Beantwoord

Geen geluid op tv

  • 13 September 2020
  • 5 reacties
  • 3700 Bekeken

Goedenacht, 

Ik heb geen geluid op mijn zenders vn mijn T-mobile thuis tv.. Het geluid van o.a videoland en YouTube op smart TV doet het wel.. 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 15 September 2020, 11:46

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Liesje2002, welkom op de Community!

Maak je gebruik van externe audioapparatuur, bijvoorbeeld een versterker of soundbar? Controleer zowel de mutefunctie van deTV Box als die van de TV; set ook beide apparaten harder. 

Veel gebruikers hebben de afstandsbediening zo ingesteld dat ze alleen het volume van de TV bedienen met de T-Mobile afstandsbediening. Na een firmware update staat het volume van de TV Box vaak op 0%. Ontkoppel de afstandsbediening om het volume op beide apparaten weer te kunnen regelen. Welke ab van T-Mobile heb je: de ab met magenta TV Box knop of met grijze TV Box knop? Wanneer je de nieuwe (met magenta knop) hebt, dan ontkoppel je de ab op deze manier:

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk

Reset ook meteen de TV Box door deze gedurende 20 seconden stroomloos te houden. Werkt je HDMI-kabel helemaal goed? Normaal gesproken zal dit enkel bijdragen aan een oplossing wanneer je helemaal geen beeld ontvangt, maar ik wil alles uitsluiten! Probeer eens met een andere HDMI-kabel de box en TV met elkaar te verbinden. 

Ik zie dat je twee TV Boxen hebt trouwens, welke geeft geen geluid: de Amulet (box met opname) of de Aria 610 (kleinere boxje)? We komen er sowieso samen uit, dat weet ik zeker!

Wij hebben vorige week een storing doorgegeven ivm geen geluid/wel beeld.

Er zou nog door slimme koppen gekeken worden naar t tv kastje, maar tot heden hebben we niets meer vernomen.

 

wat is de status?

 

Gr Gertjan 

Reputatie 7

Hi @GertjaNSar1S, de melding staat nog uit bij onze technische dienst. In de tussentijd zou ik graag een aantal dingen met je nalopen. Tenzij het echt een defect is ligt in het deze gevallen namelijk bijna altijd aan de instellingen. Een dubbelcheck voor de zekerheid, heeft mijn collega alles met je doorgelopen, het opnieuw koppelen van de TV en de TV Box, het volume, de afstandbediening, zijn de kabels tussen de TV Boxen en de TV al omgewisseld etc? Is er al een reset van de TV Box uitgevoerd aan onze kant? Ik hoor het graag!

Ik gebruik de t mobile tv app wat ik heb geen tv kastje en ik heb geen geluid meer, wel beeld maar dat schokt ook steeds. Mijn andere apps zoals Netflix en Disney+ doen het gewoon.

Ik heb alles al geprobeerd, de modem gereset de app van t mobile opnieuw geïnstalleerd, maar het heeft allemaal niet geholpen.

Wie kan mij helpen, ik heb de allernieuwste android tv dus daar kan het niet aan liggen en ik gebruik maar 1 afstandsbediening.  

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Toontoon71, welkom op onze Community! Ik help je hier graag mee. Ik kan alleen geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht kunnen sturen? Dan kijk ik met je mee.

Reageer