Beantwoord

Haperend beeld (beeld wordt zwart)

  • 30 October 2020
  • 8 reacties
  • 362 Bekeken

Reputatie 3

Sinds een paar dagen hebben we tijdens het tv kijken veel last van een haperend beeld d.w.z dat het tv beeld voor een moment zwart wordt en daarna het beeld weer terug komt.

Dit is redelijk irritant…..

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 12 November 2020, 10:58

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7

Hi @George Nieuwenboom, dat gaan we oplossen! Ik heb meteen met je meegekeken en de verbinding met de TV Box ziet er prima uit. Wordt het beeld helemaal zwart of zie je toevallig een foutmelding? Ik vermoed dat de oorzaak mogelijk een probleem met de HDMI verbinding is waardoor het beeld tijdelijk wegvalt. Zou de je TV Box eens opnieuw aan willen sluiten en indien mogelijk een andere HDMI poort op de TV en een andere HDMI kabel proberen? Ik hoor graag wat het resultaat is!

Reputatie 3

Hallo Brian. Excuses dat ik nu pas reageer. Ik heb wat problemen met jouw aangedragen oplossingen.

Allereerst is het zo dat het beeld geheel zwart wordt -  af en toe van korte duur en doms wat langer. Dit is niet leuk (understatement).

Mijn zeer beperkte kennis op dit gebied reijte slechts tot het uit- en weer aansluiten van de tvbox. Ik heb totgeen idee hoe ik een hdmi kabel of poort van een smart TV moet verwisselen. Daarbij is het zo dat ik , gezien mijn leeftijd (over 2 weken word ik 80),  totaal geen benul heb van hetgeen ik zou moeten doen om die storing te verhelpen.

Wellicht heb je daar wel een idee iver.

Dank alvast  voor je bemoeienissen.

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @George Nieuwenboom, bedankt voor de uitleg, nu kunnen we het probleem makkelijker afbakenen en enkele zaken uitsluiten.

Het is begrijpelijk dat jouw kennis niet zover reikt en excuses dat we niet meteen duidelijker zijn geweest! Net als Brian vermoed ik dat het inderdaad aan de HDMI-aansluiting ligt, om je alvast vooruit te helpen, heb ik daarom meteen een nieuwe kabel naar je toegestuurd. Deze zal binnen enkele dagen in de bus liggen. Het gaat om de kabel die de TV Box verbindt met jouw TV. Zo'n soort kabel:

Deze kabel zit achterin op de TV Box aangesloten in deze poort/ingang:

Gaat het je zo lukken, denk je? Zo niet, laat het me weten, dan schiet ik zo snel mogelijk weer te hulp. We gaan het euvel samen aanpakken en oplossen, dat weet ik zeker!

Reputatie 3

Jason, geweldig zoals jullie het probleem trachten op te lossen. Alvast dank. Fijne dag verder

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan @George Nieuwenboom. Als er toch nog onduidelijkheden zijn, dan help ik je graag zo goed mogelijk verder. Blijf veilig binnen en een goede gezondheid toegewenst. Mocht ik je niet meer spreken, alvast een fijne verjaardag toegewenst!

Reputatie 3

Doe ik!

Dankjewel voor de felicitaties. Groetjes George

Reputatie 3

Hallo Jason, excuses dat ik jou nu pas beantwoord.

Ik heb die kabel gisteren ontvangen en vanmiddag heb ik deze vervangen. Inderdaad is de aansluiting anders dan hetgeen in de tv zit (een “grotere” aansluitstuk - een t-vorm), terwijl die nieuwe aan beide uiteinden een platte” aansluiting heeft voor zowel de tv box en tv zelf.

Wat ons opvalt is dat het kleurenbeeld "nu veel mooier is en nu maar afwachten of het haperend beeld tot de verleden tijd hoort. Ik heb een vermoeden dat het probleem is opgelost. Mocht het niet zo zijn dan zal ik jou weer lastig moeten vallen.:yum:

Fijn weekend. George

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @George Nieuwenboom, dat is heel fijn om te horen! 

We gaan er niet van uit, maar mochten er toch nog problemen ontstaan, dan mag je mij zeker weten “lastig vallen” - je valt me overigens nooit lastig, ik hou ervan om mensen te helpen en met mij de hele Community. Het komt vast goed, alvast een mooie verjaardag toegewenst! 🎂

Reageer