Beantwoord

Geen TV stream

  • 11 January 2021
  • 7 reacties
  • 260 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Beste T-Mobile Thuis,

 

Sinds de storing van T-Mobile Thuis 29-12-2020 jl, ervaar ik problemen met het ontvangen van TV via de Entone decoder: het bekende IP adres niet gevonden, controleer of de kabel in poort 3 of 4 zit van het modem.

De Entone draait op 2.9.27.0.3.

Zowel het modem als de decoder zijn meerdere malen van de stroom gehaald, en de Entone zelfs naar de frabrieksinstellingen. Daarbij viel op dat deze niet bovenstaande firmware kon downloaden na de reset. 

Ik heb daarom geprobeerd de kabel om te prikken naar poort 1, en wat blijkt: een netwerk is gevonden, downloaden start en werkt van bovenstaande firmware.

Na de herstart van de decoder wordt de TV server gevonden, maar daarna blijft het beeld zwart en reageert de decoder niet op de afstandsbediening.

Het lijkt erop dat mijn TV half is omgezet naar het nieuwe platform qua netwerk, maar niet qua Entone firmware. Weten jullie wat er aan de hand is?

 

Alvast dank,

Colin

icon

Beste antwoord door Brian 20 January 2021, 15:14

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7

Hi @ColinB, er lijkt inderdaad iets mis te gaan met de verbinding met de TV Box. Je bent overigens niet omgezet naar het nieuwe platform maar ik kan de TV Box niet (meer) op afstand uitlezen. Zou je nog één keer willen proberen om deze rechtstreeks aan te sluiten op poort 3 of 4 (zonder eventuele router, switch of iets anders er tussen)? Mochten we de TV Box niet meer aan de praat krijgen op deze poorten dan stuur ik graag een monteur bij je langs.

Beste Brian,

Met rechtsreekse kabel ervaar ik hetzelfde probleem als ik eerder heb beschreven. Er wordt geen netwerk gevonden bij poorten 3 of 4 van het modem, maar bij poort 1 of 2 wordt er wel een netwerk gevonden en start de Entone door naar uiteindelijk een zwart beeld na verbinding met het tv platform.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ColinB, het kan zeker kloppen dat er in poorten één en twee een netwerk gevonden wordt en er zwart beeld ontstaat - poorten één en twee op de het Huawei modem zijn enkel bestemd voor Internet en niet voor TV.

Ik heb een lijnmeting gedaan en zie nu dat je in poorten twee en drie een TP-Link hebt aangesloten. Zou je deze ertussenuit kunnen halen en dan de box direct op poort drie of vier willen aansluiten, alsjeblieft? Mocht je nu nog steeds een netwerkfout krijgen in die poorten, dan sturen we een technicus langs die het herstelt. Zolang ik de box niet aangesloten kan zien in de IPTV-poorten, kunnen we niet duiden waar de oorzaak ligt, sorry voor het ongemak.

De entone staat nu uit. Op welk moment gaan jullie controleren? Dan kan ik de lange originele kabel weer aansluiten (zoals bij de vorige test) en de entone aansluiten.

De entone staat nu uit. Op welk moment gaan jullie controleren? Dan kan ik de lange originele kabel weer aansluiten (zoals bij de vorige test) en de entone aansluiten.

De Entone is nu rechtstreeks aangesloten op poort 4 van het modem in de meterkast (en poort 2 voor het internet verkeer is inderdaad een tp-link router). Poort 3 is niet meer aangesloten.

Reputatie 7

Hi @ColinB Ik zie sinds 21 uur geleden weer een stream aan onze kant en ik kan de TV Box uitlezen. Heb jij inmiddels ook weer beeld? Zo niet probeer dan (weer) opnieuw een reset van de TV Box volgens exact deze stappen en sluit de TV Box weer aan zoals je hem nu hebt verbonden (rechtstreeks op poort 4). Mocht het hierna nog niet werken laat het dan zeker weten, dan kunnen we eventueel een monteur langs sturen.

Het werkt nu wel… Voor de anderen die tegen een soortgelijk probleem aanlopen: geduld is een schone zaak na een directe kabel aansluiting (dit kan een paar uur duren).

Reageer