Beantwoord

geluid van tv komt niet door receiver

  • 20 July 2019
  • 3 reacties
  • 530 Bekeken

We hebben sinds woensdag tmoobile thuis. Is nu als volgt aangesloten op tamaha receiver rc-v2065:

box op hdmi 2 in op Sony smart tv
optische kabel tussen tv en receiver

maar oo geen enkele manier krijgen we het geluid via de receiver. Wel via de tv en de dvd speler is aangesloten op hdmi 1 van receiver en werkt ook.

Heeft iemand de gouden oplossing voor ons?
icon

Beste antwoord door BeMu 20 July 2019, 22:25

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Probeer eens de toslink kabel van de settopbox rechtstreeks naar de Yamaha receiver zelf heb ik het ook zo gedaan bij mijn Sony receiver.

tegenwoordig gebruik ik een soundbar deze is via een HDMI-ARC verbonden zowel op de tv als op de soundbar, het voordeel hiervan vind ik persoonlijk dat de soundbar automatisch in en uitschakelt bij het aan en uitzetten van de tv, het geluid wordt geregeld met de a.b. van de settopbox.

Uiteraard zal het geluid voor iemand die "geluidsfreak" is bij de Yamaha aanmerkelijk beter zijn dan met een soundbar.
Je heb de optische kabel wel in de goede gedaan, uitgang TV en ingang receiver, de Yamaha heeft ze volgens de specificaties beide, optical in en out.

@BeMu Denk wel dat die Yamaha je wegblaast kwa geluid en dynamiek, is een prima 7.1 versterkertje van meer dan 900 watt vermogen.😁😁😁
Zou hem wel willen hebben.
Maar even er op terug komend, waarom sluit je de HDMI kabel van de TV kast niet aan op de receiver net als de DVD speler.
De Yamaha is er goed in om het door te sturen, je kan er zelfs 2 schermen op aansluiten, je hebt zelfs 2x een HDMI out er op zitten, is echt een mooi luxe ding.

Reageer