Beantwoord

Haperend geluid TV/Radio

  • 29 December 2017
  • 62 reacties
  • 3125 Bekeken

  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 104 reacties
Als ik lange tijd radio luister (of tv kijk) via de set top box op mijn tv gaat, na verloop van tijd, het geluid ineens haperen. Als ik dan niks doe valt het geluid vanzelf weg. Als ik dan het kanaal verander is het geluid direct weer terug. Dit is nooit geweest en een euvel van de laatste 2 weken. Ik heb de box al meer dan 2 jaar en nooit eerder problemen gehad. Uiteraard heb ik het modem opnieuw gestart, de box gereset, kabels gecheckt en de snelheid gecontroleerd. Niets helpt.

Wie heeft dit probleem ook gehad en hoe is dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door Brian 31 July 2018, 10:10

Bekijk origineel

62 reacties

Ditzelfde probleem ervaar ik ook. Na een uur of langer (ik weet niet precies hoelang) gaat de radio haperen. Het klinkt een beetje als een vastlopende CD, alleen loopt de muziek wel door. De beste vergelijking die ik kan verzinnen is het geluid dat we vroeger maakten als we indiaantje speelden. Dat je met je hand op je open mond slaat terwijl je "hoooeeee" roept. Dat idee.

Dit is bij ons nu één of twee keer gebeurd. Van radiozender wisselen lost het probleem inderdaad op.
Hmmmm ok, dank je wel jibbewillem. Dit betekent dus dat het probleem zich in de box bevind. Ik neem aan dat het iets te maken heeft met de buffers. Ik ga, in het nieuwe jaar, de technische dienst van T-Mobile verwittigen van dit probleem. Hopelijk reageren ze beter dan DPD.

Prettige jaarwisseling.

Ronald van der Wiel
Reputatie 3
Ik had een zelfde probleem met TV lange tijd dezelfde zender en ook haperend geluid.
Stoom er af en opgelost.
Reputatie 7
Hoi OpaGod en jibbewillem!

Dat klinkt niet als muziek in de oren, deze situatie. Een indiaantje met vertraging zo te lezen. Ik kan me voorstellen dat het fijner TV-kijkt of dat je liever naar de radio luistert zonder dat het geluid hapert. Fijn dat het wisselen van kanaal in ieder geval helpt! Ook @StefanT geeft een goede tip mee: een reset van de TV Box. Mocht dit niet werken, sturen jullie mij dan een privébericht met je postcode + huisnummer en laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Ik kijk graag met jullie mee!
Ik ben al in onderhandeling via Twitter met T-mobile. Een reset van de TV-box heb ik geprobeerd maar mag niet baten. ALLES wat op Internet staat als remedie heb ik al geprobeerd maar niets schijnt te werken. Nu net weer kanaal gewisseld om geluid weer normaal te krijgen. Ik ga nog eens proberen met een reset van de TV-Box...
Via Twitter er niet uit gekomen. Antwoorden gekregen van de complete bezetting van T-Mobile en mijn dank daarvoor maar helaas zat er niet een winnend antwoord tussen. Drie maal de TV-Box gereset want dat moest het verhelpen (dus niet spanning eraf en weer erop maar ECHT resetten), modem naar fabrieksinstellingen terug gebracht, kabels verwisseld, spanning eraf en weer erop, HDMI kabel gewisseld... NIET dus. Ook ALLE andere oplossingen geprobeerd die aan werden gedragen maar helaas... niets helpt. Op Twitter vermeld dat ik nu graag wil stoppen OF een goed antwoord wil hebben en dat ze niet aan moeten komen met iets resetten want dat heb ik nu al meerdere malen gedaan. Hierna compleet stil geworden en ook totaal geen respons meer gekregen van wie dan ook.
Nu maar weer eens hier proberen.

Wie o wie weet de oplossing?
Ik ga voor de nieuwe TV-Box die T-Mobile op gaat sturen naar mijn adres. Wie is hier ook voor?
😃 :?
Reputatie 7
Badge +1
@ OpaGod welke box krijg je dan? ik heb zelf nog de oude Amino 140 dat is een prima box echter alleen voor de primaire dingen vooral omdat de box een beperkt geheugen en flash heeft.
Moet eerlijk bekennen er zelf geen last van te hebben terwijl de tv toch regelmatig aanstaat en ook regelmatig radio luister, durf niet te zeggen of er wat dit betreft verschil is tussen fiber of DSL?

