Sticky

Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV

Toon eerste reactie

110 reacties

Sinds kort kijk ik TV via T-Mobile. Deze week heb ik op eens problemen met het opnemen in de cloud. Misschien toeval, maar in alle drie de gevallen gaat het om programma's die ik opgenomen heb op BBC2.

probleem 1: programma is opgenomen, als ik wil kijken zie ik dat de opname ruim een uur duurt. Maar ik kan het niet afspelen. Op play drukken, vooruit spoelen etc heeft geen enkel effect (opgenomen vorige week zondagavond: “Michael Palin a life in screen"). Het programma start niet.

probleem 2: 2 programma's gisteravond opgenomen op de BBC 2 (Dad's Army en QI). Bij beide opnames bevriest na een paar minuten het beeld maar loopt het geluid wel door. Vooruitspoelen, opnieuw starten etc heeft geen enkel effect. Dus ook hier is terugkijken niet mogelijk. Als ik het programma via de app af wil spelen dan stopt het programma met de melding: “Afspelen is mislukt. Probeer het opnieuw of neem contact op met de klantenservice (514999)”

Het is erg vervelend dat je er niet op kunt vertrouwen als je iets opneemt je het ook daadwerkelijk terug kunt kijken. 

Ik heb/gebruik de Entone-68 box. 

Hi @Bastiaan81, de vertraging in de stream is niet als zodanig een “issue” in de zin van dat er wat mis gaat met de stream, vandaar dat dit niet vermeld staat. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk niet ideaal dat er vertraging in de stream zit bij bijvoorbeeld sportwedstrijden. We zijn aan het kijken naar de mogelijkheden om de vertraging te kunnen verminderen maar dit zal niet op korte temijn zijn.

Dag @Brian, kun je concreet aangeven wanneer T-Mobile hier wel een oplossing voor verwacht te hebben? Het is namelijk ronduit dramatisch slecht dat er een vertraging zit vooral bij sportwedstrijden.

Op verzoek moest ik mijn origineel topic naar hier  hier verplaatsen, bij deze.

Na veel gezever kregen we eindelijk de mogelijkheid om te kunnen opnemen. De cloud aangezet en de factuur werd een rotzooi (lopende korting werd ten onrechte stopgezet). De CLOUD geen probleem dat herinneren we ons nog van ZIGGO hoewel dit al inmiddels 6 maanden geleden was. Ik (lees mijn vriendin) is een een TV-kijker van de oude stempel en de stelling van T-Mobile is helaas maar al te waar "TV-kijken bij T-Mobile wordt nooit meer hetzelfde".

Waarom begrijpt T-Mobile niet (zoals  ZIGGO) hoe men (traditioneel) TV kijkt?

Na een week van enige ergernis wil ik mijn eerste commentaar delen:

• FAVORIETLIJST: je kan deze aanmaken (CHECK) maar niet blijvend gebruiken (FOUTJE). Telkens weer moet je de selectie op FAVORIETEN zetten is dit echt gebruikersvriendelijk?
  • PROGRAMMA: Bij terugkijken hikt op het eind het programma en gaat door in het volgend programmablok (dit is op zich niet erg maar .....)
  • OPNEMEN: ken je dat je een film op TV ziet dat je wil zien maar deze is al een half uur bezig bovendien moet je weg, je krijgt bezoek of wilt onder de douche. Je start de opname maar wat ouderwets en weinig interactief als een oude VHS recorder start de opname vanaf dat moment in plaats van het volledig programma "op te nemen" zoals ZIGGO dit doet. ZIGGO zorgt dus dat de hele opname aanwezig is en niet dat de klant zelf 5 minuten moet toevoegen om ook het einde te kunnen zien
  • CLOUD opname: Het bevreemd me dus zeer dat T-Mobile je de keuze geeft de eigen opname met variaties van 5 minuten voor en/of achter etc het programma te creëren, het lijkt wel of hierdoor iedereen daadwerkelijk zijn eigen opnames bewaart in de cloud. Was het niet eenvoudiger met het programma VOLLEDIG (zoals bij OPNEMEN beschreven) te bewaren en per gebruiker 1 klein opnamevinkje te bewaren. Lijkt me voor opslag ook een stuk efficiënter!
  • DOORSPOELEN van een opname: mijn voorkeur gaat wederom uit naar hoe ZIGGO het doet: het skippen van 30 of 60 seconden ipv het 16x versneld doorspoelen (het stroboscopisch effect doet mij in ieder geval geen goed).

