Sticky

Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV

Toon eerste reactie

110 reacties

 Gisteren overgezet naar de vernieuwde T-Mobile TV. 
*Als Testgebruiker* 

Sinds die tijd wilt de tv box niet meer verder dan Netwerk starten.
Ook de 2de tv box doet hetzelfde. 

(Box 1 heeft zwart bootscreen, Box 2 roze T-mobile, beide stoppen bij Netwerk starten en gaan niet verder) 

Entone's en Modem al vaker opnieuw gestart. 

 

Ben vandaag overgezet naar de vernieuwde T-Mobile TV. Maar ben er nog niet tevreden over bijna alle zenders werken niet zwart beeld alleen np1-3 werkt. De gene die wel werken duurt het even voor het geluid er is. Geluid loopt achter beeld aan.

 

ik heb zelf het modem gereset en het entone kastje maar dit heeft niet geholpen. Graag spoedig een oplossing of terug naar de oude app ben deze week met vakantie en wil tv kijken.

 

Na een fabriek reset van de Entone werken de overige zenders nu echter lopen nog steeds sommige zenders qua geluid achter het beeld aan na 10 seconden begint het geluid. Het loopt nog niet synchroon.

Geluid problemen opgelost door het omzetten van geluid instellingen Dolby Digital naar Stereo.

Ben vandaag overgezet naar de vernieuwde T-Mobile TV. Maar ben er nog niet tevreden over bijna alle zenders werken niet zwart beeld alleen np1-3 werkt. De gene die wel werken duurt het even voor het geluid er is. Geluid loopt achter beeld aan.

 

ik heb zelf het modem gereset en het entone kastje maar dit heeft niet geholpen. Graag spoedig een oplossing of terug naar de oude app ben deze week met vakantie en wil tv kijken.

 

Na een fabriek reset van de Entone werken de overige zenders nu echter lopen nog steeds sommige zenders qua geluid achter het beeld aan na 10 seconden begint het geluid. Het loopt nog niet synchroon.

Ben vandaag overgezet naar de vernieuwde T-Mobile TV. Maar ben er nog niet tevreden over bijna alle zenders werken niet zwart beeld alleen np1-3 werkt. De gene die wel werken duurt het even voor het geluid er is. Geluid loopt achter beeld aan.

 

ik heb zelf het modem gereset en het entone kastje maar dit heeft niet geholpen. Graag spoedig een oplossing of terug naar de oude app ben deze week met vakantie en wil tv kijken.

 

Waar wij sinds het begin tegenaanlopen op het STB kastje:

Regelmatig als we het bekijken van een opname hervatten start deze vanaf het begin. Dan moet doorgespoeld worden naar waar we zijn gebleven. Ook als we verder kijken via het ‘verder kijken’ menu.

 

Het doorspoelen kan alleen met 2x, 4x, 8x of 16x. Als je dan een film 50 minuten verder moet spoelen (bijv. vanwege bovenstaand punt) of door reclame wil spoelen, dan ben je ook op 16x spoelen een hele tijd bezig.

Voorheen op de Ziggo Horizon box konden we instellen hoe ver terug- of doorgespoeld wordt als op de afstandsbediening op de pijltjes naar links of naar rechts klikt. Tot wel 10 minuten per klik.

Zo hadden wij ingesteld dat het pijltje naar links 0,5minuten terugspoelde en het pijltje naar rechts 1minuut doorspoelde. Als er dan reclame komt konden we 7x klikken en waren we direct aan het einde van de reclame. Soms waren we net te ver. Met 1 of 2x klikken op het pijltje naar links was je dan op de juiste plek beland.

Dit scheelt vooral heel veel tijd als je vanaf het begin meerdere minuten moet doorspoelen.

Hallo,

Na verschillende pogingen om mijn modem en tv-kastje te resetten, andere netwerkkabels te proberen en van modem poort 3 naar 4 te switchen, maar even de moeite genomen om een berichtje in het forum te posten (klanten service is al weken druk bezet, met wachttijden langer dan een half uur).

