Beantwoord

geen tv poort 3 huawei modem

  • 26 February 2020
  • 12 reacties
  • 374 Bekeken

hallo,

 

ik heb 3 tv ontvangers

 

2 zijn er dmv devolo verbonden, en 1 dmv directe kabel

Nu weet ik dat tv op poort 3 en 4 zitten modem (helaas is signaal over 1 kabel bij dit modem niet mogelijk, dit zou makkelijker zijn geweest)

 

als ik de bekabelde tv ontvanger aansluit op poort 4 kan ik tv kijken,
echter zit hier normaal de devolo in. (dan werkt alles prima op de 2tv ontvangers met devolo)

Ik heb de 2 ontvangers met devolo eerst geinstalleerd, echter had ik 1 kabel naar de slaapkamer liggen voor internet, deze heb ik nu in gebruik voor tv. Jammer dat internet en tv niet over dezelfde kabel kunnen, dan zou een switch in slaapkamer kunnen, en dan heb ik nog mijn bekabeld internet boven


Als ik dan de bekabelde ontvanger aansluit op poort 3, blijf ik foutmelding krijgen : OPHALEN IP ADRES NIET GELUKT!

 

Ik heb zowel modem als tv ontvanger al van stroom gehad (30 min) en daarna terug aan


modem al een keer naar fabrieksinstellingen gezet, echter blijft de fout.

 

Tevens merk ik de laatste tijd dat internet soms even (een paar seconde tot 1 a 2 minuten volledig wegvalt)  dit zowel bekabeld als via wifi.     geen rare dingen te zien in modem…...

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 26 February 2020, 17:40

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

T-mobile is wel bezig met de service voor Any Port Any Service, dan zou je gebruik kunnen maken van een managed switch.

En heb je DSL of glasvezel?

Bij DSL zou je eea kunnen bekijken of je thuis installatie correct is aangesloten of kijken naar storingsfactoren zoals losse draden of aftakkingen en of je modem op het ISRA is aangesloten. Bij glasvezel zou je de mediaconverter ook eens even stroomloos kunnen halen zoeken naar boosdoeners zoals het afkoppelen van apparaten en dan kijken of alles stabiel is, daarna alles één voor één aansluiten.

 T-mobile is wel bezig met de service voor Any Port Any Service, dan zou je gebruik kunnen maken van een managed switch.

En heb je DSL of glasvezel?

Bij DSL zou je eea kunnen bekijken of je thuis installatie correct is aangesloten of kijken naar storingsfactoren zoals losse draden of aftakkingen en of je modem op het ISRA is aangesloten. Bij glasvezel zou je de mediaconverter ook eens even stroomloos kunnen halen zoeken naar boosdoeners zoals het afkoppelen van apparaten en dan kijken of alles stabiel is, daarna alles één voor één aansluiten.

 

gaat om DSL
modem direct op isra punt
verder alles goed en netjes aangesloten (zelf dsl monteur geweest via dsl voor euphony en xs4all)

op dit moment alleen poort 4 in gebruik voor 2 tv boxen dmv devolo
en poort 3 1 kabel naar slaapkamer met 1 tvbox 

alleen op poort 3 totaal GEEN SIGNAAL te krijgen, blijf melding krijgen OPHALEN IP ADRES MISLUKT

 

 

als ik de poorten omdraai 3 en 4 
heb ik op de bekabelde ontvanger in poort 4 beeld, de andere 2 via devolo op poort 3 ophalen ip adres mislukt

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Maickelvm,

 

Welkom op de Community, goed dat je hier de vraag stelt! :smile: Het lijkt erop alsof er sprake is van een poortfout. Zeker omdat je al een kruistest hebt gedaan door de ontvanger en Devolo van poort te swappen. Mag ik nog 1 laatste test met je doen? Kun je de Devolo er helemaal tussenuit halen en dan bekabeld een ontvanger (het liefst eentje die eerder via de Devolo liep) op poort 3 aansluiten? Als deze dezelfde foutmelding geeft, lijken onze vermoedens te kloppen. In dat geval schakel ik de techneuten voor je in, dan zullen zij je verder helpen. Geen zorgen, samen komen we er uit!

Hallo Jason,

 

ik heb al eens een ontvanger van beneden naar boven geplaatst, deze in poort 3 geeft het zelfde resultaat

 

dus ik kan uitsluiten dat het een een tv box ligt, of aan kabel

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@Maickelvm Bedankt voor de terugkoppeling, dan hebben we het bij deze inderdaad uitgesloten. Mag ik je verzoeken het MAC adres en serienummer van jouw TV Box naar me te sturen in een PM? Dan zet ik het door naar de techneuten en zullen zij je verder helpen. Geen zorgen, we komen er samen uit! 

@Maickelvm Bedankt voor de terugkoppeling, dan hebben we het bij deze inderdaad uitgesloten. Mag ik je verzoeken het MAC adres en serienummer van jouw TV Box naar me te sturen in een PM? Dan zet ik het door naar de techneuten en zullen zij je verder helpen. Geen zorgen, we komen er samen uit! 

Hallo Jason,

 

ik stuur je nu een prive bericht
 

Op dit moment heb ik het opgelost, door een switch te zetten op poort 4 op het modem.

op deze switch zit de kabel naar devolo en de kabel naar de slaapkamer

Probleem is opgelost, heb nu een nieuw modem ontvangen Zyxel T50

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Maickelvm, wat fijn dat het opgelost is! Werkt het Zyxel modem goed? Mocht je in de toekomst nog ergens tegenaan lopen, geef een seintje. De Community helpt graag! :smile:

Hoi @Maickelvm, wat fijn dat het opgelost is! Werkt het Zyxel modem goed? Mocht je in de toekomst nog ergens tegenaan lopen, geef een seintje. De Community helpt graag! :smile:

 

Hallo Jason, 

bedankt. 

 

het zyxel t50 modem werkt tot nu toe toppie!
wifi en gast wifi zijn ingesteld, moet echter alleen de poort forwards nog instellen, maar dit moet goedkomen ;) 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goed om te horen @Maickelvm! Indien je hulp kunt gebruiken bij het instellen van de port forwards, let us know! :grin:

@Jason  de poortforwards zijn inmiddels operationeel.
wel 1 vreemd dingetje, ik kreeg een mail dat de oude apparatuur goed ontvangen was, dit terwijl vandaag het oude modem pas naar het postkantoor gegaan is.

Internet lijkt nu ook stabieler, tot nu toe heb ik geen last meer gehad dat het signaal wegviel.


Gisteren alleen een storing gehad op de TV. internet (adsl) deed het gewoon, echter de tv box deed niets.
Na reboot modem  de tvboxen zonder stroom gezet en na 5 min terug aan, geen resultaat.
TV box cijfers voorkant bleven ook fel branden, tv box uitschakelen was niet mogelijk via afstandsbediening.

 

Vanmorgen stroom eruit, en weer erin en tv boxen werken alle 3 weer..

 

Er is gisteren een TV storing geweest, en vandaag een internet storing, Murphy is nog niet verhuisd naar een andere provider.

Reageer