Sticky

Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV

Toon eerste reactie

108 reacties

Reputatie 2

Niks over de onlogische indeling bij zoeken (alle uitzendtijden en datums door elkaar) en halve programma titels?

Reputatie 7
Badge +7

 

Hi all,

Bij deze een (broodnodige) update wat betreft de lopende issues:

Favorieten – De aanpassingen van de favorieten heeft prioriteit en komt zo snel mogelijk. De favorieten worden geïntegreerd met je Profiel, je kan straks zelf de volgorde van de zenders bepalen in de programmagids en favorieten instellen per profiel op alle devices. Het niet laten zien van het volgende programma in de programmagids wordt ook opgelost met dezelfde update.

Resolutie issue – Binnenkort kan je via het TV-menu handmatig de resolutie instellen. Wordt waarschijnlijk tegelijk uitgerold met de Favorieten.

De Entone Kamai 510 – We zijn bezig om de performance van de 510 met het nieuw TV platform te verbeteren.

We zien redelijk wat feedback in dit topic (de link is klikbaar) over de functionaliteit van T-Mobile TV zelf, blijf dit zeker delen maar voor de volledigheid updaten we de algemene verzameltopics ook.

Het alleen af kunnen spelen van NPO 1, 2 en 3 is inmiddels verholpen

Ben onlangs overgestapt van KPN naar T-Mobile.Televisie beeldkwaliteit in framerate in ieder geval is stuk minder bij T-Mobile, ik vermoed echter dat dit met de STBs te maken heeft. Ik heb de TV Anywhere app geinstalleerd op mijn Apple TV 4K en daar zijn de streams veel vloeiender met een veel hogere framerate. Ik weet niet waarom de STBs van KPN beter presteren, dit zou T-Mobile moeten kunnen fixen, hoop ik

Reputatie 4
Badge +2

De afstandsbediening mag niet aan de tv gekoppeld zijn. Of dat zo is, kun je testen door op 'INPUT' (.) linksonder te drukken. Verschijnt er een toetsenbord in beeld, dan kun je verder gaan. Zo niet, dan moet je 'm eerst ontkoppelen (klik op 'Toon inhoud'):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.

 

Vergeet niet om je afstandsbediening weer aan je tv te koppelen. Instructies daarvoor staan hier onder punt 6 (Koppelen TV en TV Box).

Succes!

Die reset werkt dus echt nooit bij mij, zie wel gewoon het rode lampje twee keer knipperen na afloop. Heb er nu dus een (vd twee) waar je het volume (van de box) niet meer mee kan bedienen*. Rare is dat ik laatst per ongeluk wel dat toetsenbord in beeld had maar nu lukt het voor geen meter meer :laughing:. Usb toetsenbord wel een grappige tip, met mediatoetsen volume ook te bedienen :ok_hand: .

Maar inmiddels al ‘ontkoppeld’/ weer gekoppeld aan de stb via de andere manier https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/info-afstandsbediening-bestellen-en-handleiding-281237?postid=1395923#post1395923 (ipv TV nu de STB knop drukken)

Zie hier ook de EDID Preferred optie idd waaraan de 60Hz output te danken was/is neem ik aan. Input iets eerder indrukken dan Menu is wel de sleutel, lukt nu vrij gemakkelijk keer op keer.

@BeMuzo kun je ook (weer) 1080p50 kiezen als output (of 1080p60 :stuck_out_tongue_winking_eye: waarschijnlijk wanneer je voor EDID Preferred kiest).

Helaas heb ik de nieuwe afstandsbediening…. Anders zou bovenstaande echt super zijn!

 

Dus moderators, kunnen jullie mijn instellingen handmatig aanpassen?

Reputatie 4

Ik heb gehoord dat er een update aan komt waarmee je zelf de resolutie en Hz kunt regelen via het menu, maar in afwachting daarvan kun je dat ook al regelen via een verborgen menu op je tv-box. Dit werkt alleen als je nog de oude afstandsbediening (zonder magenta knop) hebt:

Ik zal niet zeggen dat alles vroeger beter was, maar de afstandsbedieningen wel. Dus als je er nog zo een hebt, koester hem :wink:. Of leen er een van iemand anders.

De afstandsbediening mag niet aan de tv gekoppeld zijn. Of dat zo is, kun je testen door op 'INPUT' (.) linksonder te drukken. Verschijnt er een toetsenbord in beeld, dan kun je verder gaan. Zo niet, dan moet je 'm eerst ontkoppelen (klik op 'Toon inhoud'):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.