Trouwens ik wist wel dat God een zoon had maar dat hij een opa had heb ik nooit geweten:? 🙂
Reputatie 7
Je hebt wel echt al van alles geprobeerd, OpaGod! Dat waardeer ik, dat je die moeite zo neemt. Ik zie inderdaad dat we met man en macht hebben geprobeerd je te helpen, ik vind het erg jammer dat jouw radioprobleem desondanks nog niet is opgelost. Dus ik heb me deze ochtend beziggehouden om me flink in jouw situatie te verdiepen. En ik heb hierover nieuws voor je, dat hopelijk meer duidelijkheid biedt. Er blijkt een storing in de radiozenders van de TV Boxen te zitten, welke inderdaad sinds de tijd van jouw melding speelt. Ons TV-team is druk bezig met het oplossen hiervan. Zo hebben ze onze leverancier ingelicht, waarna deze een 'fix' heeft aangeleverd. Deze bleek jammergenoeg niet goed te werken. Het TV-team heeft vervolgens aan de leverancier de opdracht gegeven om het probleem verder te onderzoeken en op te lossen. Hier is nog geen nieuwe update over.

Vaak, wanneer er geen algemene storing speelt, helpt de reset wel. Nu dus inderdaad niet. Van deze storing ervaren jij en Jibbewillem last, excuses hiervoor! Ik hoop met je mee dat de radiostoring snel is verholpen. Voor nu zal ik je toch aanraden om even van zender te wisselen om het geluid weer te herstellen. Wanneer de storing voorbij is, is alles uiteraard weer vanouds en kun je weer volop genieten van de hele dag radiogeluid!
@ OpaGod welke box krijg je dan? ik heb zelf nog de oude Amino 140 dat is een prima box echter alleen voor de primaire dingen vooral omdat de box een beperkt geheugen en flash heeft.
Moet eerlijk bekennen er zelf geen last van te hebben terwijl de tv toch regelmatig aanstaat en ook regelmatig radio luister, durf niet te zeggen of er wat dit betreft verschil is tussen fiber of DSL?

Trouwens ik wist wel dat God een zoon had maar dat hij een opa had heb ik nooit geweten:? :)


Haha die opmerking was snerend bedoeld naar T-Mobile. Als ik alles meerdere malen heb geprobeerd om storing te verhelpen en niets werkt dan blijft er toch maar een ding over en dat is de box vervangen...
Als het goed is mag het geen verschil geven tussen DSL of Fiber. Het haperen van het geluid is echt een storing IN de TV-Box.
Iedereen heeft/had een opa dus ook God.... 🆒 😃
Je hebt wel echt al van alles geprobeerd, OpaGod! Dat waardeer ik, dat je die moeite zo neemt. Ik zie inderdaad dat we met man en macht hebben geprobeerd je te helpen, ik vind het erg jammer dat jouw radioprobleem desondanks nog niet is opgelost. Dus ik heb me deze ochtend beziggehouden om me flink in jouw situatie te verdiepen. En ik heb hierover nieuws voor je, dat hopelijk meer duidelijkheid biedt. Er blijkt een storing in de radiozenders van de TV Boxen te zitten, welke inderdaad sinds de tijd van jouw melding speelt. Ons TV-team is druk bezig met het oplossen hiervan. Zo hebben ze onze leverancier ingelicht, waarna deze een 'fix' heeft aangeleverd. Deze bleek jammergenoeg niet goed te werken. Het TV-team heeft vervolgens aan de leverancier de opdracht gegeven om het probleem verder te onderzoeken en op te lossen. Hier is nog geen nieuwe update over.

Vaak, wanneer er geen algemene storing speelt, helpt de reset wel. Nu dus inderdaad niet. Van deze storing ervaren jij en Jibbewillem last, excuses hiervoor! Ik hoop met je mee dat de radiostoring snel is verholpen. Voor nu zal ik je toch aanraden om even van zender te wisselen om het geluid weer te herstellen. Wanneer de storing voorbij is, is alles uiteraard weer vanouds en kun je weer volop genieten van de hele dag radiogeluid!


