Beantwoord

Geen Travelchannel [Opgelost]

• 4 januari 2018
  • 14 reacties
  • 488 Bekeken

Vanaf vanochtend geen travel channel meer (3 januari) Gisterenavond werkte het nog goed.
Ik kreeg vanochtend de melding met heel veel tekst over een niet verlengd contract en de zoektocht naar een nieuwe invullen en vanaf vanavond de melding dat er iets niet goed gaat met het doorgeven.

Het eerste bericht vond ik erg vervelend. Travel Channel zit in een extra pakket en in mijn ogen zou dit van jullie kant betekenen dat jullie hiervan eenzijdig de voorwaarden aanpassen. En dat terwijl voor mijn Travel Channel 1 van de redenen was dit pakket erbij te nemen.

Naar nu blijkt vanuit het forum ben ik niet de enige met dit verschijnsel. Er gaat dus ergens iets niet goed mijn bepaalde zenders.

De TV's zijn trouwens rechtstreeks aangesloten op het modem. Dus geen andere apparaten die hier een probleem kunnen veroorzaken. De situatie is niet veranderd na de installatie half oktober.

Ik heb zelf via het menu de box laten herstarten. Om opnieuw contact te maken met de servers. Geen oplossing.:S

Moderator edit: De zender Travel Channel is te ontvangen via het themapakket Infotainment voor slechts €3,75 per maand, deze zit dus niet in het basispakket.
icon

Beste antwoord door apis4 6 januari 2018, 10:52

Nou, het werkt inmiddels alweer (denk na middernacht?) en werd meteen begroet met het befaamde reisprogramma Ghost Hunters gevolgd door het al even reislustige Salvage Dogs 😉. Uiteraard zijn er ook wel eens programma's die je wel zou willen volgen ook al heeft het niet per se iets met reizen te maken en komt het toevallig op deze zender.
Als het weer opgenomen wordt in de Discovery familie is het goed voor te stellen dat je die programma's op Discovery Channel kan tegenkomen (zoals een Ghost Hunters die daar al eerder op te zien was of op TLC oid).

Hoi JohanKi,

Klopt! Momenteel is Travel Channel bij veel klanten niet beschikbaar. Mocht je weten op welke netwerk je zit: WBA heeft de zender nog wel, maar bij ODF is de zender op zwart. Uiteraard zijn wij druk bezig de zender weer in àlle huiskamers te krijgen. Ik zal hier morgen (zaterdag) nog een update plaatsen. Voor nu vraag ik nog geduld.

Betekend dat je er een pakket voor moet afnemen (zoals JohanKi) niet per definitie dat het WBA gebied is?
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 2
Zie dit bericht

http://www.totaaltv.nl/nieuws/canal-digitaal-haalt-alle-scrippszenders-uit-aanbod/
Dit gaat over Canal Digitaal en niet over T-Mobile.
Toch bedankt voor de moeite.

Ik ga morgen maar bellen. Moderne media als Forums en de Messenger App zijn enorm traag.
Vraag op Messenger...24 uur later antwoord/vraag...geef gegevens...24 uur later aangegeven dat ik het infotainment pakket heb en dat die zou moeten werken...volgende vraag en...
Ik heb geen van de extra zender pakketten van 3,75 euro maar kan wel naar travel channel kijken?
Reputatie 3
Badge +2
Zo onlogisch gedacht is het anders niet dat hetzelfde probleem bij T-Mobile aan de hand is. Hier in deze regio zit Travel Channel HD in het basispakket en is het beeld ook op zwart sinds vandaag.
Ik dacht even dat Nat Geo Wild ervoor in de plaats was bijgekomen maar dat staat er dan weer los van.
Ik zal het verder niet missen, lijkt in het niets op Travel Channel van jaren geleden en met reizen heeft het al helemaal weinig te maken, dus de moeite nemen om kostte wat het kost dit kanaal erbij te houden hoeft nou ook niet per se. Ik lees dat ze binnenkort weer opgaan in het Discovery Networks conglomeraat en dat past idd heel mooi in die eenheidsworst.
@apis4
Dat is jouw mening en dat mag. Neemt niet weg dat daar programma's worden uitgezonden die ik graag wil kijken. Net als op de door jou genoemde eenheidsworst.

Daarnaast eindelijk een reactie via messenger. Er is een probleem met Travel Channel doorgeven en daar wordt aan gewerkt. En dat na 48 uur wachten op een antwoord.

We zullen zien
Reputatie 7
Badge +6
Hoi JohanKi,

Klopt! Momenteel is Travel Channel bij veel klanten niet beschikbaar. Mocht je weten op welke netwerk je zit: WBA heeft de zender nog wel, maar bij ODF is de zender op zwart. Uiteraard zijn wij druk bezig de zender weer in àlle huiskamers te krijgen. Ik zal hier morgen (zaterdag) nog een update plaatsen. Voor nu vraag ik nog geduld.
Ik zag een melding bij travel channel tijdens de programma’s, binnenkort alleen nog beschikbaar in HD.
Hopelijk dan toch in HD bij jullie omdat de SD niet meer beschikbaar is.
Reputatie 3
Badge +2
Nou, het werkt inmiddels alweer (denk na middernacht?) en werd meteen begroet met het befaamde reisprogramma Ghost Hunters gevolgd door het al even reislustige Salvage Dogs 😉. Uiteraard zijn er ook wel eens programma's die je wel zou willen volgen ook al heeft het niet per se iets met reizen te maken en komt het toevallig op deze zender.
Als het weer opgenomen wordt in de Discovery familie is het goed voor te stellen dat je die programma's op Discovery Channel kan tegenkomen (zoals een Ghost Hunters die daar al eerder op te zien was of op TLC oid).

Hoi JohanKi,

Betekend dat je er een pakket voor moet afnemen (zoals JohanKi) niet per definitie dat het WBA gebied is?
Reputatie 7
Badge +6
Hey apis4, bedankt voor de melding! Ik kan het nog niet bevestigen, maar als jullie aangeven dat het weer werkt, dan is dat bevestiging genoeg voor mij! Travel Channel is weer bereikbaar!

De zender zit in een themapakket (Infotainment) voor € 3,75 per maand (zie hier voor het volledige zenderpakket). Dit zenderpakket kan je bij al onze abonnementen afnemen, dit staat los van het netwerk waarop je aangesloten bent.
Reputatie 6
Badge +2
Hier in de Achterhoek nog wel te zien, dus helaas nog WBA netwerk ik lees wel op diverse flora dat het eigen ODF netwerk aanmerkelijk beter is.
Vraag is er een overzicht wanneer en waar WBA door t-mobile wordt overgezet naar ODF
Reputatie 3
Badge +2
Hey apis4, bedankt voor de melding! Ik kan het nog niet bevestigen, maar als jullie aangeven dat het weer werkt, dan is dat bevestiging genoeg voor mij! Travel Channel is weer bereikbaar!

De zender zit in een themapakket (Infotainment) voor € 3,75 per maand (zie hier voor het volledige zenderpakket). Dit zenderpakket kan je bij al onze abonnementen afnemen, dit staat los van het netwerk waarop je aangesloten bent.

In ODF gebied zit het (al heel lang) in het basispakket 😛 (zoals ook 'denvug' boven meldde) en het is ook nog eens de HD variant (zie: https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/telekids-in-zenderpakket-295776?postid=1430785)
Ik heb Travel Channel in SD kwaliteit, zou het graag in HD zien.
Reputatie 7
Badge +6
Ik kan nu bevestigen dat de storing ècht verholpen is. Maar goed, dat wisten jullie natuurlijk allang! 😉

Reageer