Beantwoord

Fox Sports 1 geen Top Clubs wedstrijden


Beste T-mobile,

Ik zie tot mijn stomme verbazing dat Fox Sports 1 (in het standaard basis pakket) geen wedstrijden van de topclubs meer standaard uitzendt. Dit is verplaatst naar Fox Sports 2. Dit is echt uitermate teleurstellend aangezien dit een van de redenen was dat is switchte naar T-Mobile.

Ik snap dat KPN hier gedeeltelijk achterzit, dit begint een beetje op oneerlijke concurrentie te lijken!
Kunnen jullie hier nog wat aan doen, Fox Sports 2 in het basispakket?

Bij voorbaat dank voor enige informatie!

Mvg,
John Kosen
icon

Beste antwoord door Brian 1 August 2019, 15:11

Bekijk origineel

17 reacties

Daar zit KPN niet achter, Fox Sports heeft dit zelf uitgevoerd.

Dat bij KPN nu alle Fox Sports zenders (2 tm 6) in 1 extra pakket zitten en Fox 1 ook eindelijk in het basis pakket zitten wat allang had moeten gebeuren, elke aansluiting betaald een beetje voor Fox Sports 1 in het abonnement, ook als je geen TV afneemt dat is in ieder geval een feit, of dat door Fox Sports komt of door KPN zelf weet ik niet.

https://sportnieuws.nl/voetbal/binnenland/sneaky-fox-sports-zet-ajax-psv-en-feyenoord-op-2e-net/

https://www.totaaltv.nl/nieuws/nieuwe-strategie-kpn-met-fox-sports-prijsverhoging-oplopend-tot-100-euro/
Toch heb ik het gevoel dat KPN hier ook iets mee te maken heeft. Zo krijg je bij KPN het hele pakket gratis als je ook mobiel afneemt. Een beetje dubieus allemaal als je het mij vraagt.
Ik denk uiteindelijk dat dit geheel niet houdbaar is, Fox Sports gaat op deze "sneaky" manier echt geen goodwill kweken en nog meer klanten verliezen.
Dat is 1 ding wat zeker is, maar die actie is toch echt om meer proberen binnen te halen voor Fox zelf, dat KPN het omgooit is om het voor hun aantrekkelijker te proberen te maken, Fox Sports kost ze nu alleen maar geld ipv dat het iets oplevert, denk dat KPN al lang genoeg heeft geprofiteerd van het niet doorgeven van Fox 1 in het basis pakket, als enige zo ongeveer.

En ja, hier kun je ook Fox Sports via de voordeel aanzetten, wat bij andere weer niet kan, dus je kan er ook voordeel mee hebben.
Reputatie 7
Hi @johnkossen, KPN is soms wat eigenzinnig maar in dit geval is het inderdaad Fox 🙂 KPN heeft zelfs, ere wie ere toekomt, goed met ze onderhandeld. Wat Fox Sports betreft, Fox Sports 1 zit in het basispakket, voor € 7,50 per maand kan je gebruik maken van Fox Sports Eredivisie met Fox Sports 1, 2 en 3. Wanneer je gebruik maakt van Klantvoordeel zoals @Doornekamp33 al aangaf dan ontvang je € 7,50 korting per maand voor extra TV pakketten en kost Fox Sports Eredivisie dus niets extra!
Reputatie 6
Badge
Tijd dus voor nieuwe onderhandelingen van T-Mobile met Fox 😑. De prijsverhoging van TV was direkt terug te leiden naar de opname van FS1 in het basispakket. Met de wedstrijden van de top 3 op FS1 was het nog te billijken maar nu krijgen was als collectief toppers als VVV tegen RKC voorgeschoteld.
Gelukkig boeit het me niet genoeg om een Fox Sports abo ervoor af te gaan nemen en dat zal vast voor een hele hoop meer gelden met dalende kijkcijfers tot gevolg. Enige positieve draai die je eraan kan geven is dat de kleinere clubs meer exposure krijgen en misschien wat meer sponsor geld kunnen ophalen.

Ook nog steeds een doorn in het oog dat je Eredivisie moet afnemen om FS Internationaal te kunnen kijken 🙄...

En als kers op de taart moet je ook nog helemaal naar kanaal 150 nu ipv 15.
Reputatie 6
Badge
Is er overigens nog een goede reden voorhanden waarom FS1 naar kanaal 150 is verhuist? Of blijft het de hele maand Augustus een roze scherm op 15 met ruimte etende plek in de gids?
Reputatie 7
Badge +1
Wie weet wordt nr 15 wel vrij gehouden om Ziggo sport er op te zetten 😉 maar dit gaat nooit gebeuren, kan ook niet.