Sinds de migratie naar het nieuwe TV platform (15-07-20) hebben wij last van een tv beeld dat wegvalt. We krijgen dan de melding “videoformaat niet ondersteund” / “Geen videosignaal” in beeld. Na een reset van het TV-kastje of modem is het beeld voor een half uurtje prima waarna de problemen weer beginnen. Soms blijft de TV een paar uur goed werken en vervolgens staat het beeld om de haverklap weer enkele seconden tot minuten op zwart. Er valt geen pijl op te trekken wanneer het probleem zich voor doet. Een speedtest laat zien dat de internet snelheid dan tussen de 14 en 25 Mbit ligt (zou eigenlijk 50 Mbit moeten zijn). 

Het eindeloos  lapmiddeltjes en reset procedures uitvoeren heb ik nu wel gehad en ik vindt dat dit probleem structureel opgelost moet worden. Het ontspannen TV kijken is er niet meer bij. Gelukkig hebben we Netflix en de TV-app via de laptop nog, die wel goed werken, maar dit zou naar mijn mening ook het geval moeten zijn met de standaard TV dienst.

Kan iemand ons helpen!

Beste T-mobile,

Ik was erg tevreden over tv anywhere in de webbrowsers op mijn imac. Plotseling was er een update en het was lelijk, onoverzichtelijk en het ergste van alles het werkt doorgaans niet en als het wel functioneert dan is de beeldkwaliteit niet om aan te zien.

ondervonden problemen: -zender laadt niet in of staat meteen stil
-zender vliegt er plotseling uit tijdens het kijken
-interface is bijzonder gevoelig. ‘knopjes vliegen weg waardoor er per ongeluk ergens anders op wordt geklikt. erg onhandig al die ‘dingen’ die over elkaar heen schuiven. 
-zwarte achtergrond leidt af. Een boek wordt toch ook op wit papier gedrukt en dit forum heeft ook een grijze achtergrond. Dit is voor de leesbaarheid. Nu schettert het beeld me tegemoet en zie ik mijn eigen reflectie. Vooral de tv gids is door het wit op zwart bijzonder agressief (en zodoende vervelend).
-wat is dit voor een onzin dat ik een avatar moet uitkiezen. ik ben nu een beertje. Ben ik een kind of zo?
-in de vorige versie had ik een onderin een helder overzicht van zenders waar ik doorheen kon scrollen. dat staat nu aan de rechterkant en is minstens 2x zo groot waardoor het beeld deels wegvalt. onbegrijpelijk dat hiervoor is gekozen.
ingangspagina is ongewenst. het is weer een extra click en plaatjes waar ik niet op zit te wachten. ik zou graag gewoon televisie willen kijken zonder poespas.
-beeldkwaliteit kiezen is niet erg helder of het effect heeft als er een andere resolutie wordt gekozen
-ook de gids laadt langzaam in
-dubbele scrollbalk bij de pagina televisie is echt niet okay voor het zenderoverzicht. de scrollbalk mag ook wel wat breder want als ik per ongeluk op een zender click in plaats van op de balk vliegt het meteen naar die zender (die dan weer doorgaans niet inlaadt of het beeld stottert)
-dat het beeld meteen fullcreen wordt is al door meerderen aangetipt als bijzonder irritant

Om kort te gaan. voorheen gebruikte ik tv anywhere bijna dagelijks op meerdere momenten van de dag. nu heel af en toe nog en ga er dan meteen weer van af omdat het me sacherijnig maakt. Heel erg jammer.
 

