Help ons bij de ontwikkeling van onze TV dienst


Reputatie 3
Ken je het zenderpakket van T-Mobile Thuis? Misschien ben je tevreden over het zenderaanbod. Misschien niet. Wat zou er wat jou betreft aan veranderd moeten worden? Is het zenderpakket zoals KNIPPR dat aanbied misschien iets voor jou?

Doe mee aan deze poll en help ons bij de verdere ontwikkeling van onze TV diensten.

Hoe ziet jouw ideale TV zenderpakket er uit?


20 reacties

Reputatie 2
Goed(e) topic/poll!
Ik mis bij het basispakket van T-Mobile Thuis diverse zenders en er staan zenders bij waar ik nooit naar kijk, of naar ga kijken.
Ik hou de ontwikkelingen van diverse diensten als KNIPPR in de gaten, want dat is mijns inziens zeker de toekomst.
Aangezien ik zelf, naast sport, vrij weinig tv kijk, is het best prijzig om losse zenders "toe te voegen" aan het basisaanbod.
Zou het een fantastische stap vinden als je zelf je zenderaanbod kunt samenstellen!
Reputatie 3
Beste forumleden, dank voor jullie reacties.

Inderdaad zijn wij bezig met de ontwikkeling van onze TV dienst. We willen het liefst iets anders doen dan onze (grote) concurrenten.
Maar helaas is het ook een 'numbers game'. Grote volumes, lage prijzen. Lage volumes, hoge prijzen. Dus het is de uitdaging om daar een optimum te vinden.

De vraag naar een richtprijs is dan ook logisch. Ga er proberen antwoord op te geven.

Ga er van uit dat volledige vrijheid relatief duur is. Rond 1 euro per zender zit je zo.
Stel dat een klein pakket van 10 zenders begint bij 5 euro. En extra zenders kosten dan tussen 0,50 en 1 euro.
20 zenders rond 10 euro. Extra zenders tussen 0,25 en 1 euro
60 zenders rond 15 euro. Extra zenders tussen 0,15 en 0,50 euro.
Een groot volledig pakket van 100 zenders kost ca. 20 euro.

Helpt dat om een keuze te maken?
Reputatie 7
Badge +4
T-Mobile Thuis staat voor keuze. Zo is het volgens mij altijd geprofileerd. Wellicht is een hybride variant mogelijk. Dus waarbij je zowel los kan kiezen als dat je (voordeel) pakketten kan kiezen. De tweede zal dan een set aan themazenders zijn. Dit mist bij Knippr. Dan wel logisch en niet zoals kids en muziek gecombineerd. De tweede is dan nodig voor mensen die wel veel zenders willen. Dan is a la carte veel duurder dan een huidig pakket (uitgaande van 1 euro per zender als standaard).

Overigens 1,5 tot 2 euro voor een zender als fox sport hoeft van mij echt niet.

Daarnaast zie ik verschil in doorgifte door KNIPPR en T-Mobile Thuis. KNIPPR geeft bepaalde zenders al in HD door, terwijl dit niet door T-Mobile wordt gedaan (bijv. CNN). In deze tijd is HD toch aardig standaard en komt UHD er langzaam aan (niche).

Daarnaast zouden diensten als programma gemist, begin gemist, apps volwassener mogen. Programma gemist is al jaren beperkt tot NPO en SBS. Begin gemist bij KPN en ZIGGO geldt voor de afgelopen 24 uur. Dit moet natuurlijk ook meegenomen worden in dergelijke pakketten en de huidige tijdgeest. VOD/gemist-services passen beter in het tijdbeeld, dan lineair.

Tenslotte zou pauseren en (beperkt) vooruit- en terugspoelen standaard moeten kunnen in deze tijd en het zelf kiezen van geluidssporen. KPN is hier overstag en test dit met hun nieuwe UHD ontvangers.