Misschien wel iets om er b.v. Love Nature op te zetten, ook als 4K zender, en zo is er nog wel iets meer te bedenken.
Reputatie 7
We hebben ervoor gekozen om FOX Sports 1 tussen alle andere FOX zenders te zetten. Nu staan alle FOX zenders allemaal netjes gegroepeerd. Wat er op kanaal 15 komt is nog een grote verassing! Ook voor ons! 😄
Reputatie 6
Badge
Ben benieuwd, zie nu al voor de tweede keer deze week dat het bij KPN op 14 gezet is nu het in het basispakket zit ipv 'bij de rest'.
Ik ga echt niet helemaal naar 150 door die slome tv gids neuzen, het is dat de info nu nog op 15 te zien is maar straks ...
Reputatie 4

Ik ga echt niet helemaal naar 150 door die slome tv gids neuzen, het is dat de info nu nog op 15 te zien is maar straks ...


Als je hem bij favorieten hoog zet hoeft dit ook niet
Reputatie 7
Badge +4
hallo @apis4

je kan ook op 1 5 0 drukken op de afstandsbediening.
Reputatie 6
Badge

Ik ga echt niet helemaal naar 150 door die slome tv gids neuzen, het is dat de info nu nog op 15 te zien is maar straks ...Als je hem bij favorieten hoog zet hoeft dit ook niet

Die oplossing had ik ondertussen ook bedacht inderdaad (ik had namelijk opeens nog maar 2 zenders tot m'n beschikking die ik net a la carte weer had geactiveerd: NPO Extra 1 en 2. Die hadden zichzelf blijkbaar in een Favorieten lijst gezet en alle andere zenders uitgeschakeld 🤔). Meteen een zwik andere zenders 'eruit' gegooid 👍(met wel als nadeel dat je helemaal niet kan zappen naar de zenders die er niet in staan, ook niet als je gewoon het kanaalnummer intoetst).
AT5 ook weer in zicht maar de beeldkwaliteit is inmiddels nog slechter dan ik me nog kon herinneren. Net een gesprek met de burgemeester (/Halsema) en het leek net of het van een videoband was afgespeeld.

hallo @apis4




je kan ook op 1 5 0 drukken op de afstandsbediening.

Met zo'n afstandsbediening (layout) heb je al kramp bij de 5 en anders sta je nog te wachten of ie wel reageert 😉(en dat lost 'niks' op als je gewoon wilt zien wat er de diverse zenders op de programmering staat. Nu staat het er dan nog wel op 15 maar moet je alsnog naar 150 zappen). Maar denk dat die afstandsbediening wel aan vervanging toe is (bedienen is echt hard werken terwijl het bij de andere nog redelijk soepel gaat. Of zelf openmaken en schoonmaken van binnen natuurlijk ...)

On topic: van drie tot vier livewedstrijden op de zondag op 1 naar tegenwoordig nog maar twee? En de rest van de dag helemaal niks ☠️
Reputatie 7
Hey @apis4,

Wanneer je RSI klachten krijgt van je afstandbediening dan lijkt het mij verstandig om deze te vervangen. 😉 Hier kun je een verzoek indienen voor een nieuwe afstandsbediening.

Over de programmering van de live wedstrijden hebben wij jammer geen invloed, dit is volledig in handen van FOX.

Het basispakket is een aantal jaren geleden € 2,50 duurder geworden i.v.m. Foxsports 1.

Nu we er niets meer aan hebben, zou ik graag een verlaging zien van de kosten voor het basispakket vanaf 3 maanden geleden.

Dit is volksverlakkerij!

Ik zou zeggen, neem contact op met Fox en leg daar je claim neer, zij bepalen wat er word uitgezonden.

 

Ik heb bij Telfort ook betaald voor Fox, alleen kreeg je daar tot voor kort Fox 1 alleen als je het pakket af nam.

Ik heb betaald aan Vodaphone/T-mobile voor Fox1, maar dat is nu Fox 2 geworden. Dus de extra kosten hoeven niet meer.

Je betaald voor de doorgifte van FOX op het netwerk van T-Mobile, zoals iedere abonnee dat doet, daarvoor krijg je FOX 1 in het standaard pakket, en die krijg je nog steeds, dat FOX besluit er een campingzender van te maken ligt geheel bij FOX, dit zullen de providers dus de komende contract besprekingen weer  moeten uit onderhandelen om het voor de betalende klanten weer aantrekkelijk te maken of goedkoper.

Reageer