Beantwoord

Film 1 direct pakket

  • 29 November 2018
  • 13 reacties
  • 771 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Beste t-mobile,

sinds vandaag overgestapt van ziggo naar t mobile thuis, wel blij maar ook een beetje teleurgesteld dat er geen gratis on demand lijkt te zijn. Ik zou dan ook willen kijken of het film 1 pakket bevalt, maar hoewel de eerste maand 7,50 euro is wordt dit daarna meteen 15 euro. En dat terwijl direct bij film 1 zelf eerste maand gratis is en vervolgens 7,99 euro per maand. 2 vragen: kan ik met een film 1 direct abonnement toch op mijn t mobile kastje film 1 bekijken? En zo niet, waarom zou dit bij t mobile niet goedkoper kunnen? Dat jullie wat willen verdienen begrijp ik wel, maar 2x zoveel als een direct abonnement vind ik wel wat veel van t goede.
icon

Beste antwoord door TAVL 30 November 2018, 13:06

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hoi @Maerkus,

Welkom bij de T-Mobile community. Het is mogelijk om korting te krijgen op het film 1 pakket d.m.v. van het combineren van T-Mobile abonnementen. Ben je bekend met het T-Mobile klantvoordeel?
Alle voordelen en de mogelijkheid tot het direct aanvragen, en tevens een korte FAQ (vaakgestelde vragen) kun je vinden op bovenstaande website.

Dus nog even in het kort:

Vanaf twee abonnementen op hetzelfde adres verdien je voor elk abonnement T-Mobile Klantvoordeel. Welk voordeel je krijgt, hangt af van welke type abonnementen je op één adres hebt en met welke abonnementen ze worden gecombineerd.
Je ontvangt niet alleen extra voordeel voor meerdere mobiele abonnementen op één adres, maar ook voor het combineren van je mobiele- en je T-Mobile Thuis abonnement verdien je voortaan meer voordeel. Dat is T-Mobile Klantvoordeel!

Weet je zo voldoende, of kan ik verder nog iets voor je betekenen?
Dank je voor je reactie. Wat ik eruit begrijp: Film 1 bij T mobile is 2x zo duur als bij Film 1 zelf, maar als ik meerdere abonnementen heb op 1 adres krijg ik korting zodat ik niet 2x betaal, maar de gewone prijs. Ligt het dan aan mij of is dat raar? Dan kan ik beter een chromecast kopen en de film 1 app daarop aan sluiten met een direct abonnement, heb ik mijn investering er in 3 maanden uit.
Reputatie 7
Badge +4
Dit is een strategiewijziging vanuit Film1 zelf. Ze willen meer richting een streamingdienst. Het Film1 pakket via hun site is daarmee ook afwijkend ten aanzien van het pakket dat providers kunnen aanbieden.

Het pakket bij providers bestaat uit 4 lineaire kanalenen in een aantal gevallen on demand via de decoder.

Film 1 direct via de eigen is daar in feite een light variant van, waarbij je 1 lineair kanaal krijgt en een on demand platform. Het is mij daarbij niet bekend in hoeverre het aanbod van on demand gelijk is aan de dienst die via een aantal providers geleverd wordt.

Film1 kiest er bewust voor om de streaming variant niet via providers aan te gaan en deze is dan ook meer gericht op het groeiende aantal cord cutters en als concurrent voor Amazon Prime Video, Netflix en Videoland. Bij ZIGGO en andere providers is dit dus niet anders

De gratis films en series bij ZIGGO worden aangeboden zijn een dienst, waarvoor je impliciet via het abonnement betaald. Dit doet KPN ook.

Hier wordt aangegeven dat het de strategie is van film1 om het zo duur te maken, om mensen over te laten stappen naar de streaming. Klinkt logisch. Wat ik dan niet begrijp is waarom het werkelijk bij iedere andere aanbieder niet meer dan €10 kost, en bij tmobile €15. Als het onderdeel van de strategie is van film1, dan lijkt het mij logischer de prijs ook bij andere aanbieders omhoog te gooien.

