Sticky

Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV

Toon eerste reactie

110 reacties

Beste T-mobile,

Ik was erg tevreden over tv anywhere in de webbrowsers op mijn imac. Plotseling was er een update en het was lelijk, onoverzichtelijk en het ergste van alles het werkt doorgaans niet en als het wel functioneert dan is de beeldkwaliteit niet om aan te zien.

ondervonden problemen: -zender laadt niet in of staat meteen stil
-zender vliegt er plotseling uit tijdens het kijken
-interface is bijzonder gevoelig. ‘knopjes vliegen weg waardoor er per ongeluk ergens anders op wordt geklikt. erg onhandig al die ‘dingen’ die over elkaar heen schuiven. 
-zwarte achtergrond leidt af. Een boek wordt toch ook op wit papier gedrukt en dit forum heeft ook een grijze achtergrond. Dit is voor de leesbaarheid. Nu schettert het beeld me tegemoet en zie ik mijn eigen reflectie. Vooral de tv gids is door het wit op zwart bijzonder agressief (en zodoende vervelend).
-wat is dit voor een onzin dat ik een avatar moet uitkiezen. ik ben nu een beertje. Ben ik een kind of zo?
-in de vorige versie had ik een onderin een helder overzicht van zenders waar ik doorheen kon scrollen. dat staat nu aan de rechterkant en is minstens 2x zo groot waardoor het beeld deels wegvalt. onbegrijpelijk dat hiervoor is gekozen.
ingangspagina is ongewenst. het is weer een extra click en plaatjes waar ik niet op zit te wachten. ik zou graag gewoon televisie willen kijken zonder poespas.
-beeldkwaliteit kiezen is niet erg helder of het effect heeft als er een andere resolutie wordt gekozen
-ook de gids laadt langzaam in
-dubbele scrollbalk bij de pagina televisie is echt niet okay voor het zenderoverzicht. de scrollbalk mag ook wel wat breder want als ik per ongeluk op een zender click in plaats van op de balk vliegt het meteen naar die zender (die dan weer doorgaans niet inlaadt of het beeld stottert)
-dat het beeld meteen fullcreen wordt is al door meerderen aangetipt als bijzonder irritant

Om kort te gaan. voorheen gebruikte ik tv anywhere bijna dagelijks op meerdere momenten van de dag. nu heel af en toe nog en ga er dan meteen weer van af omdat het me sacherijnig maakt. Heel erg jammer.
 

Reputatie 1

Hi @Bastiaan81, de vertraging in de stream is niet als zodanig een “issue” in de zin van dat er wat mis gaat met de stream, vandaar dat dit niet vermeld staat. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk niet ideaal dat er vertraging in de stream zit bij bijvoorbeeld sportwedstrijden. We zijn aan het kijken naar de mogelijkheden om de vertraging te kunnen verminderen maar dit zal niet op korte temijn zijn.

Om deze reden heb ik het opgezegd, mobiel onbeperkt en televisie plus internet. Dan maar ziggo voor 29,95 per maand na 6 maanden duurder (49,95) dus per saldo 40. Bij t mobile betaalde ik ook 40 maar dan had ik geen opnemen, geen next box, veel minder terug kijken, geen WiFi spots, geen Netflix integratie etc. Bijkomend voordeel is dat het dure onbeperkte mobiele abo eruit kan, scheelt 22 per maand (26-4) per saldo dus goedkoper. Maar het belangrijkste is dat ik voetbal kan kijken zonder haperingen en zonder dat het achterloopt. En ‘gratis’ alle ziggo sport zenders een jaar lang, 

Waar wij sinds het begin tegenaanlopen op het STB kastje:

Regelmatig als we het bekijken van een opname hervatten start deze vanaf het begin. Dan moet doorgespoeld worden naar waar we zijn gebleven. Ook als we verder kijken via het ‘verder kijken’ menu.

 

Het doorspoelen kan alleen met 2x, 4x, 8x of 16x. Als je dan een film 50 minuten verder moet spoelen (bijv. vanwege bovenstaand punt) of door reclame wil spoelen, dan ben je ook op 16x spoelen een hele tijd bezig.

Voorheen op de Ziggo Horizon box konden we instellen hoe ver terug- of doorgespoeld wordt als op de afstandsbediening op de pijltjes naar links of naar rechts klikt. Tot wel 10 minuten per klik.