Vandaag weer eens thuis geweest en de radio aangezet. Na 4 uur nog steeds geen haperend geluid dus ik begin te geloven dat er nu dus iets is aangepast zodat wij nu weer ongestoord radio kunnen luisteren. TV wordt bij ons niet veel gebruikt dus dat heb ik nog niet kunnen checken. Gebeurt ook zelden dat de TV langer dan 2 uur op een kanaal blijft staan.
Voorlopig ben ik blij dat de radio weer storingsvrij werkt.

Vind wel dat de medewerkers hiervan op de hoogte hadden moeten zijn. Kwestie van een notitie in het digitale systeem wat voor jullie neus staat en je kan tegen de klant zeggen dat er een storing is waar aan gewerkt word. Misschien verbeterpuntje voor de volgende vergadering/meeting die jullie ongetwijfeld hebben.
Reputatie 7
Fijn om te lezen dat het weer ongestoord werkt! En heel erg bedankt voor je feedback, dit had inderdaad beter kunnen verlopen en ik ga hier zeker een interne melding van maken. Ik wens je veel plezier met het luisteren naar de radio!
Ik heb hier ook al behoorlijk lange tijd last van. Radio hapert na een tijdje luisteren, heel erg irritant.
Alles geprobeerd, router reset, stroom eraf, kabels gewisseld, beide boxen geprobeerd die we hebben, internetsnelheid gechecked, maar helaas.
Naast het hakkelen van de radio vind ik het menu van de box ook heel erg traaaaaaaaaaggggggg als je tv kijkt en tussen zenders wil wisselen.:( Qua internet is het verder prima trouwens, maar radio en tv is niet prettig.
En als iets maar half werkt, dan is € 55,- per maand ineens toch best duur. Ik heb Entone 510b kastjes trouwens.
Het is bij mij ook weer aan het hakkelen. Na een tijdje is het hakkelen weer begonnen (Ik heb het niet eerder gehoord want ik ben een tijdlang niet thuis geweest). Wat het veroorzaakt is mij nog steeds een raadsel (buffer?) maar dat het hardware-matig is en NIET opgelost kan worden door wat voor reset dan ook is mij nu wel duidelijk. Ook valt mij op dat T-Mobile NIETS maar dan ook NIETS wil weten van hardwarematige oplossingen. Ze blijven zeuren om resets, kabels vervangen, knopjes drukken en andere dingen die niets uithalen. Een nieuwe (andere) box opsturen die wel werkt zou een VEEL klantvriendelijker oplossing zijn. Natuurlijk niet direct maar als een klant al twee maanden aanmoddert met resets, kabels vervangen, knopjes drukken en andere dingen die niets uithalen dan wordt het volgens mij toch eens tijd om het probleem van een andere kant te gaan bekijken en dan een oplossing aandragen. Mijn waardering voor de klantenservice begint wel in een rap tempo te dalen moet ik zeggen.
Nu eens kijken hoe T-Mobile hierop gaat reageren.
Kijkt er niemand van T-Mobile mee op het forum?:?
Reputatie 7
Dag OpaGod,

Ik heb alles nog eens nagekeken en ik zie wat raars in de lijn terug! Ik vermoed dat we hier de netwerkbeheerder voor nodig hebben. Het ligt er een beetje aan hoe diep het probleem in het netwerk blijkt te zitten, hoe gemakkelijk het op te lossen is. Er is dus inderdaad niets mis met de kabels of de apparatuur bij jou thuis. Bedankt voor het nalopen, aandrukken, etcetera, dat kunnen we nu wel uitsluiten! Je wordt door middel van e-mail of telefoon op de hoogte gehouden. Laat je weten hoe het zich ontwikkelt?
Reputatie 7
Dag MarTineZ666,

Ook bij jou kijk ik graag mee! Je schrijft dat je al enkele zaken hebt uitgeprobeerd: super! Kun je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam) sturen? Kun je mij ook vertellen wat het resultaat van het omwisselen van de boxjes was? Bleef de hapering bij de TV Box of bij de locatie? Wat was de snelheid op de bekabelde computer? Tot slot: hoe is de TV Box verbonden met het modem? Is dit direct verbonden of zit hier nog apparatuur of een verlengstukje tussen?

