Beantwoord

Geen geluid uit tv

  • 20 April 2018
  • 2 reacties
  • 4645 Bekeken

Sinds 11-04 ben ik abonnee geworden van T-mobile thuis.

Na een succesvolle zelf-installatie (dacht ik) zette ik de tv aan en kwam ik tot inziens dat er geen geluid uit de tv kwam, terwijl de tv wel beeld gaf. Ik heb Netflix (via de tv) geprobeerd en daar kwam wel geluid uit (gaat buiten T-mobile kastje om). Ik kwam dus tot de conclusie dat er een fout zat in het t-mobile kastje.

Na een belletje naar T-mobile en een aantal stappen te hebben gelopen met iemand van de klantenservice kreeg ik te horen dat hij het niet kon oplossen en dat er vanuit T-mobile gekeken kon worden naar een oplossing. Ik zou uiterlijk 16 april geholpen worden en zou een mail/belletje krijgen van T-mobile.

20-04 heb ik nog steeds geen belletje/mail gekregen van t-mobile en doet mijn geluid uit de tv het nog steeds niet. Na wederom te hebben gebeld kwam de mevrouw van de klantenservice tot de conclusie dat wanneer ik niet had gebeld dit probleem was blijven liggen en dat er '''''waarschijnlijk''' dinsdag 24-04 weer naar gekeken gaat worden voor een andere oplossing.

Ik heb nagenoeg twee weken geen geluid uit mijn Tv terwijl ik hier wel voor betaal. Ben met enige twijfel naar jullie overgestapt omdat ik het bij mijn vorige provider 'prima' naar mijn zin had. IK heb tegen de klantenservice gezegd dat er voor volgende week actie moet worden ondernomen anders zijn jullie een ontevreden klant kwijt met zowel alles in 1 als 2 telefooncontracten. Toen ik dit vertelde tegen de mevrouw van de klantenservice kreeg ik niet het idee dat nu alles op alles zou worden gezet om dit 'probleem' op te lossen.

Ik hoop via deze weg op iets meer actie van jullie.

Met vriendelijke groet.
icon

Beste antwoord door jibbewillem 21 April 2018, 11:03

Bekijk origineel

2 reacties

Hallo Geefsie,

Welkom Thuis en welkom op het forum! 😁

Vervelend om te horen dat het niet in één keer goed gegaan is met het geluid op de tv. Dus daar gaan we samen even naar kijken, goed?

Eerst de vraag: hoe heb je het tv kastje aangesloten? Doormiddel van de meegeleverde HDMI kabel, of op een andere manier? Een HDMI kabel is een enkele rechthoekige aansluiting (meestal zwart). Deze zorgt voor zowel beeld als geluid.

Ik vermoed zelf dat het geluid van het tv kastje uit staat: het volume staat dan op nul. Je kunt het volume regelen met de meegeleverde afstandsbediening (hier staat als het goed is een T-Mobile logo op). Deze staat standaard ingesteld om het volume van het tv kastje te regelen, maar het kan zijn dat hij niks doet als je het volume probeert te regelen. In dat geval moet je de afstandsbediening resetten.

Zo'n reset stelt niks voor; zeker niet voor jou, want je hebt de rest ook helemaal goed geïnstalleerd! 😎

Houdt om een reset uit te voeren het SETUP knopje van de afstandsbediening ingedrukt totdat het rode lampje tweemaal knippert. Voer vervolgens de resetcode: 2 - 0 - 5 - 1 in. Het lampje knippert als het goed is opnieuw twee keer. Nu de afstandsbediening is gereset kun je proberen het geluid van het tv kastje aan te passen.

Lukt dit en heb je geluid? Super! 😁 Ik raad aan het volume van het tv kastje op z'n hoogst te zetten en vervolgens het volume verder te regelen op je tv. Dit kun je doen met de afstandsbediening van je tv zelf, maar je kan ook de afstandsbediening van het tv kastje zo instellen, dat die het volume van je tv regelt. Hoe je dit doet lees je op deze pagina. Stelt ook niks voor. 😝

Is het niet gelukt? 😔 Niet getreurd! 😊 Laat dit hieronder in een reactie weten en ik regel speciaal voor jou dat een Thuis moderator je verder helpt!

Succes en alvast veel kijkplezier gewenst!
Reputatie 7
Hi Geefsie, als aanvulling op het prima antwoord van jibbewillem lijkt je TV Box niet helemaal goed aangemeld te zijn. Je kan dit oplossen door de volgende stappen uit te voeren: Haal de TV Box van de stroom, reset je modem en sluit na ongeveer 5 minuten de TV Box weer aan.

Mocht het niet lukken dan is het geen probleem, ik zie dat we inmiddels ook een monteur langs gaan sturen om alles voor je aan te sluiten!

Reageer