Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over T-Mobile TV bundelen. Heb je feedback over TV Anywhere? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe TV Anywhere.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • De uitzending loopt een aantal seconden achter, voornamelijk merkbaar bij live TV (sport) - Dit is geen “bug” maar we streven er naar om de vertraging zo kort mogelijk te maken (vergelijkbaar met de standaard op de markt) en dit heeft de hoogste prioriteit. Dit is niet iets wat met één druk op de knop aangepast kan worden en we blijven hier doorlopend aan werken.
     
  • Er wordt alleen zwart beeld weergegeven - Dit kan meerdere oorzaken hebben, een reset van de TV Box volgens deze stappen lost in 90% van de gevallen het probleem op. Controleer ook of de TV zelf wel op het goede HDMI kanaal staat. :slight_smile:

 

Opgelost/working as designed:

  • Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar - Zou opgelost moeten zijn met de update van 25 januari.
  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • In sommige gevallen wordt niet de juiste resolutie weergegeven (blokkerig beeld) - Ook met de update in week 51 uitgerold!
  • Ondertiteling voor doven - Toegevoegd, op 18-12 als laatste RTL 4 nog toegevoegd.
  • Beeld en geluid van de geselecteerde zender vallen weg zodra de TV Gids geopend wordt - Aangemeld en zal in behandeling worden genomen. Valt onder de test met de Kamai 510 TV Box, wordt hier in meegenomen.

 

Doe je mee aan de T-Mobile TV Test en wil je feedback achter laten? Dan kan je terecht in dit topic (alleen toegankelijk voor testers). Ben je een tester maar werkt de link niet? Laat het dan hier even weten, dan geven we je graag toegang!


248 reacties

Reputatie 1

APPLE-TV app T-Mobile TV:  GELUID VAN T-MOBILE TV AFSPELEN OVER AIRPLAY SPEAKERS KAN NIET

Ik heb de nieuwste versie van T-Mobile TV-die onlangs (04-09-2020) gereleased- is geïnstalleerd op een AppleTV en het is nog niet mogelijk om het geluid van de nieuwe TV app naar een airplay speaker te streamen. Waar kan ik deze - uiteraard in mijn ogen:wink: - onmisbare feature als request indienen?

In de nieuwste T-Mobile TV-app voor de Apple-TV HD (v4) is het niet mogelijk om de geluids-output naar een airplay speaker te sturen.

Aan de Apple-TV heb ik een monitor/beeldscherm zonder speakers. Voor het weergeven van het geluid van de Apple-TV maak ik gebruik van een Ikea Symfonisk Airplay speaker (=SONOS in Ikea-jasje).  Op de Apple-TV zelf kan ik kiezen op welk geluidsapparaat ik het geluid wil afspelen. Dus kies ik daar voor de Ikea Symfonisk. Voorts kun je in de meeste apps zelfs nog opnieuw specifiek aangeven welk geluidsapparaat je wilt gebruiken (bijv als je diverse geluidsapparaten hebt). Maar niet bij T-MobileTV!  

Dit gaat bij alle Apple-TV apps goed (Netflix, NPOplus etc), maar niet bij de oude TV-Anywhere app en ook nog steeds niet bij de nieuwste T-Mobile TV app: geen mogelijkheid om een Airplay speaker als afspeel apparaat te kiezen, en ook de standaard instelling uit de Apple-TV configuratie wordt niet gekozen door de T-Mobile TV app.

Device: Apple-TV HD model A1625 32GB,   tvOS 13.4.8 (17M61)
Software versie: T-Mobile TV app versie 1.2.2
Speaker: Ikea Symfonisk / SONOS Symfonisk model S21
Foutmelding:geen, je kunt in de T-Mobile app gewoon nergens je eigen speaker selecteren als apparaat, terwijl dit in andere Apple-TV apps wel mogelijk is. Ook neemt de T-MobileTV app niet de standaard audio-instelling uit tvOS over als je een Airplay-speaker als geluidsafspeler hebt ingesteld. Het is m.i. dus een functionele tekortkoming van de T-MobileTV app voor Apple-TV.

