Beantwoord

Geen Belgische zenders opnemen in de Cloud?

  • 27 augustus 2020
  • 14 reacties
  • 647 Bekeken

In het overzicht van op te nemen zenders in de Cloud ontbreken de Belgische zenders.

Is dit juist?

icon

Beste antwoord door BeMu 27 augustus 2020, 15:51

Dat heeft te maken met de rechten welke de rechthebbende zender hier aan verleend ook bij een aantal andere zenders zoals de Duitse publieke omroepen (ARD, ZDF e.a.) kan men niet op nemen in de cloud, in het zenderoverzicht staat welke zenders welke opties hebben.

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht?type=tvx

 

 

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Dat heeft te maken met de rechten welke de rechthebbende zender hier aan verleend ook bij een aantal andere zenders zoals de Duitse publieke omroepen (ARD, ZDF e.a.) kan men niet op nemen in de cloud, in het zenderoverzicht staat welke zenders welke opties hebben.

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht?type=tvx

 

 

Dit probleem doet zich bij mij ook voor, het zijn juist de zenders waarvan ik het meeste opneem. Bij de nieuwe harddiskrecorder is dit niet meer mogelijk. Helaas is mij niet verteld bij de overgang naar de cloud-opname dat deze functie niet beschikbaar is. Ik hoop (en verwacht) dat dit probleem snel wordt verholpen.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Andrejo, zoals @BeMu al aangeeft heeft dit met de rechten te maken die de omroepen verlenen. Dit is dus niet zozeer een technisch probleem dat we op kunnen lossen. We gaan natuurlijk wel voor een zo breed mogelijk aanbod maar het is altijd een samenspel met wat de aanbieders beschikbaar (willen) stellen.

Toch vind ik het vreemd dat ik met mijn vorige ontvanger (harddiskrecorder) wel genoemde zende kon opnemen. Als ik dit van tevoren had geweten, had ik mijn oude kastje niet omgeruild. Nu betaal ik voor iets waarvan ik geen volledig gebruik kan maken. Dit had van tevoren wel bij mij gemeld kunnen worden. Als dit zo blijft, overweeg ik mijn tv-abonnement bij T-Mobile te beëindigen. Dus gaarne actie van de juridische afdeling!

Reputatie 2

Het zal niet zozeer en kwestie van rechten zijn vanuit de Belgische zenders, want bij bv KPN zijn deze zenders wel op nemen.

Ik denk dat het eerder een kwestie is van geld, en die keuze is dus gemaakt vanuit T-Mobile en niet vanuit de Belgische zenders. Ik heb er vrede mee, er is heel goed te zien online welke mogelijkheden er zijn per zender.

Reputatie 6
Badge +2

Zojuist getracht uit te vinden welke zenders je bij cloud-TV aanbieders kunt opnemen met cloud-opname.

En wat denk je? Het is mij niet gelukt om na 10 minuten googelen om van niet één TV aanbieder die met cloud opname werkt een overzicht te krijgen welke zenders er opgenomen kunnen worden.

De afdelingen mistgordijnen optrekken bij Ziggo, KPN en noem het maar, functioneren naar behoren :tired_face:

@Andrejo Dat jouw TV-box wel opnam was omdat dit fysiek op een harde schijf in die box gebeurde. Bij cloud opnames wordt er centraal opgenomen en een vinkje gezet dat klant xxxx programma yyyy opgenomen heeft. Deze cloud opnamen zijn vaak maar beperkt (1 jaar) houdbaar,
En je “oude” kastje houden? Ziggo wil de harddisk in de oude horizon-box gaan uitschakelen dacht ik gehoord te hebben.

Reputatie 2

.

@yalerta , Bij KPN hoef je maar even te zoeken hoor, op hun forum staat dat je alle zenders kunt opnemen die KPN aanbied met 1 uitzondering, de lokale omroepen kunnen niet opgenomen worden.

En volgens mij heeft opnemen niet veel met rechten te maken, maar met ruimte gebrek op de cloud dienst, ik weet dat KPN alles “opneemt” en jij er een reservering op maakt, kost nogal wat HDD ruimte om zoveel zenders continu op te nemen en dat voor een jaar.

Reputatie 6
Badge +2

@Doornekamp33 

Precies wat ik bedoel. Op de officiële websites niks te vinden

/quote …op hun forum … /quote En die ene uitzondering van Kpn ?? dus niet zo 1,2,3 te vinden.

Ik verwacht dat het een combinatie van beide is.

  1. De hardware: T-mobile is nog bezig met het opstarten van cloud opname en om niet vast te lopen als er onverhoopt iets niet werkt kun je makkelijker fouten zoeken in een beperkt gebied.
  1. Juridisch: Jazeker, niet zozeer voor het “eigen” aanbod van zenders als EEN, BRT, ARD of ZDF maar meer voor de aangekochte media waarbij hen vaak restricties/beperkingen zijn opgelegd.
    Is b.v. Formule1 op te nemen en over 11 maanden terug te kijken bij anderen dan Ziggo?