Zo hadden wij ingesteld dat het pijltje naar links 0,5minuten terugspoelde en het pijltje naar rechts 1minuut doorspoelde. Als er dan reclame komt konden we 7x klikken en waren we direct aan het einde van de reclame. Soms waren we net te ver. Met 1 of 2x klikken op het pijltje naar links was je dan op de juiste plek beland.

Dit scheelt vooral heel veel tijd als je vanaf het begin meerdere minuten moet doorspoelen.

Los van de user interface die niet de schoonheidsprijs verdient (goede UX- designers zijn blijkbaar schaars, ze werken iig niet bij T-mobile) krijg ik het gevoel dat de oude kastjes gewoon niet voldoende power onder de motorkap hebben. 

Ik zou dus denken dat het goedkoper is om goede nieuwe up-to-date tv ontvangers te leveren... Dan ben je mogelijk van een hoop gezanik af. 

Reputatie 4

Ik heb gehoord dat er een update aan komt waarmee je zelf de resolutie en Hz kunt regelen via het menu, maar in afwachting daarvan kun je dat ook al regelen via een verborgen menu op je tv-box. Dit werkt alleen als je nog de oude afstandsbediening (zonder magenta knop) hebt:

Ik zal niet zeggen dat alles vroeger beter was, maar de afstandsbedieningen wel. Dus als je er nog zo een hebt, koester hem :wink:. Of leen er een van iemand anders.

De afstandsbediening mag niet aan de tv gekoppeld zijn. Of dat zo is, kun je testen door op 'INPUT' (.) linksonder te drukken. Verschijnt er een toetsenbord in beeld, dan kun je verder gaan. Zo niet, dan moet je 'm eerst ontkoppelen (klik op 'Toon inhoud'):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.

Nu komt de truc. Om het menu te openen, moet je vrijwel tegelijkertijd op INPUT en MENU drukken. Uit eigen ervaring weet ik dat het kan helpen om net een fractie eerder op INPUT dan op MENU te drukken, maar soms heb ik ook 20 pogingen nodig. Als het niet meteen lukt, gooi 'm niet gefrustreerd naar je tv. Dat is zonde van de afstandsbediening (en je tv :yum: ). Uiteindelijk kom je in dit menu:

Ga naar - GO - naast 'Resolution' en druk op OK. Je komt nu hier:

Druk op OK en gebruik de pijltjestoetsen om de instelling te veranderen. Volgens mij maakt het weinig uit of je 1080p50 of 1080i kiest. Druk op OK, dan op - S U B M I T - en bevestig in de pop-up met OK. Druk twee keer op EXIT om het menu te verlaten.

Vergeet niet om je afstandsbediening weer aan je tv te koppelen. Instructies daarvoor staan hier onder punt 6 (Koppelen TV en TV Box).

Succes!

Model Entone 510b

MFG date 150225

T-mobile TV..

verbeteringen:

Inloggen op profiel met code . na intypen code moet ik onnodig naar de bevestigingsknop.. de OK knop op afstandbediening zou voldoende moeten zijn.

Guide ; voorheen geen beeld verder, dat staat nu stil. (wens)

Favorieten : NU → klik op guide, kies opties, kies filter kies favorieten en (let op belangrijk) KIES kanaal klik op OK.. ( zonder dit schiet favorieten terug naar standaard). Graag favorieten benaderbaar maken achter de gekleurde knoppen ( bv geel als favorieten)

Beeld stuttert soms ( ghosting?) buffer vergroten Huidige verbinging is bekabeld rechtsreeks op de router 1Gbps up en down… 

 Gisteren overgezet naar de vernieuwde T-Mobile TV. 
*Als Testgebruiker* 

Sinds die tijd wilt de tv box niet meer verder dan Netwerk starten.
Ook de 2de tv box doet hetzelfde. 

(Box 1 heeft zwart bootscreen, Box 2 roze T-mobile, beide stoppen bij Netwerk starten en gaan niet verder) 

Entone's en Modem al vaker opnieuw gestart. 

 

:joy: De oorzaak was DHCP dat uitstond op de modem. 
(Vanwege eigen router) 
Box even achter router aangesloten en dat werkte wel. 

Verder is de box (Entone 510b) soms nog wel een beetje traag en instabiel met vastlopers. 
En geluid dat na zappen pas na seconden terug komt.