Reputatie 1

Userinterface van “OP TV” in T-MOBILE TV op iPhone inconsistent, gebruikersonvriendelijk en verwarrend

  • kies je voor “Alle zenders” dan krijg je een bondig “tekstueel+logo” lijstje met alle zenders onder elkaar: in één oogopslag 7 á 8 zenders in beeld
  • kies je voor “Favorieten” dan krijg je een lijstje van slechts 3 zenders met een preview foto. Hierdoor heb ik geen overzicht en moet ik daardoor weer scrollen…
  • Dit een inconsistente user interface, die verwarrend werkt.
  • Niet doen dus, of geef de gebruiker mogelijkheid om te kiezen tussen een list-view of een plaatjes-view (en zorg dat die keuze wordt vastgehouden)
Reputatie 1

Userinterface van “OP TV” in T-MOBILE TV op APPLE-TV  gebruikersonvriendelijk

  • bij deze menukeuze krijg je een beperkte lijst van zenders met een preview-plaatje. Gevolg is dat je moet scrollen. Dat is op de Apple-TV zeker niet prettig.
  • Beter is het om een compact “tekstueel+logo” lijstje met de zenders te tonen:  dan heb je in één oogopslag meer zenders in beeld.
  • Desnoods de gebruiker de mogelijkheid geven om te kiezen tussen een list-view of een plaatjes-view (en zorg dat die keuze wordt vastgehouden)

Beste T-mobile,

Ik was erg tevreden over tv anywhere in de webbrowsers op mijn imac. Plotseling was er een update en het was lelijk, onoverzichtelijk en het ergste van alles het werkt doorgaans niet en als het wel functioneert dan is de beeldkwaliteit niet om aan te zien.

ondervonden problemen: -zender laadt niet in of staat meteen stil
-zender vliegt er plotseling uit tijdens het kijken
-interface is bijzonder gevoelig. ‘knopjes vliegen weg waardoor er per ongeluk ergens anders op wordt geklikt. erg onhandig al die ‘dingen’ die over elkaar heen schuiven. 
-zwarte achtergrond leidt af. Een boek wordt toch ook op wit papier gedrukt en dit forum heeft ook een grijze achtergrond. Dit is voor de leesbaarheid. Nu schettert het beeld me tegemoet en zie ik mijn eigen reflectie. Vooral de tv gids is door het wit op zwart bijzonder agressief (en zodoende vervelend).
-wat is dit voor een onzin dat ik een avatar moet uitkiezen. ik ben nu een beertje. Ben ik een kind of zo?
-in de vorige versie had ik een onderin een helder overzicht van zenders waar ik doorheen kon scrollen. dat staat nu aan de rechterkant en is minstens 2x zo groot waardoor het beeld deels wegvalt. onbegrijpelijk dat hiervoor is gekozen.
ingangspagina is ongewenst. het is weer een extra click en plaatjes waar ik niet op zit te wachten. ik zou graag gewoon televisie willen kijken zonder poespas.
-beeldkwaliteit kiezen is niet erg helder of het effect heeft als er een andere resolutie wordt gekozen
-ook de gids laadt langzaam in
-dubbele scrollbalk bij de pagina televisie is echt niet okay voor het zenderoverzicht. de scrollbalk mag ook wel wat breder want als ik per ongeluk op een zender click in plaats van op de balk vliegt het meteen naar die zender (die dan weer doorgaans niet inlaadt of het beeld stottert)
-dat het beeld meteen fullcreen wordt is al door meerderen aangetipt als bijzonder irritant

Om kort te gaan. voorheen gebruikte ik tv anywhere bijna dagelijks op meerdere momenten van de dag. nu heel af en toe nog en ga er dan meteen weer van af omdat het me sacherijnig maakt. Heel erg jammer.
 

