Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over T-Mobile TV bundelen. Heb je feedback over TV Anywhere? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe TV Anywhere.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • De uitzending loopt een aantal seconden achter, voornamelijk merkbaar bij live TV (sport) - Dit is geen “bug” maar we streven er naar om de vertraging zo kort mogelijk te maken (vergelijkbaar met de standaard op de markt) en dit heeft de hoogste prioriteit. Dit is niet iets wat met één druk op de knop aangepast kan worden en we blijven hier doorlopend aan werken.
     
  • Er wordt alleen zwart beeld weergegeven - Dit kan meerdere oorzaken hebben, een reset van de TV Box volgens deze stappen lost in 90% van de gevallen het probleem op. Controleer ook of de TV zelf wel op het goede HDMI kanaal staat. :slight_smile:

 

Opgelost/working as designed:

  • Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar - Zou opgelost moeten zijn met de update van 25 januari.
  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • In sommige gevallen wordt niet de juiste resolutie weergegeven (blokkerig beeld) - Ook met de update in week 51 uitgerold!
  • Ondertiteling voor doven - Toegevoegd, op 18-12 als laatste RTL 4 nog toegevoegd.
  • Beeld en geluid van de geselecteerde zender vallen weg zodra de TV Gids geopend wordt - Aangemeld en zal in behandeling worden genomen. Valt onder de test met de Kamai 510 TV Box, wordt hier in meegenomen.

 

Doe je mee aan de T-Mobile TV Test en wil je feedback achter laten? Dan kan je terecht in dit topic (alleen toegankelijk voor testers). Ben je een tester maar werkt de link niet? Laat het dan hier even weten, dan geven we je graag toegang!


248 reacties

Reputatie 3

Hallo allemaal,

Ik heb 2 Belgische zenders ingesteld als favoriet. Eén en Canvas.

Als ik zap zie ik ze keurig voorbij komen op kanaal 21 en 22.

Ze staan als ik de gids gebruik op de tv ook netjes in de lijst als favoriet.

Kijk ik echter in de gids op tmoblietv.nl komen ze totaal niet voor. Niet als favoriet en ook niet in de lijst met alle zenders…..

Rara hoe kan dat?

Iemand enig idee? Ik hoor het graag.

Reputatie 6
Badge

Hallo allemaal,

Ik heb 2 Belgische zenders ingesteld als favoriet. Eén en Canvas.

Als ik zap zie ik ze keurig voorbij komen op kanaal 21 en 22.

Ze staan als ik de gids gebruik op de tv ook netjes in de lijst als favoriet.

Kijk ik echter in de gids op tmoblietv.nl komen ze totaal niet voor. Niet als favoriet en ook niet in de lijst met alle zenders…..

Rara hoe kan dat?

Iemand enig idee? Ik hoor het graag.


Staat al elders op dit forum: geen streaming rechten.

Reputatie 3

@apis4 Dank je! Ik vind het wel een beetje typisch omdat ik we opnames kan instellen via de gids op de tv maar niet via de gids op tmobiletv.nl.

Nou ja…. genoeg te kijken of op te nemen dus geen groot probleem.

Reputatie 2

Update nog altijd niet verwerkt in de box. Was een week geleden aangekondigd, maar onze 2 boxen hebben nog altijd softwareversie 6950.

 

Boxen lopen geregeld vast en blijven niet op standby staan, dus DAGELIJKS aanzetten

Vaak ondertiteling die we handmatig moeten uitzetten (dove ondertiteling)

Uitzending gemist werkt vaak niet, blijft hangen of start geheel niet op. 

Nieuwe platform is een draak!!!

Reputatie 3

Welke klachten worden het eerst aangepast? Wanneer kunnen we deze verwachten?

Of wordt TV-kijken bij T-Mobile nooit meer anders en is het beter het TV-abonnement te beëindigen?

Hallo! 

Wij hebben nu al zo'n anderhalve week het probleem dat alleen NPO 1,2 en 3 zichtbaar zijn voor ons. Hierover hebben wij gebeld met de klantenservices, waar we erg lang in de wacht hebben gestaan en dus ook onverwachte belkosten gemaakt. Ik ging er namelijk van uit dat als je klant bent bij T-Mobile Thuis en Mobiel(Unlimited), dat je wel gratis naar de klantenservice kan bellen.

Nu zag ik dat je moest reageren onder dit topic om het probleem om te lossen dus vandaar mijn bericht.

Ik zie jullie reactie graag tegemoet!

Reputatie 2

Hallo, wij hebben nu 1 week T-Mobile. Alles werkt goed op het volgende probleem na. De volgorde waarin de tv en tv box worden uit en aangezet is van invloed op het goed aangaan.