Reputatie 6
Badge +2

@Martje0109 nee je doet niks fout, helaas werkt het nog niet men is er wel mee bezig om het aan te passen maar er wordt geen tijd gemeld wanneer het is opgelost. Dus kan zo maar een tijd duren kan 2 weken zijn maar ook 2 maanden.

Reputatie 2

En wéér loopt het tv kastje vast, nu al na 1 zap..... Om moedeloos van te worden...

Ik ben tester maar heb geen toegang tot het topic voor de testers

@Jason kun jij @ronaldvanholten en @Adil- helpen? Was bij mij ook zo geregeld! :D

Reputatie 1

Ik heb na de laatste update van 1 uur geleden geen tv meer, ik kan alleen ned1,2 en 3 kijken


 

nog steeds geen reactie vanuit T-mobile.

Reputatie 1

zoek ff mijn verhalen er bij. er zijn nu iets van 3 topics over tvanyware 
mijn mening. het is prutswerk. 

Reputatie 1

geweldig wat een app.
wil je een screen shot maken ivm de error. mag dat niet ivm instellingen van de app.
maar het programma opnemen dmv screen recording geen probleem.
schiet mij maar lek. 
moet het dan toch via alie x een iptv abbo worden??
is er nu niet genoeg moeite gedaan om LEGAAL te kijken. 
 

Reputatie 1

Ok, hier nog even een update, ik denk hmm, slecht weer, niet druk met werk, wat te doen? Ja leuk, de Giro kijken op mijn Mac en toch een beetje werk doen en wat denk je? HET WERKT WEER NIET, NU HELEMAAL GEEN BEELD MAAR EEN F...DRAAIEND CIRKELTJE! Kom op T-moble, het begint nu echt heel erg vervelend te worden, en dan druk ik me nog zachtjes uit! GA WAT DOEN!

Reputatie 1

Nog even over de webpage tv mobile  en Safari op mac met 2 beeldschermen (vrij normaal voor iemand in de grafische industrie) Niet 1 scherm vult het beeld met t-mobile maar nu alle twee…..kan je dus niet werken…..GRRRRRRR

Reputatie 1

hier bij een screen shot direct na het inloggen (google chrome) ben zeker de enige met chrome?
anders zou het toch getest zijn????????

Reputatie 2

 

Hi all,

Bij deze een (broodnodige) update wat betreft de lopende issues:

Favorieten – De aanpassingen van de favorieten heeft prioriteit en komt zo snel mogelijk. De favorieten worden geïntegreerd met je Profiel, je kan straks zelf de volgorde van de zenders bepalen in de programmagids en favorieten instellen per profiel op alle devices. Het niet laten zien van het volgende programma in de programmagids wordt ook opgelost met dezelfde update.

Resolutie issue – Binnenkort kan je via het TV-menu handmatig de resolutie instellen. Wordt waarschijnlijk tegelijk uitgerold met de Favorieten.

De Entone Kamai 510 – We zijn bezig om de performance van de 510 met het nieuw TV platform te verbeteren.

We zien redelijk wat feedback in dit topic (de link is klikbaar) over de functionaliteit van T-Mobile TV zelf, blijf dit zeker delen maar voor de volledigheid updaten we de algemene verzameltopics ook.

Het alleen af kunnen spelen van NPO 1, 2 en 3 is inmiddels verholpen

Ik mis in dit lijstje het probleem van de ruim 30 seconden vertraging.

Zien jullie dit niet als probleem en hoeven we dus niet op een oplossing te rekenen van dit punt, wat voor ons wel een probleem is?

Ik heb me opgegeven als tester maar ik kan nu geen TV meer kijken via de set top box. Ik krijg de melding “Verkeerde Poortaansluiting - internet kabel op de verkeerde poort”. Maar er is niets gewijzigd aan mijn installatie. Help!  Ik probeer te e-mailen met de medewerker waarmee ik heb gesproken maar het blijft stil. Heeft iemand een goede suggestie over de beste communicatie met de klantenservice? dank 

Reputatie 2

Mooi dat er een feedback topic is. Maar waarom staan niet alle bevindingen uit het review topic hier in?

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/review-t-mobile-thuis-tv-lights-camera-action-324488

 

Het lijkt er nu op dat de 20 tot 30 seconden vertraging niet als issue gezien wordt. Hier is al door meerdere klanten melding van gemaakt. 

