Beantwoord

Geen commerciële zenders meer op TV


Heb nu al een maand geen commerciële zenders meer op mijn nieuw ontvangen STB. Elke week contact met klantenservice en zelfs een monteur op bezoek gehad die mij vertelde dat het puur een zaak is van goed autoriseren. Maar blijkbaar lukt dit niet bij T Mobile. Wat nu te doen, lijkt wel of deze klacht niet serieus wordt genomen.

icon

Beste antwoord door Lisa 10 June 2021, 10:25

Bekijk origineel

49 reacties

Lisa, dank voor je bericht en de ondersteuning in de afgelopen maanden. Eindelijk toch een goede afloop 😀

Groet Bert

Beste Lisa,

hartelijk dank voor de mooie bos bloemen die wij vandaag mochten ontvangen van jou en T-Mobile. Een mooie blijk van waardering vanuit T-Mobile bij de verstoring die wij ondervinden. Groet Bert

Reputatie 7

Hi @BertCobi, heel goed dat jij dit gelijk aangeeft! Wat ontzettend balen dat het probleem nog steeds gaande is. Ik heb direct een nieuw verzoek ingediend bij de technische dienst, inclusief de aanvulling die jij hierboven hebt gegeven. Zo kan het onderzoek op een andere manier worden ingestoken en zal er door een andere afdeling naar gekeken worden. Ik ga heel erg duimen dat het onderzoek ditmaal tot de definitieve oplossing leidt. Nogmaals excuses voor het ongemak! 

Beste Lisa, dank voor je bericht. Toch nog even een opmerking: dit was toch ook al bekend bij de technische dienst. Kijk maar in de loggegevens over deze verstoring. Vreemde gang van zaken en nu weer wachten op ??????

​​​@BertCobi ik zie dat jij ook dezelfde issues heb als mij. Voor mij was het opgelost met een nieuw HDMI kabel dat met een vervangende tv box werd geleverd. Mijn oude HDMI kabel deed het prima voor de upgrade naar interactive tv maar blijkbaar is een nieuw soort kabel nodig voor interactive tv.

 

Bedankt voor de tip. Echter bij mij werkt dit niet, heb zelfs al meerdere HDMI kabels geprobeerd. Ook de servicemedewerker van T-mobile die bij ons thuis is geweest heeft dit getest, ook zonder resultaat.

Reputatie 7

Hi @BertCobi, ik deel graag het volgende met jullie! Mijn collega's van de technische dienst hebben aangegeven dat jullie gebruik maken van een switch. Graag wil ik dan ook vragen om de TV Box(en) direct op het modem aan te sluiten en om vervolgens te testen of dit verschil uitmaakt. Ik hoor heel graag van jullie of dit het probleem oplost. Daarnaast is mijn antwoord wellicht wat tegenstrijdig met wat er bij jullie is aangegeven, maar de omzetting naar het nieuwe TV platform zou er juist voor kunnen zorgen dat problemen verholpen worden. Ik ben heel benieuwd naar jullie reactie! Laten jullie het aan mij weten zodra jullie de TV Boxen rechtstreeks op het modem hebben aangesloten? 😊

Reputatie 7

Hi @BertCobi, heel graag gedaan! Ik ben blij dat ik jullie hier verder mee heb kunnen helpen. Weet dat jullie met al jullie andere vragen altijd hier op de Community terechtkunnen. Voor nu wil ik jullie een heel mooi weekend wensen! 😊

Beste Lisa, wat een onzin. We maken geen gebruik van een switch. De TV boxen zijn rechtstreeks aangesloten op het modem zonder tussenkomst van enige andere hulpmiddelen. Dit kan ook worden bevestigd vanuit het bezoek dat de monteur van T-mobile aan ons heeft gebracht nav de verstoring.

ik wordt nu Weel heel boos en teleurgesteld in de reacties van de servicedienst die dit probleem moet oplossen. Misschien goed om degene die dit beweerd eens bij ons thuis te laten kijken!!!!! 😠

Beste Lisa, kun je een status geven van de verstoring aan de Amino TV Box bij ons thuis. Is nu alweer wat dagen geleden dat we contact hebben gehad via deze chat.

