Beantwoord

Haperend geluid TV/Radio

  • 29 December 2017
  • 62 reacties
  • 3125 Bekeken

  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 104 reacties
Als ik lange tijd radio luister (of tv kijk) via de set top box op mijn tv gaat, na verloop van tijd, het geluid ineens haperen. Als ik dan niks doe valt het geluid vanzelf weg. Als ik dan het kanaal verander is het geluid direct weer terug. Dit is nooit geweest en een euvel van de laatste 2 weken. Ik heb de box al meer dan 2 jaar en nooit eerder problemen gehad. Uiteraard heb ik het modem opnieuw gestart, de box gereset, kabels gecheckt en de snelheid gecontroleerd. Niets helpt.

Wie heeft dit probleem ook gehad en hoe is dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door Brian 31 July 2018, 10:10

Bekijk origineel

62 reacties

@OpaGod Hoe is het resultaat met de nieuwe TV Box? :)

Ik heb de nieuwe box geïnstalleerd en voor zover ik kan horen gaat het nu goed. Heb de radio expres een nacht aan laten staan en niet gewisseld van kanaal. Toen ik 's ochtends de TV aan heb gezet kwam de radio zonder haperingen tevoorschijn. Ik ben er zeker van dat de storing nu is opgelost. Ik ga de oude box z.s.m. retour sturen.
Reputatie 7
@william.vermeulen Jammer om te horen dat het nog niet gelukt is om de oorzaak te verhelpen! Ervaar je de problemen met alle TV Boxen of is er een specifieke TV Box waar de problemen mee spelen? Je kan een schriftelijke klacht indienen als je wil maar ik kijk met liever met je naar hoe we dit zo snel mogelijk op kunnen lossen! ;)

@Opagod Super dat het voor jou is verholpen! We zien de oude TV Box tegemoet!
@william.vermeulen Jammer om te horen dat het nog niet gelukt is om de oorzaak te verhelpen! Ervaar je de problemen met alle TV Boxen of is er een specifieke TV Box waar de problemen mee spelen? Je kan een schriftelijke klacht indienen als je wil maar ik kijk met liever met je naar hoe we dit zo snel mogelijk op kunnen lossen! ;)

Ik ervaar de problemen alleen op de box met de opnamemogelijkheid. Een collega van u, zou een ticket aanmaken voor de technische dienst, maar ook hier is niets van terecht gekomen. Ik heb geen idee of u hiervoor gevoelig bent, maar als dit probleem niet opgelost is binnen 7 werkdagen, dan stel ik t mobile in gebreke. Ik ga nu in iedergeval mijn probleem bij het programma Kassa neerleggen, misschien dat zij wat verder komen.
beste william

ik heb hier ook last van maar ik gebruik de niet opname box.
Reputatie 7
@william.vermeulen Ik geloof niet dat Kassa je een technische oplossing gaat geven maar ik kan daar wel voor zorgen! 😉 Ik zie dat er al aardig wat stappen door zijn genomen met mijn collega's, is er ook al een fabrieksreset uitgevoerd van de betreffende TV Box? Zo niet dan zou ik deze graag nog willen proberen, mocht ook dat het probleem niet oplossen dan gaan we de TV Box omwisselen!

@tomgroen speelt het bij jou op beide TV Boxen of op één van de twee? En wat gebeurt er exact? Dan kijk ik ook graag met jou mee!
ja op beide kastjes, bij klantenservice hadden ze nog nooit gehoord van deze mankement. maar, het forum staat er vol mee. ze gaf bij mij aan dat het aan mijn abonnement lag die te laag zou zijn.
@william.vermeulen Ik geloof niet dat Kassa je een technische oplossing gaat geven maar ik kan daar wel voor zorgen! 😉 Ik zie dat er al aardig wat stappen door zijn genomen met mijn collega's, is er ook al een fabrieksreset uitgevoerd van de betreffende TV Box? Zo niet dan zou ik deze graag nog willen proberen, mocht ook dat het probleem niet oplossen dan gaan we de TV Box omwisselen!

Dag Brian, een heel klein beetje vraag je er toch om. Het is t mobile tot op heden ook niet gelukt het probleem op te lossen. En het speelt toch al vanaf januari. Ik heb een maand of anderhalf terug met een collega van jou en toen is alles gereset, modem en ontvanger, geen oplossing. Ik ga er vanuit dat dat gesprek gelogged is, destijds is vanwege het verloren gaan van opnames in de box ons een bos bloemen toegestuurd. Ik hoor graag wat de vervolgstappen zijn, een beetje zat begin ik het wel te worden.
We zijn weer een maand verder na de constatering "algemene storing op het netwerk". En er is nog niets veranderd. Hapert nog steeds...

