Beantwoord

Glasvezel, Wat zijn de bitrates van de HD kanalen inc. Fox/Ziggo sport?

• 22 september 2017
  • 27 reacties
  • 2028 Bekeken

Toon eerste reactie

27 reacties

Hi forward, de informatie klopt deels, de standaard bitrate voor TV is inderdaad 8 Mbit, wanneer je gebruik maakt van een TV-Box met opnamefunctie dan is dit 16 Mbit. Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!

Het zoveelste antwoord van T-Mobile wat weer afwijkt van de vorige antwoorden.
Sowieso is het zeer onwaarschijnlijk dat de bitrate van de streams die geboden worden anders is wanneer je een recorder hebt.

Dit antwoord kreeg ik overigens van T-Mobile via facebook:
"Hoi Erik,

Ik snap dat je dit graag zou willen weten! Sorry voor mijn late reactie trouwens, we zitten in onze (historisch) drukke periode. Ik hoop dat ik niet te laat ben. De gegevens van mijn collega's kloppen wel, maar niet voor jou. Op onze WBA glasvezel netwerk (netwerk beheerder KPN) zijn de streams inderdaad 8Mbps. Jij zit echter aangesloten op ons ODF glasvezel netwerk. Hierop leveren wij 12Mbps. Ik hoop dat je hier wat mee kunt!

Groetjes,
Cheyenne"

Ik denk dat dit bericht het meest in de richting zit van de werkelijkheid.
Echter weet ik nu nog steeds niet of dit voor ALLE HD kanalen geldt of voor de Nederlandse kanalen 1-10. Zoals bijv. ook bij KPN het geval is dat deze kanalen een hogere bitrate hebben dat de rest. 12.75Mbps ten opzichte van 7Mbps.
Reputatie 6
Badge +7
Hi forward, de informatie klopt deels, de standaard bitrate voor TV is inderdaad 8 Mbit, wanneer je gebruik maakt van een TV-Box met opnamefunctie dan is dit 16 Mbit. Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!

Reageer