Gelezen op Tweakers

  • 3 August 2020
  • 3 reacties
  • 437 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1
  • is een legendarische user
  • 1809 reacties

Ik las net onderstaand artikel op de site van Tweakers

https://tweakers.net/nieuws/170478/nieuwe-t-mobile-tv-app-voor-apple-tv-biedt-zelfde-beeldkwaliteit-als-settopbox.html

zie het met belangstelling te gemoed 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Let wel; hercodering van de signalen. Ze maken geen gebruik meer van het pure ODF beeld, noch van WBA. Ik ben van mening dat dit beeld nog wel wat tweakwerk kan gebruiken. :nerd:

Voordeel is wel dat T-Mobile nu zelf meer in de hand heeft en minder afhankelijk is van de WBA grillen.

Reputatie 2

Nu hopen op een AndroidTV app ! :heart_eyes: Eindelijk een AB in huis ! mooie vooruitzichten ! 

Reputatie 7
Badge +6

Voor de liefhebbers heb ik zojuist het NOS Journaal (5-8-2020, 14:00) opgenomen, zowel de oude ODF-stream als die van het nieuwe platform. Dit zijn de originele streams vanuit T-Mobile, dus zonder conversie of screen recorder. Wat direct opvalt, is dat de nieuwe streams minder dan de helft groot zijn. Als je met het nieuwe platform op HDD blijft opnemen, kun je dus ruim twee keer zoveel kwijt op de box. (Bij cloudopnemen krijg je 200 uur ruimte, ongeacht de kwaliteit.) Of dat verschil ook met het blote oog te zien is, laat ik aan anderen over. De ODF-streams waren erg goed. Alleen bij een confettiregen of iets dergelijks schoot de bitrate soms te kort. Ik ben benieuwd hoe dat gaat worden. Verder wordt de nieuwe stream op 50 fps doorgegeven op de tv-box, terwijl de bron 25 fps is. Er is dus maar om het andere beeldje beweging.

Wat betreft de nieuwe TV Anywhere app: als ik op mijn telefoon kijk (iPhone 11), is de hoogst instelbare kwaliteit 720p. Via de Chromecast is het wel 1080p. Ik heb helaas geen Apple TV (ik ben ook niet degene die Tweakers heeft ingelicht), dus ik kan die streams niet rechtstreeks 'aftappen', maar als ik wat rommel met de iPhone-streams kom ik bij dezelfde stream uit als die van het nieuwe TV-platform. Het lijkt me dan ook logisch dat Apple TV dezelfde streams gebruikt als de tv-box en T-Mobile hiermee de deur opent voor tv kijken zonder hun kastjes. Of dat gevolgen gaat hebben voor de abonnementen weet ik niet, maar als T-Mobile de concurrentie op tv-gebied nu eens voor wil zijn, kunnen ze een (goedkoper) abonnement aanbieden voor mensen die geen extra kastje willen.

Overigens hebben de nieuwe streams zowel op de tv-box als via de app veel meer vertraging dan de oude, ruim een halve minuut. Dus mensen die hun leven zo hebben ingericht dat ze om 8 uur stipt het Journaal kijken, zullen hun leven moeten omgooien ;-).

Reageer