Beantwoord

Geplande herhaalde opname kan niet verwijderd worden

  • 22 December 2017
  • 13 reacties
  • 1250 Bekeken

Onze Entone harddiskrecorder weigert regelmatig de programmering voor herhaalde opnames (bijvoorbeeld een opname die wekelijks gepland is) uit de planning te verwijderen. Het gaat dus niet om de opname zelf, maar de programmering voor een opname. Hierdoor kan bijvoorbeeld de programmering van Expeditie Robinson niet verwijderd worden en zal de Entone helaas wekelijks om dezelfde tijd blijven opnemen.

Herstarten (door van de stroom te halen) helpt soms, maar meestal niet.

Hoe kunnen deze geprogrammeerde opnames toch verwijderd worden?
icon

Beste antwoord door Kevin_TMT 23 December 2017, 16:25

Bekijk origineel

13 reacties

Hi Chris1978,
Ik wil je vragen om eens op deze pagina te kijken en de stappen te doorlopen die daar vermeld staan. Ik heb het relevante gedeelte hieronder geplakt. :)
Fijne feestdagen!
Kevin

Opname bewerken
Wil je de eindtijd van een opname wijzigen of een herhaling inplannen? Of een opname stoppen of verwijderen? Selecteer dan de betreffende geplande opname in de "Gids" of in de "Mini Gids" en druk op "REC". Nu verschijnt de pop-up "Bewerk opname". Deze optie is ook te vinden via de programmainformatie van het op te nemen programma. Hierin kun je de geselecteerde geplande opname stoppen of verwijderen, een herhaling inplannen of eventueel ingeplande toekomstige opnames verwijderen. Hiermee verwijder je alleen de opnames van hetzelfde programma die herhaaldelijk ingepland zijn op dezelfde tijd en zender. Wil je de eindtijd wijzigen? Selecteer de optie "Eindtijd" en ga met de navigatieknoppen naar rechts om te verlengen en naar links om te verkorten.
Dank voor deze tip, uiteraard had ik dit zelf al geprobeerd.
Als ik in de pop-up kies voor ingeplande toekomstige opnames verwijderen en op Ok druk, knippert de powerled op de ontvanger wel als teken dat de opdracht is ontvangen, maar er gebeurt verder niks. Het lukt alleen om individuele geplande opnames te verwijderen, niet toekomstige herhaalde opnames...
Reputatie 7
Hoi Chris!

Dat schiet natuurlijk niet op. Ik wil je graag op weg helpen en je TV Box een harde reset geven. Daarmee gaat hij terug naar de fabrieksinstellingen, dus verlies je de programma's die je op hebt genomen. Daarom heb ik jouw toestemming nodig. Mag ik deze reset voor je uitvoeren?
Dat is nu even lastig, aangezien er een aantal opnames opstaan die we eerst nog willen bekijken (waaronder een aantal cabaretvoorstellingend ie afgelopen december uitgezonden zijn en niet via uitzendinggemist terug te kijken zijn).

Kan ik op een eenvoudige manier op een later moment door jullie een harde reset laten uitvoeren?
Reputatie 7
Dat begrijp ik! Noem jij een datum en tijdvak, dan zorg ik dat dan de TV Box gereset wordt! 🙂
Ik heb precies hetzelfde probleem, vreselijk irritant! Ik had al eerder gelezen dat de TV box dan gereset moet worden. Ik dacht ik laat het maar even want er zijn nog een aantal opnames die ik wil zien. Echter nu begint het probleem dat bij ingestelde opnames van 1 uur er ruim 1 dag opgenomen wordt. Echt heel vervelend. Ik hoop op een oplossing.
Reputatie 7
Hoi MarjoleinFV,

Dat gaan we direct aanpakken! Mocht de uitleg van Kevin hierboven niet werken, dan wil ik een fabrieksreset uitvoeren. Als de TV Box dan in de war is geraakt, brengen we hem op deze manier weer bij de les. Stuur hiervoor je postcode, huisnummer en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht aan mij (klik op mijn naam). 🙂
Heb dit issue vanaf het allereerste moment dat ik het nieuwe apparaat in gebruik heb genomen nadat ik ben overgestapt vanaf Ziggo.

Wat zou een harde reset (= terug naar fabrieksinstellingen) helpen als het lijkt dat de software rondom die functie gewoon niet goed lijkt te werken?!
Led knippert inderdaad maar geen actie.
Reputatie 7
Badge +5
Hoi the_menace, sorry voor mijn late reactie. Jouw bericht is er vanwege een fout systeem tussendoor geglipt, vandaar dat je eerder niets van mij hebt vernomen. Het is wel al een poos geleden, dus ik hoop stiekem dat het ondertussen netjes voor jou is opgelost. Mocht je mijn hulp toch nog nodig hebben, laat het mij dan meteen weten. Een reset kan voor dit punt namelijk wonderen doen. Ik help graag! 😄
Het lijkt erop, dat er iets qua software is bijgewerkt want gisteren kon ik wel herhaalde opnamen en geplande (herhaal)opnamen verwijderen.
Melding kan dicht.
Reputatie 7
Goed om te horen dat het gelukt is @the_menace. Laten we hopen dat het vanaf nu definitief is verholpen! 😉

Hoi, ik heb dit probleem ook sinds een aantal weken en ik wil geen harde reset doen vanwege hoeveelheid programma’s op de harde schijf. Nu moet ik wekelijks handmatig individuele opnames verwijderen. Is hier al een alternatieve oplossing voor bekend? Dank

Reputatie 7
Badge +5

Hi @FLO, sorry voor dit ongemak! Ik snap dat dit onhandig is om steeds te moeten doen. Heb jij de stappen van Kevin al geprobeerd? Dit kan jou goed helpen. Anders is een reset inderdaad de enige oplossing. In dat geval mag je mij een seintje geven als je de opnames gekeken hebt. Dan loop je niets mis en maak ik de reset in orde! 

Reageer