Dit alles uiteraard bedienbaar via decoder of Mijn, zodat je pakket gemakkelijk aan te passen is.
Reputatie 7
Badge +4
Versplinteren of flexibiliseren? ;)

Mensen willen steeds minder afhankelijk zijn van 1 apparaat, maar willen meer flexibel zijn om te kijken. Bijvoorbeeld om tijd te doden in de trein, onderweg/op reis (ipv dvd), etc. Daarbij is mijns inziens kwaliteit van belang. Niet alleen de term SD, HD, UHD, maar ook een fatsoenlijke codec/bitrate gericht op verschillende devices. Een grote UHD tv (50" +) is immers anders dan een telefoon met 5,5". Met veel compressie (ook een efficiënte codec heeft beperkingen) zal het detailverlies op een grotere TV minder mooi uitpakken, dan op een telefoon.
Reputatie 1
Zelf heb ik een Apple TV 4. Ik zou het ook tof vinden om TV te kunnen kijken via de Apple TV, zoals dat met Knippr kam.

Scheelt weer een STB en afstandsbediening.
Hoi Arjan.

Volledige vrijheid om zelf te kunnen kiezen, daar zouden sowieso klanten mee gewonnen kunnen worden als dat voor een leuk prijsje per zender gerealiseerd kan worden. Als er dan ook een optie wordt geboden om elke willekeurige zender tijdelijk aan/uit te zetten (het liefst zou ik dan zien dat dit per dag aan/uit te zetten is), zou dat helemaal goed zijn. Ook zou ik dan graag de opnamefunctie willen behouden. De basislijn voor 'mijn ideaal' heb ik hiermee wel geschetst, denk ik zo? ;)

Ik persoonlijk zou zoiets dan wellicht wel overwegen, afhankelijk van de prijs t.o.v. die van het basispakket dat ik nu heb. Het overgrote deel van de aangeboden zenders kijk ik namelijk niet. Als je volledige vrijheid hebt en daarmee aardig wat geld op jaarbasis zou kunnen besparen, zou dat een mooie optie zijn.
Reputatie 7
Badge +14
Hallo Arjan,
Volledige vrijheid wat een feest zou dat zijn,
Betalen voor wat ik kijk en meer niet. Eerlijker kan niet!👍🏻
Ik sluit mij voor 100% bij @Kaassausje aan.
Reputatie 6
Ik kijk zo af en toe wel eens naar zenderpakketten van de diverse aanbieders, meer eigenlijk om de stand van (traditionele) lineaire TV te monitoren in vergelijking met diverse pay-per-view en streaming diensten.

Ik heb 4G voor Thuis en KNIPPR. Ongeveer toen STB's gangbaar waren ben afgehaakt wat betreft linear TV kijken en heb toen met behulp van TV-onvangerkaarten in PC een soort eigen/lokaal uitzendinggemist gebouwd. Iets dergelijk heb ik nog steeds, zij het nu met een kleine DVB-T USB stick en o.a. TVheadend programmatuur. Dit biedt nog steeds de mogelijkheid tot vertraagd kijken (minuten tot dagen) en supersnel vooruitspoelen (of springen eigenlijk) met draadloos toetsenbord of virtuele knoppen op smartphone. KNIPPR is hele mooie 'TV op PC' met ingebouwde uitzendinggemist, maar doordat het nog steeds op linear TV concept gestoeld is, is er nog steeds zul je nog steeds reclame moeten kijken naast de 'kijkpremie' van 10 euro per maand terwijl uitzendinggemist gratis is. Desondanks heb ik een voorkeur voor alleen internet + KNIPPR ipv. 2-in-een abo (3-in-een als ook vast bellen). De STB/mediabox zie ik als lastig tussenkastje vandaar.

