Beantwoord

Geen Belgische zenders opnemen in de Cloud?

  • 27 August 2020
  • 43 reacties
  • 2121 Bekeken

In het overzicht van op te nemen zenders in de Cloud ontbreken de Belgische zenders.

Is dit juist?

icon

Beste antwoord door BeMu 27 August 2020, 15:51

Bekijk origineel

43 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Dat heeft te maken met de rechten welke de rechthebbende zender hier aan verleend ook bij een aantal andere zenders zoals de Duitse publieke omroepen (ARD, ZDF e.a.) kan men niet op nemen in de cloud, in het zenderoverzicht staat welke zenders welke opties hebben.

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht?type=tvx

 

 

Dit probleem doet zich bij mij ook voor, het zijn juist de zenders waarvan ik het meeste opneem. Bij de nieuwe harddiskrecorder is dit niet meer mogelijk. Helaas is mij niet verteld bij de overgang naar de cloud-opname dat deze functie niet beschikbaar is. Ik hoop (en verwacht) dat dit probleem snel wordt verholpen.

Reputatie 7

Hi @Andrejo, zoals @BeMu al aangeeft heeft dit met de rechten te maken die de omroepen verlenen. Dit is dus niet zozeer een technisch probleem dat we op kunnen lossen. We gaan natuurlijk wel voor een zo breed mogelijk aanbod maar het is altijd een samenspel met wat de aanbieders beschikbaar (willen) stellen.

Toch vind ik het vreemd dat ik met mijn vorige ontvanger (harddiskrecorder) wel genoemde zende kon opnemen. Als ik dit van tevoren had geweten, had ik mijn oude kastje niet omgeruild. Nu betaal ik voor iets waarvan ik geen volledig gebruik kan maken. Dit had van tevoren wel bij mij gemeld kunnen worden. Als dit zo blijft, overweeg ik mijn tv-abonnement bij T-Mobile te beëindigen. Dus gaarne actie van de juridische afdeling!

Reputatie 4

Het zal niet zozeer en kwestie van rechten zijn vanuit de Belgische zenders, want bij bv KPN zijn deze zenders wel op nemen.

Ik denk dat het eerder een kwestie is van geld, en die keuze is dus gemaakt vanuit T-Mobile en niet vanuit de Belgische zenders. Ik heb er vrede mee, er is heel goed te zien online welke mogelijkheden er zijn per zender.

Reputatie 7
Badge +5

Zojuist getracht uit te vinden welke zenders je bij cloud-TV aanbieders kunt opnemen met cloud-opname.

En wat denk je? Het is mij niet gelukt om na 10 minuten googelen om van niet één TV aanbieder die met cloud opname werkt een overzicht te krijgen welke zenders er opgenomen kunnen worden.

De afdelingen mistgordijnen optrekken bij Ziggo, KPN en noem het maar, functioneren naar behoren :tired_face:

@Andrejo Dat jouw TV-box wel opnam was omdat dit fysiek op een harde schijf in die box gebeurde. Bij cloud opnames wordt er centraal opgenomen en een vinkje gezet dat klant xxxx programma yyyy opgenomen heeft. Deze cloud opnamen zijn vaak maar beperkt (1 jaar) houdbaar,
En je “oude” kastje houden? Ziggo wil de harddisk in de oude horizon-box gaan uitschakelen dacht ik gehoord te hebben.

Reputatie 4

.

@yalerta , Bij KPN hoef je maar even te zoeken hoor, op hun forum staat dat je alle zenders kunt opnemen die KPN aanbied met 1 uitzondering, de lokale omroepen kunnen niet opgenomen worden.

En volgens mij heeft opnemen niet veel met rechten te maken, maar met ruimte gebrek op de cloud dienst, ik weet dat KPN alles “opneemt” en jij er een reservering op maakt, kost nogal wat HDD ruimte om zoveel zenders continu op te nemen en dat voor een jaar.

Reputatie 7
Badge +5

@Doornekamp33 

Precies wat ik bedoel. Op de officiële websites niks te vinden

/quote …op hun forum … /quote En die ene uitzondering van Kpn ?? dus niet zo 1,2,3 te vinden.

Ik verwacht dat het een combinatie van beide is.