Hier eindigde mijn initiële opmerkingen voornamelijk gericht op gebruikersgemak van de TV-box (de APP gebruiker we nog nauwelijks). toch drie toevoegingen:

• INSTALLATIE: apparatuur teveel van elkaar afhankelijk en je moet bijna een stappenschema volgen na een storing (kortom gebruikersonvriendelijk!)
  • PORT 4: wordt afgedwongen om de TV-box op aan te sluiten maar mijn router staat niet bij mijn TV en ik wil meer bedraad aansluiten (versterker, Netflix etc). Na een storing moet ik bedrading omleggen om de TV-Box weer aan de praat te krijgen. wat een ONZIN! (*)
  • KWALITEIT: Zowel in de TV-Box als in de APP kan ik de kwaliteit van ontvangst nergens terugvinden

(* bij een storing is het natuurlijk wel handig dat de helpdesk weet hoe een TV-box is aangesloten maar dit kan je ook tackelen met mijn kwaliteit opmerking).

Ik hoop dat er op korte termijn een TV-MOBILE 2.0 komt anders vrees ik dat mijn 1GB verbinding in mei vaarwel moet zeggen.

Heb net iemand aan de lijn gehad en zei dat ik niet het nieuwe kastje heb, raar ben pas 1 maand lid, heb nu de 610X en hij zei dat er recent een nieuw kastje is uitgebracht, nu T-Mobile al 2 weken aan de lijn en is hier nooit iets over gezegd ondanks dat ik mijn problemen blijf houden. Wat is nu waar want ik krijg het gevoel dat ze bij de klantenservice er géén ballen verstand van hebben. 

Vandaag met klantenservice gesproken over de aanhoudende problemen met het vernieuwde TV thuis. Volgens hen kan ik niet worden teruggezet naar de oude TV instellingen. Volgens mij onzin, want het is een kwestie van een oudere softwareversie naar het TV kastje sturen. Omdat het na een reset weer werkte kan er niets worden nagekeken. Maar weer bellen bij de volgende storing. Kortom: je blijft het TV kastje resetten omdat de TV-gids na een uurtje niet meer werkt, knoppen op de afstandsbediening niet meer werken, zenders vanzelf worden vergrendeld en het geluid hapert. Het probleem wordt dus niet opgelost en als ik de community lees zijn er heel veel mensen met problemen. T-mobile thuis zou daarvan moeten leren en bij iedereen de oude instellingen terugzetten, totdat ze een fatsoenlijk werkende versie hebben van de vernieuwde TV. Blijkbaar slecht getest voor de uitrol. Op deze manier jaag je wel klanten weg. Als mijn oude instellingen niet worden teruggezet blijf ik niet resetten, maar ga ik op zoek naar een andere provider.

Paar zaken die niet werken:

• Uitzending terug kijken doet het helemaal niet, programma is wel te selecteren, maar start niet op na selectie.
  • digitale tv box moet elke ochtend aangezet worden, blijft niet op stand by staan
  • Na raadplegen gids, hoor je wel geluid, maar beeld blijft op zwart
Reputatie 6
Badge +2

https://freedom.nl/helpdesk/televisie/tv-ontvanger-amino-aria-7-informatie

Als ik het ergens goed heb gelezen zou dit het type kastje zijn welke ook T-Mobile uit gaat geven of al reeds uitdeelt aan nieuwe klanten, ik weet het niet zeker dus don't kill me if iám wrong

Amino STB's

Ik heb inmiddels meer dan 5 weken geen TV meer via de Amino STB's (is doorgezet) maar dat ter zijde (is hier “off topic”)

TV-Anywhere Android app

v2.0.5 oude app

Ik heb als alternatief nog een tijdje TV kunnen kijken met de oude TV-Anywhere app v2.0.5 op mijn Sony tablet en Android box.

v2.2.1 nieuwe app

Op een Samsung S10e werkt de app en zijn alle beschikbare zenders te bekijken.