Reputatie 7
Badge +1

In de tijd toen ik nog klant was bij UPC dacht omstreeks 2005 dus voor de tijd dat er glasvezel werd aangelegd in mijn toenmalige stad kreeg je als nieuwe klant bij UPC als je “alles in een” afnam gratis Film1 voor 6 maanden.

Moet heel eerlijk bekennen in die 6 maanden hooguit 3 of misschien nog minder films gekeken te hebben uit het totaal aanbod er was bijna geen enkele film die me kon bekoren, je kreeg toen via de post ook nog af en toe een soort van gids.

Ook streamingdiensten als Netflix of Videoland zal ik ook nooit nemen 

Reputatie 7
Badge +4

@BeMu Film1 bestaat sinds 2006 en is nogal eens van eigenaar veranderd, inmiddels is het van Sony Pictures Television, en studio’s zien tegenwoordig meer in een eigen streamingdienst.

Reputatie 7
Badge +1

@Hidden.nld Kan zijn dat het wat later was de datum en periode weet ik niet zo precies meer uit mijn hoofd, inmiddels is het al weer van een andere eigenaar ( Wikipedia)  zie onderstaand stukje

Sony Pictures Television kondigde op 27 maart 2015 de overname van Film1 aan[1] van Liberty Global, de eigenaar van Ziggo. De feitelijke overname door Sony Pictures Television heeft op 21 juli na toestemming van de Europese Commissie plaatsgevonden.[2]

Op 1 mei 2019 werd bekend gemaakt dat Sony per 1 augustus zal gaan stoppen met Film1.[3][4] Op 17 juni 2019 werd het duidelijk dat Film1 een doorstart zal maken.[5] SPI International heeft Film1 overgenomen.[6]

Reputatie 7
Badge +4

lijkt er op dat niemand het wil hebben

Reputatie 7
Badge +3

Film1 (totaal 4 zenders) kost bij KPN 10 euro per maand. Deze maand heb ik het gratis vanwege de Covid-19 crisis en veel mensen gedwongen thuis zitten.

Smaken verschillen uiteraard maar we vinden hier thuis het aanbod nogal matig qua kwaliteit films. Leuk voor een maand gratis maar we blijven zelden op één van de zenders lang kijken.

Film1 (totaal 4 zenders) kost bij KPN 10 euro per maand. Deze maand heb ik het gratis vanwege de Covid-19 crisis en veel mensen gedwongen thuis zitten.

Smaken verschillen uiteraard maar we vinden hier thuis het aanbod nogal matig qua kwaliteit films. Leuk voor een maand gratis maar we blijven zelden op één van de zenders lang kijken.

Ik kijk via Ziggo nu ook gratis film1 en hoewel het aanbod inderdaad niet allemaal even denderend is, zitten er ook zeker wel leuke films tussen die ik niet eerder gezien heb. Het aanbod van Netflix Originals vind ik eigenlijk ver onder het niveau liggen van wat ik zie op film1. Goed, ik ben afhankelijk van wanneer ze uitgezonden worden en wat er uitgezonden wordt, maar vind de verrassing van wat we kijken op zich ook wel leuk. Ik zie films die ik niet zo gauw gezien zou hebben. 
 

juist daarom overwoog ik een abonnement te nemen via tmobile.. maar die prijs ligt zoveel hoger dan bij andere aanbieders.

Reputatie 3

Prime 3 euro per maand, en dan bij amazon nog kortingen, en je kunt daar 8 kanaal film 1 kopen voor 5 eu per maand

Reputatie 7
Badge +4

@Chris en Vera,

niet helemaal waar. Zie mijn post in jouw eigen topic. Is een actietarief. Zie ook je eigen topic. 

Wel, cross posten is niet helemaal de bedoeling. Iets met huisregels. ;)

Reputatie 3

Ah sorry @TAVL vond het gewoon grappig film 1 vind ik niet echt boeiend al was t gratis keek ik niet 😁

Reageer