Beantwoord

Geen beeld bij History, CI en Regionale zenders

  • 14 January 2021
  • 14 reacties
  • 463 Bekeken

Reputatie 3

Sinds twee a drie dagen heb ik geen beeld meer op de zenders History, Crime&Invenstigation (CI) en de regionale omroepen (met uitzondering van AT5). 

Bij deze zenders blijft het beeld zwart en komt er rechts bovenin de melding "Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens.”

Alle overige zenders heb ik wel gewoon beeld. Dit gebeurt op beide tv ontvangers (een amino 610 en entone met hdd). Herstarten helpt ook niet.

Ik zit nog op het oude tv platform (ODF). 

Wat kan dit zijn?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 18 January 2021, 14:16

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 3

1 van de tv boxen (de Entone met hdd) heb ik vanmorgen van de stroom gehaald en opnieuw opgestart om te kijken of dat het probleem zou verhelpen.

Na opstarten vanochtend bleef hij vrij lang stilstaan op "Systeemklok gelijkzetten” uiteindelijk wel beeld op kanalen 1 ,2 en 3 maar alle andere zenders blijven zwart. De andere tv box toont wel nog gewoon RTl4, 5, enz. 

Wanneer ik in het systeem menu of tv gids kijk  kijk geeft hij als datum Dinsdag 1 januari en de tv gids bevat verder geen informatie over programma's

Ook de klok voor op de Entone staat op 01:01.

Reputatie 3

Het probleem met de entone box was gisteravond opeens weer verholpen. Heb kastje niet hoeven herstarten ofzo. Zag ineens dat de tijd voorop het Entone kastje weer goed stond en toen deden inderdaad de zenders het ook weer.

Maar nu rest nog steeds mijn oorspronkelijke probleem, Ik heb nog steeds geen beeld op History, Crime&Investigation (CI) en alle regionale zenders (omroep Brabant, Rijnmond, etc).

Kan hier iets aan gedaan worden? Of in ieder geval een reactie :wink:

Wij hebben exact hetzelfde probleem. Krijgen het ook niet opgelost. Bij de klantenservice wisten ze het ook niet. De frequenties van de zenders die het niet doen liggen dicht bij elkaar.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @johnfeijen, goed dat je het aangeeft, zo kunnen we het probleem gelijk tackelen. Sorry voor de late reactie trouwens. We proberen altijd binnen 24 tot 48 uur te reageren, maar wanneer hier een weekend overheen gaat, kan dat oplopen tot 72 tot 96 uur (maximaal). 

Afijn, op naar de oplossing! Kun je mij in een privébericht de volgende informatie toesturen, alsjeblieft?

-Postcode en huisnummer

-Geboortedatum

-De laatste vier cijfers van jouw IBAN

-De MAC-adressen van beide TV Boxen (staat achterop de box)

-De serienummers van beide TV Boxen (staat achterop de box)

-Het MAC-adres en serienummer van het modem

 

Hoi @dreuvel, gelukkig zie ik dat een collega er al mee bezig geweest is en het heeft doorgestuurd naar onze techneuten. Je zult binnen maximaal vier tot vijf dagen een oplossing aangeboden krijgen. Sorry voor het ongemak! 

Onderstaand een tweetal foto's om te verduidelijken waar je de MAC-adressen en serienummers kunt aflezen:

 

Reputatie 3

@Jason pb gestuurd

 

Reputatie 7
Badge +16

@johnfeijen Dankjewel! Je kunt binnen maximaal vier tot zes dagen een oplossing van de technische dienst verwachten. Indien het om wat voor reden dan ook nodig is, zal je gemaild worden met aanvullende vragen. Mocht een afspraak nodig zijn, dan zal er gebeld worden met een anoniem telefoonnummer.

Hoi hoi,

en ook hier sinds een goede week hetzelfde probleem.
Alle beschreven stappen in gerelateerde topics uitgevoerd maar helaas zonder succes. Probleem doet zich op beide tv-ontvangers (Amino) voor.

Ik ben niet alle zenders afgegaan maar geen beeld en melding “Error: er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen, probeer het alsjeblieft later nog een keer” verschijnt sowieso bij History HD en een reeks regionale zenders. Daarnaast ook bij radiokanaal Stingray Reggae.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @N3bb3 (en all), welkom op de Community!

Het probleem is inmiddels gemeld bij onze technische support desk en wordt onderzocht. We streven ernaar dit binnen zeer korte termijn opgelost te hebben. Sorry voor het ongemak!

Thanks Jason. 
dan wacht ik het nog even af

 

greetz en een fijn weekend!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi all, we hebben zojuist een overleg gehad met onze tech-collega's en daar wordt aangegeven dat de problemen met de regionale zenders in onderzoek zijn en het spoedig verholpen zal worden. Tickets zijn niet meer nodig. Jullie cases hebben hieraan bijgedragen, waarvoor enorm veel dank!

Zodra er updates zijn, zullen die in dit topic geplaatst worden.

Reputatie 3

Hoi all, we hebben zojuist een overleg gehad met onze tech-collega's en daar wordt aangegeven dat de problemen met de regionale zenders in onderzoek zijn en het spoedig verholpen zal worden. Tickets zijn niet meer nodig. Jullie cases hebben hieraan bijgedragen, waarvoor enorm veel dank!

Zodra er updates zijn, zullen die in dit topic geplaatst worden.

@Jason inmiddels al bijna twee weken geen beeld op diverse zenders. Wanneer wordt dit nu eens opgelost???

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @johnfeijen en all, ik heb om een update gevraagd, maar er is momenteel niets nieuws te melden. We zijn er uiteraard nog wel mee bezig en het wordt grondig onderzocht. Sorry dat het langer duurt voordat er een sluitende fix komt!

Reputatie 3

Hoi @Jason, nog geen bericht gehad maar inmiddels werken alle zenders wel weer.

Probleem is dus gelukkig opgelost!

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @johnfeijen, bij een klein aantal gebruikers is het al gelukt om een kleine aanpassing te doen. We zullen dit de komende tijd bij iedereen implementeren. Zo kan het issue volledig opgelost worden. Bedankt voor je melding!

Reageer