Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over T-Mobile TV bundelen. Heb je feedback over TV Anywhere? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe TV Anywhere.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • De uitzending loopt een aantal seconden achter, voornamelijk merkbaar bij live TV (sport) - Dit is geen “bug” maar we streven er naar om de vertraging zo kort mogelijk te maken (vergelijkbaar met de standaard op de markt) en dit heeft de hoogste prioriteit. Dit is niet iets wat met één druk op de knop aangepast kan worden en we blijven hier doorlopend aan werken.
     
  • Er wordt alleen zwart beeld weergegeven - Dit kan meerdere oorzaken hebben, een reset van de TV Box volgens deze stappen lost in 90% van de gevallen het probleem op. Controleer ook of de TV zelf wel op het goede HDMI kanaal staat. :slight_smile:

 

Opgelost/working as designed:

  • Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar - Zou opgelost moeten zijn met de update van 25 januari.
  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • In sommige gevallen wordt niet de juiste resolutie weergegeven (blokkerig beeld) - Ook met de update in week 51 uitgerold!
  • Ondertiteling voor doven - Toegevoegd, op 18-12 als laatste RTL 4 nog toegevoegd.
  • Beeld en geluid van de geselecteerde zender vallen weg zodra de TV Gids geopend wordt - Aangemeld en zal in behandeling worden genomen. Valt onder de test met de Kamai 510 TV Box, wordt hier in meegenomen.

 

Doe je mee aan de T-Mobile TV Test en wil je feedback achter laten? Dan kan je terecht in dit topic (alleen toegankelijk voor testers). Ben je een tester maar werkt de link niet? Laat het dan hier even weten, dan geven we je graag toegang!


248 reacties

Reputatie 3

Als de korting bij ziggo is afgelopen kom ik weer terug bij tmobile of ik moet weer korting krijgen, maar televisie blijft bij ziggo als ik de ervaringen zo lees hahahaha

Reputatie 3

Dag Boris, vandaag mail gehad dat mijn vraag opgelost is, verder staat er niets, klantenservice gebeld maar die weten niets over wat er opgelost is!!! Nou ik zet voetbal aan en beeld nog steeds hetzelfde, bij snelheid is de bal niet te volgen, ben nu al 1 maand bezig met deze ellende en heb gevraagd om mijn abonnement te beëindigen maar ook hier krijg ik steeds hetzelfde antwoord, mijnheer er is een ticket aangemaakt en.we bellen u. Bellen doen ze zoals beloofd niet en oplossingen ho maar. Ben er nu wel klaar mee om van het kastje naar de muur te worden gestuurd. Beëindiging mijn contract zodat ik wéér terug kan gaan naar fatsoenlijk tv. Graag nu wel antwoord AUB. 

Reputatie 7
Badge +1

Hoewel mijn  tv aansluiting tot op heden nog tot tevredenheid werkt blijf ik met toch steeds verbazen waarom een provider steeds halsstarrig blijft weigeren bekende issues op te lossen zodat men tevreden klanten blijft houden i.p.v. klanten die boos weg lopen.

Wat men als provider vaak vergeet dat klanten die boos weg lopen dit ook vaak door vertellen aan familie of op het werk.

Reputatie 3

Helemaal mee eens Bemu, als ze nou laten zien dat ze er mee bezig zijn en /of ze met oplossingen komen dan kan ik er nog mee leven, maar niets laten horen als ze beloven om terug te bellen dan ben ik er klaar mee. En op dit Forum krijg je sinds de update van 2 november helemaal niets meer te horen met wat ze met alle problemen gaan doen. 

Reputatie 3

Het is heel simpel. Stap gewoon over. Dat is wat tmobile wilt. Klanten zijn toch maar lastig

Reputatie 7
Badge +1

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-draait-verbetering-interactieve-tv-terug-weer-naar-oude-firmware/

Zo te lezen gaat het ook bij KPN niet van een leien dak

Reputatie 3

Volgens mij zijn ze allemaal te druk met het strikken en belazeren van nieuwe klanten.

Het is toch ongehoord dat de meest simpele klachten niet worden opgelost.
Het ergste van alles is dat als je hier een reactie plaatst er totaal geen response van t-mobile komt.

Jaren geleden had ik KPN, was ook een drama. Blijkt dus niet veel veranderd te zijn.

Reputatie 3

Dat is toch netjes van KPN. Luisteren naar de klanten en de update terugdraaien zodat mensen ongestoord kunnen kijken. T-Mobile doet alsof de blind en doof zijn en gaan lekker door met... Ja met wat eigenlijk? Klanten negeren en niks verbeteren. Blij dat ik begin volgend jaar van deze club af ben

Reputatie 1

Wij hebben tv maar opgezegd (gelukkig kan dat kosteloos) en alleen internet behouden + abonnement op NLZIET in combinatie met de nieuwe Chromecast. Werkt in ieder geval stukken beter dan die ellende die T-mobile heeft en alles terug te kijken zonder reclame.

Reputatie 4

Ik zie dat het menu is aangepast. Het huidige/volgende programma is nu zichtbaar in de info balk, en de resolutie is aan te passen in het instellingen menu. Zo op het eerste gezicht nog geen verbetering bij bv voetbalkijken, maar wellicht moet ik het nog anders instellen (staat nu op 1080P/60.)

