Beantwoord

Haperend beeld/ blokkerig beeld op tv , soms loopt het vast

  • 16 August 2019
  • 29 reacties
  • 4909 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Ik heb sinds 9 Juli T mobile thuis.
Vanaf het begin heb ik al last van digitale storing op tv , het blokt of blijft soms helemaal hangen.
de ene keer meer dan de andere , soms zie je de persoon in beeld niet eens meer.
Er is door T mobile al een check gedaan op de lijn, er is een nieuwe modem geplaatst.
effect heeft het niet gehad, het is eerder slechter geworden !
Ik heb drie tv boxen , een met opname , bij alle drie heb ik storing.
Internet werkt goed.
Al twee keer contact gehad met de klantenservice , er zou een oplossing voor worden gezocht.!!!!!
echter 10 dg later nog niets gehoord.?????????????!!!!!!!!!!!!!!
Zijn er meerdere soorten modems en tv boxen in gebruik bij T mobile?
ik heb namelijk op deze glasvezel aansluiting, eerst Telfort gehad ,oud type met analoog signaal en daarna het nieuwe volledig digitaal zeer goed beeld !!!!!!!!!!!!!
Je zou toch verwachten dat er een oplossing zou moeten worden geregeld.
Het laatste antwoord wat ik kreeg was dat het probleem misschien bij KPN lag ?
Heeft iemand hier ervaring mee?
icon

Beste antwoord door Brian 21 August 2019, 10:54

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7
Bij 3 tv’s krijg je ook een switch. gebruik je deze ook ?
Ik gebruik inderdaad de switch een tv box zit op aansluiting vier op de modem en de switch op drie met twee tv boxen.
als je langer tv kijkt lijkt het steeds erger te worden, en ook bij snel bewegende beelden.

ik moet nu met tv anywhere kijken , (casten naar de tv ) alleen zitten daar natuurlijk niet alle zenders op.
zo als fox.

bedankt voor je reactie
Reputatie 7
Hi @Theo V, ik geef je graag meer informatie! Het gaat hier om een probleem met het TV signaal op een deel van het netwerk en speelt dit dus niet alleen op jouw adres. We werken al samen met de netbeheerder en onze netwerkpartner om deze problemen te verhelpen. Er is op dit moment nog niet bekend wanneer de problemen verholpen zullen zijn maar we doen er alles aan om de problemen zo snel mogelijk te verhelpen!
Reputatie 1
Goedenavond,

Alle stappen doorlopen maar helaas nog steeds geen beeld en de melding heeft zich een error voor gedaan. Lokatie 1335 Almere.

Mvgr.
Alex
Reputatie 7
Hi @AlexHoekstra, ik kijk graag met je mee! Zou je mij hiervoor een privébericht willen sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer? Ik hoor graag van je!
Reputatie 1
Hi Brian,

Het is niet meer nodig, excuus. Op de 1 of andere manier was op mijn 1e switch thuis "igmp snooping" geactiveerd en ja dan gaat het niet meer werken ......

Met vriendelijke groet,
Alex
Reputatie 7
Hey @AlexHoekstra, geen probleem, top dat je de oorzaak hebt gevonden! 🙂
Ook hier alweer een aantal dagen last van blokkerig beeld. Beneden gaat redelijk (af en toe stroom eraf) maar boven helemaal niets
en constant blokkerig beeld.
1314ME Almere. Alweer storing?
WiFi werkt prima maar internet aan de kabel is ook traag.
Graag contact.

Na een goede periode van een paar maanden de laatste week regelmatig weer blok storing in beeld. Is dit bekend en wordt er aan gewerkt? Moet wel zeggen dat ik hier met vorige provider nooit last van had en ben wel teleurgesteld dat het nu weer optreedt.
Hallo,
we hebben een paar weken terug een grote stroomstoring gehad in de regio.
Daarna was het beeld aanzienlijk beter, echter nu is het met tussenpozen weer waardeloos.
een film kijken is bijna niet te doen, je ziet de gezichten van de acteurs nauwelijks.
het word onderhand een beetje sneu. ik heb nu sinds twee maanden een abb. en maar even goed beeld gehad.
het probleem zou bij de netwerkbeheerder liggen maar Telfort werkt toch met hetzelfde netwerk, daar heb ik dit probleem niet gehad.
Reputatie 7
@Lvanbeek70, oei dat ziet er inderdaad niet goed uit! Ervaar je nog steeds problemen met het beeld? Zo ja stuur mij dan even een privébericht met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer, dan kijk ik graag met je mee!

