Beantwoord

Hapering in televisiesignaal

  • 5 December 2018
  • 12 reacties
  • 543 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
Het komt de laatste tijd nogal eens voor dat het beeld (en ook het geluid) op televisie even 'stokt', om vervolgens weer gewoon door te gaan.

Wat voor oplossing is hiervoor?
icon

Beste antwoord door Brian 11 December 2018, 15:47

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Klopt had ik onlangs deze week ook een aantal keer, vandaag en gisteren geen last er van meert
Reputatie 7
Badge +4
Hoi @W.V.

Vervelend dat je last hebt van korte interrupties. Hoe vaak komt dit voor en op welke momenten? Ik ben erg benieuwd naar je reactie.
Reputatie 1
Dit komt toch wel vrij geregeld voor.

Wij kijken niet zo heel veel TV, maar als we kijken is het meestal 's avonds.
Of het dan vaak omstreeks een zelfde tijdstip voorkomt durf ik zo niet te zeggen.
Reputatie 7
Hi @W.V. Ik zie inderdaad wat lichte uitval met uitzondering van afgelopen maandag, toen was het aanzienlijk. Zou je onderstaande stappen eens willen proberen met beide TV Boxen? Ik hoor graag of dit heeft geholpen!

1. Koppel de netwerkkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Voer vervolgens een powerflip uit van het modem (20 seconden van de stroom).
3. Als het modem is opgestart sluit je de TV Box weer aan op de stroom.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘Ethernet not detected, Please connect ethernet cable’ kan je ook de netwerkkabel weer aansluiten.
Reputatie 1
Het leek er even op dat hiermee het probleem uit de wereld was, maar helaas.
Het komt nog steeds met een zekere regelmaat voor. Soms een enkele keer op een avond, dan weer een paar keer achter elkaar.
Reputatie 2
Hey @W.V. Heb je dit probleem op allebei je TV Boxen? Zo niet, zou je je TV Boxen eens met elkaar van plek kunnen wisselen?
Als het probleem met de Box meeverhuisd, ligt het aan je Box. Maar als het probleem op die plek blijft en op de andere Box verder gaat, ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de bekabeling. We kunnen dan gelijk over op actie!
Reputatie 1
Naar aanleiding van jullie vorige reactie heb ik maar eens verschillende opties uitgeprobeerd:
  • 2e tv-box een paar dagen uitgeschakeld ==> 1 tv-box die signaal nodig heeft;
  • de beide boxen omgewisseld;
  • andere (tijdelijke) kabel cat5 neergelegd;
  • ook met de tijdelijk kabel de boxen verwisseld;
  • ....
Wat kan ik nog meer doen, want we blijven met zekere regelmaat lichte uitval zien (en dan natuurlijk altijd waardoor je bijv. de clou mist van een opmerking...)
Reputatie 7
Balen dat het probleem nog steeds speelt! Ervaar je de haperingen op beide TV Boxen of enkel op één TV Box? Dan zijn we weer een stap dichter bij de oplossing.

Maandag uitval televisie, dinsdag uitval televisie, vandaag al twee keer uitval televisie. Op de laptop kan ik wel ook wel live kijken dus aan internet ligt het niet. 

Ook links naar T-Mobile sites uit dit forum werken niet. 

Weer een fabrieksreset ?

Of onderzoeken jullie nou eens de oorzaak..je ziet toch dat dit al jaren speelt ...

Kan er nu een algemene storing online worden gezet? Drie keer uitval op een dag...

Signaal is terug. Programma afgelopen.. misschien 3 minuten van gezien.

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @Miek01,

Dat is vervelend, maar het is niet de bedoeling om dit op meerdere plekken te posten. Je hebt al een topic. Laten we daar kijken of we tot de oorzaak van het probleem kunnen komen en het probleem op kunnen lossen.

Reageer