 

Reputatie 1

Hier nog steeds niet de mogelijkheid om de resolutie aan te passen, ook niet na een herstart. Ik kijk nog steeds maximaal 720p, wat een aanfluiting. 

Reputatie 7
Badge +6

Ik zie dat het menu is aangepast. Het huidige/volgende programma is nu zichtbaar in de info balk, en de resolutie is aan te passen in het instellingen menu. Zo op het eerste gezicht nog geen verbetering bij bv voetbalkijken, maar wellicht moet ik het nog anders instellen (staat nu op 1080P/60.)

 

1080P/60 moet je inderdaad niet hebben. Zowel 1080i als 1080P/50 werken voor mij goed.

Reputatie 4

Thx voor de tip, ga ik vanavond even proberen. 

Reputatie 3

Hallo 

Heb gekeken waar ik die resolutie kan zien maar kan het niet vinden. Iemand bereid om dit even op te helderen? Heb hier een 100mb verbinding (nog geen glasvezel beschikbaar) weet niet of dat anders is…

Hoop op je reactie….

Dank alvast

Vraagje rondom TV Gids

 

Via What's On kun je naar de TV Gids.

Daar klik je dan op Favorieten zodat je niet al je kanalen ziet.

Dan ga je terug naar dag/tijd die je wilt, kies je het programma die je wilt kijken en start die.

Maar als die af is, kom je weer in What's On & moet je weer al die stappen doorloppen om iets anders te kijken.

 

Is er geen snellere manier, dat je gewoon direct weer in gids terechtkomt?  Waar je gebleven was (iig de dag)? En dan ook gewoon favorieten kanalen ziet en niet de hele gids? Beetje jammer om steeds alle stappen weer door te nemen...

Reputatie 7
Badge +6

@AdriO De instelling zou onder Menu > Account > Instellingen > TV-box moeten staan, maar dit soort updates worden meestal gefaseerd uitgerold, dus het kan zijn dat je nog niet aan de beurt bent.

Reputatie 3

@tmtv ah… bedankt…. heb daar gekeken maar zag nog niets…. 

Wacht het rustig af.

Iets zinnigs te zeggen over mijn eerdere vraag m.b.t. het niet synchroon zijn van het geluid bij ‘niet afgeronde opnames’, ‘afspelen na pauze’ en ‘kijken met begin gemist’?
Live tv en afgeronde opnames gaan prima dus het is geen lipsync issue….. 

Hoop weer iets te horen.
Dank alvast.

 

 

Reputatie 7
Badge +6

@AdriO Welke tv-box heb je en maak je gebruik van cloudopnames of op de harde schijf?

Reputatie 3

@TMTV Ik heb de Amino Aria model 7x en maak gebruik van cloud opnames.

 

Reputatie 7
Badge +6

@AdriO Live tv komt op DSL van andere streams dan interactieve tv, zoals terugkijken, begin gemist, enz. Dat zou het verschil kunnen verklaren. Vreemd is wel dat afgeronde opnames, die ook van die andere streams komen, het wel goed doen. Hoe dan ook, het probleem zit niet bij jou, anders zou live tv ook niet synchroon lopen. Een oplossing heb ik helaas niet voor je, maar misschien helpt het T-Mobile bij het zoeken naar de oorzaak.

@TMTV of een ander die kan helpen ;)

 

Weet iemand hier een antwoord op?

Thanks!

 

 

Vraagje rondom TV Gids

 

Via What's On kun je naar de TV Gids.

Daar klik je dan op Favorieten zodat je niet al je kanalen ziet.

Dan ga je terug naar dag/tijd die je wilt, kies je het programma die je wilt kijken en start die.

Maar als die af is, kom je weer in What's On & moet je weer al die stappen doorloppen om iets anders te kijken.

 

Is er geen snellere manier, dat je gewoon direct weer in gids terechtkomt?  Waar je gebleven was (iig de dag)? En dan ook gewoon favorieten kanalen ziet en niet de hele gids? Beetje jammer om steeds alle stappen weer door te nemen...

 

Reputatie 3

@TMTV Een verklaring zou kunnen zijn dat het bekijken van een afgeronde opname alleen afspelen is.
Dit terwijl bij het kijken na pauzeren of met begin gemist (maar ook het kijken van een niet afgeronde opname) gelijktijdig opnemen en afspelen is. Het is natuurlijk cloud dus het lijkt er inderdaad op dat het iets bin T-Mobile zelf is.

Wie, waar en hoe zou ik T-Mobile kunnen benaderen op een manier dat ik ook reactie krijg?

Ben tot nu toe niet onder de indruk van de klantenservice…… 

Reputatie 7
Badge +6

@AdriO In dit topic staat dat de komende dagen een update wordt uitgerold waarmee je o.a. de resolutie zelf kunt aanpassen. Wat betreft het andere probleem: T-Mobile leest mee en zal hier reageren, maar ze hebben het druk.

Reputatie 3

Eindelijk een goede update, resolutie kan je aanpassen, meteen op 50hz gezet en ja hoor voetbal is weer fatsoenlijk kijken, lang geduurd en vele telefoontjes maar het loont. 

Het zou fijn zijn als de tv box HDMI-CEC zou ondersteunen.

Reageer