Beantwoord

HD Recorder werkt voor geen meter

  • 6 November 2018
  • 6 reacties
  • 512 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Hallo,

Uiteraard is de titel een niet heel genuanceerde en ik hoop dan ook dat het probleem van de box er 3 meter voor zit (lees: ikzelf) maar de frustratie vliegt bij ons thuis de pan uit.

Het is nu al 3 keer voorgekomen dat de box opnames die wij terugkerend hebben ingesteld heeft verwijderd. In alle 3 de gevallen is geen relatie te vinden (bijv. na 6 weken of als de serie is afgelopen). Het gebeurde gewoon...zomaar. GTST liep al meerder weken, Gold rush liep 1 week en zo waren er nog een paar programma's die waren ingesteld en die niet zijn opgenomen of geplanned stonden.

Wat ook erg irritant is, is dat ALS je dan al kiest om een geplande opname eruit te halen dat hij dit gewoon structureel niet doet. Je klikt op verwijderen alle herhalende opnames en hij klikt gewoon niet door. Met andere woorden, verwijder alles maar 1 voor 1 ... als dit dan al wel lukt.

Wat ook erg vervelend is, en dit heb ik op voorhand speciaal nagevraagd bij de medewerkers van T-mobile is: Kun je een heel seizoen opnemen? (vergelijkend met KPN) en houdt hij zelf rekening met einddtijden? Ja dat kon...kan dus niet (?) en ook: Kan je zien welk seizoen en welk afleveringsnummer een bepaalde uitzending heeft? (weer vergelijkend met KPN) --> Ja dit kon...maar dit kan bij mijn weten ook niet?!

Tot slot wat ook erg irritant is, is dat je dus maar heel weinig programma's kunt instellen. Bij meer dan drie programma's in de planning gaat hij al zeuren over dat er geen ruimte is, terwijl het geheugen verre van vol is...

Goed --> Ik ben dus heel erg benieuwd of mijn gezeur terecht is en de box gewoon zeer beperkt in zijn mogelijkheden of dat IK heel beperkt ben in het gebruik ervan. Met name de punten die ik in vergelijking met KPN maak vind ik zeer kwalijk als dit NIET mogelijk is, daar ik dit specifiek en meerdere malen heb gevraagd in de T-Mobile store Deventer. Kon dit namelijk niet was ik NOOIT overgestapt, ook al scheelt het me meerdere euro's in de maand.

Graag jullie reactie!
icon

Beste antwoord door Brian 21 November 2018, 12:09

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo,

Uiteraard is de titel een niet heel genuanceerde en ik hoop dan ook dat het probleem van de box er 3 meter voor zit (lees: ikzelf) maar de frustratie vliegt bij ons thuis de pan uit......... "


Hier dezelfde ervaring. Moet de rit even uitzitten anders kost het bakken geld. Maar dan weer heel snel terug naar KPN!
Reputatie 7
Hi Jchee, jammer om te horen dat je niet tevreden bent met de TV Box. Je kan herhalende opnames plannen maar de TV Box herkent niet automatisch een seizoen en geeft geen afleveringnummers weer. De opnames zouden echter niet zomaar moeten verdwijnen! Ik zie dat je twee TV Boxen met opnamefunctie gebruikt, speelt dit bij beide TV Boxen of slechts bij één van de twee? Ik hoor het graag, dan kijk ik graag wat ik kan betekenen!
Hi Jchee, jammer om te horen dat je niet tevreden bent met de TV Box. Je kan herhalende opnames plannen maar de TV Box herkent niet automatisch een seizoen en geeft geen afleveringnummers weer. De opnames zouden echter ni't zomaar moeten verdwijnen! Ik zie dat je twee TV Boxen met opnamefunctie gebruikt, speelt dit bij beide TV Boxen of slechts bij één van de twee? Ik hoor het graag, dan kijk ik graag wat ik kan betekenen!

Nee precies - je kunt herhalende opnames inplannen maar niet zoals gezegd seizoenen - pure misleiding dus van de verkoper in de winkel, ik maak in de winkel de 1 op 1 vergelijking met KPN + toepasselijke situatie als voorbeeld, en dat kon allemaal volgens de beste man... Dat is dus wel erg storend.

Ja dit is op beide boxen gebeurd, wij hebben er 1 beneden staan waarop het nu 3 keer is gebeurd en eentje boven waar het nu 1 keer is gebeurd. Het vervelende is dus ook dat heb een aantal weken goed gaat - en dan BAM alles weg. geen logica in te bespeuren...seizoen is niet afgelopen, de originele geplande opnames liepen in eerste instantie door, er is GEEN harde reset of ander soort reboot geweest.

Ik ben benieuwd naar deze reactie en ook naar een eventuele reactie op mijn andere punten.

Groetjes,
Hans
Reputatie 7
Hi Hans, bedankt voor je toelichting, dat begrijp ik helemaal! Ik heb je feedback doorgegeven aan de collega's van de T-Shop zodat ze we dit in de toekomst kunnen verbeteren! Ik ben daarnaast verder in de problemen met de opnames gedoken en ik zie dat er alleen wat op poort 3 aangesloten zit. Heb je beide TV Boxen toevallig aangesloten via een switch? Beide TV Boxen zijn al wel meer dan 20 dagen online dus er lijkt geen wegval te zijn. Als het nog een keer voor komt zou je mij dan de datum en het tijdstip door willen geven? Dan laat ik dit onderzoek door onze ontwikkelaars!
Hi Hans, bedankt voor je toelichting, dat begrijp ik helemaal! Ik heb je feedback doorgegeven aan de collega's van de T-Shop zodat ze we dit in de toekomst kunnen verbeteren! Ik ben daarnaast verder in de problemen met de opnames gedoken en ik zie dat er alleen wat op poort 3 aangesloten zit. Heb je beide TV Boxen toevallig aangesloten via een switch? Beide TV Boxen zijn al wel meer dan 20 dagen online dus er lijkt geen wegval te zijn. Als het nog een keer voor komt zou je mij dan de datum en het tijdstip door willen geven? Dan laat ik dit onderzoek door onze ontwikkelaars!
Hallo Brian,

Bedabkt voor de reactie het vervelende wat we steeds weer hebben is dat hij gewoon dingen niet opslaat. Zoals bijvoorbeeld helemaal het einde...dat neemt hij 3 maanden op en dan plots niet meer.

Vor zover ik weet zitten wij inderdaad op een splitter maar hebben we wel 2"lijjen" dit was toen op aanraden van de monteur en heb daar speciaal een splitter voor gekocht.
Ga me alsjeblieft niet vertellen dat dit een probleem veroorzaakt?
Groetjes
Hans
Reputatie 7
Hoi Hans,

We gaan net zo lang door met zoeken naar een geschikte oplossing, totdat we die hebben gevonden! Wij geven niet op, maar strijden voor je. Als je via de splitter, de TV Boxen bekabeld aangesloten hebt, zou dit niet het probleem moeten veroorzaken. Wel zou je kunnen proberen de twee TV Boxen apart aan te sluiten op LAN3 en LAN4, om te kijken of dit positief verschil maakt. Heb je jouw TV Boxen al eens een harde reset kunnen laten geven? Dit kun je niet zelf doen, maar wellicht dat mijn collega dat eens voor je gedaan heeft. Zo niet, wil ik dit graag voor je doen. Hierdoor verlies je wel jouw opnames, dus geef mij gerust een seintje wanneer je jouw opnames hebt gekeken en ik de harde reset mag uitvoeren op jouw TV Boxen!

Reageer