Reputatie 1

Hallo,

Na verschillende pogingen om mijn modem en tv-kastje te resetten, andere netwerkkabels te proberen en van modem poort 3 naar 4 te switchen, maar even de moeite genomen om een berichtje in het forum te posten (klanten service is al weken druk bezet, met wachttijden langer dan een half uur).

Sinds de migratie naar het nieuwe TV platform (15-07-20) hebben wij last van een tv beeld dat wegvalt. We krijgen dan de melding “videoformaat niet ondersteund” / “Geen videosignaal” in beeld. Na een reset van het TV-kastje of modem is het beeld voor een half uurtje prima waarna de problemen weer beginnen. Soms blijft de TV een paar uur goed werken en vervolgens staat het beeld om de haverklap weer enkele seconden tot minuten op zwart. Er valt geen pijl op te trekken wanneer het probleem zich voor doet. Een speedtest laat zien dat de internet snelheid dan tussen de 14 en 25 Mbit ligt (zou eigenlijk 50 Mbit moeten zijn). 

Het eindeloos  lapmiddeltjes en reset procedures uitvoeren heb ik nu wel gehad en ik vindt dat dit probleem structureel opgelost moet worden. Het ontspannen TV kijken is er niet meer bij. Gelukkig hebben we Netflix en de TV-app via de laptop nog, die wel goed werken, maar dit zou naar mijn mening ook het geval moeten zijn met de standaard TV dienst.

Kan iemand ons helpen!

Reputatie 1

Waar wij sinds het begin tegenaanlopen op het STB kastje:

Regelmatig als we het bekijken van een opname hervatten start deze vanaf het begin. Dan moet doorgespoeld worden naar waar we zijn gebleven. Ook als we verder kijken via het ‘verder kijken’ menu.

 

Het doorspoelen kan alleen met 2x, 4x, 8x of 16x. Als je dan een film 50 minuten verder moet spoelen (bijv. vanwege bovenstaand punt) of door reclame wil spoelen, dan ben je ook op 16x spoelen een hele tijd bezig.

Voorheen op de Ziggo Horizon box konden we instellen hoe ver terug- of doorgespoeld wordt als op de afstandsbediening op de pijltjes naar links of naar rechts klikt. Tot wel 10 minuten per klik.

Zo hadden wij ingesteld dat het pijltje naar links 0,5minuten terugspoelde en het pijltje naar rechts 1minuut doorspoelde. Als er dan reclame komt konden we 7x klikken en waren we direct aan het einde van de reclame. Soms waren we net te ver. Met 1 of 2x klikken op het pijltje naar links was je dan op de juiste plek beland.

Dit scheelt vooral heel veel tijd als je vanaf het begin meerdere minuten moet doorspoelen.

Reputatie 1

Ben vandaag overgezet naar de vernieuwde T-Mobile TV. Maar ben er nog niet tevreden over bijna alle zenders werken niet zwart beeld alleen np1-3 werkt. De gene die wel werken duurt het even voor het geluid er is. Geluid loopt achter beeld aan.

 

ik heb zelf het modem gereset en het entone kastje maar dit heeft niet geholpen. Graag spoedig een oplossing of terug naar de oude app ben deze week met vakantie en wil tv kijken.

 

Reputatie 1

Ben vandaag overgezet naar de vernieuwde T-Mobile TV. Maar ben er nog niet tevreden over bijna alle zenders werken niet zwart beeld alleen np1-3 werkt. De gene die wel werken duurt het even voor het geluid er is. Geluid loopt achter beeld aan.

 

ik heb zelf het modem gereset en het entone kastje maar dit heeft niet geholpen. Graag spoedig een oplossing of terug naar de oude app ben deze week met vakantie en wil tv kijken.

 

Na een fabriek reset van de Entone werken de overige zenders nu echter lopen nog steeds sommige zenders qua geluid achter het beeld aan na 10 seconden begint het geluid. Het loopt nog niet synchroon.

