Beantwoord

Hoe hoog is de bitstream bij TV?

  • 17 November 2020
  • 8 reacties
  • 401 Bekeken

Reputatie 2

Hoe hoog is jullie bitstream in Mbits 6-8 ??wat geven jullie door bij tv kijken?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 19 November 2020, 13:52

Bekijk origineel

8 reacties

Ik vind de bitstream wel prima voor NPO 1,2,3. (maar volgens mij niet zo goed als via de kabel). Alleen voor het terugkijken niet. Het lijkt alsof er veel compressie wordt toegepast, met name zichtbaar bij veel beweging in beeld. Het vreemde is dat wanneer ik een programma via TV-anywhere naar mijn TV cast, de kwaliteit een stuk beter is. Klopt dat of gaat er iets fout?

Reputatie 2

Bedankt voor de reacties

Reputatie 7
Badge +1

Dan is het wel heel vreemd dat men zeker op glasvezel een wel heel bedroevende bitstream van maar 8Mb levert,  terwijl zelfs KPN die toch niet bekend staat om haar goede streams op glas wel een beperkt aantal zenders op een hogere streams levert.

Ik vraag me af waarom providers zelfs op glasvezel zo een lage streams leveren, zelfs jaren geleden kon Glashart media het wel.

Reputatie 6
Badge

Wat is dan het nieuwe platform?

En klopt het dat vod 1080i is? waarom geen 1080p?


‘T-Mobile TV’ is de naam van het nieuwe, de oude was ‘Interactieve TV’ (tot 16Mbps overigens was het/is het nog steeds voor wie nog niet is overgezet). Gebruiken nog steeds x264 (itt Digitenne), met max 8Mbps. Wel 1080p nu maar dat zal voor de vorm zijn …

Vod ligt eraan welke content je bedoelt: UItzending Gemist (op het oude platform) is natuurlijk 1080i omdat het ook in 1080i is uitgezonden … Dingen uit de videotheek zullen natuurlijk gewoon 1080p zijn.

Reputatie 2

Wat is dan het nieuwe platform?

En klopt het dat vod 1080i is? waarom geen 1080p?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @skywalk, T-Mobile gebruikt x264.

Klopt dit onderstaande?

Via glasvezel levert T-mobile v.a. een eigen leverstraat HD in 13 Mb/s. Via koper leveren ze HD op 8 Mb/s; die betrekken ze nml van KPN. KPN levert de eerste 10 zenders via glasvezel in 12.5 Mb/s.

Nee, dit ging over het oude platform en klopt dus niet meer.

Reputatie 2

Dank voor je uitleg dan is de stream dus lager dan bijv. Ziggo met 10/12 mbit.

 

Welke codec word gebruikt x264 of x265?

Groet,

Yuri

Klopt dit onderstaande?

Via glasvezel levert T-mobile v.a. een eigen leverstraat HD in 13 Mb/s. Via koper leveren ze HD op 8 Mb/s; die betrekken ze nml van KPN. KPN levert de eerste 10 zenders via glasvezel in 12.5 Mb/s.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @skywalk, de TV stream verschilt niet meer per technologie, zoals voorheen bij Interactieve TV wel het geval was, bij T-Mobile TV is het altijd 8 Mbit. Een TV Box met opnamefunctie heeft zowel voor het live afspelen, als gelijktijdig opnemen 8 Mbit nodig, dus in totaal 16 Mbit. De TV Box met opnamefunctie, de Entone Amulet 515, is echter enkel nog bij Interactieve TV mogelijk en is sinds begin dit jaar niet langer bestelbaar. 

Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord. Indien ik je bij iets anders kan helpen, let me know!

Reageer