@Koeno Op jouw adres zie ik geen bijzonderheden en je verbinding ziet er prima uit! Ik zie wel wat verstoring op de TV Boxen en je modem is al een lange tijd online. Zou je onderstaande stappen eens uit willen voeren om te kijken of dit het probleem oplost?

1. Koppel de netwerkkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Voer vervolgens een powerflip uit van het modem (20 seconden van de stroom).
3. Als het modem is opgestart sluit je de TV Box weer aan op de stroom.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘Geen internetverbinding gevonden’ kan je ook de netwerkkabel weer aansluiten.

@Theo V Klopt inderdaad, het is een issue op het netwerk zelf dus Telfort zal hier mogelijk ook hinder van ondervinden. Excuses dus het zolang duurt, we hebben een aantal dage geleden opnieuw om een update vanuit de netbeheerder gevraagd!
Wij hebben nog steeds last van storing.
We hebben nu ontdekt dat als we boven de tv aan zetten hebben we storing beneden.
En dit dus ook andersom... Echt bizar.
Het is nu vrijdagavond, boven staat niets aan en beneden geeft het beeld gewoon error.
Terwijl we gisteren redelijk beeld hadden

Ik heb inmiddels een privébericht gestuurd

Mvg Linda
Goedemorgen,

Zoals u waarschijnlijk kan zijn in de gespreksgeschiedenis kan lezen, heb ik al vanaf het begin van mij abonnement bij jullie slecht beeld. Ik heb alle stappen ondernomen die door jullie werden voorgelegd, maar uiteindelijk heeft t niks geholpen. Ik heb het toen maar geaccepteerd en ben eigenlijk wat ik keek op de tablet gaan kijken. Maar eigenlijk slaat dat natuurlijk nergens op. Ik zie dat de rekening ook weer hoger is geworden en nu bijna zo hoog is als concurrerende bedrijven van jullie. Ik wil dat het probleem van slechte verbinding verholpen gaat worden. Anders willen wij ons abonnement stopzetten en gaan we opzoek naar een andere aanbieder.
Reputatie 7
Hoi Fabio,

Ik ben het met je eens dat het natuurlijk niet de bedoeling is dat wanneer je televisie hebt afgesloten, dat je dan alsnog met de tablet op de bank moet zitten..

Het is misschien wel even dubbelop, maar zou je kunnen aangeven welke stappen je uit dit topic hebt getest en of er überhaupt enig resultaat te zien is? Dan weten wij ook gelijk meer en kunnen we wat gerichter op zoek gaan naar dé oplossing!

We zien jouw reactie graag tegemoet, Fabio!
1. Eerste checks
Bij iedere verstoring is het altijd handig om eerst de TV Box voor tien seconden van de stroom te halen. Controleer ook of je internetverbinding nog werkt. Werkt deze niet, dan is er iets anders aan de hand. Haal dan eerst het modem voor tien seconden van de stroom. Blijft het probleem op Internet èn TV, volg dan deze stappen.

2. Het signaal van buitenaf
Je hebt de TV Box even van de stroom gehaald, maar het probleem speelt nog steeds. Dan krijgen we het grote uitsluitspelletje: wat veroorzaakt de storing? We beginnen bij de bron. Het kan zijn dat er een snelheidsprobleem is. Er is dan niet genoeg bandbreedte om het TV signaal door te geven met blokjes tot gevolg. Test met een laptop of PC met een bekabelde verbinding direct op het modem in LAN1 of LAN2 welke snelheid je haalt. Is dit meer dan 12 Mb/s? Dan ligt het niet aan de verbinding van buitenaf. Is de snelheid lager? Laat het ons weten!

