Sticky

Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV

Toon eerste reactie

110 reacties

Helaas heb ik de nieuwe afstandsbediening…. Anders zou bovenstaande echt super zijn!

Dus moderators, kunnen jullie mijn instellingen handmatig aanpassen?

Gisteren overgezet naar de vernieuwde T-Mobile TV. 
*Als Testgebruiker* 

Sinds die tijd wilt de tv box niet meer verder dan Netwerk starten.
Ook de 2de tv box doet hetzelfde. 

(Box 1 heeft zwart bootscreen, Box 2 roze T-mobile, beide stoppen bij Netwerk starten en gaan niet verder) 

Entone's en Modem al vaker opnieuw gestart. 

Reputatie 4
Badge +2

De afstandsbediening mag niet aan de tv gekoppeld zijn. Of dat zo is, kun je testen door op 'INPUT' (.) linksonder te drukken. Verschijnt er een toetsenbord in beeld, dan kun je verder gaan. Zo niet, dan moet je 'm eerst ontkoppelen (klik op 'Toon inhoud'):

1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.

Vergeet niet om je afstandsbediening weer aan je tv te koppelen. Instructies daarvoor staan hier onder punt 6 (Koppelen TV en TV Box).

Succes!

Die reset werkt dus echt nooit bij mij, zie wel gewoon het rode lampje twee keer knipperen na afloop. Heb er nu dus een (vd twee) waar je het volume (van de box) niet meer mee kan bedienen*. Rare is dat ik laatst per ongeluk wel dat toetsenbord in beeld had maar nu lukt het voor geen meter meer :laughing:. Usb toetsenbord wel een grappige tip, met mediatoetsen volume ook te bedienen :ok_hand: .

Maar inmiddels al ‘ontkoppeld’/ weer gekoppeld aan de stb via de andere manier https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/info-afstandsbediening-bestellen-en-handleiding-281237?postid=1395923#post1395923 (ipv TV nu de STB knop drukken)

Zie hier ook de EDID Preferred optie idd waaraan de 60Hz output te danken was/is neem ik aan. Input iets eerder indrukken dan Menu is wel de sleutel, lukt nu vrij gemakkelijk keer op keer.

@BeMuzo kun je ook (weer) 1080p50 kiezen als output (of 1080p60 :stuck_out_tongue_winking_eye: waarschijnlijk wanneer je voor EDID Preferred kiest).

Ik heb een Entone box en kan niet inloggen. Via de afstandsbediening kan ik geen cijfers invoeren. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Philips Android TV. Sinds de 12e geüpgrade naar de testversie, maar tot op heden nog niks getest dus... :)

Uhm... Het lukt wel met de ab van de box zelf... 😶 Ik probeer het al 2 dagen met de ab van de TV, dat werkt dus niet…

Stom van me. Maar in mijn verdediging: het is een Android TV met meerdere apps, die ik allemaal met de originele afstandsbediening bedien. :)

Reputatie 1

Ik kan niet in “dit topic” graag toegang verlenen

Hallo,

Na verschillende pogingen om mijn modem en tv-kastje te resetten, andere netwerkkabels te proberen en van modem poort 3 naar 4 te switchen, maar even de moeite genomen om een berichtje in het forum te posten (klanten service is al weken druk bezet, met wachttijden langer dan een half uur).

Sinds de migratie naar het nieuwe TV platform (15-07-20) hebben wij last van een tv beeld dat wegvalt. We krijgen dan de melding “videoformaat niet ondersteund” / “Geen videosignaal” in beeld. Na een reset van het TV-kastje of modem is het beeld voor een half uurtje prima waarna de problemen weer beginnen. Soms blijft de TV een paar uur goed werken en vervolgens staat het beeld om de haverklap weer enkele seconden tot minuten op zwart. Er valt geen pijl op te trekken wanneer het probleem zich voor doet. Een speedtest laat zien dat de internet snelheid dan tussen de 14 en 25 Mbit ligt (zou eigenlijk 50 Mbit moeten zijn). 