Ik focus eigenlijk compleet op programma's en content. Een TV dienst zie ik eigenlijk meer als een database van programma's met een optie dat je ook (pseudo)live kan kijken. Daar 4G voor Thuis een datalimiet heeft, speelt toch nog steeds mee: '1GB per uur'. De 'KNIPPR TV' gewoon maar avonden als soort schemerlamp aan laten staan alleen voor geluid kan dus wel duur uitpakken. Via kabel schuif is dat gevoel/besef wel opzij. Een voorwaarde voor een TV dienst is voor mij dat die in een webbrowser op en gangbaar apparaat (PC of tablet of Androd TVbox o.i.d.) werkt.
Reputatie 1
Dan dingen die verbeterd kunnen worden aan de TV Anywhere-app:

- niet alle zenders kunnen via de app bekeken worden, zelfs niet als je via het WiFi-netwerk thuis verbonden bent (BBC 1 en 2 bijvoorbeeld). Begrijp dat buitenshuis het niet altijd kan in verband met rechten, maar bij bijvoorbeeld Ziggo, KPN en zelfs Fiber.nl kan het wél.
- via de app is Begin Gemist wel beschikbaar, maar uitzending gemist niet.
- streamen van TV via se app naar een TV via Chromecast of AirPlay.
Reputatie 7
@johnnystardust,
Onze TV Anywhere kun je via Apple TV streamen naar je TV. Alles wat zichtbaar is op je Apple apparaat kun je via Apple TV op je TV weergeven. Je hebt hier echter wel een TV abonnement voor nodig. TV via je TV Box is kwalitatief natuurlijk veel scherper dan een klein mobiel scherm uitvergroten op je TV.

Wat betreft de vraag van Arjan, ik doe lekker mee (Jaha, ook ik ben Thuis klant ;)). Ik kies voor een basispakket van 20 zenders (back to the nineties!). Dat vind ik ruim voldoende om op de hoogte te blijven. Stel ik wil dan uitbreiding, dan kies ik een favoriet themapakket erbij. Per zender lijkt mij wat omslachtig.
Ik zou graag ultra HD zien! (KPN doet dat nu ook en misschien is diezelfde decoder iets?😉)
Verder opname op afstand inplannen en replay tv net als bij ziggo.
Knippr heeft dat geloof ik ook en combinatie met die dienst zou top zijn!
Reputatie 1
@johnnystardust,
Onze TV Anywhere kun je via Apple TV streamen naar je TV. Alles wat zichtbaar is op je Apple apparaat kun je via Apple TV op je TV weergeven. Je hebt hier echter wel een TV abonnement voor nodig. TV via je TV Box is kwalitatief natuurlijk veel scherper dan een klein mobiel scherm uitvergroten op je TV.


Om misverstanden te voorkomen: ik heb een abonnement op interactieve tv. Technisch is het inderdaad mogelijk om via de Apple TV tv te kijken van T-Mobile, maar:
- het kan alleen via Apple (niet via mijn Android-telefoon met Chromecast)
- het kan alleen via AirPlay Mirroring (scherm van iPad laten zien op tv), waardoor ik de facto de iPad niet meer kan gebruiken om op de bank te browsen
- TV Anywhere heeft maar een beperkt aantal zenders (BBC 1, BBC 2, en de Belgische publieke omroepen zijn niet te kijken).

Ik wil eigenlijk meer dat een TV-app op Apple TV beschikbaar komt, zoals Knippr dat ook heeft.
Reputatie 7
@Dave en @Johnny,

Ha, mooi! Ik heb deze wensen genoteerd. Meer zenders en functionaliteit op TV Anywhere!

Laten we dit topic nog even reserveren voor het zenderaanbod via onze TV Box. 😛
Reputatie 3
Doe mee aan deze poll en help ons bij de verdere ontwikkeling van onze TV diensten.
Zonder (een indicatie van) het prijspeil van de verschillende opties valt die poll niet in te vullen. Een pakketkeuze is wat mij betreft altijd een prijs/kwaliteit afweging. Waarbij 'kwaliteit' zowel letterlijk de kwaliteit (SD/HD/UHD?) , de grootte van het pakket betreft en ook bijvoorbeeld het gemak/snelheid van wisselen van pakket betekent.
Ik ga er van uit dat deze poll vooruit loopt op deze ontwikkeling maar was er momenteel geen verplicht basispakket van 30 zenders ? Waarom staat die niet tussen de opties ?