3. Het modem
Misschien is het modem ergens van in de war geraakt. Je hebt deze al even van de stroom gehaald. We pakken het nu grootser aan! Haal de Internetkabel voor de TV Box bij LAN3 of LAN4 uit het modem. Nu voeren we een fabrieksreset van het modem uit. Als het modem volledig is opgestart (de lampjes branden weer constant) en de TV meldt "ethernet is not detected", dan sluiten we de Internetkabel weer aan bij LAN3 of LAN4. Geen verschil? Dan gaan we door.

4. De kabel
Veruit de meeste problemen komen door de spreekwoordelijke kink in de kabel. Zorg voor een directe verbinding tussen het modem en de TV Box met een Internetkabel. Maak je gebruik van homeplugs, devolo's, verlengstukjes of andere adapters, koppel deze dan los en gebruik de meegeleverde kabel. Nog niet opgelost? Volgende stap.

5. De TV Box
Er kan natuurlijk ook iets mis zijn met de TV Box zelf. Heb je een TV Box zonder opnamefunctie? Voer dan een fabrieksresetuit. Heb je een TV Box met opnamefunctie, controleer dan of de schijfruimte niet (bijna) vol zit en verwijder enkele opnames. Dit vind je in het Menu // On Demand // Opnames // Geplande opnames. Heb je toevallig nog een tweede TV Box, wissel deze dan om. Blijft de storing dan bij de TV Box of bij de TV? Als het aan de TV Box ligt, neem dan contact met ons op.

6. De televisie
Als je bij bovenstaande kruistest (het omwisselen) zeker bent dat het niet aan de internetkabel ligt (die je hebt vervangen), dan kan het aan de TV zelf of aan de HDMI kabel liggen. Vervang de HDMI kabel daarom, dat is makkelijker dan de TV. Heb je een Philips TV? Zorg dan voor de laatste update van je toestel. Geeft ook het menu een verstoord beeld weer, dan is er iets mis met het toestel. Vraag het dan na bij de leverancier.

Deze stappen heb ik ondernomen. Ik heb bijvoorbeeld ook het kanaal in router ook veranderd naar een beter kanaal. Ook kijken wij gewoon tv via de kabel

Alvast bedankt,

Fabio
Reputatie 7
Hey @Fabiovv,

Ik heb je gegevens erbij gepakt! Nu zie ik dat je woonachtig bent in Dordrecht. Jammer genoeg ervaren we problemen met de glasvezel in die regio wat resulteert in blokkerig beeld. Ons netwerk team is van dit probleem op de hoogte en het onderzoek is volop gaande. Je hoeft verder geen stappen te ondernemen, we gaan dit probleem op afstand oplossen. Sorry voor het ongemak!

Begrijp dat meer gebruikers zijn die last hebben van blokken op de tv, wat ik ervaar, als het optreed en ik de utp kabel wissel van netwerk poort is het weer voor een tijdje weg. Ik heb 2 utp poorten waarvan een direct naar zyxel modem en de andere poort naar een switch. Ik heb net de nieuwe firmware dus dat was het telefoon probleem  nummer weergave. Ik hoop dat hier ook snel een oplossing voor komt.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bartpiek,

 

Het is niet de bedoeling dat je last hebt van blokkerig/haperend beeld. Sorry voor het ongemak! Om zeker te weten dat het niet aan je TV Box zelf ligt, zou ik willen vragen of je deze direct op het modem wilt aansluiten en dan alle 4 de LAN poorten wilt testen.

Ik heb een utp kabel buiten om gelegd , modem zit namelijk in de meterkast. En in de woonkamer een dubbele outlet.  Kan zijn dat dit de boos doener is. We gaan het zien

Helpt niet , wederom blokken . Wat ik van de helpdeskmedewerker  te horen kreeg,  zit het probleem in het zyxel modem. Media Kastje heb ik al gewisseld  daar ik er twee heb. 