Dit is de goede volgorde om tv en tv box uit te zetten:

  1. Zet eerst de tv uit met de stand-by knop van de afstandsbediening van de tv of de tv knop van de t-mobile afstandsbediening als deze gekoppeld is.
  2. Zet daarna pas de tv box uit met de rode TV Box knop van de t-mobile afstandsbediening.

Dit is de goede volgorde om tv en tv box weer aan te zetten:

  1. Zet eerst de tv box aan met de rode TV Box knop van de t-mobile afstandsbediening.
  2. Zet daarna pas de tv aan met de stand-by knop van de afstandsbediening van de tv of de tv knop van de t-mobile afstandsbediening als deze gekoppeld is.

Als niet de goede volgorde is gehanteerd verschijnt bij aan zetten een sneeuw beeld afwisselend met een zwart beeld.

Zet in dit geval de tv en tv box in de goede volgorde uit (dus eerst de tv dan pas de tv box uitzetten), en zet ze daarna in de goede volgorde weer aan (dus eerst de tv box dan pas de tv aanzetten).

Als het dan nog niet werkt controleer of de HDMI instelling in het tv menu op Optimaal staat. Koppel dan de HDMI kabel los van de tv box, wacht een paar seconden en plug de HDMI kabel dan weer in de tv. Dan verschijnt altijd meteen het beeld. 

Bij mijn Philips tv (type 58PUS7304) werkt dit zo. 

De tv mag dus blijkbaar nooit alleen aan zijn. Een andere gebruiker heeft dezelfde ervaring met een Sony tv. Waarschijnlijk is dit een fout in de software van de tv box want volgens een andere gebruiker werkte het voor de update van de laatste versie van de software in de tv box wel goed.  

Dus daarom de vraag aan T-Mobile om dit in de volgende versie van de tv box software op te lossen.

Zie ook het topic ¨TV Box moet na standby telkens herstart worden¨

@Brian ik wil hier ook even melden dat ik last heb van de uitzonderlijke storing waarbij ik alleen npo 123 kan ontvangen.

Dit kan ik tijdelijk oplossen door de tv box te resetten, waarna ik alles weer kan kijken. Maar na een bepaalde tijd kan ik alleen nog maar weer npo 123 ontvangen.

Kan dit opgelost worden?

Reputatie 3

Vaak starten wij wat later met tv kijken. Toch wil ik graag het Journaal van 20:00 op npo1 bekijken.

Ik heb daarvoor een opname ingesteld voor de serie op tmobiletv.nl. Dit heeft goed gewerkt to een aantal dagen geleden.

Nu, gek maar waar, wordt ook het 18:00 uur nieuws opgenomen.

Op zich niet zo’n heel groot probleem. 20:00 opname kijken en beide weggooien maar het hoort natuurlijk niet.

Graag fixen.

de nieuwe is gewoon weg bagger  wil de oude terug

@Brian Hallo, sinds gisteren heb ik het probleem: Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar

Hopelijk kunnen jullie dit snel fixen (registratie TV-box).

Had zelf al alle bekende opties geprobeerd tot en met resetten box, dat hielp allemaal niet

Net ook maar even chatsessie gestart, die beweren dat het een bekend probleem is, waar aan gewerkt wordt maar waar nog geen oplossing voor is en dat ik maar moet wachten.. zonder indicatie hoe lang.. dagen, weken..

Sinds de update van 17 december enkel nog maar NPO1,2 & 3 ter beschikking. Al het andere proberen te selecteren zorgt voor een compleet onbruikbare tv box.

 

Kan dit A) opgelost worden, of B’) de oude versie teruggepushed worden?

 

 

Reputatie 1

Hallo, wij hebben nu 1 week T-Mobile. Alles werkt goed op het volgende probleem na. De volgorde waarin de tv en tv box worden uit en aangezet is van invloed op het goed aangaan.

Dit is de goede volgorde om tv en tv box uit te zetten:

  1. Zet eerst de tv uit met de stand-by knop van de afstandsbediening van de tv of de tv knop van de t-mobile afstandsbediening als deze gekoppeld is.
  2. Zet daarna pas de tv box uit met de rode TV Box knop van de t-mobile afstandsbediening.

Dit is de goede volgorde om tv en tv box weer aan te zetten:

  1. Zet eerst de tv box aan met de rode TV Box knop van de t-mobile afstandsbediening.
  2. Zet daarna pas de tv aan met de stand-by knop van de afstandsbediening van de tv of de tv knop van de t-mobile afstandsbediening als deze gekoppeld is.

Als niet de goede volgorde is gehanteerd verschijnt bij aan zetten een sneeuw beeld afwisselend met een zwart beeld.

Zet in dit geval de tv en tv box in de goede volgorde uit (dus eerst de tv dan pas de tv box uitzetten), en zet ze daarna in de goede volgorde weer aan (dus eerst de tv box dan pas de tv aanzetten).