Ik hoor graag, zodat ik aan de slag kan! 🙂
Beste Sander, ik heb je een PM gestuurd met alle gegevens.
Reputatie 7
Dag MarTineZ666,

Bedankt voor je bericht. Ik heb je een update gegeven in een PM. 🆒
Nou, de Technische dienst is ingeschakeld voor het probleem en al vrij vlot kreeg ik een email met onderstaand geautomatiseerd antwoord. Een "algemene storing" dus....??? Hmmmmmm... ik ben zeer benieuwd hoe lang het gaat duren voor het opgelost is....


Beste klant,

Je hebt een storing bij ons gemeld. Na onderzoek blijkt dat er sprake is van een algemene storing op het netwerk. We werken hard om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Team T-Mobile Thuis
Dag OpaGod,

Ik heb alles nog eens nagekeken en ik zie wat raars in de lijn terug! Ik vermoed dat we hier de netwerkbeheerder voor nodig hebben. Het ligt er een beetje aan hoe diep het probleem in het netwerk blijkt te zitten, hoe gemakkelijk het op te lossen is. Er is dus inderdaad niets mis met de kabels of de apparatuur bij jou thuis. Bedankt voor het nalopen, aandrukken, etcetera, dat kunnen we nu wel uitsluiten! Je wordt door middel van e-mail of telefoon op de hoogte gehouden. Laat je weten hoe het zich ontwikkelt?


Ok, goed dat je wat in de "lijn" hebt gevonden. Kan je dan ook uitleggen wat dat te maken hebt met het gaan hakkelen van het radio-geluid na een uur of twee??? Het mag best wel technisch worden daar ik dat misschien best wel kan begrijpen. Ik kan het namelijk niet verklaren met een "ruis" op de lijn omdat het hakkelen verdwijnt als ik van kanaal verwissel.
Ik heb trouwens nog geen mail of telefoon ontvangen dus weet niet of er wat veranderd is/moet zijn.
Ik denk dat er nu echt wat gaat gebeuren. Kreeg onderstaand mailtje:
Beste klant,

Je hebt aangegeven dat er iets mis is met je Interactieve TV Box. Onze technische helpdesk heeft naar het probleem gekeken en de TV Box is helaas niet meer te repareren. Maar maak je geen zorgen, de nieuwe TV Box is al naar je onderweg. Gelukkig kun je in de tussentijd TV blijven kijken met de TV Anywhere app.


Nu ff afwachten of de storing hier ook werkelijk mee verholpen word.
Ik heb hier hetzelfde probleem. In mijn geval deed de medewerker van de klantenservice in ieder geval heel erg zijn best. Nou ben ik niet helemaal onbekend met netwerken etc., maar als de medewerker volgens "het protocol" moet werken, dan duurt het wel even voor je probleem opgelost is of lijkt te worden. Ik heb nu meerdere keren contact gehad en met alle resets etc. heeft het probleem zich niet opgelost. Kost iedere keer heeeeeeeel veel tijd en geeft alleen maar meer frustratie. Ik heb nu de opdracht gekregen de volgende keer mijn stekkertjes even om te steken, maar heb erg het idee (gezien het aantal meldingen over deze ontvanger) dat hiermee mijn probleem ook niet is opgelost. Hoop op een goede oplossing op korte termijn.
Reputatie 7
@OpaGod Hoe is het resultaat met de nieuwe TV Box? :)

@william.vermeulen Ik zie dat er in jouw geval nog een switch tussen zit, om uit te sluiten dat dit de oorzaak is heeft mijn collega geadviseerd om de TV Box rechtstreeks aan te sluiten. Laat zeker even weten wat hier het resultaat van is!
@william.vermeulen Ik zie dat er in jouw geval nog een switch tussen zit, om uit te sluiten dat dit de oorzaak is heeft mijn collega geadviseerd om de TV Box rechtstreeks aan te sluiten. Laat zeker even weten wat hier het resultaat van is!

As we speak aan het bellen met klantenservice. Het stekkertje wisselen heeft geen enkel (positief) effect gehad. Laten we hopen op een oplossing. Ik zie dit echt als een goede reden om T-Mobile in gebreken te gaan stellen.
Klanten service geeft mij aan dat ik een schriftelijke klacht in moet dienen via email. Welk emailadres dien ik daarvoor te gebruiken?

Reageer