Beantwoord

Geluid regelen met AB: de ene zender wel, de andere niet

  • 11 September 2019
  • 7 reacties
  • 1063 Bekeken

Reputatie 3
Ik heb mijn tv ontvanger (met harddisk recorder) via een optische kabel aangesloten op mijn versterker en heb via het menu de audio uitgang ingesteld op digitaal AC3.
Het probleem is nu dat ik bij bepaalde zenders (Discovery channel, Animal Planet) het geluid wel kan bedienen met de afstandsbediening en bij andere zenders (NPO 1,2,3 RTL 4) niet. Dan moet ik het volume regelen bij de versterker (harder / zachter zetten).
Ik heb nog niet alle zenders geprobeerd.
Overigens kan ik het volume ook niet meer regelen met de AB van de tv.

Wie kan mij vertellen wat hier aan de hand is en wat ik er aan kan doen?
icon

Beste antwoord door apis4 16 September 2019, 14:03

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Ben ik dan toch de enige met dit probleem?
🤔
Reputatie 6
Badge
Ben ik dan toch de enige met dit probleem?
🤔

Dat komt omdat je AC3 gekozen hebt. Via optische uitgang stuurt ie bij NPO1,2,3, RTL4 en nog een paar zenders een Dolby Signaal uit en dat ze de tv box buitenspel. Bij andere zenders heb je geen Dolby en kan je het nog wel met de tv afstandsbediening doen.
Wil je alles met de tv afstandsbediening controleren zul je AC3 moeten uitzetten (heb je een surround setup?).
Reputatie 3
Dank voor je reactie!
Dat verklaard wel het een en ander, echter gaat het niet om de afstandsbediening van de tv maar van de tv box (Entone).
Bij NPO 1,2,3 en RTL4 werkt die niet (de volume regeling) maar bij andere zenders weer wel
Reputatie 6
Badge
Dank voor je reactie!
echter gaat het niet om de afstandsbediening van de tv maar van de tv box (Entone)

Dat had ik inderdaad wel begrepen, enkel 'box' nog vergeten erbij te zetten (tv box afstandsbediening). Maar het komt dus doordat een aantal zenders een Dolby signaal als audiostream hebben en daarmee het volume op een vast volumeniveau naar de receiver wordt gestuurd (en dan enkel nog op de receiver harder/zachter gezet kan worden).
Reputatie 4
Onwijs bedankt voor je hulp @apis4! 💪🏼 Ik hoop dat het nu gelukt is @Ecnirp. Zo niet, dan weet je ons natuurlijk te vinden!

Het lukt mij niet om met AB tv box geluid te regelen

Reputatie 7

Hey @Pannengdi,

Heb je ook al geprobeerd om je afstandsbediening te resetten? Hier zie je hoe je dit kunt doen. Na een simpele reset moet het weer werken. :relaxed:

Reageer