Nu komt de truc. Om het menu te openen, moet je vrijwel tegelijkertijd op INPUT en MENU drukken. Uit eigen ervaring weet ik dat het kan helpen om net een fractie eerder op INPUT dan op MENU te drukken, maar soms heb ik ook 20 pogingen nodig. Als het niet meteen lukt, gooi 'm niet gefrustreerd naar je tv. Dat is zonde van de afstandsbediening (en je tv :yum: ). Uiteindelijk kom je in dit menu:

Ga naar - GO - naast 'Resolution' en druk op OK. Je komt nu hier:

Druk op OK en gebruik de pijltjestoetsen om de instelling te veranderen. Volgens mij maakt het weinig uit of je 1080p50 of 1080i kiest. Druk op OK, dan op - S U B M I T - en bevestig in de pop-up met OK. Druk twee keer op EXIT om het menu te verlaten.

Vergeet niet om je afstandsbediening weer aan je tv te koppelen. Instructies daarvoor staan hier onder punt 6 (Koppelen TV en TV Box).

Succes!

Aangezien er maar geen updates komen en met voetbal het lijkt alsof ik naar een Russische stream zit te kijken, graag aandacht voor onderstaande.

Ik las op meerdere forums dat het probleem zit bij de beeldinstellingen, momenteel is dat 60Hz wat waarschijnlijk de haperingen veroorzaakt bij voornamelijk voetbalwedstrijden. Op de Apple TV nergens last van aangezien deze instellingen op 50Hz staan. Mijn vraag is of jullie op de tv box mijn instellingen handmatig kunnen aanpassen naar 50Hz, op meerdere forums las ik dat dat mogelijk is. Overigens lijkt het mij handig om deze instellingen zelf te kunnen aanpassen.

Reputatie 7
Badge +7

Hi all, we hebben om updates gevraagd bij het TV team. Die komen er spoedig aan! Alle nieuwe testers heb ik ook inmiddels toegang verleend tot het speciale subforum. 

In de nieuwe T mobile configuratie, moet ik elke dag de tv box handmatig aanzetten en krijg dan ook standaard ondertiteling bij het tv kijken. Houdt de setup dus niet vast. Verder na een aantal dagen ook nog geen toegang tot de testerspagina… Jullie nemen dit werl erg serieus, NOT!

Reputatie 1

Komt er nog een update of wat? Er zijn heel wat klanten die geen TV hebben door jullie test. Ongelofelijk dat wij al 3 dagen niets van jullie hebben gehoord. 

Reputatie 1

Ik zou graag een android tv app willen zien zoals Ziggo die nu heeft. Nu kan ik alleen met telefoon streamen naar mijn Nvidia Shield. Uit concurrentie oogpunt zou t-mobile ook de android tv app moeten willen.

Ik heb me opgegeven als tester maar ik kan nu geen TV meer kijken via de set top box. Ik krijg de melding “Verkeerde Poortaansluiting - internet kabel op de verkeerde poort”. Maar er is niets gewijzigd aan mijn installatie. Help!  Ik probeer te e-mailen met de medewerker waarmee ik heb gesproken maar het blijft stil. Heeft iemand een goede suggestie over de beste communicatie met de klantenservice? dank 

Ik ben tester van het nieuwe platform, maar kan niet in dat topic reageren. Moet nog toegevoegd worden.

Inderdaad, het zappen duurt erg lang en het geluid valt tijdens kijken in de tv gids weg. Daarnaast moet ik elke dag de tv box resetten (van de stroom afhalen) om opnieuw op te starten. Loopt dus geregeld vast. Na de reset staat het geluid op 100. Dat is telkens schrikken! Geluid standaard op 25 was beter.

Al met al, snelheid en stabiliteit is zeker geen verbetering.

Zappen tussen programma's ZEER langzaam (10 seconden, niet meer van deze tijd).
Uitzending gemist zeer lastig te vinden.
Als je naar de gids gaat, dan zie je het laatste kanaal en geluid niet meer (dat was juist handig, je kijkt nog even doro naar oude zender en zoekt of er iets beters is....)
Als je naar gids gaat dan is dat erg traag zeker 5 seconden
Ook de pagina overgangen in de gids zijn traag, even er doroheen bladeren lukt niet vloeiend (was bij oude ook niet, maar nu irritanter)
Wat heb ik aan favorieten als ik die telkens met zo'n vijf kliks moet opzoeken, dat zou of direct of met 1 klik beschikbaar moeten zijn

Kortom ik vindt het geen verbetering, eerder is het slechter geworden.