Userinterface van “OP TV” in T-MOBILE TV op APPLE-TV  gebruikersonvriendelijk

  • bij deze menukeuze krijg je een beperkte lijst van zenders met een preview-plaatje. Gevolg is dat je moet scrollen. Dat is op de Apple-TV zeker niet prettig.
  • Beter is het om een compact “tekstueel+logo” lijstje met de zenders te tonen:  dan heb je in één oogopslag meer zenders in beeld.
  • Desnoods de gebruiker de mogelijkheid geven om te kiezen tussen een list-view of een plaatjes-view (en zorg dat die keuze wordt vastgehouden)

Userinterface van “OP TV” in T-MOBILE TV op iPhone inconsistent, gebruikersonvriendelijk en verwarrend

  • kies je voor “Alle zenders” dan krijg je een bondig “tekstueel+logo” lijstje met alle zenders onder elkaar: in één oogopslag 7 á 8 zenders in beeld
  • kies je voor “Favorieten” dan krijg je een lijstje van slechts 3 zenders met een preview foto. Hierdoor heb ik geen overzicht en moet ik daardoor weer scrollen…
  • Dit een inconsistente user interface, die verwarrend werkt.
  • Niet doen dus, of geef de gebruiker mogelijkheid om te kiezen tussen een list-view of een plaatjes-view (en zorg dat die keuze wordt vastgehouden)

APPLE-TV app T-Mobile TV:  GELUID VAN T-MOBILE TV AFSPELEN OVER AIRPLAY SPEAKERS KAN NIET

Ik heb de nieuwste versie van T-Mobile TV-die onlangs (04-09-2020) gereleased- is geïnstalleerd op een AppleTV en het is nog niet mogelijk om het geluid van de nieuwe TV app naar een airplay speaker te streamen. Waar kan ik deze - uiteraard in mijn ogen:wink: - onmisbare feature als request indienen?

In de nieuwste T-Mobile TV-app voor de Apple-TV HD (v4) is het niet mogelijk om de geluids-output naar een airplay speaker te sturen.

Aan de Apple-TV heb ik een monitor/beeldscherm zonder speakers. Voor het weergeven van het geluid van de Apple-TV maak ik gebruik van een Ikea Symfonisk Airplay speaker (=SONOS in Ikea-jasje).  Op de Apple-TV zelf kan ik kiezen op welk geluidsapparaat ik het geluid wil afspelen. Dus kies ik daar voor de Ikea Symfonisk. Voorts kun je in de meeste apps zelfs nog opnieuw specifiek aangeven welk geluidsapparaat je wilt gebruiken (bijv als je diverse geluidsapparaten hebt). Maar niet bij T-MobileTV!  

Dit gaat bij alle Apple-TV apps goed (Netflix, NPOplus etc), maar niet bij de oude TV-Anywhere app en ook nog steeds niet bij de nieuwste T-Mobile TV app: geen mogelijkheid om een Airplay speaker als afspeel apparaat te kiezen, en ook de standaard instelling uit de Apple-TV configuratie wordt niet gekozen door de T-Mobile TV app.

Device: Apple-TV HD model A1625 32GB,   tvOS 13.4.8 (17M61)
Software versie: T-Mobile TV app versie 1.2.2
Speaker: Ikea Symfonisk / SONOS Symfonisk model S21
Foutmelding:geen, je kunt in de T-Mobile app gewoon nergens je eigen speaker selecteren als apparaat, terwijl dit in andere Apple-TV apps wel mogelijk is. Ook neemt de T-MobileTV app niet de standaard audio-instelling uit tvOS over als je een Airplay-speaker als geluidsafspeler hebt ingesteld. Het is m.i. dus een functionele tekortkoming van de T-MobileTV app voor Apple-TV.

Amino STB's

Ik heb inmiddels meer dan 5 weken geen TV meer via de Amino STB's (is doorgezet) maar dat ter zijde (is hier “off topic”)

 

TV-Anywhere Android app

v2.0.5 oude app

Ik heb als alternatief nog een tijdje TV kunnen kijken met de oude TV-Anywhere app v2.0.5 op mijn Sony tablet en Android box.

v2.2.1 nieuwe app

Op een Samsung S10e werkt de app en zijn alle beschikbare zenders te bekijken.