Als het dan nog niet werkt controleer of de HDMI instelling in het tv menu op Optimaal staat. Koppel dan de HDMI kabel los van de tv box, wacht een paar seconden en plug de HDMI kabel dan weer in de tv. Dan verschijnt altijd meteen het beeld. 

Bij mijn Philips tv (type 58PUS7304) werkt dit zo. 

De tv mag dus blijkbaar nooit alleen aan zijn. Een andere gebruiker heeft dezelfde ervaring met een Sony tv. Waarschijnlijk is dit een fout in de software van de tv box want volgens een andere gebruiker werkte het voor de update van de laatste versie van de software in de tv box wel goed.  

Dus daarom de vraag aan T-Mobile om dit in de volgende versie van de tv box software op te lossen.

Zie ook het topic ¨TV Box moet na standby telkens herstart worden¨

Ik heb dus al enige tijd dat ik de box dagelijks moet resetten, zelfs met een nieuwe vervangende box. Nu ik dit lees, ga ik het ook proberen op mijn LG uit 2018 v.w.b. de volgorde van aan en uitzetten, maar dat zou toch niets mogen uitmaken...

Wat ik niet begrijp, is dat het nu lijkt alsof er niemand bij T-Mobile zit mee te lezen of in ieder geval iets van feedback geeft op jullie meldingen. Ik heb zelfs in dit topic gezien dat er gebruikers zijn die de nieuwe tv box software hebben getest en hebben geadviseerd om hem nog niet te implementeren omdat je anders teleurgestelde en ontevreden gebruikers gaat krijgen zoals ik dus. Bijzonder!

Reputatie 1

 

Ik heb dus al enige tijd dat ik de box dagelijks moet resetten, zelfs met een nieuwe vervangende box. Nu ik dit lees, ga ik het ook proberen op mijn LG uit 2018 v.w.b. de volgorde van aan en uitzetten, maar dat zou toch niets mogen uitmaken...

ok de volgorde van aan/uitzetten maakt hier niets uit, ik moest bij thuiskomst wederom de stroom van de box halen om tv te kijken...

Reputatie 7

Hi, aanstaande maandag, dinsdag en woensdag (25, 26 en 27 januari) gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

Reputatie 6
Badge

Ik heb het nieuwe platform. Echter zou teletext niet meer moeten werken. Maar dit doet het nog wel. Ook moet ik ondertiteling nog steeds aanzetten via 888. Ik dacht dit allemaal via het menu zou moeten gaan. 

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb het nieuwe platform. Echter zou teletext niet meer moeten werken. Maar dit doet het nog wel. Ook moet ik ondertiteling nog steeds aanzetten via 888. Ik dacht dit allemaal via het menu zou moeten gaan. 

Op DSL worden voor live tv dezelfde streams gebruikt als op het oude platform, dus inclusief teletekst.

Reputatie 6
Badge

Naahw das jammer. Waarom kunnen ze de ondertiteling ook niet inbouwen?

Reputatie 7
Badge +6

@stefan.1997 Je bedoelt dat hij standaard aan staat? Dat kan via Menu > Account > Instellingen > Audio & Ondertiteling en dan Zender Ondertiteling op Dovenondertiteling zetten. Nu zit ik wel op glasvezel, maar ik denk dat het op DSL hetzelfde werkt.

Reputatie 6
Badge

Ja ik heb dit ook zo gedaan maar het werkt niet. Ik heb pas ondertiteling als Ik kom zo terugkijk, begin gemist. Of ik moet teletekst 888 gebruik bij live tv. 

Reputatie 7
Badge +6

Voor begin gemist en terugkijken worden (ook op DSL) de nieuwe streams gebruikt. Daarom doet de ondertiteling het dan wel. Hoe het dan bij live tv moet, weet ik niet en kan ik ook niet uitproberen. Misschien is er iemand die dat wil uitzoeken of kan een moderator hier duidelijkheid over geven. Het staat ook niet in de handleiding.

Reputatie 4

@Brian Nog een puntje ter verbetering: bij CNN loopt het geluid voor op het beeld. Dit is zowel zo bij de Apple TV app als in Chrome op de computer. 

Reputatie 3

Ik weet niet hoe het bij jullie is maar als ik naar tmobiletv.nl ga krijg ik de melding dat de verbinding niet privé is…. 

Ik kon niet verder zo en gebruik dit om opnamen in te stellen.
Het is elke keer weer iets nieuws….. 

Hopelijk wordt er snel een verbetering doorgevoerd betreft dr vertraagde stream. Bij het oude platvorm had ik daar geen last van. Nu met het nieuwe platvorm merk ik dat ik 30 seconden achterloop op andere aanbieders. Is misschien voor T-Mobile geen issue of spoedgeval. Maar voor mij als klant de grootste ergernis op dit moment

Reageer