Reputatie 1

Ben vandaag overgezet naar de vernieuwde T-Mobile TV. Maar ben er nog niet tevreden over bijna alle zenders werken niet zwart beeld alleen np1-3 werkt. De gene die wel werken duurt het even voor het geluid er is. Geluid loopt achter beeld aan.

 

ik heb zelf het modem gereset en het entone kastje maar dit heeft niet geholpen. Graag spoedig een oplossing of terug naar de oude app ben deze week met vakantie en wil tv kijken.

 

Na een fabriek reset van de Entone werken de overige zenders nu echter lopen nog steeds sommige zenders qua geluid achter het beeld aan na 10 seconden begint het geluid. Het loopt nog niet synchroon.

Geluid problemen opgelost door het omzetten van geluid instellingen Dolby Digital naar Stereo.

 Gisteren overgezet naar de vernieuwde T-Mobile TV. 
*Als Testgebruiker* 

Sinds die tijd wilt de tv box niet meer verder dan Netwerk starten.
Ook de 2de tv box doet hetzelfde. 

(Box 1 heeft zwart bootscreen, Box 2 roze T-mobile, beide stoppen bij Netwerk starten en gaan niet verder) 

Entone's en Modem al vaker opnieuw gestart. 

 

 Gisteren overgezet naar de vernieuwde T-Mobile TV. 
*Als Testgebruiker* 

Sinds die tijd wilt de tv box niet meer verder dan Netwerk starten.
Ook de 2de tv box doet hetzelfde. 

(Box 1 heeft zwart bootscreen, Box 2 roze T-mobile, beide stoppen bij Netwerk starten en gaan niet verder) 

Entone's en Modem al vaker opnieuw gestart. 

 

:joy: De oorzaak was DHCP dat uitstond op de modem. 
(Vanwege eigen router) 
Box even achter router aangesloten en dat werkte wel. 

Verder is de box (Entone 510b) soms nog wel een beetje traag en instabiel met vastlopers. 
En geluid dat na zappen pas na seconden terug komt.

Hierbij mijn ervaringen tot nu:

  • Mooie layout. Sluit mooi aan bij de app
  • Overzichtelijk menu
  • Een nadeel is dat het geluid uit gaat als je naar de tv gids gaat
  • Ik kan de gekleurde knoppen niet gebruiken, dus ik mis denk ik functies
  • Kun je de TV gids ook dusdanig instellen, dat alleen je favorieten zichtbaar zijn?
  • Functies reageren erg traag, waardoor je soms denkt dat het signaal niet is aangekomen.

Ik heb een Entone box en kan niet inloggen. Via de afstandsbediening kan ik geen cijfers invoeren. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Philips Android TV. Sinds de 12e geüpgrade naar de testversie, maar tot op heden nog niks getest dus... :)

Uhm... Het lukt wel met de ab van de box zelf... 😶 Ik probeer het al 2 dagen met de ab van de TV, dat werkt dus niet…

Stom van me. Maar in mijn verdediging: het is een Android TV met meerdere apps, die ik allemaal met de originele afstandsbediening bedien. :)

Reputatie 1

Hallo,

Na verschillende pogingen om mijn modem en tv-kastje te resetten, andere netwerkkabels te proberen en van modem poort 3 naar 4 te switchen, maar even de moeite genomen om een berichtje in het forum te posten (klanten service is al weken druk bezet, met wachttijden langer dan een half uur).

Sinds de migratie naar het nieuwe TV platform (15-07-20) hebben wij last van een tv beeld dat wegvalt. We krijgen dan de melding “videoformaat niet ondersteund” / “Geen videosignaal” in beeld. Na een reset van het TV-kastje of modem is het beeld voor een half uurtje prima waarna de problemen weer beginnen. Soms blijft de TV een paar uur goed werken en vervolgens staat het beeld om de haverklap weer enkele seconden tot minuten op zwart. Er valt geen pijl op te trekken wanneer het probleem zich voor doet. Een speedtest laat zien dat de internet snelheid dan tussen de 14 en 25 Mbit ligt (zou eigenlijk 50 Mbit moeten zijn). 

