Beantwoord

Haperend geluid TV/Radio

  • 29 December 2017
  • 62 reacties
  • 3118 Bekeken

  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 104 reacties
Als ik lange tijd radio luister (of tv kijk) via de set top box op mijn tv gaat, na verloop van tijd, het geluid ineens haperen. Als ik dan niks doe valt het geluid vanzelf weg. Als ik dan het kanaal verander is het geluid direct weer terug. Dit is nooit geweest en een euvel van de laatste 2 weken. Ik heb de box al meer dan 2 jaar en nooit eerder problemen gehad. Uiteraard heb ik het modem opnieuw gestart, de box gereset, kabels gecheckt en de snelheid gecontroleerd. Niets helpt.

Wie heeft dit probleem ook gehad en hoe is dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door Brian 31 July 2018, 10:10

Bekijk origineel

62 reacties

Reputatie 7
Hi allen, goed nieuws, we zijn gister begonnen met het uitrollen van een nieuwe update waarmee het issue met het geluid opgelost wordt. We bieden dit druppelgewijs aan maar je kan de update direct ophalen door je TV Box even van de stroom te halen en opnieuw op te starten!
Ben benieuwd....
Hier hetzelfde verhaal! Talloze keren gebeld vanmorgen weer. Deze medewerker vond het ook belachelijk lang duren, maar kon me geen antwoord geven over de voortgang van de oplossing. Ik kijk hier voor het eerst en begrijp dat er een update zou komen. In mijn flink opgebouwde dossier was weinig toegevoegd volgens de medewerker over de voortgang. Ook hebben we vandaag al twee keer helemaal geen radio ontvangst gehad. Ik vind dit allemaal heel knullig, een probleem wat veel mensen hebben en al maanden duurt. Denk er hard over na om weg te gaan bij t-mobile.
Reputatie 2
De update is volledig uitgerold, maar niet alle TV ontvangers hebben deze update automatisch opgepakt. Dit komt doordat ze uit stonden, aan het resetten waren of door iets anders waardoor de verbinding even onderbroken was. Met een paar simpele stappen kun je de TV ontvanger de opdracht geven de nieuwe update binnen te halen:
  1. Ze de TV ontvanger uit en haal de stroomkabel en de internetkabel er uit;
  2. Steek de stroomkabel er in maar laat de internetkabel er nog even uit;
  3. Wanneer je TV ontvanger aangeeft dat er geen verbinding is met het netwerk, kun je de internetkabel er weer in steken.
  4. De TV ontvanger haalt nu de nieuwste update op.
Wanneer de drie witte puntjes links boven in je beeld zijn verdwenen, is hij weer klaar voor gebruik en moet het goed werken! 🙂
Reputatie 3
Ik heb dit probleem ook al een poosje. Ik heb hier 1 keer over gebeld met TMT waarbij me werd gezegd dat er een update werd uitgerold waar dit probleem in opgelost werd.

Sindien is er zelfs nog een monteur geweest voor een andere probleem (het enorm trage reageren van de STB's) waarop het modem vervangen is, en daarna dus ook alle apparatuur in huis is gereset.

Helaas bleek dit weekend dat het probleem nog zich nog steeds voor doet. Nee ik ben net de grootste radioluisteraar, en dan duurt het wat langer voor je het merkt. Dat zal trouwens ook voor een heel groot deel veroorzaakt worden door de verschrikkelijk manier waarop je om moet schakelen tussen radio en tv.

Zoals ik al in eerdere posts heb aangegeven heeft TMT zijn TV-dienst totaal niet onder controle, en worden de klanten keer op keer afgescheept met lapmiddeltjes, terwijl ze zich intussen verschuilen achter derde partijen (Reggefiber, KPN, Glashart etc.) of natuurlijk bij de klant waar de oorzaak van de problemen zou liggen. Maar bij TMT? Nee daar kan het niet ontstaan zijn...

Ik ga hier straks maar weer eens over bellen, zal me wel weer een halve snipperdag gaan kosten om vervolgens niks wijzer te zijn.
Reputatie 3
Update:

Gisteren heb ik telefonisch contact gehad met de klantenservice, en die wisten mij te vertellen dat dit probleem/deze storing nog NIET is opgelost. er zijn nog steeds een aantal klanten die dit probleem ervaren, alleen weet niemand op welke schaal het zich voordoet. Niet alle klanten hebben het probleem, en van de klanten die het probleem wel hebben zal niet iedereen zich melden. Daarnaast is er natuurlijk een groot aantal variabelen zoals DSL/Glasvezel en de tenminste 5 verschillende type's STB's die door TMT geleverd worden wat het heel moeilijk maakt om de oorzaak van het probleem vast te stellen.

