Beantwoord

Geluid valt steeds kort weg

  • 21 February 2017
  • 8 reacties
  • 1560 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
Goedendag,

we hebben al een paar weken het probleem dat het geluid regelmatig heel kort wegvalt. Erg irritant en het zou fijn zijn als het opgelost kan worden.
HDMI kabels al gewisseld, is niet de oplossing
Andere apparaten gecontroleerd, hebben het probleem niet.
Bij het resetten van de settopbox is het probleem opgelost voor dezelfde avond, de volgende dag begint het probleem echter weer opnieuw....

Hoe is dit definitief op te lossen?
icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 22 February 2017, 14:14

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hi vdPoll,

Op welke manier heb je de settopbox gereset? De volgende stappen zouden moeten werken.

1. TVBox uitzetten(stekker eruit)
2. Router resetten met een nagel of tandenstoker
3. Router overnieuw opstarten
4. Als de router klaar is kan je de TvBox weer aanzetten

Ik hoor grag of dit werkt.
Dag Hajar,

ik heb dit geprobeerd. Reactie liet even op zich wachten, aangezien het gisteren een drama was vwb internet en tv. Inmiddels uitgevoerd en helaas geen oplossing voor mijn probleem.

Heb je een andere suggestie?
Reputatie 2
Hoi vdPoll,

Gebruik je externe audio apparatuur of laat je het geluid rechtstreeks via de televisie lopen?
Dag Jeroen,

ik was een weekje uit de lucht. Geluid gaat rechtstreeks via de TV. Ik gebruik voor de mediaspeler wel eens externe boxen, maar dan heb ik geen issues. Ook niet mediaspeler op de TV.

Hartelijke groet,
Reputatie 5
Badge
Heb je een Entone TV kastje?
Kijk daar eens in het menu bij instellingen geluid/audio wissel die een van AC naar stereo.
Het lijkt sinds gisteren opgelost, heb iemand van T-mobile gesproken die een oplossing had.
De switch van Stereo naar digitaal AC3 helpt niet.
Ik blijk een Samsung UHD met 4K TV te hebben. Bij deze TV's ontstaat een probleem met HDMI poorten 1 en 2. Gisterenavond de HDMI kabel in poort 3 gezet en sindsdien is het probleem opgelost.
Helaas, te vroeg gejuicht....
Geluid valt wederom weg. Als er iemand is die nog een tip heeft, hou ik mij uiteraard zeer aanbevolen!
Reputatie 2
De 4K tip was best een goede tip inderdaad, dat hoor ik de laatste tijd steeds vaker. Je hebt toevallig geen Philips TV toch? Soms moet er dan nog een firmware update plaats vinden. Als dat het niet is wil ik een reset op afstand proberen. Kun je mij hiervoor een privébericht met je postcode en huisnummer doorgeven? Ik hoor het graag!

Reageer