Het eindeloos  lapmiddeltjes en reset procedures uitvoeren heb ik nu wel gehad en ik vindt dat dit probleem structureel opgelost moet worden. Het ontspannen TV kijken is er niet meer bij. Gelukkig hebben we Netflix en de TV-app via de laptop nog, die wel goed werken, maar dit zou naar mijn mening ook het geval moeten zijn met de standaard TV dienst.

Kan iemand ons helpen!

Heb de tv nu een half uurtje aan waarvan ik zeker 10 minuten naar een zwart scherm met de melding “geen videosignaal” aan zit te kijken. Wat een slechte zaak. Zodra het mogelijk is stap ik over naar m’n vorige provider XS4ALL. Daar heb ik in al de jaren nog geen minuut storing gehad! 

Reputatie 1

Ik heb na de laatste update van 1 uur geleden geen tv meer, ik kan alleen ned1,2 en 3 kijken

Reputatie 1

Nu er ook zo veel problemen zijn bij het tv platform, is het misschien een idee om de uitrol voorlopig te stoppen tot dat alles 100% goed werkt, daarmee voorkomt men veel problemen en ontevreden klanten.

Precies, nu hebben we niets, of laat beide systemen naast elkaar staan en zet de oude pas uit wanneer de nieuwe minstens zo goed werkt. Nu moet de alfatest door de betalende gebruikers gedaan worden, dat is niet de juiste weg vindt ik. Ik schakel nu maar terug naar de NPO site en app die tenminste wel goed werkt.

Ben onlangs overgestapt van KPN naar T-Mobile.Televisie beeldkwaliteit in framerate in ieder geval is stuk minder bij T-Mobile, ik vermoed echter dat dit met de STBs te maken heeft. Ik heb de TV Anywhere app geinstalleerd op mijn Apple TV 4K en daar zijn de streams veel vloeiender met een veel hogere framerate. Ik weet niet waarom de STBs van KPN beter presteren, dit zou T-Mobile moeten kunnen fixen, hoop ik

Reputatie 4
Badge +2

@BokkieH https://www.philips.co.uk/c-p/32PF9641D_10/cineos-32-inch-lcd-integrated-digital (zoals ik al dacht eigenlijk een 768p scherm maar zou dus inderdaad wel 1080i moeten accepteren, dat was ook gewoon de vaste output op het oude platform. Het probleem met de nieuwe is juist dat het op 1080p wordt uitgestuurd wat deze tv dan weer niet accepteert). Reactie op dit te vroeg gesloten topic https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/amino-box-resolutie-326096

Reputatie 2

Niks over de onlogische indeling bij zoeken (alle uitzendtijden en datums door elkaar) en halve programma titels?

Reputatie 1

Zit er nog een 4k abonnement in de pipeline voor T-Mobile TV? Liefst met dan ook extra bitrate voor de gewone HD zenders.

Ik heb inmiddels sinds 2 weken het nieuwe T-Mobile TV. Eindelijk heb ik geen haperend beeld meer, voor de eerste keer sinds ik bij T-Mobile ben!

Helaas heb ik een nieuw probleem. Zappen duurt heeeeeel lang. Echt veel te lang. Als ik bijvoorbeeld twee keer of vaker de CH+ knop gebruik dan heb ik tot 10 seconden zwaart beeld. Dat is niet de bedoeling neem ik aan? Zie video: https://streamable.com/npoe7g

​​​

Wat mij opvalt is bij  het terugkijken het lijkt alsof er veel compressie wordt toegepast, met name zichtbaar bij veel beweging in beeld. Het vreemde is dat wanneer ik een programma via TV-anywhere naar mijn TV cast, de kwaliteit een stuk beter is. Klopt dat of gaat er iets fout?

Reputatie 1

Het is al vaker genoemd, met sportwedstrijden loop je achter op kpn en ziggo. Dat kijkt niet prettig met alle whatsapp groepen. En beeldkwaliteit is minder geworden. 