Reputatie 1

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over T-Mobile TV bundelen. Heb je feedback over TV Anywhere? Dat topic vind je hier.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Bekende issues:

  • In sommige gevallen wordt niet de juiste resolutie weergegeven - Status: Oorzaak gevonden, in afwachting van een fix, exacte datum nog niet bekend, zijn een aantal technische aanpassingen nodig.
  • Favorieten functionaliteit - Status: Gebruiksgemak wordt verbeterd. Zie een toelichting hier. Planning onder voorbehoud: november.
  • Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar - Status: In behandeling, wordt aan gewerkt met hoge prioriteit
  • Beeld en geluid van de geselecteerde zender vallen weg zodra de TV Gids geopend wordt - Status: Aangemeld en zal in behandeling worden genomen.

 

[Update 19-20-20] Doe je mee aan de T-Mobile TV Test en wil je feedback achter laten? Dan kan je terecht in dit topic (alleen toegankelijk voor testers). Ben je een tester maar werkt de link niet? Laat het dan hier even weten, dan geven we je graag toegang!

Ik ben tester, kan ik toegang krijgen tot het topic voor de testers.

Ook ik ben tester maar heb geen toegang.

Aangezien ik dus niet terecht kan op de omgeving voor testers kan ik dus ook niet zien of er al actie is toegezegd, c.q. of ik (bijv.) iets over het hoofd zie v.w.b. instellingen… Het gaat overigens om de STB-box, oftewel het “gewone” tv-kijken.

Aangezien ik voldoende achtergrond heb in testen & usability meen ik enig recht van spreken te hebben: dit product is nauwelijks rijp voor beta-testen. Ik vraag me oprecht af of er “gewone” tv-kijkers/zappers zijn geraadpleegd bij het opstellen van de specificaties… En er is vermoedelijk te hard gesprint...

Als er vanwege een update een herstart van de STB nodig is verwacht ik overigens een bericht vanuit T-Mobile. Per mail of via de box. Anders zit ik me ten onrechte te ergeren aan de functionaliteit en/of zit ik onnodig geconstateerde issues te rapporteren…

Uiteindelijk zal het (ooit) wel goed komen, maar tot die tijd vergt het nogal wat geduld van jullie testende klanten...

Ook ik kan niet op de testerspagina terecht...

Ben helaas 😡een tester maar geen toegang tot het topic hierover 

Reputatie 1

Ik heb na de laatste update van 1 uur geleden geen tv meer, ik kan alleen ned1,2 en 3 kijken


 

nog steeds geen reactie vanuit T-mobile.

Ik heb inmiddels sinds 2 weken het nieuwe T-Mobile TV. Eindelijk heb ik geen haperend beeld meer, voor de eerste keer sinds ik bij T-Mobile ben!

Helaas heb ik een nieuw probleem. Zappen duurt heeeeeel lang. Echt veel te lang. Als ik bijvoorbeeld twee keer of vaker de CH+ knop gebruik dan heb ik tot 10 seconden zwaart beeld. Dat is niet de bedoeling neem ik aan? Zie video: https://streamable.com/npoe7g

​​​

Ik ben tester maar heb geen toegang tot het topic voor de testers

@Jason kun jij @ronaldvanholten en @Adil- helpen? Was bij mij ook zo geregeld! :D

Reputatie 1

Ik heb na de laatste update van 1 uur geleden geen tv meer, ik kan alleen ned1,2 en 3 kijken

Reputatie 1

Ik kan niet in “dit topic” graag toegang verlenen

Model Entone 510b

MFG date 150225

T-mobile TV..

verbeteringen:

Inloggen op profiel met code . na intypen code moet ik onnodig naar de bevestigingsknop.. de OK knop op afstandbediening zou voldoende moeten zijn.

Guide ; voorheen geen beeld verder, dat staat nu stil. (wens)

Favorieten : NU → klik op guide, kies opties, kies filter kies favorieten en (let op belangrijk) KIES kanaal klik op OK.. ( zonder dit schiet favorieten terug naar standaard). Graag favorieten benaderbaar maken achter de gekleurde knoppen ( bv geel als favorieten)

Beeld stuttert soms ( ghosting?) buffer vergroten Huidige verbinging is bekabeld rechtsreeks op de router 1Gbps up en down… 

Reageer