Beantwoord

geen nummerherkenning vaste lijn

  • 15 July 2019
  • 8 reacties
  • 2155 Bekeken

Hallo sinds overstappen werkt nummerherkenning niet meer. Ik zie alleen maar geheime nummers. Ik heb al het nummer 085... gebeld en dat werkt prima, ook heb ik de modem al herstart en het basisstation van de telefoon ( Motorola D412). Ook heb ik gekeken onder de instellingen in mijn t-mobile account alleen onder blokkeren kan ik niets vinden wat wijst op het bovengenoemde probleem. Wat kan ik nog doen want dit is uiterst vervelend. Ik had ook gelezen dat het aan het merk telefoon kan liggen maar ben niet van plan om een nieuwe set te kopen. Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet

stefan van Pinxteren
icon

Beste antwoord door Glassertje 17 July 2019, 14:30

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
@Stefan van Pinxteren Welkom op het forum.

Heb je een zyxel modem? Dan zou bij de volgende update dit probleem opgelost moeten zijn.

Ander probleem kan zijn dat je telefoon geen DTMF ondersteund. Dit kan je nazoeken in de handleiding van je telefoon. Als dat zo is, is de enige oplossing als je nummer weergave wilt, een nieuwe telefoon kopen.
Ok dan wacht ik voor nu even geduldig af. Is het ook mogelijk een andere modem te krijgen wanneer deze update niet werkt? Ik heb namelijk niet kunnen kiezen voor een modem die wel compatibel is met mijn toestel. Terwijl Telfort standaard een modem kan leveren die dit toestel klaarblijkelijk wel ondersteund.
Reputatie 6
Nee, DTMF heeft niks met het modem te maken. Het is gewoon het type nummerherkenning die ze hebben gekozen. Webcare als ik het verkeerd zeg, hoor ik het graag.

Je kan in de gebruikershandleiding van je telefoon zoeken of DTMF ondersteund wordt. Als dat niet het geval is, zal het ook na de modemupdate niet werken.
@Stefan van Pinxteren Welkom op het forum.

Heb je een zyxel modem? Dan zou bij de volgende update dit probleem opgelost moeten zijn.

Ander probleem kan zijn dat je telefoon geen DTMF ondersteund. Dit kan je nazoeken in de handleiding van je telefoon. Als dat zo is, is de enige oplossing als je nummer weergave wilt, een nieuwe telefoon kopen.

Al bekend wanneer die update wordt uitgerold? Baal ervan dat na mijn overstap nummer herkenning nog steeds niet werkt op de vaste lijn
Telfort maakt ook gebruik van DTMF, is al vaker aangegeven hier.
T-Mobile gebruikt dus ook DTMF maar een versie die niet door alle toestellen word opgepakt, zit gewoon bij T-Mobile in het systeem als jou toestel het niet pakt, dit dus na de update van de zyxel, want daar schijnt ook een probleem in te zitten,
maar dat hoor ik ook al even dat die update er bijna is, en dat is een ruim begrip heb ik wel ervaren hier.
Reputatie 2

Helaas nadat ik de instellingen voor vast bellen in de modem T54 had gezet naar FSK en i.p.v. Nederland naar België heeft het een aantal dagen gewerkt, maar helaas van korte duur. Inmiddels krijgen we weer in “gesprek”.  We hebben afgesproken dat als dit weer niet goed is binnen het termijn van 4 weken niet werkt we zonder kosten kunnen overstappen naar een andere provider, Dus bij deze….

Reputatie 7

Hi @Dreunen, dank voor je bericht. Je reageert hier op een topic uit 2019, waarbij je zelf al een topic hebt aangemaakt: 

Zullen we daar ons gesprek verder voeren? Alvast heel erg bedankt.

Reputatie 2

Nee Boris wat heb ik aan berichten van 2019? We leven in 2022 en in dit jaar is mijn probleem met de T54 modem begonnen. (VoIP)  Er is intussen een brief naar het kantoor om een termijn van drie weken het naam/nummers in orde te krijgen. Zoniet kosteloos beëindiging abonnement. Als je ongeveer 30 jaar zonder probleem kan zien wie er belt en deze provider dit vanaf juni 2022 niet weet op te lossen is er structureel wat fout... Vandaar de brief! 

Reageer