Ben helaas 😡een tester maar geen toegang tot het topic hierover 

Ook ik kan niet op de testerspagina terecht...

Graag zie het volgende: 

Een flinke verhoging van de bitrate van zowel live TV als opnames. Dit moet echt veel beter.

Dolby Digital geluid ook bij een opname.

Menu-interface via de Amino is niet scherp (via TV anywhere overigens wel).

Skip-back en Skip-forward optie ipv (zeer sloom, maximaal 16x) vooruit- en terugspoelen. Dit moet echt klantvriendelijker.

Time-shift en opname mogelijkheid overige zenders. Dit moet echt klantvriendelijker.

Ik ben tester van het nieuwe platform, maar kan niet in dat topic reageren. Moet nog toegevoegd worden.

Hallo,

in de update, dank daarvoor, wordt aangegeven dat het zo snel mogelijk wordt geïmplementeerd. Met name de resolutie is hierbij, voor mij, relevant, daar voetbalwedstrijden niet normaal gekeken kunnen worden. Kunnen jullie aangeven welk termijn zo spoedig mogelijk is? Moet ik denken in dagen, weken of maanden?

Aangezien ik dus niet terecht kan op de omgeving voor testers kan ik dus ook niet zien of er al actie is toegezegd, c.q. of ik (bijv.) iets over het hoofd zie v.w.b. instellingen… Het gaat overigens om de STB-box, oftewel het “gewone” tv-kijken.

Aangezien ik voldoende achtergrond heb in testen & usability meen ik enig recht van spreken te hebben: dit product is nauwelijks rijp voor beta-testen. Ik vraag me oprecht af of er “gewone” tv-kijkers/zappers zijn geraadpleegd bij het opstellen van de specificaties… En er is vermoedelijk te hard gesprint...

Als er vanwege een update een herstart van de STB nodig is verwacht ik overigens een bericht vanuit T-Mobile. Per mail of via de box. Anders zit ik me ten onrechte te ergeren aan de functionaliteit en/of zit ik onnodig geconstateerde issues te rapporteren…

Uiteindelijk zal het (ooit) wel goed komen, maar tot die tijd vergt het nogal wat geduld van jullie testende klanten...

Hallo,

Wij hebben een ontvanger die regelmatig op 576p opstart. Na de boel uit en opnieuw aan werkt het wel op 1080.

Het merk van de ontvaner is Entone, exacte type weet ik zo niet.

Iemand met een oplossing?

Reputatie 1

Je zou verwachten dat dit topic zou ontploffen, waarschijnlijk accepteren we die bagger. Kom er nu achter dat de browser(s) en lastpass het wachtwoord niet oppakken, copy\pasten werkt ook niet, dus iedere keer opnieuw het wachtwoord inkloppen.:rage:

De grootste ergernis is dat er alleen full screen gekeken kan worden. terwijl ik (en velen met mij) vrijwel altijd in een venster kijken, zeker bij een 27”scherm die ik heb staan.:rage:

Ik hoop dat deze ellende snel is opgelost anders overweeg ik een serieuze klacht richting T-Mobile

Reputatie 2

Je zou verwachten dat dit topic zou ontploffen, waarschijnlijk accepteren we die bagger. Kom er nu achter dat de browser(s) en lastpass het wachtwoord niet oppakken, copy\pasten werkt ook niet, dus iedere keer opnieuw het wachtwoord inkloppen.:rage:

De grootste ergernis is dat er alleen full screen gekeken kan worden. terwijl ik (en velen met mij) vrijwel altijd in een venster kijken, zeker bij een 27”scherm die ik heb staan.:rage:

Ik hoop dat deze ellende snel is opgelost anders overweeg ik een serieuze klacht richting T-Mobile

Je kan een serieuze klacht indienen via email. Maar daar reageert T-Mobile toch niet op. Helaas. Vreselijk onbeschoft. Maar hey. Ze blijven gewoon het abonnementsgeld incasseren!

Reageer