Op mijn Sony Tablet crashed de app en is tot op heden TV kijken niet meer mogelijk.

Op mijn Android box verbonden met mijn TV start de app wel, maar slechts enkele zenders werken.

NPO1, 2, 3, RTL Z .. wel, maar o.a RTL4 t/m SBS9 niet.

 

Web browser. t-mobiletv.nl

versie W2.1.9

 

Via de Microsoft Edge Chromium browser v85.0.564.70 de zelfde beperkte selectie zenders die wel en niet werken.

(Ik zie in deze browser dat er bij de zenders die niet werken een fout is met ExternalDRMLicense.)

 

Maar als ik Google Chrome v86.0.4240.75 of Opera browser v 71.0.3770.228 gebruik, kan ik op dit moment wel alle zenders bekijken op de zelfde laptop.

Reputatie 1

Heb me aangemeld voor testen;

 

'Als eerste
Op 7 oktober zetten we je over naar de nieuwe TV-dienst. Dit gebeurt tussen 09:00 en 17:00u. Je kunt dan even geen TV kijken. Daarna is alles klaar voor gebruik. Log in met je TV-inloggegevens en je bent klaar om te kijken.'

 

Klinkt leuk, maar het werkt niet. Krijg de foutmelding 'Inloggen mislukt. (132670) Probeer het later nog eens'


Zucht, wat een bagger, het frustrerendste is dat TV-anywhere gewoon goed werkte, Waarom ga je iets slopen dat goed werkt en vervangen door iets dat niet werkt. Ik kan hier met mijn pet niet bij. Waar ik ook niet bij kan is dat in dit topic alleen wordt geklaagd (terecht) maar geen enkele repliek van T-mobile zelf.

Ben toch even verder gaan kijken ondanks de onoverkomelijke tekortkoming dat het beeld niet in een venster gedraaid kan worden. Het beeld stottert enorm (op een Intel i7-5500U CPU!!!!!!!!!!), terugschakelen naar low een freese 1 keer per minuut. Terwijl ik TV anywhere gebruikte op een 12 (twaalf) jaar oude laptop zonder haperingen.

ALSTUBLIEFT, geef ons de oude TV-ANYWHERE terug, leuk geprobeerd, terug naar de tekentafel, dit is onbruik en werkbaar.

Reputatie 1

Heb me aangemeld voor testen;

 

'Als eerste
Op 7 oktober zetten we je over naar de nieuwe TV-dienst. Dit gebeurt tussen 09:00 en 17:00u. Je kunt dan even geen TV kijken. Daarna is alles klaar voor gebruik. Log in met je TV-inloggegevens en je bent klaar om te kijken.'

 

Klinkt leuk, maar het werkt niet. Krijg de foutmelding 'Inloggen mislukt. (132670) Probeer het later nog eens'

 

 

 

 

 

Reputatie 1

Hmmm mij aangemeld om te testen 

Maar het werkt eigenlijk totaal niet…

Beeld kwaliteit ook slecht. 

Kan ik er alsjeblieft mee stoppen..... 😢

Sinds 22-9 aangesloten (glas) en eerste 6 maanden tv voor niks proberen. Nou voorlopig zie ik ons de 6 maanden niet eens vol maken… al zou ik geld toe krijgen :wink:

De UI is onoverzichtelijk en onlogisch.

  • Iets invoeren op het zoekscherm via de afstandsbediening: het alfabet van links naar rechts door scrollen voor elke letter… serieus???
  • in de tv-gids snel naar de bbc door een kanaalnummer in te toetsen, nee joh, gewoon eindeloos naar beneden klikken op de AB 

Maar het vervelendste zijn de beeld-vastlopers tijdens het kijken. Dat lijkt vooral te gebeuren bij gebruik van ‘begin gemist’. Maar ook na even pauzeren van live-tv (waarna het dus niet meer live is)

Sorry t-mobile, maar dit is mij (straks na 6 maanden) echt geen 15 euro/maand waard. 