 

Ziet T-mobile dit niet als issue? 

Reputatie 2

Hi @Bastiaan81, de vertraging in de stream is niet als zodanig een “issue” in de zin van dat er wat mis gaat met de stream, vandaar dat dit niet vermeld staat. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk niet ideaal dat er vertraging in de stream zit bij bijvoorbeeld sportwedstrijden. We zijn aan het kijken naar de mogelijkheden om de vertraging te kunnen verminderen maar dit zal niet op korte temijn zijn.

Ik begrijp dat jullie het niet als een issue zien omdat het “works as designed”, maar voor ons klanten is het zeker wel een issue. 

Dat jullie naar een oplossing zoeken is fijn om te horen, maar als dat niet op korte termijn is, dan verwacht ik dat jullie dit klanten gaat kosten. Zelf vind ik het eigenlijk al wat te lang duren en overweeg ik om met Black Friday over te stappen naar een andere partij.

Ook begrijp ik niet zo goed waarom een "oplossing" zo lang moet duren. Klanten met DSL hebben geen vertraging op het nieuwe platform. Voor zover ik begrepen heb, krijgen die andere streams. Gebruik gewoon deze streams ook op het glasvezel netwerk. 

Sinds een paar dagen kunnen we programma's die die dag zijn uitgezonden op Nederland 3 niet meer terugkijken (nu bijvoorbeeld het Klokhuis van 18:40 vandaag). Gisteren konden we dat ook niet met datzelfde programma. Nu blijkt dat ik de uitzending van gisteren vandaag wel kan bekijken. 

Als ik een willekeurig ander programma van vandaag terug probeer te kijken op Nederland 3 krijg ik de melding: "Terug Kijken wordt niet ondersteund voor dit programma". Als ik een programma van gisteren selecteer kan het dus ineens wel bekeken worden. Als ik op Nederland 1 of 2 of de RTL zenders probeer terug te kijken, lukt dat wel, dus het lijkt een Nederland 3 te zijn.

Dit is dus op beide tv boxen waarop we sinds iets meer dan een maand T-Mobile TV hebben. We waren juist blij met de nieuwe oplossing waardoor we makkelijker programma's terug konden kijken. Is dit een bekend probleem met Nederland 3?

Reputatie 6
Badge +2

Waar dan wel rekening mee gehouden dient te worden dat DSL streams altijd van een (veel) mindere kwaliteit zijn dan op glasvezel dat was een aantal jaren geleden een item bij KPN glasvezel klant kregen toen de mindere DSL streams., zelf zit ik gelukkig nog op het oude platform en of er veel verschil is tussen de vertraging met het nieuwe en oude platform in de vertraging kan ik niet testen.

Reputatie 1

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over T-Mobile TV bundelen. Heb je feedback over TV Anywhere? Dat topic vind je hier.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Bekende issues:

  • In sommige gevallen wordt niet de juiste resolutie weergegeven - Status: Oorzaak gevonden, in afwachting van een fix, exacte datum nog niet bekend, zijn een aantal technische aanpassingen nodig.
  • Favorieten functionaliteit - Status: Gebruiksgemak wordt verbeterd. Zie een toelichting hier. Planning onder voorbehoud: november.
  • Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar - Status: In behandeling, wordt aan gewerkt met hoge prioriteit
  • Beeld en geluid van de geselecteerde zender vallen weg zodra de TV Gids geopend wordt - Status: Aangemeld en zal in behandeling worden genomen.

 

[Update 19-20-20] Doe je mee aan de T-Mobile TV Test en wil je feedback achter laten? Dan kan je terecht in dit topic (alleen toegankelijk voor testers). Ben je een tester maar werkt de link niet? Laat het dan hier even weten, dan geven we je graag toegang!

Ik ben tester, kan ik toegang krijgen tot het topic voor de testers.

Ook ik ben tester maar heb geen toegang.

Reputatie 2

Op verzoek moest ik mijn origineel topic naar hier  hier verplaatsen, bij deze.

Na veel gezever kregen we eindelijk de mogelijkheid om te kunnen opnemen. De cloud aangezet en de factuur werd een rotzooi (lopende korting werd ten onrechte stopgezet). De CLOUD geen probleem dat herinneren we ons nog van ZIGGO hoewel dit al inmiddels 6 maanden geleden was. Ik (lees mijn vriendin) is een een TV-kijker van de oude stempel en de stelling van T-Mobile is helaas maar al te waar "TV-kijken bij T-Mobile wordt nooit meer hetzelfde".