Op mijn Sony Tablet crashed de app en is tot op heden TV kijken niet meer mogelijk.

Op mijn Android box verbonden met mijn TV start de app wel, maar slechts enkele zenders werken.

NPO1, 2, 3, RTL Z .. wel, maar o.a RTL4 t/m SBS9 niet.

Web browser. t-mobiletv.nl

versie W2.1.9

Via de Microsoft Edge Chromium browser v85.0.564.70 de zelfde beperkte selectie zenders die wel en niet werken.

(Ik zie in deze browser dat er bij de zenders die niet werken een fout is met ExternalDRMLicense.)

Maar als ik Google Chrome v86.0.4240.75 of Opera browser v 71.0.3770.228 gebruik, kan ik op dit moment wel alle zenders bekijken op de zelfde laptop.

Ik test nu al geruime tijd het “nieuwe” TV Thuis. In 1 woord: Waardeloos! Deze test mag niet een béta test zijn, dit is nog in de ontwikkelfase en zeker niet in de testfase (in het OTAP model). Echt waardeloos!

• Programma gemist: werkt niet, zwart beeld
  • Programma pauzeren: werkt niet, zwart beeld.
  • Zappen tussen programma's ZEER langzaam (10 seconden, niet meer van deze tijd).
  • Vooruit en verder spoelen NPO1, NPO2 en NPO3 werken niet.
  • Uitzending gemist zeer lastig te vinden.
  • Favorieten interface zeer slecht.
  • TV Box gebruikt in “standby” nog steeds 30 watt! dat is meer dan een gemiddelde TV box in NL.

Graag deze punten zsm oplossen, anders stap ik over naar een andere provider.

Paar zaken die niet werken:

• Uitzending terug kijken doet het helemaal niet, programma is wel te selecteren, maar start niet op na selectie.
  • digitale tv box moet elke ochtend aangezet worden, blijft niet op stand by staan
  • Na raadplegen gids, hoor je wel geluid, maar beeld blijft op zwart

En telkens de ondertiteling aan bij Nederlandse programma's. Heel vervelend.

Reputatie 6
Badge +2

Gelukkig zit ik nog op het “oude” platform en hoop van ganser harte dat het maar zo lang mogelijk zo mag blijven, zeker gezien alle ellende de mensen verkeren die reeds zijn overgezet, schijnbaar is het voor providers wel heel moeilijk om een goed werkend platform op de markt te zetten.

Als ik zie dat het zelfs een grote provider als KPN niet lukt om een goed werkend platform te leveren geeft dat wel te denken, ook bij KPN schijnen er problemen te zijn met het nieuwe platform wel rolt KPN regelmatig updates uit maar toch geeft het te denken.

Voor T-Mobile is het heel eenvoudig om de klant te laten kiezen welk platform zij willen, het oude of nieuwe men plaats gewoon 2 bestanden op de server waarbij men nadrukkelijk vermeld dat het oude platform alleen de basis mogelijkheden heeft zoals zappen terugkijken of programma gemist opnemen kan dan niet meer, kiest men voor optie 2 dan krijgt men het nieuwe platform met alle bekende problemen.

Wat ook heel belangrijk is dat niet de provider beslist wanneer men overgaat maar de klant kiest het moment 

APPLE-TV app T-Mobile TV:  GELUID VAN T-MOBILE TV AFSPELEN OVER AIRPLAY SPEAKERS KAN NIET

Ik heb de nieuwste versie van T-Mobile TV-die onlangs (04-09-2020) gereleased- is geïnstalleerd op een AppleTV en het is nog niet mogelijk om het geluid van de nieuwe TV app naar een airplay speaker te streamen. Waar kan ik deze - uiteraard in mijn ogen:wink: - onmisbare feature als request indienen?