Beste Lisa, hierbij de info van de Amino tv box weergegeven bij instellingen.

FokusOn: 3.19.14

Type: ENTONE-68

klopt dit laatste wel en moet type niet Amino zijn?

Hoor graag van je.

Groet Bert

Vanmorgen weer met klantenservice T-Mobile gebeld en naar de status van de klacht/storing gevraagd. Nu is er weer een melding gedaan naar de service-afdeling. Resultaat dat het weer 4 dagen gaat duren voordat het wordt opgepakt. Geen klantvriendelijk resultaat na een maand deze storing te ondervinden ☹️

Reputatie 7

Hi @BertCobi, heel graag gedaan! Yes, alles wordt zeker bijgehouden in de loggegevens. Dit is echt een specifieke reset die heel vaak de meeste problemen oplost, dus vandaar dat wij dezelfde stappen bij langs lopen om ervoor te zorgen dat wij niks over het hoofd zien. Ik heb weer gevraagd of er al een update beschikaar is voor jullie, dus ik hoop dat ik snel meer inzicht kan geven in deze situatie. Er wordt momenteel door meerdere ogen naar jullie probleem gekeken en ik hoop dat ik jullie een indicatie mee kan geven van hoe lang dit uiterlijk nog gaat duren. Het liefst breng ik jullie ook vandaag nog het nieuws dat deze kwestie is opgelost. 

Merci voor de gegevens! Het gaat bij jullie inderdaad om de Amino Aria TV Boxen, dus hier zou geen Entone bij moeten staan. Ik heb even nagevraagd bij een collega of hier wellicht een verklaring voor is. Zodra ik dat hoor, dan koppel ik dat terug!

Reputatie 7

Hi @BertCobi, heel erg bedankt dat jij via deze weg jouw probleem aankaart! Ik wil jou hier heel graag bij helpen, want jij hoort volop van alle zenders te genieten. Ik ben direct een kijkje gaan nemen in jouw profiel en ik zie inderdaad dat er een verzoek is ingediend voor de technische dienst. Mijn collega heeft dit gisteren gelijk in orde gemaakt en het probleem gaat dan ook zo snel mogelijk onderzocht worden. Weet dat wij altijd alle problemen heel serieus nemen, want wij willen ook niets liever dan dat alles bij jou vlekkeloos werkt. De technische dienst doet hun uiterste best om zo snel mogelijk dit probleem te onderzoeken en om hier een gepaste oplossing voor te geven. Ik hoop enorm dat dit snel wordt verholpen en ik wil graag dat jij vrolijk het weekend in gaat. Hint, houd morgen dan ook goed de deurbel in de gaten. Mocht jij nog ergens vragen over hebben, stel die dan gerust. Ik help jou heel graag verder! 😊

Reputatie 7

Hi @BertCobi, heel graag gedaan! Ik heb vandaag ook weer de status gecheckt en ik heb goed nieuws: ik zie dat er een nieuwe update uit het onderzoek is gerold. De TV Box leek onjuist geregistreerd te staan en hier is vandaag een aanpassing in gedaan. Kunnen jullie aangeven bij mij of jullie alle zenders nu weer kunnen bekijken? Ik hoop het enorm! 

Wat balen om te horen dat het ene probleem is opgelost en dat er nu een ander om het hoekje is komen kijken. Ik ga hier gelijk weer bij helpen, want ook dit hoort optimaal te werken. Ik zou dan toch heel graag willen meegeven of het helpt om weer even de TV Box voor 10 seconden van de stroom te halen. Zouden jullie kunnen laten weten bij welke zenders/afleveringen jullie dit probleem hebben? Ik hoor het graag, want ook dit wil ik zo snel mogelijk voor jullie oplossen.