Ben erg tevreden met wat er nu is.

 

Aantal kleine opmerkingen.

 

- Guide vind ik heel groot weinig info kan dit niet kleine zodat er ook meer op 1 pagina kan.

- zelf resolutie in kunnen stellen.

- UHD ondersteuning vind dit echt een gemis, met een platform wat in 2020 gelanceerd word.

- Erotiek pakket moet elke keer met code wil dit uit kunnen zetten gaat niet.

- bij decoder aanzetten zie je vaak bij standaard zender bijvoorbeeld u bent niet geabonneerd op deze zender boven in beeld is meteen weer weg maar werkt gewoon.

- soms is de kwaliteit van opnamen niet top ziet erg veel verschil met afspelen.

- opnamen afspelen hapert soms lijkt of het dan even in slow motion gaat 

- opnamen spoelen 16x is maximaal dat is maar 10sec per sec kan dit niet sneller?

 

Reputatie 2

Je zou verwachten dat dit topic zou ontploffen, waarschijnlijk accepteren we die bagger. Kom er nu achter dat de browser(s) en lastpass het wachtwoord niet oppakken, copy\pasten werkt ook niet, dus iedere keer opnieuw het wachtwoord inkloppen.:rage:

De grootste ergernis is dat er alleen full screen gekeken kan worden. terwijl ik (en velen met mij) vrijwel altijd in een venster kijken, zeker bij een 27”scherm die ik heb staan.:rage:

Ik hoop dat deze ellende snel is opgelost anders overweeg ik een serieuze klacht richting T-Mobile

 

Je kan een serieuze klacht indienen via email. Maar daar reageert T-Mobile toch niet op. Helaas. Vreselijk onbeschoft. Maar hey. Ze blijven gewoon het abonnementsgeld incasseren!

Reputatie 1

Je zou verwachten dat dit topic zou ontploffen, waarschijnlijk accepteren we die bagger. Kom er nu achter dat de browser(s) en lastpass het wachtwoord niet oppakken, copy\pasten werkt ook niet, dus iedere keer opnieuw het wachtwoord inkloppen.:rage:

De grootste ergernis is dat er alleen full screen gekeken kan worden. terwijl ik (en velen met mij) vrijwel altijd in een venster kijken, zeker bij een 27”scherm die ik heb staan.:rage:

Ik hoop dat deze ellende snel is opgelost anders overweeg ik een serieuze klacht richting T-Mobile

 

Reputatie 1

hier bij een screen shot direct na het inloggen (google chrome) ben zeker de enige met chrome?
anders zou het toch getest zijn????????

Reputatie 1

Nog even over de webpage tv mobile  en Safari op mac met 2 beeldschermen (vrij normaal voor iemand in de grafische industrie) Niet 1 scherm vult het beeld met t-mobile maar nu alle twee…..kan je dus niet werken…..GRRRRRRR

Reputatie 1

Ok, hier nog even een update, ik denk hmm, slecht weer, niet druk met werk, wat te doen? Ja leuk, de Giro kijken op mijn Mac en toch een beetje werk doen en wat denk je? HET WERKT WEER NIET, NU HELEMAAL GEEN BEELD MAAR EEN F...DRAAIEND CIRKELTJE! Kom op T-moble, het begint nu echt heel erg vervelend te worden, en dan druk ik me nog zachtjes uit! GA WAT DOEN!

Reputatie 1

geweldig wat een app.
wil je een screen shot maken ivm de error. mag dat niet ivm instellingen van de app.
maar het programma opnemen dmv screen recording geen probleem.
schiet mij maar lek. 
moet het dan toch via alie x een iptv abbo worden??
is er nu niet genoeg moeite gedaan om LEGAAL te kijken. 
 