  1. De hardware: T-mobile is nog bezig met het opstarten van cloud opname en om niet vast te lopen als er onverhoopt iets niet werkt kun je makkelijker fouten zoeken in een beperkt gebied.
  1. Juridisch: Jazeker, niet zozeer voor het “eigen” aanbod van zenders als EEN, BRT, ARD of ZDF maar meer voor de aangekochte media waarbij hen vaak restricties/beperkingen zijn opgelegd.
    Is b.v. Formule1 op te nemen en over 11 maanden terug te kijken bij anderen dan Ziggo?

Het gaat maar over 1 ding, geld!
Kijk naar Disney+, eerst dokken voor een abonnement en dan in dat abo nog extra betalen als er een Disney première film komt.

Ondertussen ben ik iets tegengekomen, cloud opnemen van de Belgische zenders is gewoon mogelijk en zou T-Mobile rechten vrij mogen activeren.

Er zit een maar aan, de opname mag alleen op de STB gekeken worden die vast aan de TV zit, en als ik het goed heb kun je de opnames ook via de TV app kijken, en dat mag niet zonder de rechten te kopen.

KPN heeft dit geblokkeerd, denk dat TM de systemen (nog) niet zo kan inrichten dat ze de app kunnen blokkeren op afspelen.

Reputatie 2

Is er al een update wanneer het mogelijk is om Belgische zenders op te nemen? Het is namelijk nogal een verrassing dat ineens blijkt dat dit niet kan. Bij bestellen staat namelijk het volgende:

Plan opnames in vanaf elk device en kijk ze ook terug op elk device. Met maar liefst 200 uur opslag neem je zo goed als onbeperkt programma’s op. Gewoon tegelijk. Opnames blijven beschikbaar tot wel 1 jaar. Dat zit dus wel snor. Skippen door een opname? Geen probleem met de doorspoelfunctie.

Kortom, Cloud Opnemen geeft je alle vrijheid om je dag te plannen zoals jij wilt. Trouwens ook een uitkomst als iedereen in huis wat anders wil zien.

Al dit moois heb je al voor slechts €5 per maand. Maandelijks opzegbaar.

en

T-Mobile TV is verrassend persoonlijk tv-kijken. Waar en wanneer jij wilt. Kijk live, pauzeer, ga terug naar het begin of bekijk een programma tot zeven dagen terug. Cloud Opnemen en vele mooie extra’s die je simpel maandelijks aan- of uitzet, maken het helemaal af. Kortom, met T-Mobile TV kijk jij je favoriete programma’s, films en series wanneer het jou uitkomt.

  • Persoonlijke kijkprofielen
  • Verrassende kijksuggesties
  • Gemakkelijk zoeken
  • Verder kijken op elk scherm
  • 7 dagen Terug Kijken
  • Live Pauzeren
  • Begin Gemist
  • Meer dan 64 tv-zenders, waarvan 59 in HD
  • Luister naar meer dan 200 radiozenders
  • Cloud Opnemen (optioneel)

 

Hier staat ook nergens dat bepaalde zenders zijn uitgesloten van Cloud Opnemen. Ik gebruikte bij Ziggo het opnemen voor zowel Nederlandse als Belgische zenders, dus dan is het nogal een verrassing als dat ineens niet meer kan.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Sebastiaan1982, momenteel is het nog niet mogelijk om de Belgische zenders op te nemen in de Cloud, wanneer dit wel gebeurt, is nog onduidelijk - sorry voor het povere antwoord!

Bij bestellen mag inderdaad duidelijker aangegeven worden dat een aantal zenders hiervan uitgesloten is. We hebben in de zenderlijst wel aangegeven welke zenders allemaal wel/niet opneembaar zijn: Zenderlijst T-Mobile (T-Mobile TV). Ik ga dit voorleggen aan onze digitale afdeling zodat het aangepast kan worden, bedankt voor jouw feedback. Het moet niet de bedoeling zijn om mensen (on)bewust op het verkeerde been te zetten bij een aanmelding.

Als ik nog iets voor je kan doen, let me know!

 

Reputatie 2

Hoi @Jason ,

 

het is wel vreemd dat deze link bij het bestellen nergens staat. Bij het bestellen krijg je netjes een overzicht van alle 64 zenders (met link naar de lijst, waarbij het overzicht niet het overzicht is waar jij naar linkt), waarbij zelfs nog staat: Je ontvangt meer dan 64 zenders, waarvan 59 in HD. Inclusief nieuwe, handige functies als Terugkijken, Begin Gemist en Pauzeren. Wil je TV toevoegen

 

Het is jammers dat T-mobile dit soort informatie schijnbaar verbergt zodat pas na het afsluiten (en je merkt dat iets niet werkt) de beperkingen te horen krijgt.