Wat is de oplossing T-Mobile? Wordt het niet eens tijd?:@
Hoe is het Brian? Ik begrijp dat mijn probleem al langere tijd duurt en dat een paar dagen er ook nog wel bij kunnen, maar ik ben het nu toch echt wel een beetje heel erg beu aan het worden. Als T-Mobile binnen nu en 3 werkdagen mijn probleem niet heeft opgelost, zal ik hen juridisch in gebreke gaan stellen. We sturen raketten naar de maan, besturen voertuigen op mars, maar een haperende radio/tv verbinding weten we binnen 4 maanden niet op te lossen. Ik hoor graag spoedig.
Reputatie 7
@william.vermeulen Bedankt voor de informatie, ik heb alles verzameld en doorgestuurd naar onze Back Office om het probleem op te lossen! Nog even ter info, ons forum is bedoeld als een 'klant helpt klant' forum, daarom beantwoorden we berichten niet direct zodat andere klanten de gelegenheid hebben om ook te reageren. Het kan dus zijn dat je niet direct antwoord ontvangt op jouw bericht.

@tomgroen Ik heb meteen met je meegekeken en ik zie dat we bij jou een monteur langs gaan sturen om de problemen te verhelpen!

@MarTineZ666 Het storen met de radiozenders wordt opgelost met de komende update! Het is op dit moment nog niet bekend wanneer de update plaats gaat vinden maar de oplossing staat dus klaar!
hi brian het enige wat ik weet is dit: Je vraag/verzoek waarover we contact hebben gehad, is in behandeling bij een externe leverancier. Er wordt spoedig contact met je opgenomen. Houd er rekening mee dat de leverancier je anoniem kan bellen.
@william.vermeulen Bedankt voor de informatie, ik heb alles verzameld en doorgestuurd naar onze Back Office om het probleem op te lossen! Nog even ter info, ons forum is bedoeld als een 'klant helpt klant' forum, daarom beantwoorden we berichten niet direct zodat andere klanten de gelegenheid hebben om ook te reageren. Het kan dus zijn dat je niet direct antwoord ontvangt op jouw bericht.

Dag Brian,

Dank voor je bericht. Nu dan toch maar de hamvraag, Wat gaan jullie nu weer doen om ervoor te zorgen dat een probleem opgelost wordt of lijkt?De tijd verstrijkt en de door mij betaalde dienst werkt nog niet!
Reputatie 7
@tomgroen Onze monteursdienst Guidion gaat contact met je opnemen om een afspraak te maken. Als dit inmiddels nog niet gebeurd is dan kan je Guidion ook zelf bereiken via telefoonnummer 088 2000 151, dan plannen ze meteen een afspraak met je in!

@william.vermeulen Onze technische dienst heeft op afstand een aantal aanpassingen gedaan, ik hoor graag of deze effect hebben gehad!
@william.vermeulen Onze technische dienst heeft op afstand een aantal aanpassingen gedaan, ik hoor graag of deze effect hebben gehad!

Nope, nog erger, het probleem treed nu nog vaker op! Ik begreep van een collega van jou dat ze iets gewijzigd hebben in de hdmi instellingen. Mijn geluid gaat niet via hdmi, maar via een optilink.
De in gebrekestelling is onderweg. Wat jullie niet ontslaat van het verder zoeken naar een oplossing!
@MarTineZ666 Het storen met de radiozenders wordt opgelost met de komende update! Het is op dit moment nog niet bekend wanneer de update plaats gaat vinden maar de oplossing staat dus klaar!

We wachten maar weer af :8, in ieder geval goed dat er serieus naar gekeken is. Ik ben zeer benieuwd OF het het gaat werken en natuurlijk WANNEER de update komt.
Tot die tijd schakelen we gedurende de dag maar van zender naar zender...
Reputatie 7
Hi william, balen dat de aanpassingen nog niet geholpen hebben. We geven het zeker niet op! Ik zie dat je inmiddels weer telefonisch contact op hebt genomen en dat we weer voor je aan de slag gaan, dit gaat lukken!

@MarTineZ666, het ziet er veelbelovend uit, fingers crossed! 😉
Hallo

mensen neem geen t-moblie

Ik ben nu vier maanden bezig met dit zelfde probleem ,van alles geprobeerd niks helpt
Ik heb hier 2 mei 2018 over gebeld ,er is een ticket aan gemaakt ,ze hebben de hdmi instelling veranderd ,maar ik gebruik geen hdmi voor mijn radio
ze weigeren dit op te lossen ,met van een monteur en om het kastje om te ruilen wat in februari is toe gezegd
vandaag weer gebeld-14-5-2018 maar ze blijven erbij dat ze de HDMI blijven veranderen maar ik kan 10x zeggen dat ik geen HDMI kabel gebruik voor mijn radio
Heb inmiddels alles opgezet bij hun ben er helemaal klaar
Het zijn echt Ziggo praktijken :@

T -Mobile doen hier wat aan
Reputatie 7
Hi one leg, zeker geen t-moblie nemen maar wel T-Mobile! 😉 Maar zonder gekkigheid, ik zie dat de TV Box inmiddels om is gewisseld door mijn collega's en dat je hem vanochtend hebt ontvangen! De storing met het geluid van de radiozenders is een wat hardnekkiger probleem gebleken en dit hopen we met een komende update op te lossen!
Hallo T Mobile!

