Beantwoord

Flikkerend beeld via Receiver

  • 14 August 2019
  • 12 reacties
  • 780 Bekeken

Hallo allemaal,

Sinds gisteren hebben wij een werkende glasvezel aansluiting. De monteur is langsgeweest en heeft alles netjes gecontroleerd, tot zo ver geen probleem.

Tijdens zijn bezoek kwamen we erachter dat tv kijken prima werkt wanneer dit direct is aangesloten via HDMI vanaf de interactieve tv box. Echter maak ik gebruik van een receiver (Denon AVR-X1300W) om eenvoudig te schakelen tussen mijn verschillende apparaten/computer e.d..

Bij aansluiten via de receiver blijft het beeld knipperen, iedere +- 10 sec valt het beeld/geluid even weg en komt dan weer even terug. Direct via HDMI is geen echte oplossing omdat ik dan geen geluid heb via de boxen en dit maakt het bedienen met mijn harmony remote, onnodig omslachtig + geen geluid via speakers.

Nu ben ik op het forum aan het zoeken geweest en wel issues met geluid gevonden maar knipperend beeld niet direct, excuus mocht ik toch een oplossing gemist hebben (verkeerde zoekopdracht waarschijnlijk).

Hopelijk kan iemand mij helpen!

Bedankt.
icon

Beste antwoord door Glassertje 15 August 2019, 10:26

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Hoi @BKoers

Heb je al een andere HDMI kabel geprobeerd en een andere HDMI poort?

Ik heb toevallig in het verleden ook zo aangesloten gehad. Maar toen ik een 4K tv kocht had ik een probleem. Mijn Yamaha was 4K ready. Dus heb de HDMI direct aangesloten en voor het geluid een optische kabel aangesloten tussen tv en mijn Yamaha. Maar aansluiten op je tv ontvanger werkt ook prima hoor.

Misschien kun je wat met deze informatie.
@Glassertje dankjewel voor de input.

Inmiddels verschillende instelling gewijzigd in zowel receiver, TV als tv box en probleem doet zich nu minder vaak voor. Ik wilde eerst de verschillende instellingen testen in de hoop dat er iemand eerder dit probleem had gehad.

Had al eerder gelezen dat audio een issue was maar beeld nog niet tegenkomen op het forum. Mocht het probleem aanblijven ga ik zeker bovenstaande oplossing proberen. Bedankt!
Reputatie 7
Badge +4
Heb je de receiver al geüpdate? Zo te zien is deze te koppelen aan het netwerk, dus daarmee ook mogelijk om firmware updates te ontvangen. Kan zijn dat er inmiddels een bugfix is voor handshakeissues.

Mooie receiver trouwens. Gebruik je de Dolby Atmos stand ook?
Reputatie 6
@BKoers IIk vind zojuist een topic, waar ook Denon aan bod komt. En jouw versterker heeft ook DHCP 2.2. Misschien is dit het probleem?

Leuk apparaat heb je trouwens. 😁
@TAVL Hij is inderdaad verbonden met internet (ook draadloos) wordt dus automatisch van updates voorzien. Erg handig al is het altijd op het verkeerde moment 😅

Yes, gebruik dolby Atmos!
@Glassertje, die was ik ook tegengekomen. Dankjewel.

Kans is groot dat dit inderdaad onderdeel is van het probleem. Gisterenavond nog wat ingesteld en krijg net te horen (aan het werk) dat hij vandaag "normaal" werkt. Dank voor de reactie en mocht het nog niet verholpen zijn, meld ik mij.
Reputatie 7
Badge +4
Cool. Ik moet nog even wachten met upgraden, maar kan niet wachten op mooi Dolby Atmos of DTS:X geluid. Lijkt me waanzinnig. Gelukkig wel HD audio, zoals Dolby True HD en DTS HD MA. Ook al vet natuurlijk. Hoe is jouw ervaring met Atmos en DTS:X?

Die updates blijven handig, maar o zo op het verkeerde moment. Maar het hoort erbij. Wel fijn bij een issue.

Verneem graag van je of het inderdaad verholpen is of als er nog meer vragen zijn. Geniet ervan!
@TAVL hiervoor altijd een simpele set gehad en nieuwe geluid is heerlijk! Zou niet meer zonder kunnen..
Gelukkig hoeft het ook niet😉

Ik zal later nog een update geven als ik het zelf heb getest!
Reputatie 7
Hi @BKoers, top het dat het gelukt lijkt te zijn! Ik ben wel nieuwsgierig, welke instellingen heb je aangepast? Misschien helpt dit andere klanten/forumgebruikers in de toekomst! 🙂

Ik ben erg benieuwd hoe jij je tv weer werkend hebt gekregen.

de eerste 3 maanden werkte het prima, tv kijken via mijn denon versterker. Inmiddels is het echt een drama.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @annelies-deboer,

 

Wat gaat er precies verkeerd met jouw TV? Valt het beeld weg of is er iets anders aan de hand? Graag zoek ik met je mee naar oplossingen. Gelukkig zijn die er altijd! :smile:

Reputatie 7
Badge +16

Wat @Glassertje ook opmerkte, in dit topic komt de Denon ook aan bod: Topic. Wellicht ligt daar jouw antwoord verscholen!

 

Reageer