Beste Lisa, helaas moet ik je teleurstellen (zelf ook teleurgesteld) want ook met deze oplossing heb ik nog steeds geen beeld bij de commerciële zenders. Blijft dus hetzelfde.

was ook teleurgesteld en enigszins boos dat ik vandaag bericht kreeg van de klantenservice van T-Mobile dat ik een boete van € 90,00 moet betalen omdat ik de apparatuur niet op tijd retour zou hebben gedaan 😞. Wat natuurlijk niet het geval is en deze allang is afgeleverd bij T-Mobile op Schiphol.

Hoelang gaat dit nog duren ?????

 

Reputatie 7

Hi @BertCobi, bedankt voor de aanvulling! Wat baal ik ervan om te horen dat jullie de zenders nog steeds niet kunnen bekijken. Ik heb zojuist een reprovisie van het modem uitgevoerd en ik duim heel erg dat jullie nu weer alle zenders kunnen zien. Ik hoor heel graag of dit heeft gewerkt. Laten jullie dit aan mij weten?

Ervaren jullie daarnaast ook nog steeds de problemen op de TV Box met het terugkijken van een uitzending? Als dit nog steeds blijft hangen, dan hoor ik heel graag bij welke zenders/afleveringen jullie dit probleem hebben. Zo kan ik dit probleem namelijk voor jullie tackelen. Laat het ook vooral weten als ik nog ergens anders bij kan helpen, want ik wil niets liever dan dat alles zo snel mogelijk weer optimaal bij jullie werkt! 

Spoed!!!

lisa, vandaag zijn we omgezet naar het nieuwe platform van T-Mobile. Het resultaat is bedroevend. Op beide tv boxen nu geen tv meer en ook geen internet!!!!!!

wat zijn jullie bij t-mobile aan het doen.

Graag binnen 8 uur een herstel van onze diensten.

we kunnen echt niet zonder Internet!!!!!!

 

Spoed Spoed Spoed

Reputatie 7

Hi @BertCobi, bij deze een korte update! Zoals ik aangaf heb ik even bij een collega jullie vraag nagevraagd en jullie hoeven je geen zorgen te maken. Deze Entone 68 duidt waarschijnlijk een versienummer aan, dus het is niet erg dat hierniet Amino staat. 

Hallo Lisa, net gebeld met de klantendienst van t-mobile en het is opgelost en ook beide tv boxen werken weer goed, dus ook de commerciële zenders worden op beide weergegeven. Gelukkig en blijkbaar heeft de omzetting toch het gewenste resultaat.

Groet Bert

Klopt, Amino en Entone is 1 bedrijf, kastje is dus Amino, software is Entone.

Lisa, dank voor de terugkoppeling. Hoop dat er wel snel een oplossing komt want we zijn inmiddels 2 maanden verder. Ik denk en verwacht niet dat T-Mobile zijn klanten zolang laat wachten bij een storing aan hun betaalde dienstverlening.

Lisa, inmiddels hebben we er nog een storing bij. Op de Entone TV Box kunnen we niet een uitzending goed terugkijken. De uitzending blijft dan op willekeurige plekken hangen. Er volgt dan rechts bovenin het beeld de melding dat er zich een ertoe heeft voorgedaan en dat we het opnieuw moeten proberen.

We kunnen dit niet testen op de Amino TV Box omdat deze geen beeld geeft.

Beste Lisa, nog steeds geen beeld bij de commerciële tv zenders. Dus ook een roprovisie heeft niet gewerkt. Voor de zekerheid ook modem en tv box opnieuw laten opstarten.

graag zo snel mogelijk een reactie wat er nu gaat gebeuren.

Beste Lisa, nogmaals wil ik benadrukken dat tori ik de Entone nog in mijn bezit had en deze verwisselde met de Amino met het probleem. De Entone vlekkeloos werkte. Dit is ook het geval met de Entone die ik als 2e TV box hen, ook deze werkt en toont gewoon de commerciële tv zenders. 🙄

Reageer