Beantwoord

Framedrops tijdens tv kijken

  • 6 april 2021
  • 1 reactie
  • 31 Bekeken

Ik heb eigenlijk als sinds het begin van m'n abonnement last van dezelfde framedrops tijdens het tv kijken. Om de x aantal minuten (ongeacht welke zender ik kijk) daalt de framerate gedurende een aantal seconden. Het geluid loopt dan wel normaal door. 

De bekabeling is in orde, vele resets geprobeerd, stroom eraf (van modem en media box), de mediabox op een andere LAN-poort van het modem aangesloten, maar niets lijkt te helpen.

Sta eigenlijk op het punt om een procedure te starten om van mijn abonnement af te komen, want prettig tv kijken is nu onmogelijk.

Kunnen jullie me verder helpen?

icon

Beste antwoord door Lisa 7 april 2021, 17:30

Hi @dnnsutr, heel goed dat jij hiervoor aan de bel trekt! Ik ga jou hier zeker mee helpen, want jij hoort namelijk gewoon perfect van jouw TV te genieten. Top om te lezen dat jij zelf al zoveel geprobeerd hebt. Ik ben gelijk mee gaan kijken in jouw verbinding. Hier zie ik echter dat het modem al 20 dagen onafgebroken aan staat, dus daarom zou ik jou toch graag willen vragen om het volgende uit te voeren:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen!

Kan jij het aan mij laten weten of dit dé oplossing voor jou heeft geboden? Zo niet, dan ga ik verder voor jou aan de slag!  

 

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +2

Hi @dnnsutr, heel goed dat jij hiervoor aan de bel trekt! Ik ga jou hier zeker mee helpen, want jij hoort namelijk gewoon perfect van jouw TV te genieten. Top om te lezen dat jij zelf al zoveel geprobeerd hebt. Ik ben gelijk mee gaan kijken in jouw verbinding. Hier zie ik echter dat het modem al 20 dagen onafgebroken aan staat, dus daarom zou ik jou toch graag willen vragen om het volgende uit te voeren:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen!

Kan jij het aan mij laten weten of dit dé oplossing voor jou heeft geboden? Zo niet, dan ga ik verder voor jou aan de slag!  

 

Reageer