In de nieuwste T-Mobile TV-app voor de Apple-TV HD (v4) is het niet mogelijk om de geluids-output naar een airplay speaker te sturen.

Aan de Apple-TV heb ik een monitor/beeldscherm zonder speakers. Voor het weergeven van het geluid van de Apple-TV maak ik gebruik van een Ikea Symfonisk Airplay speaker (=SONOS in Ikea-jasje).  Op de Apple-TV zelf kan ik kiezen op welk geluidsapparaat ik het geluid wil afspelen. Dus kies ik daar voor de Ikea Symfonisk. Voorts kun je in de meeste apps zelfs nog opnieuw specifiek aangeven welk geluidsapparaat je wilt gebruiken (bijv als je diverse geluidsapparaten hebt). Maar niet bij T-MobileTV!  

Dit gaat bij alle Apple-TV apps goed (Netflix, NPOplus etc), maar niet bij de oude TV-Anywhere app en ook nog steeds niet bij de nieuwste T-Mobile TV app: geen mogelijkheid om een Airplay speaker als afspeel apparaat te kiezen, en ook de standaard instelling uit de Apple-TV configuratie wordt niet gekozen door de T-Mobile TV app.

Device: Apple-TV HD model A1625 32GB,   tvOS 13.4.8 (17M61)
Software versie: T-Mobile TV app versie 1.2.2
Speaker: Ikea Symfonisk / SONOS Symfonisk model S21
Foutmelding:geen, je kunt in de T-Mobile app gewoon nergens je eigen speaker selecteren als apparaat, terwijl dit in andere Apple-TV apps wel mogelijk is. Ook neemt de T-MobileTV app niet de standaard audio-instelling uit tvOS over als je een Airplay-speaker als geluidsafspeler hebt ingesteld. Het is m.i. dus een functionele tekortkoming van de T-MobileTV app voor Apple-TV.

Userinterface van “OP TV” in T-MOBILE TV op iPhone inconsistent, gebruikersonvriendelijk en verwarrend

• kies je voor “Alle zenders” dan krijg je een bondig “tekstueel+logo” lijstje met alle zenders onder elkaar: in één oogopslag 7 á 8 zenders in beeld
  • kies je voor “Favorieten” dan krijg je een lijstje van slechts 3 zenders met een preview foto. Hierdoor heb ik geen overzicht en moet ik daardoor weer scrollen…
  • Dit een inconsistente user interface, die verwarrend werkt.
  • Niet doen dus, of geef de gebruiker mogelijkheid om te kiezen tussen een list-view of een plaatjes-view (en zorg dat die keuze wordt vastgehouden)

Userinterface van “OP TV” in T-MOBILE TV op APPLE-TV  gebruikersonvriendelijk

• bij deze menukeuze krijg je een beperkte lijst van zenders met een preview-plaatje. Gevolg is dat je moet scrollen. Dat is op de Apple-TV zeker niet prettig.
  • Beter is het om een compact “tekstueel+logo” lijstje met de zenders te tonen:  dan heb je in één oogopslag meer zenders in beeld.
  • Desnoods de gebruiker de mogelijkheid geven om te kiezen tussen een list-view of een plaatjes-view (en zorg dat die keuze wordt vastgehouden)

Hallo allemaal,

Dit gaat over het niet synchroon lopen van het geluid. 

Ik heb sinds kort t-mobile tv. De box is aangesloten op mijn nieuwe SAMSUNG The Frame QLED 32LS03 (2020). Dat werkt allemaal best goed. Wel ruimte voor veel verbeteringen maar dat is een andere zaak.

Het geluid wordt afgespeeld via een gloednieuwe Sonos Arc. Met live tv en afgeronde opnames gaat het hartstikke goed. Mooi synchroon geluid. Echt genieten.
Als ik echter een NOG NIET afgeronde opname ga kijken of ik gebruik Begin gemist dan is het geluid helaas niet meer synchroon.