Reputatie 7

Hoi @Bartpiek,

 

Ik help je graag verder! Mag ik vragen wat je nu getest hebt? Ik kan je geruststellen wat betreft het modem: er zijn geen issues met de communicatie van het modem met jouw TV Boxen. Ik wil graag uitsluiten dat de outlet of de kabel het probleem veroorzaakt. Kun je testen (eventueel met een kabel buitenom) met een directe kabelverbinding tussen TV Box en modem? Hoe vaak zie je blokken in beeld, is dat continu of zo af en toe? Helpt een korte reset of maakt dat niets uit? Zit er verschil tussen de kabel die direct via de outlet gaat en diegene die via de switch gaat? Ik hoor graag van je over deze vragen. Op deze manier kunnen we snel naar de oorzaak én de oplossing schakelen! 

Hallo Sander,

 

Ik heb getest met een nieuwe upt kabel , direct op mediabox  en het modem in de meter kast.

Wat mij op valt is dat als ik op zaterdag ochtend kijk geen last heb. Speed test gedaan en haal dan 45 Mbit up en down. Prima dus.

S'avonds bij druk bekeken programma's zoals het boxen treed het soms op zeg 1 keer in de vijf minuten en dan ook niet altijd.ik toen nog geen speed test gedaan. Het lijkt er een beet je op dat het niet bij mij zit. ik zal nog een speed test doen als het optreed kijken of dat verschil maakt. Even voor jou idee, modem zit in de meter kast tv box in de woonkamer, upt kabel lengte 8 meter.in de woonkamer afgemonteerd op een outled en in meter kast op en rj 45 connector. Zal van de week nog een tester op de kabel aansluiten. Zodat ik zeker weet dat deze goed . Kom er nog even op terug.

Wat mij op valt, de gehele avond geen last , tot Ricoh , van dat moment af en toe blokken, speed test gedaan geen probleem, ook tijdens het downloaden van nieuws groepen geen probleem. Eerlijk gezegd denk ik dat bij t-mobile zit en dan met name het glas netwerk. Dit daar mijn zoon ook via t-mobile internet heeft maar via koper.hij heeft het probleem niet.mijn vraag zijn er meer gebruikers die dit probleem ervaren via het glas netwerk. Dit daar ik tijdens afsluiten ook voor 500mbit kon kiezen , en deze mogelijkheid is nu niet meer.? Dit moet een technische reden hebben.maar goed graag op oplossing voor het blokken, 

 

Reputatie 7

Hey @Bartpiek,

We gaan verder speuren en proberen de boosdoener te vinden waardoor je blokkerig beeld ervaart. Goed om te lezen dat je snelheid wél 100% naar wens functioneert. Uit jouw verhaal hierboven haal ik niet uit of het blokkerig beeld ook te zien is wanneer je een netwerkkabel/UTP-kabel rechtstreeks vanaf je modem naar je TV Box trekt. Dus zonder switch/outlet. Heb je dit al getest? Het liefst een test met twee verschillende netwerkkabels.

Dit was mijn bericht van 4 dagen terug.

Ik heb getest met een nieuwe upt kabel , direct op mediabox  en het modem in de meter kast.

Wat mij op valt is dat als ik op zaterdag ochtend kijk geen last heb. Speed test gedaan en haal dan 45 Mbit up en down. Prima dus.

S'avonds bij druk bekeken programma's zoals het boxen treed het soms op zeg 1 keer in de vijf minuten en dan ook niet altijd.ik toen nog geen speed test gedaan. Het lijkt er een beet je op dat het niet bij mij zit. ik zal nog een speed test doen als het optreed kijken of dat verschil maakt. Even voor jou idee, modem zit in de meter kast tv box in de woonkamer, upt kabel lengte 8 meter.in de woonkamer afgemonteerd op een outled en in meter kast op en rj 45 connector. Zal van de week nog een tester op de kabel aansluiten. Zodat ik zeker weet dat deze goed . Kom er nog even op terug.

Reageer