Beantwoord

gesproken ondertitels

  • 28 December 2017
  • 4 reacties
  • 2235 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
ik weet niet of het al lang aanwezig is, maar sinds kort :S heb ik de HD kanalen op de TV ontdekt.
Maar ik kijk hier steeds minder naar omdat ik een beetje moe wordt van de gesproken ondertitels.
Weet een van jullie of, en zo ja hoe, het mogelijk is on deze vreselijk irritante zeurtoon uit te zetten.

Ik heb een Entone decoder onder mijn TV staan.

vriendelijke groet,

Jos
icon

Beste antwoord door OpaGod 29 December 2017, 00:46

Bekijk origineel

4 reacties

Hallo,
Ik neem aan dat u de kanalen 101, 102 en 103 bedoelt waar die zeurtoon zich bevind. Deze kanalen (NED 1, 2 en 3) worden speciaal met gesproken ondertitels tentoon gesteld voor de slechtzienden. De kanalen 001, 002 en 003 zijn de gewone kanalen en zijn ook gewoon in HD.
dank voor het antwoord, ik had zelf de indruk dat kanaal 101 helderder/scherper was, maar zal dan
wel gezichtsbedrog geweest zijn.

groet,

Jos van der Plicht
Hallo Jos,

Ik heb toch nog maar eens gekeken of ik verschil zie tussen de kanalen maar ik kan niet echt een verschil ontdekken. Er zou ook geen verschil mogen wezen daar de kanalen beide in HD worden doorgegeven. Het verschil tussen de oude TV-resolutie en HD is erg duidelijk dus dat moet wel opvallen.
Ik wens je/jullie alvast een hele fijne jaarwisseling en een geweldig nieuwjaar.

Groetjes,

Ronald van der Wiel
Reputatie 7
Bedankt Ronald, voor het antwoord! :)

Is het nu helder, Jos (net als het beeld en geluid)?

Reageer