Beantwoord

Geen commerciële zenders meer op TV


Heb nu al een maand geen commerciële zenders meer op mijn nieuw ontvangen STB. Elke week contact met klantenservice en zelfs een monteur op bezoek gehad die mij vertelde dat het puur een zaak is van goed autoriseren. Maar blijkbaar lukt dit niet bij T Mobile. Wat nu te doen, lijkt wel of deze klacht niet serieus wordt genomen.

icon

Beste antwoord door Lisa 10 June 2021, 10:25

Bekijk origineel

49 reacties

Reputatie 7

Hi @BertCobi, heel graag gedaan! Ik ben blij dat ik jullie hier verder mee heb kunnen helpen. Weet dat jullie met al jullie andere vragen altijd hier op de Community terechtkunnen. Voor nu wil ik jullie een heel mooi weekend wensen! 😊

Lisa, dank voor je bericht en de ondersteuning in de afgelopen maanden. Eindelijk toch een goede afloop 😀

Groet Bert

Reputatie 7

Hi @BertCobi, heel erg bedankt voor de terugkoppeling! Wat ben ik ontzettend blij om te lezen dat jullie probleem (eindelijk) is opgelost en alle zenders nu weer terug zijn. Met dit nieuws begint mijn dag goed! Zoals ik al eerder aangaf, wilde ik graag een vergoeding voor jullie in orde maken zodra alle problemen weer zijn opgelost. Zojuist heb ik dan ook meteen de vergoeding in orde gemaakt voor de periode dat jullie niet alle zenders konden bekijken. Jullie kunnen deze vergoeding terugzien in My T-Mobile Thuis: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Laat het vooral weten als ik nog iets voor jullie kan betekenen en maak er een hele mooie dag van! 😊

Hallo Lisa, net gebeld met de klantendienst van t-mobile en het is opgelost en ook beide tv boxen werken weer goed, dus ook de commerciële zenders worden op beide weergegeven. Gelukkig en blijkbaar heeft de omzetting toch het gewenste resultaat.

Groet Bert

Spoed!!!

lisa, vandaag zijn we omgezet naar het nieuwe platform van T-Mobile. Het resultaat is bedroevend. Op beide tv boxen nu geen tv meer en ook geen internet!!!!!!

wat zijn jullie bij t-mobile aan het doen.

Graag binnen 8 uur een herstel van onze diensten.

we kunnen echt niet zonder Internet!!!!!!

 

Spoed Spoed Spoed

Nog een opmerking als aanvulling op bovenstaande. Toen de monteur hier ruim 2 maanden geleden was heeft hij ook een nieuw modem aangesloten waarop alleen de tv box met nieuwe bekabeling door hem is aangesloten. Ook in deze situatie werkte de tv box niet en was ook de lijnverbinding niet te leggen 😏

Lisa, bedankt voor de terugkoppeling. Vreemde is dat vorige week bij een lijnmeting wel de tv box te zien was en nadat er een reset was uitgevoerd de tv box met de lijnmeting niet meer kon worden benaderd. Misschien toch een idee om over te gaan op glasvezel omdat we dan gebruik maken van een nieuwe connectie naar ons huis.

Reputatie 7

Hi @BertCobi, bedankt voor de terugkoppeling! Ik heb dit meteen doorgegeven bij één van mijn collega's en ervoor gezorgd dat het onderzoek weer verder gaat lopen. Ik heb ook gevraagd hoe het kan dat er aan onze kant een switch te zien was, terwijl jullie hier geen gebruik van maken. Het klinkt ietwat technisch, maar de technische dienst voert een lijnmeting uit en zien dan niet meer het MAC-adres van de TV Box, maar een heel ander MAC-adres van een switch. Vandaar dat het hierdoor leek alsof jullie gebruik maken van een switch. Nu ik heb doorgegeven dat dit niet de boosdoener is, wordt het onderzoek meteen weer vervolgd. Mijn excuses voor deze uitkomst, want ik had geduimd dat dit hét antwoord was. Ik ga het onderzoek weer voor jullie in de gaten houden en hoop snel op beter nieuws!