Het gaat maar over 1 ding, geld!
Kijk naar Disney+, eerst dokken voor een abonnement en dan in dat abo nog extra betalen als er een Disney première film komt.

Ondertussen ben ik iets tegengekomen, cloud opnemen van de Belgische zenders is gewoon mogelijk en zou T-Mobile rechten vrij mogen activeren.

Er zit een maar aan, de opname mag alleen op de STB gekeken worden die vast aan de TV zit, en als ik het goed heb kun je de opnames ook via de TV app kijken, en dat mag niet zonder de rechten te kopen.

KPN heeft dit geblokkeerd, denk dat TM de systemen (nog) niet zo kan inrichten dat ze de app kunnen blokkeren op afspelen.

Is er al een update wanneer het mogelijk is om Belgische zenders op te nemen? Het is namelijk nogal een verrassing dat ineens blijkt dat dit niet kan. Bij bestellen staat namelijk het volgende:

Plan opnames in vanaf elk device en kijk ze ook terug op elk device. Met maar liefst 200 uur opslag neem je zo goed als onbeperkt programma’s op. Gewoon tegelijk. Opnames blijven beschikbaar tot wel 1 jaar. Dat zit dus wel snor. Skippen door een opname? Geen probleem met de doorspoelfunctie.

Kortom, Cloud Opnemen geeft je alle vrijheid om je dag te plannen zoals jij wilt. Trouwens ook een uitkomst als iedereen in huis wat anders wil zien.

Al dit moois heb je al voor slechts €5 per maand. Maandelijks opzegbaar.

en

T-Mobile TV is verrassend persoonlijk tv-kijken. Waar en wanneer jij wilt. Kijk live, pauzeer, ga terug naar het begin of bekijk een programma tot zeven dagen terug. Cloud Opnemen en vele mooie extra’s die je simpel maandelijks aan- of uitzet, maken het helemaal af. Kortom, met T-Mobile TV kijk jij je favoriete programma’s, films en series wanneer het jou uitkomt.

  • Persoonlijke kijkprofielen
  • Verrassende kijksuggesties
  • Gemakkelijk zoeken
  • Verder kijken op elk scherm
  • 7 dagen Terug Kijken
  • Live Pauzeren
  • Begin Gemist
  • Meer dan 64 tv-zenders, waarvan 59 in HD
  • Luister naar meer dan 200 radiozenders
  • Cloud Opnemen (optioneel)

 

Hier staat ook nergens dat bepaalde zenders zijn uitgesloten van Cloud Opnemen. Ik gebruikte bij Ziggo het opnemen voor zowel Nederlandse als Belgische zenders, dus dan is het nogal een verrassing als dat ineens niet meer kan.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Sebastiaan1982, momenteel is het nog niet mogelijk om de Belgische zenders op te nemen in de Cloud, wanneer dit wel gebeurt, is nog onduidelijk - sorry voor het povere antwoord!

Bij bestellen mag inderdaad duidelijker aangegeven worden dat een aantal zenders hiervan uitgesloten is. We hebben in de zenderlijst wel aangegeven welke zenders allemaal wel/niet opneembaar zijn: Zenderlijst T-Mobile (T-Mobile TV). Ik ga dit voorleggen aan onze digitale afdeling zodat het aangepast kan worden, bedankt voor jouw feedback. Het moet niet de bedoeling zijn om mensen (on)bewust op het verkeerde been te zetten bij een aanmelding.

Als ik nog iets voor je kan doen, let me know!

 

Hoi @Jason ,

 

het is wel vreemd dat deze link bij het bestellen nergens staat. Bij het bestellen krijg je netjes een overzicht van alle 64 zenders (met link naar de lijst, waarbij het overzicht niet het overzicht is waar jij naar linkt), waarbij zelfs nog staat: Je ontvangt meer dan 64 zenders, waarvan 59 in HD. Inclusief nieuwe, handige functies als Terugkijken, Begin Gemist en Pauzeren. Wil je TV toevoegen

 

Het is jammers dat T-mobile dit soort informatie schijnbaar verbergt zodat pas na het afsluiten (en je merkt dat iets niet werkt) de beperkingen te horen krijgt.

Reputatie 7
Badge +7

Helemaal eens @Sebastiaan1982, direct na jouw melding heb ik een verzoek ingediend bij onze digitale toppers en met hen overlegd hoe we dit gaan aanpassen. Er komt een wijziging aan waardoor dit duidelijker naar voren gebracht wordt tijdens de bestelling.

Nogmaals bedankt voor jouw feedback!

Reageer