Als ik de Sonos loskoppel en het geluid via de tv speakers laat lopen gaat het wel goed.

Hebben jullie een idee?

Alvast bedankt.

Groet, Adri

Sinds een week gebruiker van het nieuwe T-mobile TV. Helaas werkt de groene knop op de afstandsbediening niet meer als switch tussen TV en radio. Het is nu een heel gezoek in het menu steeds. Ook gaat hij bij de radio niet direct terug naar je favoriete (of laatst) beluisterde radiozender.

Verder is de ondertiteling ook niet meer te vinden.

Wij gebruiken een Entone kastje...

Reputatie 2

Waar dan wel rekening mee gehouden dient te worden dat DSL streams altijd van een (veel) mindere kwaliteit zijn dan op glasvezel dat was een aantal jaren geleden een item bij KPN glasvezel klant kregen toen de mindere DSL streams., zelf zit ik gelukkig nog op het oude platform en of er veel verschil is tussen de vertraging met het nieuwe en oude platform in de vertraging kan ik niet testen.

Ik zit momenteel al in de fase dat ik liever een mindere kwaliteit stream heb, dan die semi live tv die ik nu heb.

Ik overweeg nu zelfs om het hele tv gebeuren maar gewoon op te zeggen. Heb van de week een nieuwe TV gekocht waar 3 maanden Canal Digitaal gratis bij zat. Ook niet ideaal, want ook daar gebruiken ze een “app stream”, dus ook die loopt zo'n 20 tot 30 seconden achter. Maar dat scheelt dan wel 30 euro per maand. En tegen die tijd dat die 3 maanden voorbij zijn, is mijn contract ook voorbij, dus dan stap ik toch weer over naar een provider die wel echt live tv kan leveren.

Hi, 

sinds jullie de t-mobile TV app hebben vernieuwd hebben kan ik niet meer streamen van mijn iPhone 8 (met iOS 14.2) naar mijn chrome cast. Elke keer opent de app wel en kan ik vanaf mijn telefoon kijken, maar zodra ik naar mijn TV wil casten klapt de app er uit. Ik heb hem al 1000 keer verwijderd en opnieuw gedownload en ook kijk ik telkens of er al een update voor de app is, maar helaas. Geen goeie zaak mensen. Ook vind ik het een groot nadeel dat ik niet meer vanaf mijn laptop naar de tv kan casten, terwijl dat met de vorige versie van de site wel kon.

Hoop dat hier snel wat aan gedaan wordt!

Reputatie 1

Ik ben tester maar heb geen toegang tot het topic voor de testers

Helaas ervaren wij veel problemen sinds de update naar de vernieuwde tv omgeving, via de Facebook klantenservice kreeg ik het verzoek dat hier te melden, dus bij deze:

- beeld blijft regelmatig vast hangen, we moeten dan de decoder resetten om dit te herstellen.

- soms wel geluid maar geen beeld, ook hiervoor reset nodig.

- teletekst opent eerst in de "see-through" modus, na nog een keer openen pas de gewone teletekst.

- het menu is traag.

Als het kan mag wat mij betreft de update terug gedraaid worden naar de vorige versie.

Groetjes Corianne 

Ben vandaag overgezet naar de vernieuwde T-Mobile TV. Maar ben er nog niet tevreden over bijna alle zenders werken niet zwart beeld alleen np1-3 werkt. De gene die wel werken duurt het even voor het geluid er is. Geluid loopt achter beeld aan.

ik heb zelf het modem gereset en het entone kastje maar dit heeft niet geholpen. Graag spoedig een oplossing of terug naar de oude app ben deze week met vakantie en wil tv kijken.

Ben vandaag overgezet naar de vernieuwde T-Mobile TV. Maar ben er nog niet tevreden over bijna alle zenders werken niet zwart beeld alleen np1-3 werkt. De gene die wel werken duurt het even voor het geluid er is. Geluid loopt achter beeld aan.

ik heb zelf het modem gereset en het entone kastje maar dit heeft niet geholpen. Graag spoedig een oplossing of terug naar de oude app ben deze week met vakantie en wil tv kijken.

