, 10:07

Bekijk origineel

11 reacties

Dat heb ik ook, alleen hield het bij mij op toen we tv aan het kijken waren. Ben nu al een paar uur aan het zoeken naar een oplossing, wie O wie kan ons helpen??
Reputatie 7
Hoi Monica D en Marielle9,

De aanleiding is misschien wat minder, maar alsnog welkom op het forum!

Die melding betekent dat de TV Box geen (goede) informatie krijgt van het modem. Het kan zijn dat er iets scheelt aan de kabel of het modem even in de war is. Ik begreep van Marielle9 dat zij gisteravond geen diensten had, dus ook geen internet. Dan gaat er van buitenaf iets mis, waardoor er ook geen goed TV signaal binnenkomt en die melding in beeld kan verschijnen. Ik begrijp dat de verbinding inmiddels weer hersteld is, daarmee zou de foutmelding ook were verdwenen moeten zijn. Eventueel kun je het modem en/of de TV Box nog even van de stroom halen.

Voor meer info over (andere) foutmelding kun je dit topic inzien.
De verbinding is nog steeds niet hersteld. Maandag de service dienst gebeld en donderdag is er pas een monteur gekomen. Die kon ook niets doen en is er een melding gestuurd naar Kpn. Nu dus bijna een week geen tv internet en telefoon. Schandalig. Hier mag wel een vergoeding tegen over staan!
Reputatie 7
Hoi Monica, balen dat het zolang duurt! Wel fijn dat er wel meer duidelijkheid is over de vervolgstappen. Zodra het is verholpen, kunnen we zeker praten over een vergoeding. Betalen voor diensten die je niet krijgt, is natuurlijk niet correct!
Reputatie 2
Ik heb hetzelfde probleem. Inderdaad ook nav een eerdere internet storing. Internet en tv boven doen het weer. Beneden niet ( groter kastje met opnamefunctie)
Is er al een oplossing?
Reputatie 7
Hi Nikie, ik zie dat je zelf ook al een topic aan had gemaakt, ik heb hier zojuist wat stappen vermeld die je kan volgen, ik hoor daar graag hoe het af is gelopen!

Gisteren geen enkel probleem. Sinds vandaag krijg/heb ik deze melding nu ook. Powerflip al geprobeerd maar dat heeft niets uitgehaald.

Internet werkt wel gewoon

Andere oplossingen voor handen?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Djvis, goed dat je jezelf hier meldt, ik pak graag de TV Box eens flink voor je aan! Ik ben meteen in de TV Box met harddiskrecorder gedoken en ik merk dat ‘ie inderdaad tegenstribbelt. Als je het wil kan ik de TV Box met harddiskrecorder een fabrieks reset geven, alleen verlies je dan wel al je opnames.

Mocht dit niet de oplossing zijn, je TV Box met harddiskrecorder is een vrij oud model en daarom wil ik 'm ook gerust voor je omruilen naar een nieuwe Mediabox. Ook via deze weg verlies je de opnames die opgeslagen zijn op de harddiskrecorder, maar in het vervolg kan je wel opnemen via de nieuwe Cloud Opnemen functie. Hiermee kan je opnames inplannen en afspelen vanaf al jouw mobiele apparaten én de nieuwe TV Box. Omdat de kosten hiervan gelijk zijn aan de harddiskrecorder betaal je geen cent extra.  Meer informatie lees je in je Mijn Odido account: opnemen en pauzeren via de Cloud.

Ik hoor graag welke oplossing jij het liefst voor ogen hebt, ik zet het graag voor je in gang! 😃

Beste Cal, probeer eerst maar een fabrieks reset. Als dit alsnog niet werkt dan meld ik me weer. 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Djvis, ik heb dit meteen voor je doorgezet! Ervaar je dit ook op locatie? Groetjes, Ishana

Na 2 dagen noem ik dit niet meteen.

 

Reageer