 

 

Beste Lisa, wat een onzin. We maken geen gebruik van een switch. De TV boxen zijn rechtstreeks aangesloten op het modem zonder tussenkomst van enige andere hulpmiddelen. Dit kan ook worden bevestigd vanuit het bezoek dat de monteur van T-mobile aan ons heeft gebracht nav de verstoring.

ik wordt nu Weel heel boos en teleurgesteld in de reacties van de servicedienst die dit probleem moet oplossen. Misschien goed om degene die dit beweerd eens bij ons thuis te laten kijken!!!!! 😠

Reputatie 7

Hi @BertCobi, ik deel graag het volgende met jullie! Mijn collega's van de technische dienst hebben aangegeven dat jullie gebruik maken van een switch. Graag wil ik dan ook vragen om de TV Box(en) direct op het modem aan te sluiten en om vervolgens te testen of dit verschil uitmaakt. Ik hoor heel graag van jullie of dit het probleem oplost. Daarnaast is mijn antwoord wellicht wat tegenstrijdig met wat er bij jullie is aangegeven, maar de omzetting naar het nieuwe TV platform zou er juist voor kunnen zorgen dat problemen verholpen worden. Ik ben heel benieuwd naar jullie reactie! Laten jullie het aan mij weten zodra jullie de TV Boxen rechtstreeks op het modem hebben aangesloten? 😊

Hallo Lisa, dat laatste hoop ik ook. Gaat nu wel heel lang duren ☹️
Gister inderdaad gebeld, maar geen resultaat. Nog slechter eigenlijk want t-mobile kan de tv box nu zelf niet meer bereiken. Het overzetten naar het nieuwe platform wordt vanuit t-mobile zelf verwacht dat dit het probleem niet zal oplossen.

een oude Vodafone Entone tv box zou de oplossing zijn om weer alle tv zenders te kunnen ontvangen 😜

Reputatie 7

Hi @BertCobi, ik heb weer gecheckt of het onderzoek al volledig is afgerond! Ik zie dat een collega jullie heeft overgezet naar het nieuwe TV platform en ik hoop enorm dat dat ervoor gaat zorgen dat jullie alle zenders weer te zien krijgen. Daarnaast is er nogmaals een verzoek ingediend waarbij is vermeld dat een zogenoemde powerflip er niet voor heeft gezorgd dat jullie alle zenders weer kunnen zien. Ik had heel graag gelezen dat het probleem helemaal was opgelost, dus ik hoop dat er snel een andere oplossing kan komen.

Bedankt voor de tip. Echter bij mij werkt dit niet, heb zelfs al meerdere HDMI kabels geprobeerd. Ook de servicemedewerker van T-mobile die bij ons thuis is geweest heeft dit getest, ook zonder resultaat.

​​​@BertCobi ik zie dat jij ook dezelfde issues heb als mij. Voor mij was het opgelost met een nieuw HDMI kabel dat met een vervangende tv box werd geleverd. Mijn oude HDMI kabel deed het prima voor de upgrade naar interactive tv maar blijkbaar is een nieuw soort kabel nodig voor interactive tv.

 

Lisa, bedankt voor de update. We wachten af 🙄

Reputatie 7

Hi @BertCobi, bedankt voor de extra toelichting! Ik wil graag laten weten dat ik bij een collega heb gevraagd om prioriteit te geven aan het nieuwste verzoek dat is ingediend bij de technische dienst voor jullie issue. Ik hoop dan ook dat hier zo snel mogelijk wat uit komt! Zoals beloofd zou ik nog uitvragen hoe het kan dat uit het onderzoek naar voren komt dat alles weer werkt, terwijl dit haaks staat op wat jullie ervaren. Mijn collega heeft aangegeven dat de technische dienst de TV Box aan de juiste groep heeft gekoppeld, dus dat dit dan zou moeten werken. Wij balen er dan ook net zo erg van dat dit voor jullie niet geldt. Weet dat er hard aan wordt gewerkt! 💪

Hallo Lisa, ook de Entone die we als 2e TV Box hebben geeft gewoon de commerciële zenders goed weer op beide plekken waar de tv’s staan. Het ligt dus volgens mij niet aan de router of de bekabeling maar zit het probleem echt in de Amino en de daarbij behorende registratie.