Het eindeloos  lapmiddeltjes en reset procedures uitvoeren heb ik nu wel gehad en ik vindt dat dit probleem structureel opgelost moet worden. Het ontspannen TV kijken is er niet meer bij. Gelukkig hebben we Netflix en de TV-app via de laptop nog, die wel goed werken, maar dit zou naar mijn mening ook het geval moeten zijn met de standaard TV dienst.

Kan iemand ons helpen!

 

Heb de tv nu een half uurtje aan waarvan ik zeker 10 minuten naar een zwart scherm met de melding “geen videosignaal” aan zit te kijken. Wat een slechte zaak. Zodra het mogelijk is stap ik over naar m’n vorige provider XS4ALL. Daar heb ik in al de jaren nog geen minuut storing gehad! 

Reputatie 1

Hallo,

Na verschillende pogingen om mijn modem en tv-kastje te resetten, andere netwerkkabels te proberen en van modem poort 3 naar 4 te switchen, maar even de moeite genomen om een berichtje in het forum te posten (klanten service is al weken druk bezet, met wachttijden langer dan een half uur).

Sinds de migratie naar het nieuwe TV platform (15-07-20) hebben wij last van een tv beeld dat wegvalt. We krijgen dan de melding “videoformaat niet ondersteund” / “Geen videosignaal” in beeld. Na een reset van het TV-kastje of modem is het beeld voor een half uurtje prima waarna de problemen weer beginnen. Soms blijft de TV een paar uur goed werken en vervolgens staat het beeld om de haverklap weer enkele seconden tot minuten op zwart. Er valt geen pijl op te trekken wanneer het probleem zich voor doet. Een speedtest laat zien dat de internet snelheid dan tussen de 14 en 25 Mbit ligt (zou eigenlijk 50 Mbit moeten zijn). 

Het eindeloos  lapmiddeltjes en reset procedures uitvoeren heb ik nu wel gehad en ik vindt dat dit probleem structureel opgelost moet worden. Het ontspannen TV kijken is er niet meer bij. Gelukkig hebben we Netflix en de TV-app via de laptop nog, die wel goed werken, maar dit zou naar mijn mening ook het geval moeten zijn met de standaard TV dienst.

Kan iemand ons helpen!

 

Heb de tv nu een half uurtje aan waarvan ik zeker 10 minuten naar een zwart scherm met de melding “geen videosignaal” aan zit te kijken. Wat een slechte zaak. Zodra het mogelijk is stap ik over naar m’n vorige provider XS4ALL. Daar heb ik in al de jaren nog geen minuut storing gehad! 

 

10 minuten is inmiddels 50 minuten geen beeld! Zo jammer dit, wat een ellende!

Reputatie 3

Mooi dat er een feedback topic is. Maar waarom staan niet alle bevindingen uit het review topic hier in?

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/review-t-mobile-thuis-tv-lights-camera-action-324488

 

Het lijkt er nu op dat de 20 tot 30 seconden vertraging niet als issue gezien wordt. Hier is al door meerdere klanten melding van gemaakt. 

 

Ziet T-mobile dit niet als issue? 