Waarom begrijpt T-Mobile niet (zoals  ZIGGO) hoe men (traditioneel) TV kijkt?

Na een week van enige ergernis wil ik mijn eerste commentaar delen:

  • FAVORIETLIJST: je kan deze aanmaken (CHECK) maar niet blijvend gebruiken (FOUTJE). Telkens weer moet je de selectie op FAVORIETEN zetten is dit echt gebruikersvriendelijk?
  • PROGRAMMA: Bij terugkijken hikt op het eind het programma en gaat door in het volgend programmablok (dit is op zich niet erg maar .....)
  • OPNEMEN: ken je dat je een film op TV ziet dat je wil zien maar deze is al een half uur bezig bovendien moet je weg, je krijgt bezoek of wilt onder de douche. Je start de opname maar wat ouderwets en weinig interactief als een oude VHS recorder start de opname vanaf dat moment in plaats van het volledig programma "op te nemen" zoals ZIGGO dit doet. ZIGGO zorgt dus dat de hele opname aanwezig is en niet dat de klant zelf 5 minuten moet toevoegen om ook het einde te kunnen zien
  • CLOUD opname: Het bevreemd me dus zeer dat T-Mobile je de keuze geeft de eigen opname met variaties van 5 minuten voor en/of achter etc het programma te creëren, het lijkt wel of hierdoor iedereen daadwerkelijk zijn eigen opnames bewaart in de cloud. Was het niet eenvoudiger met het programma VOLLEDIG (zoals bij OPNEMEN beschreven) te bewaren en per gebruiker 1 klein opnamevinkje te bewaren. Lijkt me voor opslag ook een stuk efficiënter!
  • DOORSPOELEN van een opname: mijn voorkeur gaat wederom uit naar hoe ZIGGO het doet: het skippen van 30 of 60 seconden ipv het 16x versneld doorspoelen (het stroboscopisch effect doet mij in ieder geval geen goed).

Hier eindigde mijn initiële opmerkingen voornamelijk gericht op gebruikersgemak van de TV-box (de APP gebruiker we nog nauwelijks). toch drie toevoegingen:

  • INSTALLATIE: apparatuur teveel van elkaar afhankelijk en je moet bijna een stappenschema volgen na een storing (kortom gebruikersonvriendelijk!)
  • PORT 4: wordt afgedwongen om de TV-box op aan te sluiten maar mijn router staat niet bij mijn TV en ik wil meer bedraad aansluiten (versterker, Netflix etc). Na een storing moet ik bedrading omleggen om de TV-Box weer aan de praat te krijgen. wat een ONZIN! (*)
  • KWALITEIT: Zowel in de TV-Box als in de APP kan ik de kwaliteit van ontvangst nergens terugvinden

(* bij een storing is het natuurlijk wel handig dat de helpdesk weet hoe een TV-box is aangesloten maar dit kan je ook tackelen met mijn kwaliteit opmerking).

 

Ik hoop dat er op korte termijn een TV-MOBILE 2.0 komt anders vrees ik dat mijn 1GB verbinding in mei vaarwel moet zeggen.

 

Na een herstart van mijn TV kastje (Entone) kan ik weer bladeren in de TV-gids. Wel valt het beeld en geluid van de zender weg waar je naar kijkt. Wat vervelend is, is dat sommige zenders geblokkeerd zijn en je dus steeds je pincode in moet voeren, terwijl deze bij de instellingen helemaal niet op slot staan. Waar ik verder last van heb, is dat het geluid hapert. Het lijkt wel of de verbinding met het TV kastje te traag is. Kijken naar bijvoorbeeld Beste zangers is dan niet fijn.

De monteur heeft het TV kastje destijds via twee adaptors via het lichtnet verbonden omdat hij geen kabel wilde trekken. Deze adaptors waren nog aanwezig van de vorige leverancier van mijn aansluiting.

Ook bij mij werken niet alle knoppen van de afstandsbediening meer en reageert het kastje zeer traag op de afstandsbediening. Ik was tevreden over de oude versie en niet over de nieuwe. Als het niet snel beter wordt, dan mogen jullie mij weer terugzetten naar de oude versie van T Mobile TV thuis

Reageer