Reputatie 7

Hi @BertCobi, heel fijn dat jullie mij zo snel weer van een terugkoppeling voorzien! Wat gek dat jullie de zenders nog steeds niet in kunnen zien. Ik wilde meteen weer een verzoek hiervoor indienen, maar ik zie dat een collega mij al is voor geweest gisteren. Wel ga ik bij een collega van de technische dienst navragen of er een mogelijke oorzaak is voor het feit dat uit het onderzoek blijkt dat het is opgelost, maar jullie alsnog met problemen kampen. Daarnaast voeg ik nog eens voor de duidelijkheid aan het onderzoek toe dat de Entone TV Box nooit voor problemen zorgde, zodat dit weer kan worden meegenomen. Ik hier voor jullie achteraan, want dit moet zo snel mogelijk worden opgelost! 💪

Vanmiddag 6 juli 2021 om 13:30 uur gebeld door medewerker T-Mobile dat de verstoring aan de commerciële tv zenders op de Amino zou zijn opgelost. HELAAS, nog steeds het zelfde GEEN BEELD bij de commerciële tv zenders. DUS NIET OPGELOST.

Beste Lisa, nogmaals wil ik benadrukken dat tori ik de Entone nog in mijn bezit had en deze verwisselde met de Amino met het probleem. De Entone vlekkeloos werkte. Dit is ook het geval met de Entone die ik als 2e TV box hen, ook deze werkt en toont gewoon de commerciële tv zenders. 🙄

Beste Lisa, nog steeds geen beeld bij de commerciële tv zenders. Dus ook een roprovisie heeft niet gewerkt. Voor de zekerheid ook modem en tv box opnieuw laten opstarten.

graag zo snel mogelijk een reactie wat er nu gaat gebeuren.

Reputatie 7

Hi @BertCobi, bedankt voor de aanvulling! Wat baal ik ervan om te horen dat jullie de zenders nog steeds niet kunnen bekijken. Ik heb zojuist een reprovisie van het modem uitgevoerd en ik duim heel erg dat jullie nu weer alle zenders kunnen zien. Ik hoor heel graag of dit heeft gewerkt. Laten jullie dit aan mij weten?

Ervaren jullie daarnaast ook nog steeds de problemen op de TV Box met het terugkijken van een uitzending? Als dit nog steeds blijft hangen, dan hoor ik heel graag bij welke zenders/afleveringen jullie dit probleem hebben. Zo kan ik dit probleem namelijk voor jullie tackelen. Laat het ook vooral weten als ik nog ergens anders bij kan helpen, want ik wil niets liever dan dat alles zo snel mogelijk weer optimaal bij jullie werkt! 

Beste Boris, wat mij betreft kan er een reprovisie van ons abonnement worden uitgevoerd. Hoor graag van je wanneer dit wordt uitgevoerd.

Lisa, wat mij betreft akkoord. Hopelijk blijft de rest dan wel werken en helpt het om het probleem te verhelpen.

Reputatie 7

Hoi @BertCobi ,

Ik zie dat er inmiddels contact is gelegd met onze collega’s van de telefonische klantenservice om het probleem van de boete aan te kaarten. Zij hebben het proces in gang gezet om dit voor je te regelen.

Wat betreft het probleem met de commerciële zenders ga ik graag voor je na of een reprovisie in dit geval gaat werken. Het abonnement wordt dan opnieuw verstuurd naar het modem en mede ook de TV Box. Ik vermoed dat dit weer leven geeft aan de zenders. Kan ik deze voor je uitvoeren? Ik hoor het graag.

Reageer