@Sander Die 'meer zenders en functionaliteit' hoef je niet te noteren, die staan al op de lijst als het goed is. 😛
Reputatie 1
Vast wel maar het zou ook fijn zijn als je alle zenders kon kijken zonder extra media box.
ik heb dan véél liever een kaart in de tv en de netwerkkabel direct in de tv.
of een omvormer dat ik het signaal via de antenne-ingang kan krijgen want ik word gestoord van al die afstandbedieningen en extra stroomslurpers.
Reputatie 2
Wat ik op dit voornamelijk mis is een mogelijk om TV te kijken via de webbrowser. Daarnaast zou het erg fijn zijn als je dan de mogelijkheid zou hebben om programma's tot 7 á 10 dagen terug te kijken. Ik kom oorspronkelijk van Ziggo (leveren niet in deze plaats) en mis dit toch wel enigszins. Het is voor mij een van de redenen om TV na de 'gratis' proefperiode uit te schakelen.

Verder zou een pakket van 20 zenders meer dan voldoende zijn. Mits dat betekend dat het 20 unieke zenders zijn (geen SD en HD).

Overigens ben ik ook wel benieuwd wat de totale pakketprijs dan ongeveer zou worden (glasvezel in mijn geval). Ter vergelijking, ik had bij Ziggo 60 zenders, 50 Mbit internet en telefonie voor 45 Euro. Als ik even snel reken kom ik bij T-Mobile even duur uit voor minder zenders (internet en telefonie zijn zo goed als gelijk).
Reputatie 7
Hey Henk, mag ik vragen waar je dan straks voor kiest als je onze TV dienst uitzet? Helemaal geen TV? Hoe komt het trouwens dat TV via de computer zo belangrijk voor je is? Wil je altijd een draagbaar scherm hebben? Is een tablet dan niet voldoende? Ik begrijp dat TV kijken verandert, niet alleen de content, maar ook hoe en waarop we kijken. Erg interessant om te zien waar de trend naartoe gaat. Bij alles wat ik nu lees, lijkt het vooral te versplinteren. 🙂
Reputatie 7
Netflix kijken via de SetTopBox van T-Mobile.
Opnames inplannen en terug kijken via de app.
Reputatie 7
Hey Hidden, goede tips! Deze punten willen we ook graag gaan invoeren, maar ze staan voorlopig nog op onze Community Wishlist. Wordt vervolgd dus. 😉
Reputatie 2
Hey Henk, mag ik vragen waar je dan straks voor kiest als je onze TV dienst uitzet? Helemaal geen TV? Hoe komt het trouwens dat TV via de computer zo belangrijk voor je is? Wil je altijd een draagbaar scherm hebben? Is een tablet dan niet voldoende? Ik begrijp dat TV kijken verandert, niet alleen de content, maar ook hoe en waarop we kijken. Erg interessant om te zien waar de trend naartoe gaat. Bij alles wat ik nu lees, lijkt het vooral te versplinteren. :)
Hoi Sander, het is inderdaad de bedoeling om de TV er helemaal uit te gooien. Al enige tijd merk ik dat mijn belangstelling behoorlijk gekelderd is ervoor. Enige reden dat het nu nog aanstaat is, omdat het 'gratis' is.

TV kijken via de computer is belangrijk, omdat ik hier eigenlijk alles op doe. Door mijn huiskamerinrichting heb ik sowieso geen ruimte voor een TV. Hoewel geen ruimte, mijn computer heeft een 24 inch monitor die ook dienst doet als TV. Een tablet is dan ook geen alternatief voor mij, juist vanwege het geringe schermformaat. In theorie zou ik de mediabox naast m'n PC kunnen zetten, maar dan moet ik een extra kabel gaan trekken. Een draadloze variant zou een oplossing kunnen zijn, maar dan heb ik alsnog weer extra kastje, terwijl het prima via de browser of een Windows 8/10 app zou kunnen.

Tot slot, ik heb het nu continue over TV, maar feitelijk heb ik veel meer belang bij een degelijk on-demand systeem voor o.a. Discovery Channel. De interesse voor de NL'se is bij mij sowieso al tot een minimum gezakt, maar zou voor de enkele zenders die ik wel interessant vindt, in combinatie met een goede dienst best een TV abonnement willen aanhouden.

Reageer