Ik krijg een mailtje van de klantenservice met de mededeling dat er goed nieuws is! Mijn klacht zou opgelost zijn. HET TEGENDEEL IS WAAR. Mijn klacht is er nog steeds. Op deze wijze kun je de directie mooi voor de gek houden. Doen alsof de klacht opgelost is.

Daarbij stel ik de vraag aan de medewerker van de klantenservice of ik niet op kan zeggen en zijn antwoord is vervolgens dat ik dan mijn contract af moet kopen. Jullie komen onze gemaakte afspraak niet na en vinden dan vervolgens dat ik mijn contract af moet kopen. DOE DAAR WAT AAN!

Resume: klacht niet opgelost en om van TMobile af te komen dien ik 6 maanden abonnenmentskosten te betalen. BELACHELIJK. Oh, mocht ik een typefoutje gemaakt hebben, dan graag iets meer subtiel, de wijze waarop nu gereageerd is, komt op mij wat denigrerend over.
Reputatie 7
Hi william, de e-mail die je ontvangt is een "standaard" e-mail die wordt verstuurd zodra de opdracht voor de monteur is afgemeld. De monteur heeft op jouw adres laswerk aan de aansluiting verricht op 16 mei waardoor het probleem met de demping nu opgelost is en er een goed signaal binnen komt. Het haperende geluid met de radio wordt ergens veroorzaakt door een bug en dit proberen we zo snel mogelijk op te lossen met een update!
Hallo Brian,

Hoe staat het nu met het probleem. In een van je vorige berichten las ik dat de oplossing gevonden was en dat er een software update zou komen. Hier heb ik het probleem nog steeds en ik begin het toch echt spuugzat te worden!!!!! Resetten, monteurs, nieuwe bekabeling en de ontvangers omwisselen hebben geen oplossing geboden. Wat gaan we nu weer doen???????? Spoedig een oplossing!!!!!
Reputatie 7
Hoi William,

Ik begrijp heel goed dat je een antwoord en oplossing wilt! Dat zien wij ook graag. Het is voor ons onbekend wat de status hiervan is. Brian heeft het voor je nagevraagd en we wachten nog op antwoord van ons TV team. Ik verwacht dat we je deze week nog meer informatie kunnen geven. Je hoort meer van ons zodra wij meer weten!
Hoi William,

Ik begrijp heel goed dat je een antwoord en oplossing wilt! Dat zien wij ook graag. Het is voor ons onbekend wat de status hiervan is. Brian heeft het voor je nagevraagd en we wachten nog op antwoord van ons TV team. Ik verwacht dat we je deze week nog meer informatie kunnen geven. Je hoort meer van ons zodra wij meer weten!

Hoi Sterre,

Weer een week wachten?! Ik wacht al sinds eind december 2017 op een oplossing. Ik heb gesproken met klantenservice en die zouden mij op woensdag terugbellen met het antwoord of ik kosteloos op zou kunnen zeggen. (en dat terwijl jullie je afspraken niet nakomen) Maar raad eens wat? De afspraak mij op woensdag terug te bellen is ook al niet gelukt!

Ik heb nog nooit een organisatie meegemaakt die 7 maanden moet doen over het oplossen van een probleem. Bij KPN betaalde ik wellicht meer, maar het werkte ook altijd. Tijd voor juridische stappen?! IK stop gewoon met betalen, misschien dat er dan iemand opstaat om het probleem op te lossen.
Reputatie 7
Hallo allemaal,

Het probleem is bekend en de oplossing gevonden. Het nadeel is dat de oplossing niet zomaar naar alle TV Boxen gestuurd kan worden. Dit kan pas samen met een grote firmware update. Dit doen we slechts 1 à 2 keer per jaar. Nou staat de volgende update wel gepland voor deze zomer, maar ik kan niet zeggen wanneer het precies is. Goed nieuws dus, maar wel iets waar we nog op moeten wachten. Wel wil ik hier benadrukken dat ik het super vind dat dit hier gemeld wordt, waardoor wij dit weer kenbaar kunnen maken. Toegegeven, het duurt soms wat lang, maar op deze manier is het heel inzichtelijk wat er precies gebeurt en hoe we iets kunnen verbeteren.
beste brian

probleem is nog steeds niet opgelost ben nu al 4 maanden bezig met de tmobile thuis klantenservice.

de router is al omgewisseld had geen effect.
de 2 tv kastjes zijn ook omgewisseld had ook geen effect.

de bekabbeling is vernieuwd had ook geen effect.

wat kan er nog gedaan worden om het probleem op te lossen.

Reageer