Beantwoord

Geen zender rtl4, rtl5

  • 18 March 2021
  • 2 reacties
  • 1573 Bekeken

Reputatie 1

Gisteravond na het rtl4 nieuws bleef het beeld al hangen en was rtl 4 en rtl5 de hele avond op zwart. Vandaag weer het geval na het rtl nieuws, en nu naast rtl5 ook net5, sbs9, eurosport 1&2 en nog veel meer willekeurige zenders op zwart!! Dat was gisteren misschien ook wel zo, maar ik heb de verkiezingen op npo1 zitten kijken. Tvbox aan/uit helpt niet...

Wat zijn dit voor grappen met die tvbox?

 

Ik las in andere topics dat men hier ook last van heeft en dat we maar de boel moeten resetten. Dit is mijns inziens echt geen oplossing en heb geen zin om dit dagelijks te doen. Na het debacle in december/januari met alle tv perikelen, is het misschien dit keer ook weer goed om naar de software te kijken. Dat bleek het namelijk destijds ook te zijn na aandringen hierop vanuit mijzelf en veel andere klanten. Stukje compensatie is er nooit geweest voor alle overlast (wat ik jammer vind), maar ik hoop niet dat dit weer een voorbode is van weken ellende met de tv!

@Boris @Cal lezen jullie aub even mee, is er weer iets in de software gerommeld ofzo. Kunnen jullie hier weer eens induiken! Het is toch raar dat willekeurige zenders op zwart gaan, terwijl andere zenders het gewoon wel doen?

 

icon

Beste antwoord door Lisa 19 March 2021, 16:16

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7

Hi @dhilk81, ik neem het stokje even over van @Boris en @Cal! Dit is zeker niet de bedoeling nee, dus top dat jij dit direct bij mij aankaart. Ik wil graag met jou checken of de internetkabel in de juiste poort zit en goed is aangesloten. Kan jij het volgende voor mij doen? 

  1. Zou jij op 'Menu' of 'Gids' willen drukken? Worden deze zichtbaar? 
  2. Wanneer jij geen 'Menu' of 'Gids' ziet, dan wil ik je vragen om de ingangskanalen van de TV te wisselen met de afstandsbediening van de TV.

Ik ben het helemaal met je eens dat jij niet elke dag een reset hoeft uit te voeren. Maar voor nu zou ik je nog wel willen vragen om een powerflip te proberen! Dit doe je als volgt:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Ik hoor graag van je of het bovenstaande de boel heeft opgelost. Zo niet, dan kom ik verder in actie voor je! 💪

Reputatie 1

Hi @Lisa 

Vandaag geen problemen gehad vooralsnog *afkloppen*

Ik kan via het Menu de gids gewoon raadplegen. Dat kon ik gisteren en eergisteren ook gewoon toen de zenders wel op zwart stonden. Gebruik die optie best veel namelijk. Gisteravond had ik wel de boel gereset want ik wilde wel wat anders zien dan die zwarte schermen. Sinds ik mijn abonnement had verlengd in december heb ik de boel wel 100x van het stroom gehad ondertussen incl de powerflips….

Wellicht dat dit de reden is dat het vandaag wel ‘gewoon’ weer werkt. Hoop dat het bij een incident blijft na deze week! Uiteraard meld ik mij direct als ik het weer heb, maar ik vraag me toch af hoe dit toch zomaar komt opzetten. Kunnen jullie dit zelf niet zien of iets dergelijks in de logs. Mijn Tvbox is 2 maanden oud, want die kreeg ik nieuw opgestuurd na het debacle van dec/jan, wat eigenlijk achteraf dus niet nodig was...

Reageer