Reputatie 7
Badge +16

Helemaal eens @Sebastiaan1982, direct na jouw melding heb ik een verzoek ingediend bij onze digitale toppers en met hen overlegd hoe we dit gaan aanpassen. Er komt een wijziging aan waardoor dit duidelijker naar voren gebracht wordt tijdens de bestelling.

Nogmaals bedankt voor jouw feedback!

Ah joh wat is dit voor een onzin, net overgestapt van KPN (vanwege het feit dat ik een nieuwe mobiele aanbieder nodig had, omdat ik in huis geen bereik had met KPN. Dacht dan maar makkelijk alles bij een aanbieder houden) zoek op TV Anywhere (moet helaas wel op die manier kijken omdat ondertussen wel KPN is afgesloten en het nog meer dan een week duurt voor TMobile wordt aangesloten...) naar Belgische zenders, blijkt dat niet te kunnen (moet ik een week lang de tour op NOS volgen en dat wil je een mens toch niet aandoen...) en blijk je ze ook niet eens op te kunnen nemen (eigenlijk de enige zenders die voor mij het opnemen waard zijn vanwege de series). Nog iets verder zoekend blijkt er ook geen Netflix zender te zijn. Dit leken mij toch wel standaard features anno 2021?! Ik zie dat alle reacties al van lang geleden zijn. Gaat T-mobile hier op korte termijn nog iets aan veranderen? Anders met ik snel wat anders regelen, ik zit gelukkig nog binnen de 15 dagen termijn dat ik mijn abonnement kan cancellen...

Hoi @Jason ,

 

het is wel vreemd dat deze link bij het bestellen nergens staat. Bij het bestellen krijg je netjes een overzicht van alle 64 zenders (met link naar de lijst, waarbij het overzicht niet het overzicht is waar jij naar linkt), waarbij zelfs nog staat: Je ontvangt meer dan 64 zenders, waarvan 59 in HD. Inclusief nieuwe, handige functies als Terugkijken, Begin Gemist en Pauzeren. Wil je TV toevoegen

 

Het is jammers dat T-mobile dit soort informatie schijnbaar verbergt zodat pas na het afsluiten (en je merkt dat iets niet werkt) de beperkingen te horen .

Sorry als ik fouten maak maar ik ben nog aan het uitvogelen hoe dit allemaal werkt.

Ik vind het erg storend dat er een aantal zenders niet kan worden opgenomen, terugkijken, pauzeren en terugspoelen.Ik ben sinds kort overgestapt en als ik dit van tevoren had geweten was ik niet over gestapt. En wat de provider allemaal suggereert waarom dit niet kan geloof ik allemaal niet. Heb hier al eens een klacht over ingediend en toen werd mij gezegd dat ik dit op de community moest melden en als er maar genoeg over werd geklaagd kon dit wel worden aangepast. Dussss………ik wacht af provider!!!!!!!!

Reputatie 7

Hi @Martien48, super om te zien hoe jij de Community aan het uitvogelen bent! Allereerst welkom en heel goed dat jij in dit topic van je laat horen. Kan jij aan mij laten weten welke zenders jij precies bedoelt? Als het de Belgische zenders betreft, dan moet ik jammer genoeg melden dat wij hier momenteel nog steeds niet de rechten voor hebben. Mocht dit in de toekomst toch mogelijk worden, dan hoor jij dat uiteraard en verblijd ik je tegen die tijd graag met dat nieuws. Als ik jou ook nog ergens anders mee kan helpen, laat dat dan gerust weten. Ik help je namelijk graag verder! 😊

Beste @Lisa zou het opnemen van de Belgische zenders wel mogelijk zijn als ik de TV box bestel? Ik ben net overgestapt van Ziggo naar T-Mobile Thuis en ik vind het nogal een “koude kermis” dat het opnemen van bijvoorbeeld de Belgische zenders is geblokkeerd. Om heel kort door de bocht te zijn: het is ook een reden om weer terug te gaan naar Ziggo. Wat zouden we hier aan kunnen doen?

Reputatie 7
Badge +14

Beste @kvh65  Welkom bij Tmobile.

 

Beste @Lisa zou het opnemen van de Belgische zenders wel mogelijk zijn als ik de TV box bestel? Ik ben net overgestapt van Ziggo naar T-Mobile Thuis en ik vind het nogal een “koude kermis” dat het opnemen van bijvoorbeeld de Belgische zenders is geblokkeerd. Om heel kort door de bocht te zijn: het is ook een reden om weer terug te gaan naar Ziggo. Wat zouden we hier aan kunnen doen?

