Beantwoord

Geen Belgische zenders opnemen in de Cloud?

  • 27 augustus 2020
  • 9 reacties
  • 302 Bekeken

In het overzicht van op te nemen zenders in de Cloud ontbreken de Belgische zenders.

Is dit juist?

icon

Beste antwoord door BeMu 27 augustus 2020, 15:51

Dat heeft te maken met de rechten welke de rechthebbende zender hier aan verleend ook bij een aantal andere zenders zoals de Duitse publieke omroepen (ARD, ZDF e.a.) kan men niet op nemen in de cloud, in het zenderoverzicht staat welke zenders welke opties hebben.

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht?type=tvx

 

 

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Dat heeft te maken met de rechten welke de rechthebbende zender hier aan verleend ook bij een aantal andere zenders zoals de Duitse publieke omroepen (ARD, ZDF e.a.) kan men niet op nemen in de cloud, in het zenderoverzicht staat welke zenders welke opties hebben.

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht?type=tvx

 

 

Dit probleem doet zich bij mij ook voor, het zijn juist de zenders waarvan ik het meeste opneem. Bij de nieuwe harddiskrecorder is dit niet meer mogelijk. Helaas is mij niet verteld bij de overgang naar de cloud-opname dat deze functie niet beschikbaar is. Ik hoop (en verwacht) dat dit probleem snel wordt verholpen.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Andrejo, zoals @BeMu al aangeeft heeft dit met de rechten te maken die de omroepen verlenen. Dit is dus niet zozeer een technisch probleem dat we op kunnen lossen. We gaan natuurlijk wel voor een zo breed mogelijk aanbod maar het is altijd een samenspel met wat de aanbieders beschikbaar (willen) stellen.

Toch vind ik het vreemd dat ik met mijn vorige ontvanger (harddiskrecorder) wel genoemde zende kon opnemen. Als ik dit van tevoren had geweten, had ik mijn oude kastje niet omgeruild. Nu betaal ik voor iets waarvan ik geen volledig gebruik kan maken. Dit had van tevoren wel bij mij gemeld kunnen worden. Als dit zo blijft, overweeg ik mijn tv-abonnement bij T-Mobile te beëindigen. Dus gaarne actie van de juridische afdeling!

Het zal niet zozeer en kwestie van rechten zijn vanuit de Belgische zenders, want bij bv KPN zijn deze zenders wel op nemen.

Ik denk dat het eerder een kwestie is van geld, en die keuze is dus gemaakt vanuit T-Mobile en niet vanuit de Belgische zenders. Ik heb er vrede mee, er is heel goed te zien online welke mogelijkheden er zijn per zender.

Reputatie 5
Badge +2

Zojuist getracht uit te vinden welke zenders je bij cloud-TV aanbieders kunt opnemen met cloud-opname.

En wat denk je? Het is mij niet gelukt om na 10 minuten googelen om van niet één TV aanbieder die met cloud opname werkt een overzicht te krijgen welke zenders er opgenomen kunnen worden.

De afdelingen mistgordijnen optrekken bij Ziggo, KPN en noem het maar, functioneren naar behoren :tired_face:

@Andrejo Dat jouw TV-box wel opnam was omdat dit fysiek op een harde schijf in die box gebeurde. Bij cloud opnames wordt er centraal opgenomen en een vinkje gezet dat klant xxxx programma yyyy opgenomen heeft. Deze cloud opnamen zijn vaak maar beperkt (1 jaar) houdbaar,
En je “oude” kastje houden? Ziggo wil de harddisk in de oude horizon-box gaan uitschakelen dacht ik gehoord te hebben.

.

@yalerta , Bij KPN hoef je maar even te zoeken hoor, op hun forum staat dat je alle zenders kunt opnemen die KPN aanbied met 1 uitzondering, de lokale omroepen kunnen niet opgenomen worden.

En volgens mij heeft opnemen niet veel met rechten te maken, maar met ruimte gebrek op de cloud dienst, ik weet dat KPN alles “opneemt” en jij er een reservering op maakt, kost nogal wat HDD ruimte om zoveel zenders continu op te nemen en dat voor een jaar.

Reputatie 5
Badge +2

@Doornekamp33 

Precies wat ik bedoel. Op de officiële websites niks te vinden

/quote …op hun forum … /quote En die ene uitzondering van Kpn ?? dus niet zo 1,2,3 te vinden.

Ik verwacht dat het een combinatie van beide is.

  1. De hardware: T-mobile is nog bezig met het opstarten van cloud opname en om niet vast te lopen als er onverhoopt iets niet werkt kun je makkelijker fouten zoeken in een beperkt gebied.
  1. Juridisch: Jazeker, niet zozeer voor het “eigen” aanbod van zenders als EEN, BRT, ARD of ZDF maar meer voor de aangekochte media waarbij hen vaak restricties/beperkingen zijn opgelegd.
    Is b.v. Formule1 op te nemen en over 11 maanden terug te kijken bij anderen dan Ziggo?

Het gaat maar over 1 ding, geld!
Kijk naar Disney+, eerst dokken voor een abonnement en dan in dat abo nog extra betalen als er een Disney première film komt.

Reageer