Na een fabriek reset van de Entone werken de overige zenders nu echter lopen nog steeds sommige zenders qua geluid achter het beeld aan na 10 seconden begint het geluid. Het loopt nog niet synchroon.

Na een fabriek reset van de Entone werken de overige zenders nu echter lopen nog steeds sommige zenders qua geluid achter het beeld aan na 10 seconden begint het geluid. Het loopt nog niet synchroon.

Geluid problemen opgelost door het omzetten van geluid instellingen Dolby Digital naar Stereo.

Hallo,

Na verschillende pogingen om mijn modem en tv-kastje te resetten, andere netwerkkabels te proberen en van modem poort 3 naar 4 te switchen, maar even de moeite genomen om een berichtje in het forum te posten (klanten service is al weken druk bezet, met wachttijden langer dan een half uur).

Sinds de migratie naar het nieuwe TV platform (15-07-20) hebben wij last van een tv beeld dat wegvalt. We krijgen dan de melding “videoformaat niet ondersteund” / “Geen videosignaal” in beeld. Na een reset van het TV-kastje of modem is het beeld voor een half uurtje prima waarna de problemen weer beginnen. Soms blijft de TV een paar uur goed werken en vervolgens staat het beeld om de haverklap weer enkele seconden tot minuten op zwart. Er valt geen pijl op te trekken wanneer het probleem zich voor doet. Een speedtest laat zien dat de internet snelheid dan tussen de 14 en 25 Mbit ligt (zou eigenlijk 50 Mbit moeten zijn). 

Het eindeloos  lapmiddeltjes en reset procedures uitvoeren heb ik nu wel gehad en ik vindt dat dit probleem structureel opgelost moet worden. Het ontspannen TV kijken is er niet meer bij. Gelukkig hebben we Netflix en de TV-app via de laptop nog, die wel goed werken, maar dit zou naar mijn mening ook het geval moeten zijn met de standaard TV dienst.

Kan iemand ons helpen!

Aangezien er maar geen updates komen en met voetbal het lijkt alsof ik naar een Russische stream zit te kijken, graag aandacht voor onderstaande.

Ik las op meerdere forums dat het probleem zit bij de beeldinstellingen, momenteel is dat 60Hz wat waarschijnlijk de haperingen veroorzaakt bij voornamelijk voetbalwedstrijden. Op de Apple TV nergens last van aangezien deze instellingen op 50Hz staan. Mijn vraag is of jullie op de tv box mijn instellingen handmatig kunnen aanpassen naar 50Hz, op meerdere forums las ik dat dat mogelijk is. Overigens lijkt het mij handig om deze instellingen zelf te kunnen aanpassen.

Reputatie 1

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over T-Mobile TV bundelen. Heb je feedback over TV Anywhere? Dat topic vind je hier.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

Bekende issues:

• In sommige gevallen wordt niet de juiste resolutie weergegeven - Status: Oorzaak gevonden, in afwachting van een fix, exacte datum nog niet bekend, zijn een aantal technische aanpassingen nodig.
  • Favorieten functionaliteit - Status: Gebruiksgemak wordt verbeterd. Zie een toelichting hier. Planning onder voorbehoud: november.
  • Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar - Status: In behandeling, wordt aan gewerkt met hoge prioriteit
  • Beeld en geluid van de geselecteerde zender vallen weg zodra de TV Gids geopend wordt - Status: Aangemeld en zal in behandeling worden genomen.

[Update 19-20-20] Doe je mee aan de T-Mobile TV Test en wil je feedback achter laten? Dan kan je terecht in dit topic (alleen toegankelijk voor testers). Ben je een tester maar werkt de link niet? Laat het dan hier even weten, dan geven we je graag toegang!

Ik ben tester, kan ik toegang krijgen tot het topic voor de testers.

Reageer