Reputatie 3

T-Mobile ziet dit topic volgens mij niet. Lijkt w of alle medewerkers op vakantie zijn ofzo. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar (minimaal een uur in de wacht is standaard) in dit topic reageren ze niet meer, en reageren (terugbellen) op een email duurt inmiddels ook al ruim een week

Reputatie 3

T-Mobile ziet dit topic volgens mij niet. Lijkt w of alle medewerkers op vakantie zijn ofzo. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar (minimaal een uur in de wacht is standaard) in dit topic reageren ze niet meer, en reageren (terugbellen) op een email duurt inmiddels ook al ruim een week

Nou, op vakantie zijn ze niet. Een topic over de vertraging en slechte beeldkwaliteit hebben ze namelijk gesloten, omdat er een feedback topic is:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/nieuwe-tv-software-slecht-beeld-en-grote-vetraging-325176

Reputatie 7

Hi @pvoogt7 ik kijk graag met je mee wat ik kan onze kant kan ontdekken. Zou je mij hiervoor een privébericht willen sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer? Zou je mij ook willen laten weten welk merk en type je gebruikt? Dan ga ik voor je aan de slag!

Reputatie 1

Heb me aangemeld voor testen;

 

'Als eerste
Op 7 oktober zetten we je over naar de nieuwe TV-dienst. Dit gebeurt tussen 09:00 en 17:00u. Je kunt dan even geen TV kijken. Daarna is alles klaar voor gebruik. Log in met je TV-inloggegevens en je bent klaar om te kijken.'

 

Klinkt leuk, maar het werkt niet. Krijg de foutmelding 'Inloggen mislukt. (132670) Probeer het later nog eens'

Inmiddels kan ik weer TV-kijken echter bij lange na niet hoe het was.

De app werkt over het algemeen supertraag of je moet 4x op een knop drukken voor deze reageert. Het menu vind ik nu ook onoverzichtelijk. 

Voor wat betreft terugkijken is het zoek/filter menu vervangen door een lijst met alle ‘oude’ programma's, dus veel zoeken/scrollen.

Daarnaast de volgende punten:

  • In de ‘oude’ versie was het terugkijken van programma's zonder reclame. Nu zitten er weer reclames in.
  • Bij terugkijken kan ik alleen kijken. Niet pauzeren, niet spoelen of andere acties.
  • Begin gemist werkt totaal niet. 
  • De helft van de knoppen op de afstandsbediening lijken hun functie verloren te hebben. (Play/Pauze, Forward, Rewind, Begin Gemist)

Kan ik ergens nog wisselen naar de oude versie? Die werkte vele malen beter. Vind het bijzonder slecht dat dit product wordt uitgerold onder de betalende gebruikers. Het lijkt wel of dit niet fatsoenlijk getest is voor uitrol. 

 

Reputatie 1

Sinds een paar dagen kunnen we programma's die die dag zijn uitgezonden op Nederland 3 niet meer terugkijken (nu bijvoorbeeld het Klokhuis van 18:40 vandaag). Gisteren konden we dat ook niet met datzelfde programma. Nu blijkt dat ik de uitzending van gisteren vandaag wel kan bekijken. 

Als ik een willekeurig ander programma van vandaag terug probeer te kijken op Nederland 3 krijg ik de melding: "Terug Kijken wordt niet ondersteund voor dit programma". Als ik een programma van gisteren selecteer kan het dus ineens wel bekeken worden. Als ik op Nederland 1 of 2 of de RTL zenders probeer terug te kijken, lukt dat wel, dus het lijkt een Nederland 3 te zijn.

Dit is dus op beide tv boxen waarop we sinds iets meer dan een maand T-Mobile TV hebben. We waren juist blij met de nieuwe oplossing waardoor we makkelijker programma's terug konden kijken. Is dit een bekend probleem met Nederland 3?

Reputatie 1

Na een herstart van mijn TV kastje (Entone) kan ik weer bladeren in de TV-gids. Wel valt het beeld en geluid van de zender weg waar je naar kijkt. Wat vervelend is, is dat sommige zenders geblokkeerd zijn en je dus steeds je pincode in moet voeren, terwijl deze bij de instellingen helemaal niet op slot staan. Waar ik verder last van heb, is dat het geluid hapert. Het lijkt wel of de verbinding met het TV kastje te traag is. Kijken naar bijvoorbeeld Beste zangers is dan niet fijn.

