Beantwoord

Favorieten en Radio


Reputatie 2

Ik heb een zenderlijst in Favorieten.

Om Radio te luisteren moet ik altijd 2 tot 4 keer op de TV/Radio knop drukken om in Radio te komen.
Wil ik vervolgens terug naar TV dan moet ik weer 2 tot 4 keer op de knop TV/Radio drukken.
Daar word ik niet moe van, maar is wel vervelend.

Waar ik wel moe van word is dit: 
Elke keer dat ik via bovenstaande terug ga naar TV, dan ben ik uit het menu Favorieten gegooid.
Dan moet ik eerst naar Menu, het kader Favorieten opnieuw selecteren en vervolgens kom ik dan in TV-gids.
Dan moet ik een kanaal kiezen in TV-gids om weer TV te kijken.
Dat zijn dus elke keer een aantal handelingen. Heel vervelend.

Ik heb al een paar keer, ook vandaag weer, met de helpdesk gebeld.
Ze weten het niet.
Wel telkens het advies om alles te resetten, dus stekker 15 seconden of langer uit modem, fabrieksreset Aminokastje middels pin in het gaatje tot TV uitgaat.
Vervolgens opstarten en weer aanmelden.

Als dat de clou zou zijn dan zou ik hier niet natuurlijk niets opschrijven.

Zojuist heb ik deze handelingen weer gedaan, het euvel wordt daarmee niet opgelost.

Hoe wel ????

MVG Jelle

 

 

 

 


 

 

 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 25 March 2021, 12:53

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @jellevellema,

Handig dat je dit aankaart! Ik vermoed dat wij met beide punten zeker wat kunnen doen.

Wat betreft het eerste punt: staat de TV Box op een vrije plek terwijl je de afstandsbediening erop richt om te switchen tussen Radio en TV? Knippert het lampje van de afstandsbediening ook als je de toetsen indrukt of pas na een aantal keer? 

Het tweede punt vind ik een goed punt en zal ik voor je na moeten vragen. Het was mij nog niet eerder opgevallen dat de favorietenlijst niet ingesteld bleef als je tussen Radio en TV switcht en ik ben benieuwd of wij hier een aanpassing voor kunnen realiseren. Aanstaande maandag kom ik hier sowieso op terug!

Reputatie 2

Hi bedankt voor je reactie,

  1. Ja de TV box staat op een vrije plek, ja telkens als ik een toets indruk dan knippert het blauwe lampje, hij krijgt dus wel signaal van de remote.
  2. Het issue van Favorieten heb ik een aantal maanden geleden al eens ergens op deze community gezien, ik kan het echter niet meer terug vinden.
Reputatie 7
Badge +4

Duidelijk @jellevellema! Voor beide punten zal ik een onderzoek uitzetten bij onze technische dienst die jouw TV Box eens goed onder de loep gaan nemen. Hiermee gaan wij zowel de trage reactie van de TV Box als ook het niet-onthouden van de favorieten oppakken. Normaliter hoort namelijk ook dat laatste goed te werken en daarom vermoed ik dat jouw TV Box last heeft van een zeldzame bug. Wij gaan er in ieder geval achteraan en ik zal je zeker op de hoogte houden!

Reputatie 7
Badge +4

Inmiddels is de knoop doorgehakt en wij gaan een nieuwe TV Box jouw kant op sturen @jellevellema. Laat het gerust weten als de Community of ik verder nog iets voor je kan betekenen! :)

Reputatie 2

Nou dit...hartelijk bedankt !!!

Ik zal hier een berichtje posten zodra ik de nieuwe TV Box heb geïnstalleerd.

Ben benieuwd  !!

 

Reputatie 7
Badge +4

Alvast veel kijk- en luisterplezier gewenst! :) 

Reputatie 2

Goedemiddag,

Uurtje geleden kreeg ik een compleet nieuw installatiepakket.

Meteen aangesloten, zowel TV Box als Modem T-50.

Wat me eerst opviel is dat het opstarten van de TV-Box abnormaal snel ging, dat duurde altijd pakweg 5 minuten.
Nu pakweg 1 minuut…..!!!
Verder niet van belang want aansluiten ging goed.
 

Maar waar allemaal wel het om ging, is het probleem TV/Radio en de Favorieten.
Helaas, daarin is niets veranderd.
Dus nog steeds de issues die ik eerder aangaf.