Het antwoord is nee! 

Klik hier voor de zenderlijst. Ik kwam er gisteren ook pas achter. Natuurlijk onze eigen schuld omdat we niet goed hebben gekeken wat er te koop is.

Gelukkig kan ik bij iemand anders zijn ziggo account inloggen dus kan ik blijven kijken naar de opnames van de Belgen, misschien ook een optie voor jou?

Groetjes.

 

@CrisTien wat belachelijk! Ik voel me hier echt niet goed bij. Inloggen via iemand anders zijn Ziggo account kan natuurlijk wel, maar dat moet je toch niet willen? Ik betaal voor een goed werkende TV dienst. 

Daarnaast ben ik ook enorm ontevreden over de functionaliteit van de App op de Apple TV. Die is niet goed ontwikkeld, de reactie van de App op de afstandsbediening is werkelijk hopeloos. Heb jij wellicht een goede handleiding gevonden voor het gebruiken van de app of tips die ik zou kunnen gebruiken?

Ik heb de nieuwste Android TV en de nieuwste Apple TV met Siri remote - en kijk het liefste via de Apple TV omdat die het geluid beter aanstuurt. 

Reputatie 7
Badge +14

Goedemorgen @kvh65 Ik zal eens rond vragen. Misschien heeft iemand anders een idee omdat ik die problemen  die jij hebt niet herken.

 

 

Reputatie 7

Hi @kvh65, merci voor het delen van jouw bevindingen in dit topic! Fijn om te lezen dat @CrisTien jou zo snel al heeft verder geholpen. Wat jammer om jouw ontevredenheid terug te lezen, maar heel goed dat je dit doorgeeft. Ik wil er alles aan doen om jou weer helemaal tevreden te stellen. Aan het opnemen van de Belgische zenders kan ik momenteel niks veranderen, maar ik kijk graag met je mee naar jouw ervaring met Apple TV. Kan je aangeven wat jij precies ervaart met de afstandsbediening wanneer jij Apple TV wilt kijken? Reageert deze traag of werkt het niet naar behoren? 

Ik verwijs je graag door naar deze pagina op onze website waar meer uitleg te vinden is over het gebruiken van Apple TV: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/app/apple-tv-gebruiken. Is dit een prettige uitleg voor jou? Laat het vooral weten, want ik help je graag verder! 😊

Ha @Lisa, dank je wel voor je reactie. Fijn dat je me wilt helpen om het gebruik van de app te verbeteren. 

Wat ik ervaar is:

  • traagheid/uitblijven van reacties op de ATV bij gebruik afstandsbediening;
  • de functionaliteit van de app is nog gebaseerd op de oude afstandsbediening, waarbij je in de hoeken van de trackpad op de afstandsbediening moet klikken of drukken, maar dat werkt niet meer met de nieuwe Siri afstandsbediening omdat die geen trackpad heeft en/of de “ring” niet reageert op de commando's;
  • in de TV-gids kun je met de afstandsbediening niet naar Opties (en dus bijvoorbeeld niet filteren op dag);
  • Bij Cloud opnemen kun je de opnames niet kiezen met de afstandsbediening;
  • In je account kun je niet scrollen in de lijst met favoriete zenders, waardoor je een zender die je per ongeluk achter een slotje hebt gezet niet van het slot kunt halen. Uiteindelijk is me dat gelukt op de iPhone (buiten de AppleTV app om). 
  • De interface van de iPhone app is volkomen logisch en doet precies wat je zou verwachten, maar bij de Apple TV app is dat het omgekeerde;
  • En los daarvan: de radio blijft op de achtergrond maar doorspelen en dat belemmert een logisch gebruik van de TV zenders.

Ik baal er echt van, omdat ik de overstap JUIST heb gemaakt omdat ik verwachtte dat de service goed zou werken op de Apple TV 4K (2021), maar er zitten nog zo veel bugs in! Ik vind dat T-Mobile dit eigenlijk niet had moeten releasen maar verder uit had moeten ontwikkelen. 

@Lisa misschien kunnen we samen werken om de App naar een hoger niveau te tillen? Ik ben al lang T-Mobile klant, juist daarom had ik wellicht een veel betere ervaring verwacht :worried:

Reageer