Reputatie 2

Echt heel bizar dat er niet meer door T-Mobile medewerkers gereageerd wordt. Telefonisch kunnen ze niks. Op e-mails reageren ze niet en op het forum ook niet meer. Onbegrijpelijk, en best raar voor een bedrijf dat zich bezighoudt met communicatie?!

 

We betalen een hoop geld per maand en verwachten voor dat geld goede kwaliteit. Helaas is T-Mobile daar dus mee gestopt. Kwaliteit 0.

Reputatie 1

Eigenlijk ben ik erg boos en zeer teleurgesteld in T-mobile, niet alleen in de app en de webpage tv-moble maar op dit moment de hele service. Snelheid internet zeer wisslend, van traag tot helemaal geen verbinding op de meest onmogelijke momenten. Heel fijn als het bedrijf waar je afhankelijk van bent met thuiswerken niet mee wil werken en verzaakt in deze tijd.

 

ik deel jouw mening, totaal onbruikbaar, Ik ben op de PC teruggevallen naar NPOstart.nl, Ik vond TV-Anywhere redelijk werken. Ik zie dit als een tendens. Windows Desktop en Android worden i.m.h.o ook steeds minder. Functionaliteit wordt er uitgesloopt en onnodige halfwerkende gadgets erin gestopt. Ik vraag me af of deze opmerkingen gelezen worden, betwijfel het, anders zouden ze oude TV-Anywhere wel hier aangeslingerd hebben.

Ik heb één advies voor T-mobile.

Zet de oude TV-anywhere weer terug en ontwikkel hiernaast iets nieuws, Wanneer het nieuwe minstens gelijkwaardig werkt naar de mening van de klanten de oude TV-anywhere afbouwen. Want nu hebben we in feite niks :-)

 

 

Reputatie 1

Over de nieuwe tv mobile - om kort te gaan ROMMEL EN PRUTSWERK! De oude tv anywere was dan niet je van het maar het werkte in ieder geval. Mijn Ipad kan ik in de vuilnisbak gooien, daar draait het niet meer op. Op mijn desktop met een snelle internetverbinding (100mbps) is het hokkerig, traag en lelijk, Full Hd kan de nieuwe app in de browser niet aan, dan hapert hij. Maakt niet uit welke browser Chrome, Firefox, Safari allemaal hetzelfde. Menu structuur onoverzichtelijk en erg gevoelig voor scrollen met muis, eigenlijk niet te doen met een muis, dus het ouderwetse handwerk PIJLTJES TOETSEN (IN 2020!).

Eenmaal je programma opgestart opent het in full screen, heb ik niet om gevraagd en anders instellen kun je het ook niet, heel fijn als je een klein tv scherm in de hoek niet meer mogelijk is tijdens je werk.

Steeds meldingen “server bezet” en dus maar weer klikken op ok.

Terugkijken of terug naar het begin van een programma, soms wel soms niet. Tijdbalk heeft daarbij volgens mij een eigen leven en besef van tijd, ik snap niet wat dat moet voorstellen.

Favoriete zenders allemaal verdwenen en aanzetten omslachtig. Laat staat de volgorde van de zenders, M.a.w ik ben er (bijna) klaar mee! Hoe moeilijk is het nou eigenlijk, kijk even naar de concurrentie hoe dit oplossen, zelfs online (mijn vorige provider) had een betere tv-app en dat zegt al meer dan genoeg. T-mobile: terug naar de schoolbanken en aan het werk en in functionaliteit denken en niet in te veel onzinnige functies en (leuke??) kleurtjes en iconen, die ook veel te klein zijn. Make it work and make it better!

Eigenlijk ben ik erg boos en zeer teleurgesteld in T-mobile, niet alleen in de app en de webpage tv-moble maar op dit moment de hele service. Snelheid internet zeer wisslend, van traag tot helemaal geen verbinding op de meest onmogelijke momenten. Heel fijn als het bedrijf waar je afhankelijk van bent met thuiswerken niet mee wil werken en verzaakt in deze tijd.

 

Reageer