Wat ik niet eerder heb gezien en misschien wel al was is dit:
Als ik op de TV/Radio knop druk zowel heen als terug dan verschijnt er eerst een pop-up op mijn TV waarin staat “TV/Radio”.
Druk ik vervolgens nog 1 of 2 keer (dus soms 1x en soms 2x) dan kom ik in Radio of TV.

In elk geval, per saldo is er is niets veranderd.

Wat nu ??

 

 

 

 


 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @jellevellema,

Hier gaan wij zeker op acteren! Ik heb het onderzoek heropend en wij gaan ons best doen om hier een oplossing voor te vinden.

In ieder geval vind ik het fijn om te horen dat de TV Box wel een stuk sneller is en ik wens je nog een mooie tweede paasdag toe!

Reputatie 2

Ja dank je wel, Ik wacht wel af….

Jij ook fijne (sneeuw/hagel) Paas...

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jellevellema, vanmiddag om 12:23 is er een update geplaatst bij het onderzoek: onze technische dienst heeft om ondersteuning gevraagd van het TV team en is het probleem aan het onderzoeken en monitoren. Het is nog niet reproduceerbaar dus we wachten op een oplossing. Excuses voor de langere wachttijd.

Reputatie 2

Dank je wel….no problem, ik wacht rustig af...

Reputatie 7
Badge +16

@jellevellema Het probleem is nog niet herkend aan onze zijde: we blijven dit continu doorlichten totdat het opgelost is. Ik verwacht in de loop van volgende week een definitieve fix!

Reputatie 2

Ok hartelijk bedankt.

Er loopt op de achtergrond inmiddels een ander probleem, ik weet niet of ik hier op deze community goed zit daarover.

Ter kennisgeving zal ik het toch maar even toelichten.

Het wordt wel een heel verhaal…...
Dit tegen de achtergrond van alle ellende die ik sinds april 2020 heb ervaren.
Als u mijn dossier zou openen dan ziet u wel wat ik bedoel.

Op 26 februari 2021 heb ik mijn contract voor Thuis + Sim only onbeperkt voor 1 jaar verlengd.
Er waren geen betalingsachterstanden meer (die zijn er overigens nooit feitelijk geweest, dat is weer een apart verhaal...).


Ik heb de contracten zwart op wit in mijn email t.w..
1. Thuis voor tijdelijk 20 euro p.m. en later normale prijs.
2. Sim only onbeperkt voor 26 euro p.m.

En wat gebeurt er nu, deze maand moet ik plotseling 39,51 euro betalen voor mijn sim only.
Dit valt overigens nog onder het huidige contract want de volgende vangt pas aan op 1 juni 2021.

Ik heb daar al over gebeld, het zal onderzocht worden en het teveel in elk geval in mei 2021worden gecrediteerd. Gezien mijn ervaringen tot nu toe geloof ik daar weinig van, maar vooruit, het is gezegd.
Het alternatief ik dat ik dat bedrag terug boek en gelijktijdig 26 euro betaal.
Gezien het verleden kan uw administratie dat niet aan en dan ben ik meteen weer wanbetaler met het risico dat mijn simcard geblokkeerd wordt…dat doe ik dus maar ff niet.

Zo loop ik nu al meer dan 1 jaar achter gigantisch heel veel onjuistheden aan….(zie evt mijn dossier)

De helpdesk is altijd erg vriendelijk, maar beloofde terugbellen of echt oplossen komt (bijna) nooit iets van terecht.

Sorry voor het lange verhaal, maar zo is het echt.

Reputatie 7
Badge +16

@jellevellema Bedankt voor de heldere uitleg ten aanzien van het mobiele abonnement, absoluut geen excuses nodig! Sorry dat je hiermee opgezadeld zit, ik vraag meteen aan onze collega-moderators of ernaar gekeken kan worden.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @jellevellema 

Kun je mij een privébericht sturen met het 06-nummer van je Sim Only abonnement, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kijk ik graag met je mee!

Reputatie 2

Ahum...hoe stuur ik een privébericht ?

Reputatie 6

@jellevellema als je op Hajar haar naam klikt, kom je in haar profiel terecht. Daar kun je klikken op ‘stuur privébericht’. Hiermee moet het zeker lukken!

Reputatie 2

Ja klopt, dat ontdekte ik al vlak nadat ik mijn vraag postte….

Dank je wel

Reageer