De monteur heeft het TV kastje destijds via twee adaptors via het lichtnet verbonden omdat hij geen kabel wilde trekken. Deze adaptors waren nog aanwezig van de vorige leverancier van mijn aansluiting.

Ook bij mij werken niet alle knoppen van de afstandsbediening meer en reageert het kastje zeer traag op de afstandsbediening. Ik was tevreden over de oude versie en niet over de nieuwe. Als het niet snel beter wordt, dan mogen jullie mij weer terugzetten naar de oude versie van T Mobile TV thuis

Reputatie 1

Vandaag met klantenservice gesproken over de aanhoudende problemen met het vernieuwde TV thuis. Volgens hen kan ik niet worden teruggezet naar de oude TV instellingen. Volgens mij onzin, want het is een kwestie van een oudere softwareversie naar het TV kastje sturen. Omdat het na een reset weer werkte kan er niets worden nagekeken. Maar weer bellen bij de volgende storing. Kortom: je blijft het TV kastje resetten omdat de TV-gids na een uurtje niet meer werkt, knoppen op de afstandsbediening niet meer werken, zenders vanzelf worden vergrendeld en het geluid hapert. Het probleem wordt dus niet opgelost en als ik de community lees zijn er heel veel mensen met problemen. T-mobile thuis zou daarvan moeten leren en bij iedereen de oude instellingen terugzetten, totdat ze een fatsoenlijk werkende versie hebben van de vernieuwde TV. Blijkbaar slecht getest voor de uitrol. Op deze manier jaag je wel klanten weg. Als mijn oude instellingen niet worden teruggezet blijf ik niet resetten, maar ga ik op zoek naar een andere provider.

Hierbij mijn beoordeling op de nieuwe TV-update:​​​​​​

Overall toch wel ene beetje teleurgesteld, de ambities zijn er, met een betere UI, maar het systeem maakt dit helaas nog niet waar.

  • De zappen, invoeren van een kanaal en scrollen door menu’s is dramatisch langzaam. Als je de ambitie hebt om meer in menu’s en nieuwe functies te gaan werken, moet het systeem dit wel aankunnen. De snelheid lijkt hierbij verloren te gaan.
  • Als je op de tv-gids klikt (knopje guide) wordt het geluid van de huidige uitgezet, hetzelfde geldt voor een klein scherm van de huidige zender. Dit geeft een langzaam gevoel, het tv-kijk tijdens het scrollen voelt veel prettiger.
    • Misschien ook goed om meer zenders per pagina te laten zien in de tv-gids? Dit zorgt voor meer overzicht, en minder scrollen (wat erg langzaam is) 😉.
    • Goed voor het overzicht om zender-iconen te gebruiken ipv de zendernaam?
  • Zodra je een zender gekozen hebt, is de informatie die je ziet zeer verbeterd t.o.v. de oude software alleen mist het 2 cruciale aspecten:
    • Er wordt alleen laten zien hoelang het programma nog op de zender is bijv. ‘36 minuten resterend’, terwijl je veel liever een start- en eindtijd met een voortgangsbalk ziet. Mocht je willen weten toelaat het programma is begonnen/eindigt moet je helaas weer door het langzame menu heen.
    • De titel van het programma is erg kort. Je hebt een hele televisie de ruimte, maakt hier dan ook gebruik van! Denk bijvoorbeeld aan voetbal wedstrijden met titels als: ‘Voorbeschouwing UEFA Champions League FC Barcelona - Juventus’.
  • Voor voorvertoningen/afbeelding van programma’s zijn een leuk idee, maar slaan in de huidige staat eigenlijk nergens op. Bij een voetbalwedstrijd zou het bijvoorbeeld een goed idee zijn op een afbeelding van de competitie de doen, ipv een random stadion. Dit geldt ook voor veel andere programma’s.
  • Misschien ligt het alleen aan mij, maar ik het continu het idee dat ik naar een stream aan het kijken ben, ipv lineaire televisie. Het voelt allemaal een beetje houterig.

Reageer