In combinatie met de andere problemen die ik met de dienst TV van TMT heb heb ik het dringende verzoek neergelegd om mijn STB's te vervangen, en dan niet voor hetzelfde type, maar voor het nieuwe type. Die vraag ligt bij de technische mensen, maar de kans dat die ingewilligd word werd door mij en door Rene (van TMT Telefonische klantenservice) nihil geacht.

@Brian @RoyTMT
Waarom is dit niet bekend bij de mensen van TMT die op dit forum actief zijn?
Reputatie 7
Hi Doeffgek, we hebben meerdere updates uitgerold om dit probleem te verhelpen. In augustus leek het opgelost maar daarna zijn er inderdaad toch weer meldingen binnen gedruppeld waarmee we direct weer aan de slag zijn gegaan. Het verzoek voor het omwisselen van je TV Box loopt nog, ik blijf het voor je in de gaten houden!
Reputatie 3
Hey T-Mobile,

helaas, T-Mobile houd zich niet aan de door hen zelf gestelde termijn om te reageren op vragen, klachten of iets dergelijks. Niet echt verrassend gezien je dat hier vaker leest. Dus zelf maar weer bellen.

Ik had Sara aan de telefoon. Haar eerste opmerking was dat ik de kastjes had ontvangen. Ik zeg nee, ik heb zelfs nog geen reactie op die mail gehad, terwijl de door jullie zelf gestelde termijn al verstreken is.
Is ze gaan zoeken in de gegevens en daar staat ergens dat ik inderdaad geen recht heb op het nieuwe type STB, zoals hierboven beschreven. Dat kan alleen als er een 'escalatie' word uitgeschreven?

Ik hoef gelukkig niet te bellen om te klagen dat ik het er niet mee eens ben. Ik moet gewoon bellen om erachter te komen wat de stand van zaken is, en tja dan kan ik net zo goed in een moeite door aangeven dat ik het er niet mee eens ben.

In afwachting van wat daar de uitkomst van word...
Reputatie 7
Hoi @Doeffgek

In een ander topic vroeg ik om een privébericht met je gegevens. Die zie ik graag tegemoet. Dan ga ik direct aan de slag voor je!
Reputatie 3
Helaas zit ik nog steeds op terugkoppeling te wachten. Best jammer.
Reputatie 7
Hoi @Doeffgek

Ik zie het verzoek. Wees gerust: ik ga hier achteraan en ik zal binnenkort de uitslag geven. Nog even geduld, we zijn er mee bezig!
Ik heb een tijdje afgewacht en bewust het forum niet bezocht. De reden: de ongelofelijke irritatie die ik hier oploop door het stelsel matig NIET oplossen van problemen. Eerder is in dit topic aangegeven dat er nieuwe software zou komen wat het probleem op zou moeten lossen. Het tegendeel is waar. Hier is het probleem niet opgelost. Een administratief foefje zorgt ervoor dat je steeds opnieuw je probleem moet melden. Op een of andere manier word je klacht gemarkeerd als afgehandeld terwijl het probleem echt niet is opgelost. Het opzeggen van het contract is ook niet mogelijk omdat het slecht een deel van de dienst is die niet goed werkt. Ik kan niet wachten tot het zover is dat mijn contract afgelopen is en wij terug kunnen naar KPN. Wellicht iets duurder dan de huidige verbinding, maar nooit klachten gehad. Destijds ben ik de discussie nog aangegaan met KPN die mij vertelde dat T Mobile een budget provider is. Ik moet even zoeken naar de gegevens van de medewerker, maar ik ga hem terugbellen om hem gelijk te geven. Als je als medewerker op een servicedesk zo met klanten om moet gaan van je manager (die om wat voor reden dan ook het probleem niet op willen lossen) zoek dan aub een andere baan, dit kan niets anders dan je afstompen. Wat een kansloze aanfluiting.

Oh en mocht het niet duidelijk zijn, mijn klacht van half december 2017 is per heden nogsteeds niet opgelost!!!!!

Reageer