Beantwoord

geen geluid uit de tulpaansluitingen van de TV-box

  • 6 February 2018
  • 10 reacties
  • 453 Bekeken

Hallo,

Hier een beetje het zelfde verhaal wat vaker voorbij komt:een geluid uit de tulpaansluitingen als de TV aanstaat. Via de klantenservice een nieuwe ontvanger gekregen (weer een Entone Amulet 515b) met de wetenschap dat het nu wel zou moeten werken. Helaas niet en dat is jammer want films en natuurseries over de stereo klinkt altijd mooier dan via de TV zelf.
We zitten sinds half januari bij T-mobile en moeten nog een beetje uitzoeken hoe alles werkt.

Ik had eerder de fout gemaakt door direct een moderator te benaderen maar dat was niet de juiste weg voor dit probleem.

Wie heeft het juiste antwoord?
icon

Beste antwoord door Marcel MCi 6 February 2018, 21:12

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hallo MarkS90,

De tulpaansluitingen van de Entone zijn standaard niet geactiveerd. De servicedesk kan deze activeren. Vreemd dat ze meteen een nieuwe Entone hebben gestuurd, activeren zou voldoende moeten zijn.
Dat van die servicedesk ga ik eens uitzoeken. Dank je.
Reputatie 7
Hey MarkS90, ik zie dat mijn collega's van de technische dienst aan het eind van de ochtend de tulp uitgang geactiveerd hebben, helemaal goed! Overigens is het niet zo dat we je niet willen helpen via een privébericht maar als we van iedereen direct privéberichten ontvangen dan is het voor ons niet meer te doen om alles op tijd te beantwoorden en het gaat dan een beetje voorbij aan het principe van het forum. 🙂 Als het goed is zou het nu moeten werken, mocht je toch nog vragen hebben stel ze dan gerust!
Brian, al eerder had ik contact met Sander hierover maar de tulpuitgangen doen het nog niet. Ze doen het pas als ik de HDMI naar de televisie er uittrek en dat hoort toch niet zo te zijn.
Reputatie 7
Hi Mark, Sander is vandaag vrij dus ik kan het op het moment niet met hem overleggen maar naar aanleiding van het contact is de tulp functie geactiveerd op de TV-Box. Staan de instellingen van de TV-Box ook juist? Onder Instellingen - Video & Audio kan je de audio uitgang aanpassen. Ik hoor graag of het gelukt is!
Brian, de instelling staat op "stereo" in plaats van "AC3". Dat lijkt mij de juiste keuze. Ik heb trouwens allebei de instellingen geprobeerd en als de HDMI in de ontvanger is gestoken is er geen geluid uit de tulpaansluitingen.
Reputatie 7
Hey Mark, zou je mij ter controle het MAC-adres en het serienummer van de TV-Box door willen sturen? Dan zorg ik er voor dat onze technische dienst dit uit gaat zoeken!
Hier de gegevens Brian: via een privébericht
En het is in orde gemaakt. Dank je Brian. Alleen vreemd dat deze tulp-uitgang niet standaard ingeschakeld is. Waarschijnlijk zijn er toch meerdere mensen die soms via de stereo zouden willen luisteren.
Reputatie 7
Graag gedaan Mark! De uitgang zou standaard actief moeten zijn maar we merken dit dat niet altijd het geval blijkt. Gelukkig kunnen we het dan wel handmatig activeren! 🙂

Reageer